Kapane 01.02.2004 13:13:03 | |
---|
okei edellisen analogi/vintage vs. reissue/digital taisteluunkin menneen treadini aikana päätin etä kaikista maailman efekteistä ostan kompressorin, mutta minkä? Siis kaikki nykyisin tehtäväät 100e kompressoripedaalit. erityisesti mxr dyna comp, mxr super comp ja boss cs-3 (?) tietoja kaipaisin ja hintoja. Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
Insane Kane 01.02.2004 13:16:43 | |
---|
(copy/paste) Noista luettelemistasi ottaisin ehkäpä tuon Super compin..Ja luultavasti myös ostan sen. Periaatteessa sama vosu ku tuo dyna, mutta attack säädöllä. CS-3 on ihan hyvä ja kliini(niinkuin compuran pitäisikin olla!?), muttei mikään ihmeellinen, siksipä tuo MXR super, josko tulisi hieman särmää. Tuo attack säätö on aika tärkeä, minkä huomasin kun omistin Bossin CS-1(eka bossin compura), jossa sitä ei ollu (vintage vosu) ja jäi kaikissa soittamissani tyylilajeissa pahasti jalkoihin, kun nappasi äänestä kiinni liian myöhään. Hinta suomessa MXR pedaaleille on reilu huntti, listahinta n.130€. CS-3 käytettynä 40-50€ Lyrics. Wasted time between solos. |
Kapane 02.02.2004 00:17:37 | |
---|
sanokaa ny muukki jotain Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
Pertsa 02.02.2004 10:06:40 | |
---|
Ei kannata unohtaa Marshallin ED-1 kompuraa, joka on hinnaltaan reilusti alle satasen ja mielestäni parempi kuin bossin CS-3. Ei väritä soundia juurikaan, ainakaan verrattuna Bossiin. Löytyy attack sekä emphasis, jolla kompressoinnin voi kohdistaa joko matalampiin tai korkeampiin taajuuksiin. Eli ts. voi halutessaan kompressoida enemmän paksumpia tai ohuempia kieliä. Hyvä esim. silloin, jos haluaa kompressoida matalia taajuuksia, mutta säilyttää ohuimpien kielien helinää. Myös sustainia löytyy kiitettävästi tarvittaessa. Lisäksi ED-1 on aika hiljainen. Tietysti kompressio -nappula täysillä kohisee jonkun verran. Mutta mikäpä kompura ei. Tuota on ulkomaiden foorumeillakin kehuttu hinta/laatu -suhteessa parhaaksi pedaalikompuraksi. Itse olen ainakin ollut toistaiseksi tyytyväinen. |
Torniojaws 02.02.2004 10:22:53 | |
---|
CS-3:sta haukutaan useasti tonea ankaralla kädellä muokkaavaksi. En tiedä sitten itse. Henk. koht., ostin Digitech Main Squeezen tuossa kesällä, muttei se todellakaan ollu sitä mitä luulin. Pidemmän päälle uskoisin, ettei kompressointia oikeastaan edes tarvi kitarassa, jos käytät säröä (joka itsessään kompressoi jo). |
Sammakko 02.02.2004 10:25:47 | |
---|
okei edellisen analogi/vintage vs. reissue/digital taisteluunkin menneen treadini aikana päätin.... Ehotin vaan että osta analogi delay... nostit siitä sitten hirmusen mylläkän... Sitähän se kaikki on. |
Kapane 02.02.2004 10:49:50 | |
---|
kyseessä ei ollu henk. koht. vattuilua vaan yleinen mielipiteeni niin sanoituista analogi mörkömiehistä, jotka vastustavat kaikkea digitaalista. Oon kyllä ajatellu analogidelaytä ibanez ad-99/ad-9, mutta en ajattelekkaan korvaavani digitaali delaytäni vaa käyttäväni molempia. Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
Kapane 02.02.2004 11:27:54 | |
---|
Entäs tää true by-pass mistä löytyy ja mistä ei ja mihkä tää kandeis lenkissä heittää Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
skebajaba 02.02.2004 11:32:40 | |
---|
Entäs tää true by-pass mistä löytyy ja mistä ei ja mihkä tää kandeis lenkissä heittää no mul on tommonen yerasov kompura, siinä ei oo true bypassia ja lenkissä mul on särön jälkeen se, et saa boostattua sooloihin sillä... -hei jätkät, vähän häpyä tohon touhuun!!!- |
Carl Martinia ja mxr:ää olen kuullut kehuttavan. Muita ainoastaan haukuttavan. Sitähän se kaikki on. |
goose 02.02.2004 13:54:36 | |
---|
Mä uskaltaisin suositella Tech21:n compTortionia. Eli siinä on nimensä mukaisesti kevyt särö samassa. Käytän vehjettä pääasiassa cleaneilla, koska soundi säilyy tosi luonnollisena. Mun mielestä on hyvä ettei kompressori väritä soundia hirveesti. Mutta tuhtia tukea särömuuriin sillä myös saa. ...toivotaan parasta varotaan varasta.. |
Jucciz 02.02.2004 14:02:13 | |
---|
Mä uskaltaisin suositella, että jos et oikeasti ole varma, mitä efektiä kaipaat valikoimaasi seuraavaksi, älä silloin osta mitään. Ja mitä tulee kompressoriin, se on todennäköisesti laite, jonka itse viimeisenä lautaani hommaisin. Kompressorihan on härveli, jolla yritetään kompensoida kitaran oman sustainin riittämättömyyttä, tai mikäli soittosi on häiritsevän poukkoilevaa dynaamisesti, kompuralla saatetaan hetkellisesti tuoda lievitystä tilanteeseen, mutta paljon suositeltavampaa olisi opetella käyttämään sitä komppikättä monin tavoin. Tulee paljon hyödyllisemmäksi pitkällä aikavälillä. Ainakaan en suosittele opettelemaan soittamaan jatkuvasti kompura päällä, sillä lopputulos voi olla melkoista kakkaa siinä vaiheessa kun joutuu soittamaan vierailla kamoilla, joissa kompuraa ei ole saatavilla. *Brr* Juodaan piimää, tullaan viisaammiksi näin. |
Kapane 02.02.2004 15:16:07 | |
---|
Jucciz oonko nähny sun pedaali laudan jossain muuallakin ku sun omis tiedois. Liikaa sitä ei saa käyttää iso iso mokahan sen on. lähinnä reenikselle veisin ja kotona en juuri käytä edes vahvistinta. ja onhan se tosi kusettaja, mutta, jos sitä soittotaitoa hioo sitä ei edes käytetä, mutta livenä, yli nopeissa ja vaikeissa kohdissa ja studio nauhotuksessa (lue:minidisk tai vastaava) se antaa ajatusen että osaisin soittaa huonosti. Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
Insane Kane 02.02.2004 15:23:17 | |
---|
Kompressorihan on härveli, jolla yritetään kompensoida kitaran oman sustainin riittämättömyyttä, tai mikäli soittosi on häiritsevän poukkoilevaa dynaamisesti, kompuralla saatetaan hetkellisesti tuoda lievitystä tilanteeseen, mutta paljon suositeltavampaa olisi opetella käyttämään sitä komppikättä monin tavoin. Tämä pitäisi kertoa Suomen eturivin rautalanka-/ tanssimuusikoille, ja varsinkin Pulliaiselle: "Opetelkaa pojat komppaamaan, niin ei tarvi kompuraa." Minä kun luulin että se muuttaa soundiakin, tulee napsua jne. =) Lyrics. Wasted time between solos. |
toxic 02.02.2004 15:34:46 | |
---|
Kertokaahan nyt et mitä varten toi kompura on ja mitä sillä voi sählätättätätätää! |
Kapane 02.02.2004 15:53:39 | |
---|
vähän kaikkee se tekee. Eli periaatteessa se leikkaa ääniaallossa niitä päitä pois ellen taas tajunnu ihan päin kuusta. (täällä haisee muuten ruoka). Sitä voi käyttää jonkin sortin boostina, eli saa lisää gainia ja volaakin (kuulemma), lisäksi se niin sanotusti parantaa sun soittoas. (v.ttu mun tuoli hajos) eli compressori (huomaa kuin international oon) on tosiaa aika veemäinen kapistus. Kun minusta tulee iso rupean katri-helenaksi |
toxic 02.02.2004 15:54:33 | |
---|
veemäinen Kuka hän on? HOHO! |
Hanok 02.02.2004 16:14:55 | |
---|
Tämä pitäisi kertoa Suomen eturivin rautalanka-/ tanssimuusikoille, ja varsinkin Pulliaiselle: "Opetelkaa pojat komppaamaan, niin ei tarvi kompuraa." Eiköhän Pulliainen käytä sitä ihan soundisyistä, tuskin soiton dynamiikassa on suuria vikoja. |
Sammakko 02.02.2004 17:43:29 | |
---|
Eiköhän Pulliainen käytä sitä ihan soundisyistä, tuskin soiton dynamiikassa on suuria vikoja. Joku ei ymmärrä sarkasmia.............. Sitähän se kaikki on. |
wilo 02.02.2004 17:54:17 | |
---|
Kertokaahan nyt et mitä varten toi kompura on ja mitä sillä voi sählätättätätätää! Joo. Eli kompressori vaimentaa kovaa signaalia. Ja samalla kun vahvistetaan ääntä, hiljaisemmat äänet kuuluvat suhteessa kovempaa; myös suhina, kohina ja muut häiriöt voimistuvat. Lopputuloksena on dynamiikaltaan tasaisempaa signaalia. Kitarapedaalit muokkaavat saundia aika paljon, esimerkiksi boss cs-3. Rocktronin big crush on kuulemma neutraalimpi, ei ole niin läpitunkevalta saundaava. |