Koetin hakua ehkä en vain osaa Olen välillä harkinnut pienen (?) projektin aloittamista ja pohjaksi olen ajatellut näitä vanhimmasta päästä olevia Taman Swingstareja (rumahko lugi, hirveät wrapin värit, punainen badge). Näitä aina välillä liikkuu (kunnosta riippuen) hintaluokassa 200 350 euroa. Rungot on siis kyselyn kohde. Lienenkö suuresti väärässä, jos oletan, että näissä 70 80-luvun vaihteen Tama Swingstar Royalstar ja Imperialstareissa olisi pohjiltaan sama mahonkirunko? Imperialstareissa olisi aikoinaan ollut vahvikerenkaat ja kaikin puolin parempi hardware ja viimeistely (viisteet ym), mutta perusrunko olisi samaa kamaa? Noinhan ne usein teki muutkin valmistajat eron entry ja pro mallien välillä. Jos nimittäin näin on, niin nuo vanhat Tamat on aika kovaa tavaraa, kunhan viitsii nähdä pikkuista enemmän vaivaa - Imperialstarit on ainakin loistavia rumpuja. |
Rungot on siis kyselyn kohde. Lienenkö suuresti väärässä, jos oletan, että näissä 70 80-luvun vaihteen Tama Swingstar Royalstar ja Imperialstareissa olisi pohjiltaan sama mahonkirunko? Imperialstareissa olisi aikoinaan ollut vahvikerenkaat ja kaikin puolin parempi hardware ja viimeistely (viisteet ym), mutta perusrunko olisi samaa kamaa? Noinhan ne usein teki muutkin valmistajat eron entry ja pro mallien välillä. Semmonen kuva mulla noista rungoista on. Royalstareissa oli hiukan enemmän lugeja ja paremmat standit sekä virppa, kuin Swinkuissa. Imperialstareissa oli legendaariset Titan-sarjan standit ja eri HW muutenkin. Virpat oli oikein hyviä ja niitä kannattaa vieläkin hommata, jos eteen tulee. Jos nimittäin näin on, niin nuo vanhat Tamat on aika kovaa tavaraa, kunhan viitsii nähdä pikkuista enemmän vaivaa - Imperialstarit on ainakin loistavia rumpuja. Ei ne kyllä kovin kummoisia ole. Minulla oli Imperialstarit ja opetuskäytössä on vieläkin. Parasta oli HW ja virvelit. Bassarista en koskaan saanut hyvää soundia (tai en osannut ottaa). Tuon ajan Superstarit on hyviä. Jopa loistavia. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kiitoksia olettamukseni vahvistamisesta. En mä meinannutkaan, että ne olisi jotain jumalallisia, mutta takuulla ihan OK projektin kohteeksi - ainakaan ei paskaa heti alusta lähtien. Ja joo: vanhat Superstarit on mainioita. Nimim: tuplasetti vanhaa Superstaria - on ja pysyy ;) |
Punaleima Swinkut löytyy, ilmeisesti tuosta "muutosvaiheesta" eli kaikissa muissa on "ihan kiva" mahonkipinta näkyvissä sisäpuolella, vaan toisessa etutomissa se on maalattu sillä eriskummallisella harmaalla "pahvinnäköis-värillä".. Eli kyl, mahonkia ovat nuo ainakin. En oo laskenu monestako viilukerroksesta on Hoshino Gen Gakkin rummuntekijäporukka nuo vääntänyt. Oliskohan vuosiluku/vuosimalli noissa joku 1982?? |