Aihe: Fender Champ XD
1 2
jukka.kuitunen
15.12.2007 15:45:14
Siis superin ostin...
Wäiski
23.01.2008 10:59:54
Ostin minäkin XD:n kun halvalla sai. Hämmästyttävän hyvä ja monipuolinen peli kokoisekseen ja hintaisekseen mutta
- Alkuperäinen kaiutin on melkoista kuraa. Kone kuulostaa täysin erilaiselta liitettäessä kunnon kaappiin tai kuten itse tein, vaihtamalla elementin kunnolliseen. Oma valintani oli Eminence Copperhed.
- Putket ovat periaatteessa kohtuulliset (EH), mutta vaihdettuani ne parempiin (Svetlana etuseen, JJ:t päätteeseen) vahvistin kasvoi monta numeroa suuremmaksi. Erityisesti pääteputkien vaihdolla oli dramaattinen vaikutus.

Muutokset nostavat toki hintaa, mutta parantavat konetta alun perinkin hyvästä lähtökohdasta huomattavasti.

Päältäpäin työn laatu vaikuttaa hyvältä, mutta aika (toivottavasti pitkä) näyttää laiteen kestävyyden.

Myös digitaalimallinnukset ja -efektit kuulostavat jopa asenteelliseen korvaani hyvinkin käyttökelpoisilta.
Rallakka
23.01.2008 11:54:45

Itse olen tuota 15W versiota mietiskellyt humppajyräksi ja kotisoittoon, askarruttaa että miten tuon puhtaat toimii jos vääntää volaa pikkusen enemmän, riittääkö se headroom. Humppahommissa ei tarvi kovinkaan suurta volaa, mutta kuitenkin enemmän kuin viitsii kotioloissa käyttää (omakotitalossa, ei siis naapureitaajatellen, vaan omia korvia).
"I'm only wearing black until they invent something darker"
Ukko
23.01.2008 12:35:26

Itse olen tuota 15W versiota mietiskellyt humppajyräksi ja kotisoittoon, askarruttaa että miten tuon puhtaat toimii jos vääntää volaa pikkusen enemmän, riittääkö se headroom. Humppahommissa ei tarvi kovinkaan suurta volaa, mutta kuitenkin enemmän kuin viitsii kotioloissa käyttää (omakotitalossa, ei siis naapureitaajatellen, vaan omia korvia).

Siinä on suora ulostulo äänitystä tai PA:ta silmälläpitäen. Ja ainakin sitä testaillessani musaliikkeessä se myös toimi ihan hyvin. Combon pitäisi tulla meikälle ihan näinä päivinä.
Basil
23.01.2008 13:00:40
Minullakin on ollut tuo Super Champ XD nyt viikon verran ja hyvältä vaikuttaa ja soundaa. En ole vielä treeneissä ehtinyt käyttämään, mutta uskoisin, että humppa/iskelmä puolelle riittää tehot, varsinkin jos linjaulostulosta laittaa PA:han. Tuo linjaulostulohan ei mykistä kaiutinta, mikä on hyvä asia.

10" kaiutin on toisiaan hieman kirkkaanoloinen omaan makuuni (singlecoil mikit), mutta ihan hyvin siitä bassoakin irtoaa, täytyy vain Trebleä pitää melko minimissä ja bassoa täpöillä. Onhan siellä sitten se Fender Jazz mallinnus (#15), josta irtoaa hyvää tummaakin soundia.

Mielestäni tässä Super Champissä on onnistuttu aika hyvin koko/paino suhteessa saamaan hyvää cleania soundia ulos, säröpuolella parhaat on ehkä perinteiset fender/Marshall soundit (#2, #8).

Kotelo on hieman heppoisemman oloinen kuin esim. Hot Rod Deluxessa, mutta on toisaalta painoakin puolet vähemmän.
PappaSF
23.01.2008 19:32:33 (muokattu 23.01.2008 19:34:29)
hmm.. mielenkiintoinen tuo Fenderin Champ.
Ite olen harkitsemassa uuden combon ostamista ja katellu Tehc 21 TM (30-60 wattista) joka kyllä kotona on vähän liian tehokasta mutt tuo Fenkun onkin 15w ja mitä youtubesta vähän kuuntelin niin vois mennä kyll harkintaan ;-)

Kertoakaa ihmeessä kokemuksia jos niitä tulee tuon champin suhteen, saa tuulettaakin ja kehua ja ääninäytteitä tietty mukaan pistää niin saapi taas kuolaamisen aihetta ja ostoskuumetta nostettua ;-)
Shakata
23.01.2008 20:01:59
5 watin putkivahvarikin on aivan hemmetin äänekäs, saati sitten 15w! Minäkin henkseleitä paukutellen ostin Valve Juniorin kotisoittoon, mutta ei paljon kärsii volumea kerrostalossa nostaa =) Sori, lievä OT.
Kalamies #?
LamaAjanElvis
23.01.2008 20:10:41
5 watin putkivahvarikin on aivan hemmetin äänekäs, saati sitten 15w! Minäkin henkseleitä paukutellen ostin Valve Juniorin kotisoittoon, mutta ei paljon kärsii volumea kerrostalossa nostaa =) Sori, lievä OT.

Minä ostin tuon Fenkun Champion 600:n. Olihan se jo kyllä tiedossa, ettei kerrostalossa rosoille asti soitella ja laitoinkin keinokuorman jo tilaukseen. Jossain vaiheessa vielä lisäkaappia alle.
Sormet lähtee soundista. "Most of our imports come from foreign countries" -George W Bush
Shakata
23.01.2008 20:43:30
Tuo Champion on kyllä hyvä peli. Joskus testasin musakaupassa ja päätesärö oli kyllä maukas (mökääkin muuten oli). Lisäkaapin kanssa varmasti oiva laitos bändikäytössä.
Kalamies #?
H-Diddy
23.01.2008 20:59:38

Ei ainakaan itellä riittä bänditouhuihin Uraltone jr jossa nykyisillä putkilla n.15w ja kajarina 1 Eminence texas heat. Täysillä volumeilla toi toki riittää ja on mannaa korville mutta silloin säröä on jo melko lailla eli jäis humpat soittamati.
jukka.kuitunen
23.01.2008 21:50:52
Nyt on kokeiltu bändihommissakin ja ehkä saattaa kaivata pohjia lisää, kun toinen vahvari on 30w putkipeli, mihin on tottunut. Söundit on hienot ja varsinkin bajatelen kanssa mannaa korvalle. Jos tarvitsee,niin mikittää tai linjaan. Tyytyväisyysaste on korkea pienkokoisena ja hyvännäköisenä. Toivottavasti kestävä.
calluna
24.01.2008 11:34:15
Onko kukaan löytänyt super champ XD:n jalkakytkintä?
Ei oota myydään aika monessa paikassa.

Toki joku muukin kelpaisi mikäli sellaisia olisi, onko kellään tietoa?
Ukko
24.01.2008 12:24:19

Onko kukaan löytänyt super champ XD:n jalkakytkintä?
Ei oota myydään aika monessa paikassa.

Toki joku muukin kelpaisi mikäli sellaisia olisi, onko kellään tietoa?

Thomanille tulee lähivaiheessa.
Ukko
25.01.2008 16:29:03

Nyt on kokeiltu bändihommissakin ja ehkä saattaa kaivata pohjia lisää, kun toinen vahvari on 30w putkipeli, mihin on tottunut. Söundit on hienot ja varsinkin bajatelen kanssa mannaa korvalle. Jos tarvitsee,niin mikittää tai linjaan. Tyytyväisyysaste on korkea pienkokoisena ja hyvännäköisenä. Toivottavasti kestävä.

Tuli mulle tänään postissa ja on tosiaan hinta/laatu suhteessa hyvä peli.
DDelay
30.01.2008 19:52:12
perskuta, tämmöinenhän voisi olla oiva peli. tällä hetkellä on alla peavey classic 30, mutta se tuntuu olevan aivan liian suuri kerrostalo soitteluun. Olenkin tässä mietiskellyt keinokuormaa , mutta olisiko sittenkin vahvistimen vaihto toinen mahdollisuus. tykkään kyllä c30:sen puhtaasta saundista muttamutta....

Eroaako tuo vibro ja super paljonkin saundillisesti toisistaan?
vibro olisi ainakin wattien mukaan parempi kerrostalo soitteluun.
It`s all in your mind
Pleijjeri
30.01.2008 21:44:35
Itsekkin ole Tuota superia harkinnut ja lähipäivinä tulen myös ostamaankin vanhan kun myin alta pois vaikutta kelpo peliltä
Skeba tällä hetkellä: Fender Statocaster 50th aniversary edt
Ukko
31.01.2008 09:53:45

perskuta, tämmöinenhän voisi olla oiva peli. tällä hetkellä on alla peavey classic 30, mutta se tuntuu olevan aivan liian suuri kerrostalo soitteluun. Olenkin tässä mietiskellyt keinokuormaa , mutta olisiko sittenkin vahvistimen vaihto toinen mahdollisuus. tykkään kyllä c30:sen puhtaasta saundista muttamutta....

Eroaako tuo vibro ja super paljonkin saundillisesti toisistaan?
vibro olisi ainakin wattien mukaan parempi kerrostalo soitteluun.

Osta vaan se Super. Ei sitä koskaan tiedä milloin tarttee enempi tehoja. Ja ihan hyvin sillä soittelee kerrostalossa. Hintaerokin on aika olematon.
Mikaelo
17.03.2009 13:44:46

Huom! Olet kirjoittamassa yli 411 päivää vanhaan ketjuun!

No kun en uuttakaan viitsi avata...

Onkos kukaan kokeillut Super Champpia lisäkaapin kanssa? Oon aatellu hommata tuohon joko 1x12 tai 2x12 kaapin kaveriksi, jotta sais hieman botnea saundiin.
Sä oot pelottavan näkönen - Rocco Longfella ,Romantikkoitkijät #41
oksentaja
18.03.2009 12:16:00

Onkos kukaan kokeillut Super Champpia lisäkaapin kanssa?

Kokeiltu on 2x12 ja 4x12 kaapeilla jo todettu toimivaksi. Mökäähän tosta riittää vaikka kuinka helvetisti kun on elementit herkkiä ja alapäätä tulee 4x12 kaapista varmaankin useimpiin tarpeisiin riittävästi.

Sen verran vielä voisin sanoa että lämpimästi suosittelen Super Champpia vaikka en mallintavien vahvistimien suuri fani ole. Enkä edes fenderin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)