Aihe: Kaikki mitä olet halunnut tietää efektilaudasta=pedalboardista
1 2 3 4 544 45 46 47 48128 129 130 131 132
looking-glass insect
12.01.2008 09:02:19

- Compressor/sustainer
- Tremolo
- Phaser
- Octaver

Oma tajuni on, että: kitara -> comp -> phaser -> octaver -> wah -> OD -> tremolo -> vahvistin. Sitten eff lenkissä EQ -> delay.

Onko viisaampia ajatuksia? Alkaa kombinaatioitten määrä mennä aika suureksi :)

Mä laittaisin ehkä että kitara - comp - wah - od - octaver - tremolo - phaser - vahvistin, ja fx send - eq - delay - fx return. Ja kokeilisin ehkä pelkää delayta lenkkiin ja EQ karskisti kompuran jälkeen.

Mutta nämä on makuasioita nämäkin. Itse en tykkää särö -> wah-asetelmasta, ja leensäkin laitan wahin niin aikaisin ketjuun kuin mahdollista. Kokeilemalla se selviää, ei ehkä ihan kaikkia permutaatioita ole pakko käydä läpi, mutta leikkiminen kannattaa suuressakin määrin.
se joka parhaiten nauraa, tukehtuu.
Tietysti Pauligin
12.01.2008 13:55:02
Tälläsen löysin Thomannin Hot Deals -lehdestä lattialla maatessa. http://www.thomann.de/fi/digitech_rp80_guitar_fx.htm Olisko tälläinen hyvä hankinta? Sisältää näköjään wahwah:in, rummut ja paljon efektejä.

Kaverilla oli joskus ja aika muoviset saundit kaikin puolin. Efektit on vähän mitä on ja samalla syövät pois sen mahdollisesti hyvän perussaundin. Toki halpa, eikä nyt täysin kelvoton lelu ja tapa vähän selvitellä mitä efektejä tarvitsee/haluaa hankkia laadukkaampina.
Elämä on kuin banaani, johon apinat ei yllä.
Semjon
17.01.2008 22:31:37

Sainpas TS9:n rikki odottamattomalla tavalla. Pohjan tarranauha oli antanut periksi keikkamatkalla ja pedaali valunut pedaalicasessa sillä tavalla, että paino lepäsi virtajohdon päällä. Sen plugi on kiinni piirilevyssä, joka oli sitten ahdistettuna taittunut keskeltä plugipäädystä 10-20 astetta. Kovin on hiljaista tämän yksilön putki-kirkuminen nyt, ei kulje enää sähkö joka juotoksesta.

Onko vastaavia käynyt muille? Worst case scenarioita satojen eurojen boutique-pedaalien kanssa?
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
Jungleman
18.01.2008 08:09:59
Sainpas TS9:n rikki odottamattomalla tavalla. Pohjan tarranauha oli antanut periksi keikkamatkalla ja pedaali valunut pedaalicasessa sillä tavalla, että paino lepäsi virtajohdon päällä. Sen plugi on kiinni piirilevyssä, joka oli sitten ahdistettuna taittunut keskeltä plugipäädystä 10-20 astetta. Kovin on hiljaista tämän yksilön putki-kirkuminen nyt, ei kulje enää sähkö joka juotoksesta.

Onko vastaavia käynyt muille? Worst case scenarioita satojen eurojen boutique-pedaalien kanssa?

Tuttu homma. Noita Ibanezin 9- ja 10-sarjalaisia on ollut aikanaan omistuksessa isompikin nippu, tuo on erittäin ärsyttävä tyyppivika. Murtuneita piirilevyjä noissa on nähty muutamakin, samoin juotoksistaan irronneita jakkeja ja virtaliittimiä. Sama penseä suunitteluvirhe vaivaa myös alkuperäistä Tube King -sarjaa.

Dunlopin Crybabyjen jakit rusahtelevat myös näppärästi irti piirilevyistä. Tuleepa näin aamusella mieleen ainakin kolme tuttua joilla lojuu Dunlop Crybaby rikkinäisenä kaapin perällä.

Varsinaisissa putiikkipedaaleissa vastaavia suunnittelumokia harvemmin löytyy. Hajoilevia jalkakytkimiä kyllä, mutta varsin monien rakenne perustuu Hammond-tyyppisiin koteloihin kasattuihin erillisiin komponentteihin. Point to point, nääs.

Uudenmalliset Teese RMC3-wahit yllättäen onkin toteutettu Dunlop-tyyppisesti, taitaa minulta jäädä sellainen hankkimatta...
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
Semjon
18.01.2008 11:46:28

Tattis asiantuntevasta varoituksesta, pitääpä varoa noita Ibanezeja jatkossa. - Worst case scenarioista tuli itselleni yöunien jälkeen mieleen tosikertomus paikallisesta nimeltämainitsemattomasta U2-cover-orkesterista, jonka vokalisti oli tullut kesken keikan huonovointiseksi, kääntynyt lavalla taaksepäin ja oksentanut kitaristin pedaalien päälle.
"I'm listening to Neil Young / I gotta turn up the sound / Someone's always yelling turn it down" (Bob Dylan)
kloppis
20.01.2008 21:47:44
Toivottavasti joku vastaa nopeasti nimittäin kiire tällä:

Olen päättänyt ostaa Huuto.netistä Boss-DS1:n. http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=70060627
Eli tarvis tietää että tuleeko mukaan sähköjohdot ja muut tarvittavat väliin itse pedaliin lisäksi ja toimiiko DS-1 pattereilla?
oiva tumpeloinen
20.01.2008 21:52:27
Toivottavasti joku vastaa nopeasti nimittäin kiire tällä:

Olen päättänyt ostaa Huuto.netistä Boss-DS1:n. http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=70060627
Eli tarvis tietää että tuleeko mukaan sähköjohdot ja muut tarvittavat väliin itse pedaliin lisäksi ja toimiiko DS-1 pattereilla?

Eipä siinä ole mainintaa muuntajasta, joten tuskinpa semmoista mukaan tulee. Sen joudut hommaamaan itse, tai käyttämään pedaalia paristoilla. Se siis toimii myös niillä.
kloppis
20.01.2008 22:00:13
Eipä siinä ole mainintaa muuntajasta, joten tuskinpa semmoista mukaan tulee. Sen joudut hommaamaan itse, tai käyttämään pedaalia paristoilla. Se siis toimii myös niillä.

Hyvä kuulla että saa edes toimimaan, ja kiitos nopeasta vastauksesta :). Saako noita muuntajia esim Hong Kongista?
oiva tumpeloinen
20.01.2008 22:05:06
Hyvä kuulla että saa edes toimimaan, ja kiitos nopeasta vastauksesta :). Saako noita muuntajia esim Hong Kongista?

Saa. Tosin hyväksi kehuttu 1-spot on hyvä vaihtoehto tulevaisuuttakin ajatellen. Honkkarin muuntajat saattavat aiheuttaa hurinoita. 1-Spot ei aiheuta, ja siitä riittää potkua koko lankun virroittamiseen tulevaisuudessa. Ja hinta ei montaa kymppiä ole.
kloppis
21.01.2008 17:09:03
Vielä olis sellanen kysymys, että millaiset johdot Boss DS-1 vaatii? Kai siinä mukana tulee tarvittava vahvistimesta pedaaliin menevä johto?
oiva tumpeloinen
21.01.2008 17:17:36
Vielä olis sellanen kysymys, että millaiset johdot Boss DS-1 vaatii? Kai siinä mukana tulee tarvittava vahvistimesta pedaaliin menevä johto?

Ei tule mukana mitään muuta kuin pedaali. Sun pitää itse hommata instrumenttikaapeli siihen väliin.
Kasu-_-
23.01.2008 17:42:17

Mistä Tampereelta päin löytäis jonkunlaisen hyvän (alumiini)salkun laudaksi? Hong Kongista ei löytynyt...
You know my only pleasure/Is to hear you cry/I'd love to hear you cry/I'd love to feel you die/And I'll be the first/To watch your funeral/And I'll be the last to leave/I'd love to hear you cry!
superfly
25.01.2008 15:04:05
Mistä Tampereelta päin löytäis jonkunlaisen hyvän (alumiini)salkun laudaksi? Hong Kongista ei löytynyt...

Joku aika sitten Tampereelta noita etsiskelin mutta en löytänyt mistään. Ostin Warwickin valmiin Rockcasen mikä on ihan ok ja hinta ei päätä huimaa. Tammer-Pianossa noita oli joskus. Eikä maksa kovin paljoa. Tuommonen:

http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc23010a.htm
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
kloppis
02.02.2008 12:32:10
No tänään tuli Soitin Laineelta hommattua DS-1 59e hintaan. Aika paljon säädettävää micro cubessa ja ds-1:ssa niin ei oikein osaa vielä käyttää :)
toni_ojala
05.02.2008 17:22:47
Hei!

Olen miettinyt tuon Voodoo Lab Pedalpower-2 Plussan hankkimista. Tarvitsisin laitteesta ainakin yhden 18V lähdön, mikä onnistuu valmistajan mukaan omanlaisella kaksi 9V lähtöä yhdistävällä johdolla. Custom-Soundsin sivuilta, mistä tuota Pedalpoweria katselin, ei kyseistä johtoa löydy, erilaisia Cioksin piuhoja vain. Löytyykö vastaavia tarkoitukseen sopivia johtoja esim. elektroniikkaliikkeistä?
kondensaattori
05.02.2008 22:30:56
Hei!

Olen miettinyt tuon Voodoo Lab Pedalpower-2 Plussan hankkimista. Tarvitsisin laitteesta ainakin yhden 18V lähdön, mikä onnistuu valmistajan mukaan omanlaisella kaksi 9V lähtöä yhdistävällä johdolla. Custom-Soundsin sivuilta, mistä tuota Pedalpoweria katselin, ei kyseistä johtoa löydy, erilaisia Cioksin piuhoja vain. Löytyykö vastaavia tarkoitukseen sopivia johtoja esim. elektroniikkaliikkeistä?

Semmosen voi tehdä ite. Pedalpowerin kaksi muuntajaa kytketään sarjaan. Tämä ei sitten toimi yhdellä normimuuntajalla, vaan pitää olla kaksi erillistä (maat ei yhteydessä) muuntajaa, kuten Pedalpowerin sisällä on.
Keefster
06.02.2008 09:08:33 (muokattu 06.02.2008 09:10:08)
Hei!

Kysäiseppä Harrilta Custom-Soundsilta kyseistä johtoa. Ainakin minulle sellaisen aikaan teki/teetätti jollain. Olisikohan hintaa ollut n. 15 euroa.

Ameriikan ihmeiltä sitten saakin jos jonkinlaista johtoa http://www.stompin-ground.com/products/sgcablepp2.htm
Näiltä olen joskus jotain tilannut ja ainakin omalla kohdallani homma toimi oikein hyvin.

Saksalaisissa verkkokaupoissakin kyseistä johtoa on
http://www.musik-produktiv.com/shop … 0015192/sid/!x32fific/quelle/listen
No sehän sopii kuin satula lehmälle.
Tuowinen
07.02.2008 20:57:25
Ilmeni tämmöinen hassu ilmiö että kun asettelen nuo efektini peräkkäin niin että ekana kitarasta on Crybaby Wah ja viimeisenä Boss Noise Supressor NS-2 niin tuo Noise Suppressor jotenkin syö soundia ollessaan poissa päältä. Välissä on myös chorus ja overdrive mutta niillä ei lienee merkitystä. Kun kytken noise suppressor pedaalin päälle nousee voluumin taso selkeästi ja vastaavasti laskee kun otan pedaalin pois päältä. Mistäköhän moinen?

Ei kellään ole hajua tähän meikäläisen ongelmaan?
Bändini ensidemo kuunneltavissa: www.mikseri.net/fatalembrace
Numb
08.02.2008 09:46:55

Ei kellään ole hajua tähän meikäläisen ongelmaan?

Oletko kokeillut purkki kerrallan? Eri järjestyksessä? Jäljitä ongelman lähde, niin olet vähintään lähempänä ratkaisua.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)