rosberg 22.01.2008 11:51:27 | |
---|
Mähän tilasin ton guitar of the week #47:n. En ole vielä saanut, mutta ajattelin vaan tulla avautumaan. Hahahahhaha! Ostin valkoisen Gibson Explorerin:
http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/ |
Minushuman 22.01.2008 18:28:53 | |
---|
Tossa on toi mikkikytkin vähän kätsymmässä paikassa ko perinteisesti X-Plossa on. Sen takia varmaan ostit. Heh. Raise your fist and support your rebel outlaws.
Cause nobody rides for free.
The freedom we lose today, you lose tomorrow.
Because freedom means something to us... |
Dropped C 22.01.2008 18:39:35 (muokattu 22.01.2008 18:43:09) | |
---|
Epiphone Gothic Explorer tietenkin, kun sellainen esiintyy Immortalin videoissa! (Vai onko se tuo? Joku epin explo kuitenkin). Hienon näköinen tuo valkoinen Explo. Taitaapi olla ulkomuodosta ja mikeistä päätellen aika voimakkaasti Metallican ystäville suunnattu. |
VFK 22.01.2008 18:51:06 | |
---|
Sepäse ongelma onkin,ainut mitä pystyn testaamaan on tuo esp,korinoita en ole helsingin musamaailmassa ja f-musicissä nähnyt,sama homma tuon gothicin kanssa. Käy ihmeessä Helsingin DLX-Musicissä, Albertinkadulla. Siellä on varmasti noita Epiphonejakin. Toi Gothic Explorer on ihan jees, mutta mä tykkään noista "Korina"-Epiphoneista enemmän. Noi Epiphonet on kuitenkin lähimpänä sitä oikeata Exploreria. Mun pikkuveljellä on ollut toi LTD EX-260 useamman vuoden ja hyvin on toiminut. Kannattaa nähdä se vaiva, että käyt testaamassa noi kinnostavat vaihtoehdot(kaikki löytyy kuitenkin Helsingin keskustasta) ja samalla voi bongata jonkun käytetyn erittäin hyvän haastajan noille. DLX:ssä viimeksi käydessäni siellä oli käytetty musta Epin Explorer mustana, valkoisella pickguardilla ja kullatuilla osilla(eli perussetti). Hyväkuntoinen ja sopuhinnoissa. Saattaa löytyä edelleen. So many assholes... So few bullets. |
Mul ois huuto.netissä myynnissä tommonen musta Epiphonen explorer. Onhan se kulunut mutta näkyy hinnassa. Tossa ei niin harmita ne ekat kolhut kun ne on tehty jo kauan sitten. Lisäksi kuljetus Helsinkiin onnistuu sopimuksen mukaan. Melkoinen mainos tuli kyllä mutta sanotaan nyt jotain kitarastakin. Sointi akustisena on aika voimakas, johtuu tuosta neliömetrin kokoisesta rungosta. Sustain sitämyöten myös mainio. HIeman kaulapainoinen omaan makuun. |
Wolfie 22.01.2008 19:07:37 | |
---|
Melkoinen mainos tuli kyllä mutta sanotaan nyt jotain kitarastakin. Sointi akustisena on aika voimakas, johtuu tuosta neliömetrin kokoisesta rungosta. Sustain sitämyöten myös mainio. HIeman kaulapainoinen omaan makuun. Kaulapainoinen? Explorer? Millainen lentoasema siellä oikein kaulan päässä oikein on, että explorerista saa kaulapainoisen millään tavalla? Vai onko hihnatapin paikka sitten jossain mikkien välimaastossa? Millaisilla soittimilla sitten soitat yleensä, jos explorer on kaulapainoinen? Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
stuugi 22.01.2008 19:27:00 | |
---|
Kaulapainoinen? Explorer? Millainen lentoasema siellä oikein kaulan päässä oikein on, että explorerista saa kaulapainoisen millään tavalla? Vai onko hihnatapin paikka sitten jossain mikkien välimaastossa? Millaisilla soittimilla sitten soitat yleensä, jos explorer on kaulapainoinen? Ihmettelin itsekin että ei ole kyllä mahdollista. Kitara ns. palaa vaakatasoon jos laskee kaulasta irti. Oma suosikkini Gibson SG on ilmeisesti sitten niin maan tasapainoinen että muut ei kelpaa enää. |
Wolfie 22.01.2008 19:34:00 | |
---|
Ihmettelin itsekin että ei ole kyllä mahdollista. Kitara ns. palaa vaakatasoon jos laskee kaulasta irti. Oma suosikkini Gibson SG on ilmeisesti sitten niin maan tasapainoinen että muut ei kelpaa enää. Jaa-a. Liekö tehneet tehtaalla koijarin ja laittaneet lavan lyijystä... Omista soittimistani juurikin Hamer on tasapainoisin ja helpoin pideltävä, sillä se on ja pysyy kaula koholla. Yksilöitähän ne nuokin ovat. Liekö sattunut sinun yksilöösi hieman keveämpää puuainesta runkoon ja vastineeksi raskaampaa kaulan ja lavan aineksiksi. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
VFK 22.01.2008 19:53:20 | |
---|
Yleensä noi SG:t on niiitä kaulapainoisia. Esim. mun edesmennyt Gibson SG Gothic 2:n oli juuri sitä, samoin kuin monet muutkin kokeilemistani SG:eistä. So many assholes... So few bullets. |
Tohtori Tonus 22.01.2008 22:19:25 | |
---|
Joo-o, Epiphone Gothia on täällä kehuttu, ja minäkin liityn joukkoon. Tämä on tosin ylivoimaisesti painavin kitara, mitä olen soittanut tai edes muuten vaan hypistellyt. Kaverin Ibanez Destroyer II ja toisen kaverin Epiphone Korina Explorer ovat kuin jotain balsapuuta tähän jöötiin verrattuna. Jos kitaran paino nyt johonkin suuntaan vaikuttaa. Itsehän en mikään soundiexpertti ole, mutta kitarani sustainia on kehuttu hyväksi. Sen verran olen itsekin jopa tajunnut, että tämä soi akustisestikin todella voimakkaasti. Rakastan tai vihaan kitaroita lähinnä niiden soittotuntuman mukaan, ja omani on tällä saralla aivan huipputasoa. Paksu satiinilakattu kaula on parhautta, kuten myös kitaran tasapaino seisaaltaan soitettaessa. Se pysyy hyvin kulmassa, jolloin bodyn ylempi sakara jää kutakuinkin vaakatasoon, toimien vallan täydellisesti kyynärtukena. ÄRRR ÄRÄRR GRLLL RÄÄHK RUAAK KRIÄÄK!! |
Explorer 22.01.2008 23:15:05 | |
---|
Ihmettelin itsekin että ei ole kyllä mahdollista. Kitara ns. palaa vaakatasoon jos laskee kaulasta irti. Erikoista. Mun molemmat exploderit on paremminkin runkopainoisia. You ain't seen me, right! |
McNulty 22.01.2008 23:24:18 | |
---|
Erikoista. Mun molemmat exploderit on paremminkin runkopainoisia. Miulla myös tuo Gibson Explorer. Ei tosin kovin painava kitara mutta runkopainoinen kuitenkin. Jos vain budjetti sallii niin threadin aloittajalle suosittelen käytettyä Gibson Exploreria. Irtoaapi n. 700-800e sijoituksella. byt' v kurse volkov |
Spongeri 22.01.2008 23:31:21 | |
---|
Itteltäni löytyy Tokain EX-55. En kauhean montaa pahaa sanaa pysty tästä kepistä sanoon. +Sointi, ja soittotuntuma ovat hyviä. +Virittimetkin tuntuvat yllättävän kestäviltä, vaikka niitä onkin haukuttu. +Vakiomikit (Paf- vintage mk4) ovat todella asialliset, vaikka omaani asensinkin aktiivit :P -Kaulaliitoksen tekemisessä oltais voitu nähdä vähän enemmän vaivaa. |
trih 23.01.2008 00:56:04 | |
---|
Mähän tilasin ton guitar of the week #47:n. En ole vielä saanut, mutta ajattelin vaan tulla avautumaan. Hahahahhaha! Magee. Mulla on ollu samanlainen mustana. Tuo on tosiaan täysiverinen Hetfield-keppi. Taitaa se vieläkin studiossa käyttää ekaa exploreriaan. Just. |
stuugi 28.01.2008 18:47:22 | |
---|
Erikoista. Mun molemmat exploderit on paremminkin runkopainoisia. Postaan vanhaan ketjuun. Siirsin tuon hihnatapin siihen kaulaliitoksen taakse, ongelma hävisi saman tien. Kitara ei siis ole kaulapainoinen vaan "kallistuma" johtuu siitä että hihna tulee vinosti kiinni tappiin, jolloin sen pyrkiessä tasapainoon, kitara painuu vaakatasoon. |
Funkyshiva 28.01.2008 20:10:18 | |
---|
Mulla on 2 eri Exploreria (kts. omakuva),eikä kumpikaan ole kaulapainoinen.Ainut kaulapainoinen kitara mitä olen Gibsonilta soittanut on Firebird. Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Wolfie 28.01.2008 20:27:55 | |
---|
Mulla on 2 eri Exploreria (kts. omakuva),eikä kumpikaan ole kaulapainoinen.Ainut kaulapainoinen kitara mitä olen Gibsonilta soittanut on Firebird. Komeita ovat kyllä. Aika mehukas kalusto näyttäisi muutenkin olevan. Pitäisi vissiin ruveta rikkaaksi, että voisin hommailla vastaavanlaisen arsenaalin. Mitähän varten jotkin valmistajat laittavat hihnatapin jonnekin muualle, kuin kaulaliitoksen taakse? Siellähän se kaikkein luontevimmin on ja tasapaino on paras mahdollinen. Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Funkyshiva 28.01.2008 21:07:09 | |
---|
Komeita ovat kyllä. Aika mehukas kalusto näyttäisi muutenkin olevan. Pitäisi vissiin ruveta rikkaaksi, että voisin hommailla vastaavanlaisen arsenaalin. Mitähän varten jotkin valmistajat laittavat hihnatapin jonnekin muualle, kuin kaulaliitoksen taakse? Siellähän se kaikkein luontevimmin on ja tasapaino on paras mahdollinen. Pah,rikkaudesta oo kyse,säännölline duunariduuni,ja isomman ostoksen jälkeen kuukausi pari nuudeleita ja tonnikalaa,on nuita tullu 15 vuotta keräiltyä. Ja kyllä Gibsoneissa aina on ollut X-plorereissa hihnatappi siinä kaulaliitoksen takana, en ota kantaa siihen mikä älynväläys on muilta valmistajilta vaihtaa onnistunutta paikkaa. ;) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Wolfie 29.01.2008 14:34:24 | |
---|
Pah,rikkaudesta oo kyse,säännölline duunariduuni,ja isomman ostoksen jälkeen kuukausi pari nuudeleita ja tonnikalaa,on nuita tullu 15 vuotta keräiltyä. Ja kyllä Gibsoneissa aina on ollut X-plorereissa hihnatappi siinä kaulaliitoksen takana, en ota kantaa siihen mikä älynväläys on muilta valmistajilta vaihtaa onnistunutta paikkaa. ;) Sen luin tuolta kuvauksestasi rivien välistä jo. Pääasia on, että rehellisesti soittimensa hommaa ja nauttii niistä sitä myöten. Erittäin mielenkiintoinen soitinlista kyllä. Tarkoitin enemmänkin nykyistä kaikkihetimiullenyt-mentaliteettia, mikä välillä tuntuu valtaavan itsenikin. Lauantainahan se taitaa taas lotto olla. Ei muuta kuin veikkaamaan vaan. Jospa se helpottaisi talouspolitiikan hoitoa... Liekö ollut tarkoitus olla erilainen ja kaivaa jotain "uutta" explorerin äärettömän onnistuneeseen kokonaisuuteen, kun tuota hihnatapin paikkaa ovat vaihtelemaan menneet. Tai sitten eivät vain ole osanneet... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
Leviathan73 29.01.2008 18:54:55 | |
---|
Minua kiinnostais kovasti kuulla kommenttia noista Tokain Explorer malleista. Ite oon kahden vaiheilla että Explorer tai Les Paul. Ibanez saa väistyä. Sitä saa mitä tilaa. |