lukeman 23.01.2008 21:56:00 (muokattu 23.01.2008 21:56:58) | |
---|
Valottakaa tyhmää mitä eroa on Sterlingilla ja Stingraylla? Laatueroja tuskin on, vai? Oisi kai infoa voinut kaivella vaikka mistä, mutta täältä saa hyvää jelppiä. Minkälaiset kaulaprofiilit noissa on, (tikkua vai halkoa), elektroniikat, yms? Musari-kitarat ainakin on täyttä laatua alusta loppuun. Olen huomannut, että Stingrayta täällä hehkutellaan aika paljon. Kiiitosta taas. Edit. Lisäys. |
Kieppi 23.01.2008 22:26:07 (muokattu 23.01.2008 22:27:03) | |
---|
Ihan perustavaa laatua olevaa eroa on kaulaprofiileissa. Stingrayn kaula muistuttaa Precision-bassoa ollen leveä. Sterlingissä taas on Jazz-bassolle tyypillinen kapea (38 mm) ja ohuempi kaula. Sterlingissä on lisäksi kolmiasentoinen kytkin mikkien kytkemiseksi sarjaan, rinnan tai single coil -kytkennälle. Kattavampaa tietoa ja keskustelua löytyy täältä: http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=35&t=148260 Valmistajan kotisivu löytyy osoitteesta www.ernieball.com/mmonline/Kalamies #10 >-)))>. Last.fm "Beer is proof that God loves us and wants us to be happy." -Benjamin Franklin- |
Visakoivu 23.01.2008 22:27:40 | |
---|
Valottakaa tyhmää mitä eroa on Sterlingilla ja Stingraylla? Laatueroja tuskin on, vai? Oisi kai infoa voinut kaivella vaikka mistä, mutta täältä saa hyvää jelppiä. Minkälaiset kaulaprofiilit noissa on, (tikkua vai halkoa), elektroniikat, yms? Musari-kitarat ainakin on täyttä laatua alusta loppuun. Olen huomannut, että Stingrayta täällä hehkutellaan aika paljon. Kiiitosta taas. Edit. Lisäys. Lyhyiden testien perusteella Sterlingissä ohuempi kaula kuin Stingrayssä. Soundi oli mun korvaan aika samanlainen. Computer says no. |
Lyhyiden testien perusteella Sterlingissä ohuempi kaula kuin Stingrayssä. Soundi oli mun korvaan aika samanlainen. Hyviä vehkehiä ovatten. Sterlingin body on myös pienempi, eli basso on kevyempi. Mimmun (TikTak) olen usein nähnyt vetävän Sterlingillä, mutta olen hänellä StingRaynkin nähnyt. Tiesitkö muuten, että nimi Sterling tulee Ernie Ballin pojalta Sterling Ballilta. On Sterling muuten tällä hetkellä Ernie Ball-yhtiön herraisoherra. www.musicmanbass.orghttp://www.ernieball.com/forums/music-man-basses/ Tuossa mukavia sivustoja, joissa kaikenlaista kivaa aiheesta ja sen vierestä. Kauneus on katsojan silmissä ja soundi on soittajan korvissa! |
lukeman 24.01.2008 01:10:38 | |
---|
Kiitoksia oikein paljon vastanneille. Melko kattavaa infoa. Sterling tulee todennäköisesti jossain vaiheessa olemaan valintani. Tiesitkö muuten, että nimi Sterling tulee Ernie Ballin pojalta Sterling Ballilta. On Sterling muuten tällä hetkellä Ernie Ball-yhtiön herraisoherra. Hmm juu, ellen väärin muista olen nähnyt Sterlingin joskus jossain -90 luvun Rivera-esitteessä. |