Aihe: Eastmanin akustinen
1
venetsia
21.01.2008 18:04:41
Onkos kellään kokemuksia tästä kiinalaisesta akustisesta? Olen jostain syystä saanut kuvan, että kyseessä olisi (varsinkin hinta-laatu suhteeltaan) mainio soitin. Ja varteenotettava vaihtoehto mm. Martin/Larrivee/Taylor kitaroille. Hinnatkin näyttivät olevan reilusta tonnista alkaen.
mll
21.01.2008 20:00:41
Onkos kellään kokemuksia tästä kiinalaisesta akustisesta? Olen jostain syystä saanut kuvan, että kyseessä olisi (varsinkin hinta-laatu suhteeltaan) mainio soitin. Ja varteenotettava vaihtoehto mm. Martin/Larrivee/Taylor kitaroille. Hinnatkin näyttivät olevan reilusta tonnista alkaen.

Kitaroista en tiedä, mutta mandoliinit ovat todella hyviä hintaansa nähden. Samankaltaiset amerikan mandoliinit maksavat 2-3 kertaa enemmän. Yksilöiden välilä voi olla ehkä enemmän heittoja mitä isoilla merkeillä. Vaikea sanoa, enpä ole kauheasti törmännyt Gibsonin uudempiin mandoliineihin

Millbrookista löytyy ainakin mandoliineja. Luulisi kitaroitakin sieltä löytyvän. Suosittelen testaamista.
venetsia
23.01.2008 15:08:56
No mä en niistä ensimmäisistä Eastmanin akustisista erikoisemmin pitänyt (sittemmin en ole niitä nähnyt). Mutta ne jazzikopat oli älyttömän hyviä.

Milloin niitä testailit? Mikä sun mielestä niissä ekoissa mätti; soundi, soitettavuus tms? Oliko jazzikopissa jotain samankaltaisuutta akustisten kanssa?
Mandoliineja on kehuttu pariinkin otteeseen, mutta kitaroista ei tunnu olevan mielipidettä.
weelie
23.01.2008 15:50:55
Milloin niitä testailit? Mikä sun mielestä niissä ekoissa mätti; soundi, soitettavuus tms? Oliko jazzikopissa jotain samankaltaisuutta akustisten kanssa?
Mandoliineja on kehuttu pariinkin otteeseen, mutta kitaroista ei tunnu olevan mielipidettä.

Siitä kun on jo aikaa, 3 tai 4 vuotta ehkä, niin en sen tarkemmin muista. Mutta saundista on kyse. Se ei iskenyt, vieressä olevat Seagullit tai naapuriliikkeen martinit olivat parempia. Mutta tuon jälkeen on kuulemma tullut uusia malleja ja kai parannuksiakin noihin Eastmaneihin.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
venetsia
25.01.2008 07:47:22
Mutta tuon jälkeen on kuulemma tullut uusia malleja ja kai parannuksiakin noihin Eastmaneihin.

Ainakin uusia malleja. Olin akustisenostoreissulla eilen ja kävin testaamassa myös kahta Eastmanin pienikoppaisempaa mallia. Soundikysymykset on aina makuasioita, mutta kummankin soundi kuulosti jotenkin... laatikkomaiselta. Ei iskenyt. Martinejakin kävin kokeilemassa, mutta päädyin Larriveen om-03:een, jonka pehmeän heleä sointi miellytti eniten.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)