Stalkah 22.01.2008 08:56:29 | |
---|
Tähän vielä lisäkysymys. Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Vähänaikaa sitten vein pullot kauppaan ja sain 5€. Olisi pitänyt vielä säästellä vähänaikaa... saatiin reilu 13e kun vietiin 140 (pulloja sekä tölkkejä), oli hupaisa näky kun niitä raahattiin sinne :D Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia. |
Muovinen 22.01.2008 08:57:30 (muokattu 22.01.2008 08:58:23) | |
---|
Oon pitänyt maksimina 2 tuoppia ennen keikkaa ja ehkä kerran olen siitä lipsunut 1-2 tuopin verran. Mun mielestä pienessäkin humalassa soittaminen on aivan perseestä. Mä haluan säilyttää täydellisen kontrollin soittooni, enkä antaa raajojani viinan vietäväksi. Varsinkin rumpujen kanssa dynamiikka katoaa täysin. Kaverin kihlajaisjuhlissa yritin näyttää toiselle kitaristille jotain yyber-hienoa riffiä, mutta ehkä noin 10 kaljan ja parin boolilasin jälkeen siitä ei tullut yhtään mitään. Mieli tuntui kirkkaalta mutta sormet lopetti yhteistyön aivan totaalisesti. Ja siinä vaiheessahan jätetään myös korvatulpat pois kun putkinuppi huutaa vieressä täysillä, jotta kuullaan se hieno tone sieltä :P edith: ja mäyris ollaan silloin tällöin pulloja palautellessa saatu takaisin. |
Kukkis 77 22.01.2008 09:14:58 | |
---|
Tähän vielä lisäkysymys. Mikä on suurin rahasumma minkä olette saaneet kun olette vieneet treenikämpltä tyhjät pullot kauppaan? Joku 550 markkaa taisi olla. Mitäs se on euroissa, noin yhdeksän kymppiä. Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll! |
n0lla 22.01.2008 10:09:27 | |
---|
Niin, kyllähän se sietokyky vaihtelee. Joskus on tullut pikkuhiljaa tissuteltua bisseä koko päivä ja sitten illalla keikalla soittoknto on ollut mitä mainioin, sellainen nopea känni hieman ennen keikkaa taas ei toimi ollenkaan. Perussettinä minulla parhaiten potkii n. 3-5 olutta ennen keikkaa, silloin homma luonnistuu ilman turhaa stressaamista. Jos täysin selvin päin hyppää lavalle, niin pari ensimmäistä biisiä menee sopivan fiiliksen hakemiseen. xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
http://www.thegeorgedoubleuse.com
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx |
Sir Härö 22.01.2008 11:27:54 | |
---|
Perussettinä minulla parhaiten potkii n. 3-5 olutta ennen keikkaa, silloin homma luonnistuu ilman turhaa stressaamista. Jos täysin selvin päin hyppää lavalle, niin pari ensimmäistä biisiä menee sopivan fiiliksen hakemiseen. Joo. Kun setti on saanut täysin uutta muotoa (pari vanhaa pois, oku tuliterä tilalle jne.) On hommassa pieni lisäjännitys ja tällöin liika alkomaholi ei sovi. Samoin jos settiä ei ole vielä montaa kertaa vedetty livenä, niin iisisti kannattaa lähteä. Esim. 2 isoa tuoppia ennen ja loput jälkeen ;) Olenpa myös kuullut että kännissä soittamisen voi oppia. Ei tietysti räkäkännissä mistään tule mitään, mutta semmonen sopiva tiedottomuus. tua |
Pablo Kigero 22.01.2008 17:27:58 | |
---|
Viinaa viiinaa !!!!!! ! YÄÄÄRÄGH! Now it's right, time to roll! |
Niq 22.01.2008 18:27:24 | |
---|
Rokkenrollia kitaroitaessa menee parin kaljan voimalla ihan hienosti. Mutta jos rumpuja pitää soittaa, niin ei parane juoda ennen keikkaa oikeastaan yhtään - koordinaatio kärsii ja pahasti. "I have a cunning plan" -Baldrick |
Rokkenrollia kitaroitaessa menee parin kaljan voimalla ihan hienosti. Mutta jos rumpuja pitää soittaa, niin ei parane juoda ennen keikkaa oikeastaan yhtään - koordinaatio kärsii ja pahasti. Tässä rumpali-tapauksessa on taas vähän kiinni siitäkin soittaako musiikkia vai suorittaako tarkkaan määriteltyjä iskusarjoja. Tai siis jos on omat jutut hallussa, tiputtaa muutama bisse sellasen turhan itsekritiikin pois, ja meininki saattaa olla kaikille mukavampi. Mutta siis tämä vasta sitten kun on homma jotenkin hallussa. Soiton ja juomisen kanssa. Itse olen löytänyt aika optimi olotilan keikalle. Muutama bisse eikä teräviä. Heart is heaven, mind is hell. |
Simo78 23.01.2008 09:24:26 | |
---|
Vähän suhteellista kuinka paljon sopiva määrä. Mitään rajoja en ole asettanut, kuhan nyt ei ihan hirveessä kännissä mene rämpyttelemään. Sanotaan nyt 2-4 tuoppia ennen ja 2 tuoppia soiton aikana. On noita nähty rumpumiehiä, jotka about kossupullon jälkeen soittavat tosi tiukasti--> viina ei haittaa soittoa pätkääkään; ja niitä jotka ei selvinpäinkään pysty mihinkään... |
harrygeorge 23.01.2008 09:57:28 | |
---|
Kun en ole mikään lauluvirtuoosi, on pakko keskittyä tosissaan laulamiseen koko aivokapasiteetilla. Kun mukaan lisätään kitara, jota pitäisi soittaa samaan aikaan ei minkäänlaiset viinakset tule kyseeseen. Käytännössä pienikin määrä alkaa näkyä heti, lähinnä älyttöminä soittomokina. Kuitenkin määräävin tekijä on se, että lähes poikkeuksetta keikalta pitää lähteä omalla autolla kotia kohti. |
shovi 23.01.2008 10:06:25 | |
---|
saatiin reilu 13e kun vietiin 140 (pulloja sekä tölkkejä), oli hupaisa näky kun niitä raahattiin sinne :D 13e ei oo kovin paha. Kun mä muutin uuteen kämppään, siellä oli aika paljon noita flindoja valmiiksi, massia tuli n.400e. Pulloja vietiin kuorma-autolla. |
Sick Planet 23.01.2008 12:14:40 | |
---|
Itsehän puhuin siis nimenomaan soittajanäkökulmasta.. Kyllä sitä itsekin on tullut huomattua, että "pari rohkaisevaa" vaikuttavat erittäin positiivisesti laulusuoritukseen.. Jokin raja siinäkin toki kulkee, mutta itse en ole vielä onnistunut juomaan nuottikorvaani kuoliaaksi.. Ei tosin sillä, että se lähtökohtaisestikaan mikään paras mahdollinen olisi.. :p En oo kyllä itekää juonu mut joteki vaa tuntuu et ei oikei onnistu!! |
eetu ilimari 23.01.2008 12:39:51 | |
---|
Kyllä 10-12 kaljan jälkeen punkin soitto sujuu ihan hienosti, mutta sitten tuon thräsh-orkesterin kanssa alkaa mennä jo päin kuusistoa. Soitan siis kitaraa ja huudan molemmissa. Rumpalointi ei kyllä oikein suju enää 6 kaljan jälkeen. "Kannattaa tehä sitä mistä tykkää" |
Metallica mies 23.01.2008 12:44:20 | |
---|
Muutama kalja korkeintaan, muuten alkaa menemään päin helvettiä soitto. |
Rumpukapulat 23.01.2008 12:54:19 | |
---|
En pysty paljoa ottamaan. Korkeinkaan kolme, niin saa mukavan humun päälle, mutta kontrolli pysyy kuitenkin. Kännijameissa on tullut nauhoiteltua matskua, viimeksikin fiilis oli todella korkea ja kaikki tuntui menevän nappiin. Uskomatonta komppivyörytystä ja tomijuoksutusta. Parhainta soittoa ikänä. Seuraavana aamuna kaveri sitten lähetteli mulle noita äänityksiä... eipä oikein enää toiminut, ei. Yhden biisin poisti saman tien kun oli niin hirveää kuunneltavaa, ei tullut edes mulle asti. En pysty myöskään ottamaan hirveästi keikkaa edeltävänä päivänä. Vaikka krapulasta en kärsikään, niin on aina paikat jumissa ja väsyttää niin ettei jaksa ajatella mitään jos tulee vähänkin kostutettua suuta enempi ja valvottua pikkutunneille saakka. Ei vaan lähde. |
Simo78 23.01.2008 16:38:35 | |
---|
En pysty myöskään ottamaan hirveästi keikkaa edeltävänä päivänä. Vaikka krapulasta en kärsikään, niin on aina paikat jumissa ja väsyttää niin ettei jaksa ajatella mitään jos tulee vähänkin kostutettua suuta enempi ja valvottua pikkutunneille saakka. Ei vaan lähde. Jotenkin näin se yleensä menee, mutta mutta poikkeus vahvistanee säännön ainakin mun osalta. Yksi parhaista keikoistani tuli soitettua ihan kauheessa darrassa. Edellisenä päivänä oli yhen parhaan kaverin polttarit ja ilta meni vähän pitkäksi, tai ei niin vähääkääN=) Roudailuissa ja tsekissä ihan hirvee pääkipu ja v-tus. Pari tasoittavaa ennen keikkaa niin, sitten oli jo parempi, paitsi että pään heilutus sattui aika paljon. No pain no gain-asenteella hyvä tuli... |
jussiohman 23.01.2008 18:45:07 | |
---|
Ei juuri yhtään pysty ottamaan, pari kolme vetää jo kädet letkuille ettei tunnu niin kivalle soitto. Ja darrassa vielä pahempi, menee olkavarret ekan biisin aikana maitohapoille. Ja sen jälkeen on maailman kusisinta vetää keikka loppuun kun keho huutaa hallelujaa ja silmissä sumenee. älä turhaan ressaa, sie oot mikä oot! |
Huurretursas 24.01.2008 17:11:46 | |
---|
Minun oma rajani on suunnilleen yksi normaalivolttinen siideri/kalja, eikä sitäkään jos ruokahuolto on ollut päivän mittaan heikoilla. Olen niin laiska treenaamaan, että joudun yleensä aika paljon miettimään soittamista ja ainakin virheiden kompensointi menee täysin puihin pienessäkin sievässä. |
merirosvokissa 25.01.2008 16:45:20 | |
---|
Aiheesta poiketen, tein hyvän biisin 20 olutta juoneena, hyvä minä. Se oli aamullakin vielä hyvä. http://www.myspace.com/arspraesagus - Hell Metal -
Avatarissani esiintyvä mieshenkilöni on minun BFF |
anttipi 25.01.2008 21:05:02 (muokattu 25.01.2008 21:05:27) | |
---|
Soitto kulkee parhaiten selvin päin, jo puoli olutta vaikuttaa mulla. Ei niinkään soiton ja laulun koordinaatioon, mutta energiatasoon. Tykkään mennä täysissä täpinöissä lavalle (eli selvin päin), kännissä meno on toki rennompaa ja hauskempaa mutta myös jotenkin löysää. |