myrskyorkku 19.01.2008 20:08:20 | |
---|
Slamer by Hamer on kyllä helvetin epämukava soittaa istualtaan. |
Krice 19.01.2008 21:09:06 (muokattu 19.01.2008 21:10:51) | |
---|
Sellaistakin voisi kokeilla, että soittaa seisoaltaan. Siihen kannattaa opetella muutenkin, jos alkaa soittaminen kiehtoa enemmänkin. V on mielestäni aika epämukava soittaa istualtaan ja myös seisten. Jos miettii standardia kitaran muotoilua niin ei niitä sakaroita ja pyöreitä muotoja keksitty huvin vuoksi, niillä on ihan selkeä ergonominen funktio. |
Sir Härö 19.01.2008 22:04:38 (muokattu 19.01.2008 22:06:20) | |
---|
Jucciz tai Sir Härö saa vaihtaa kyllä avatariaan, ovat hieman liian samanlaisia. Pyh. Mulla oli tää ensin ;) Itseasiassa vuodesta 2003. Sellaistakin voisi kokeilla, että soittaa seisoaltaan. Siihen kannattaa opetella muutenkin, jos alkaa soittaminen kiehtoa enemmänkin Näinhän soittamista kuuluisikin treenata. Hyvänä lisänä toimii jos samalla kävelee kun soittaa. tua |
Sam Hotman 19.01.2008 22:10:56 | |
---|
Näinhän soittamista kuuluisikin treenata. Hyvänä lisänä toimii jos samalla kävelee kun soittaa. Ja sit moshaa, juoksentelee, pomppii ja soittaa selän takaat. =) ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
Kontiak 20.01.2008 00:08:59 (muokattu 20.01.2008 00:09:13) | |
---|
Pointti on vaan se et vasemman jalan pitää olla snadisti korkeammalla ku oikean, ja se ei todellakaan missään tapauksessa tuu olemaan ongelma. Suositeltavampaa olisi laittaa vasemman jalan ja kitaran väliin joku koroke (esim. tyyny), ettei lonkkaan tule pitemmällä aikavälillä mitään. |
Sälski 20.01.2008 01:14:38 | |
---|
Suositeltavampaa olisi laittaa vasemman jalan ja kitaran väliin joku koroke (esim. tyyny), ettei lonkkaan tule pitemmällä aikavälillä mitään. Ihan ihme säätöö... mulla menee toi rr ihan missä asennos ja paikassa vaan ilman mitään valmisteluita, senkus ottaa syliin ja antaa mennä. Ja tosta soittoasennosta. Sehän on vallan mahtava, kaikki nauhat käytettävissä ilman ongelmia. Detonator 666 -
At The Dawn Of Sadistic Infernal Holocaust
http://muusikoiden.net/levylista/lista.php?list_id=3175 |
myrskyorkku 20.01.2008 09:45:08 | |
---|
Sellaistakin voisi kokeilla, että soittaa seisoaltaan. Joo, mutta jalat väsyy ja ois hyvä kun vois soittaa istualtaankin. Mutta tuota Hameria ei juurikaan tuu istualtaan soitettua, koska se on hiton runkopainonen ja muoto on hankala ja hihnaakaan ei viittis olla koko ajan säätämässä, koska sitten se ois seisaaltaan soittaessa liian lyhyt. Eli yleensä soittelenkin akustista(naikkaria) istualtaan ja sähkistö seisaaltaan. Bassoa voi soittaa sekä että(Yamaha). |
Henkka370 20.01.2008 11:19:30 | |
---|
Joo, mutta jalat väsyy Tulee sitä jalkatreeniä samalla, ettei keikalla sitten käydä istumaan vahvarin päälle ku ei jaksa seisoa. "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
Murgo 20.01.2008 18:17:49 (muokattu 20.01.2008 18:20:40) | |
---|
Piti oikein ottaa Jacksoni syliin ja kyllä, se on ihan mukava soittaa istualtaan etenkin nojatuolissa,kunhan ottaa hihnan irti, muuten hihnalukon nuppi painaa ilkeästi oikeaa reittä. korkeammalla istuimella joutuu nostamaan vasenta jalkaa tai käyttämään jotain koroketta klasarityyliin. itse vältän kyllä nojatuolissa soittelua, asento on jotenkin huono kyynärpäälle, pari vuotta sitten vasen kyynärpää kipeytyi aika pahasti, vaiva poistui kun siirryin soittelemaan seisten. Taitaa kuitenkin sähkökitaran soittoasento olla aika henkilökohtainen juttu, joillain on kitara niin ylhäällä että vyönsolki näkyy, joillain melkein polvissa,joillain kaula taivasta kohti,joillain alaviistossa, toisilla kitara niskan takana jne. :) Edit: Tulee sitä jalkatreeniä samalla, ettei keikalla sitten käydä istumaan vahvarin päälle ku ei jaksa seisoa. Juuri näin, hyvä totutella seisomaan pidempiäkin aikoja niin ei jalat heti väsy (nimim. aina treeneissä pari-kolme tuntia kiipparien takana seisomista). Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa! |
Metallica mies 20.01.2008 20:52:38 | |
---|
Haulla en luonnollisesti löytänyt mitään, mutta sellasta vain kyselisin että kun nuo RR malliset kepukat näyttää olevan kovin suosittuja hevikitaristien keskuudessa, niin että onko teillä mitään vaikeuksia soittaa RR kitaroita istualteen vai tuntuuko se aivan luonnolliselta? Jacksonin RR5 kitara houkuttaisi spekseiltään ja ihan hienojahan nuo RR:ät on, mutta kun kävin kokeilemassa RR:ää, ainoa soitto asento jolla pystyin soittamaan oli pitää vasempaa jalkaa ristissä oikean päällä ja kitaraa siinä välissä, ja en usko että siinä asennossa montaa tuntia jaksa soittaa jalan puutumatta, vai tottuukohan siihen joskus? Kyllä ite ainakin oon tottunut, itseasiassa paljon mieleisempää soittaa randyllä istualtaan kuin vaikka normi stratomallilla. |
darrell 22.01.2008 00:41:36 | |
---|
...niin että onko teillä mitään vaikeuksia soittaa RR kitaroita istualteen vai tuntuuko se aivan luonnolliselta? Steinbergerillä on esim niissä 'päättömissä' kitaroissa alareunassa sellainen vipu, joka taitetaan eteenpäin istualtaan soitettaessa. Tällöin kitaran alareunaan tulee melko luonnollinen syvennys/kolo, aivan kuin stratossa, lespassa, telessä jne. Olen kokeillut ja toimii hienosti. "Folding Leg Rest (U.S. Pat #RE31722) -- Only 1/4" thick when folded, the permanently attached leg rest snaps out instantly to provide exceptional comfort and balance when playing an L-series instrument in a seated position. The leg rest can also be added to other non-traditional instruments, such as the Gibson Flying V guitars " http://www.gibson.com/products/steinberger/features.html Tarkemmin ajatellen, jos RR-mallisen kitaran istualtaan soitettuja soundeja haluaa parantaa, niin ennen mikkien vaihtoa kannattaa tehdä ja asentaa ko. läpykkä paikalleen, niin sormista tulee enemmän soundia. Ei nääs tarvi ranteella jännittää, jotta tippuuko kitara ... Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. |
LosJormas 22.01.2008 00:53:16 | |
---|
Toi on ehkä rumin soitin mitä oon vähään aikaan nähny, käytännöllinen kylläkin varmaan monella tapaa. |
Luotomeister 22.01.2008 17:59:26 | |
---|
Pöh. Siisti keppi ja minun mielestä ihan hyvä soittaa istualtaan. Jollain tapaa jopa parempi kuin esim. Stratoissa. munkin mielestä toi v malli on parempi soittaa istualteen kun strato, jos siinä vaan on jakki ylemmässä sarvessa :) joo-o |
LosJormas 22.01.2008 18:04:11 | |
---|
Joo mä en kans ikin menis ostaa v-kitaraa jos on jakki alasiivessä. Se nimittäin porautuu aika hyvin reitiin, vaik oiski L-mallinen piuhan pää. |
brn2sk8 23.01.2008 08:47:28 | |
---|
Ratkaisu on se, että älä osta moista:D Vakavissaan puhuen, ei noi erikoisen malliset kepit kauheen käytännöllisiä ole ja sä saat varmasti toisen kitaran ihan samoilla osilla. Vaikka tommoset näyttävätkin heviltä, ne rupeavat pidemmän päälle vaan vituttamaan. Myöhemmin sitä yleensä lisäksi tajuaa että eivät ne loppujen lopuksi edes ole niin siistin näköisiä, pikemminkin vaan kornin. Tosi kun vesi, RR mallit on hienonnäkösiä mutta en niitä kenellekkään varsinaisesti suosittele just sen epäkäytännöllisyyden vuoksi... käytännöllisiä ne on ehkä siinä että niillä lyö vahvaria kun ne on sen verran kirveen muotoisia, mut eipä niillä paljo soitosta istualteen tuu mitään... Paitti jos pitää hihnaa niin kireellä että istualteenkin voi soitella, mutta beatles keksi sen jo :/ Ja RR:n jakkikin on niin vammasessa kohdassa että soittelu on ihan hölmön tuntusta istuaalteen... Siksipä sanonkin että tämmösistä erikoisenmallisista skitoista parhaat on deanit, vaikka siis niilläkin on V-malleja mutta ne toiset :D Kun V-mallissa on se että kun soittaa seisaalteen ni saa sen muodon silleen istuun hyvin tohon oikeen jalan päälle ja sillä saa avitettua korkeiden äänten käsittelyä, siks itelläni on V-skittojakin mutta Deanit toimii monessa kun niillä voi soitella mitenvaan :) Ja mun mielestä ne on hienojakin kun mikä, RR on tosi tylsä siinä mielessä Cry Baby and ask me WHY WHY |
Itse omistan kaksi rr mallista kitaraa ja nyt hiljattain olen soitellut kaulan loppupäästä niin rupesi mietityttämään onko mitään soittotyyliä millä voisi soittaa soolot sillai kunnolla ettei joudu ottamaan mitään laiho asentoja soolotessa :D? Ennen olen aina soitellut vain paljon riffittlyjä ja harvoin sieltä 15 - 24 väleistä niin miten olisi ? Onko helppoa tapaa soittaa soolot ottamatta kunnon pose asentoja :D? Ehkä auttais jos laskis kitaran hihnaa tjn... |
saastara 23.01.2008 12:11:51 | |
---|
Ehkä auttais jos laskis kitaran hihnaa tjn... Minun logiikkani toimii jostakin syystä juuri toisinpäin.. Onhan niitä sooloja helpompi vedellä jos hihna on korkealla.. Käden kulma on silloin huomattavasti luonnollisempi kun taas hihnan ollessa matalalla, joutuu ylänauhoilta soittelemaan semmoisessa v-mäisessä 90 asteen kulmassa.. Ei kiva. Heikot haluavat järjestystä. Mestarit hallitsevat kaaoksen. |