Aivan, ja sitten tietenkin sellaiset n.s. mapitshow keikat missä selaillaan mappeja minutin verran kappaleiden välissä. No toi on kyllä ihan persiistä juu! |
jape2 22.01.2008 15:03:57 | |
---|
1. Opettele nuotit 2.Osta pahvikansio,jonka mekanismi kestää(valinta tarkka) 3.osta aakkoset 4.osta muovitaskuja tai reiän vahvistajia(suomesta saa) 5.koska yleensä biiseillä on nimi,pläjäytä ne aakkosjärjestykseen(myös kirjaimen sisällä esim aamu ensin ja sitten anna mulle)6.jätkän humpalla ja saanhan viimeisen tanssin nuoteilla,jos niistä ei ole sen kummenpaa sovitusta kuin soinnut ja nekin väärin,lämmitä sauna! Huom! jos teet monta kansiota, pidä huoli että ne on identtiset! Jos et osaa puhua,tee settilistat ja merkkaa puuttuvien rokki ym. biisien sävellajit! Ei maksa juuri mitään ja TOIMII VARMASTI! PS.Älä koskaan leikilläkään väittele missään mitä takoittaa PRIMA VISTA! |
EP 22.01.2008 15:15:17 | |
---|
1. Opettele nuotit 2.Osta pahvikansio,jonka mekanismi kestää(valinta tarkka) 3.osta aakkoset 4.osta muovitaskuja tai reiän vahvistajia(suomesta saa) 5.koska yleensä biiseillä on nimi,pläjäytä ne aakkosjärjestykseen(myös kirjaimen sisällä esim aamu ensin ja sitten anna mulle)6.jätkän humpalla ja saanhan viimeisen tanssin nuoteilla,jos niistä ei ole sen kummenpaa sovitusta kuin soinnut ja nekin väärin,lämmitä sauna! Huom! jos teet monta kansiota, pidä huoli että ne on identtiset! Jos et osaa puhua,tee settilistat ja merkkaa puuttuvien rokki ym. biisien sävellajit! Ei maksa juuri mitään ja TOIMII VARMASTI! PS.Älä koskaan leikilläkään väittele missään mitä takoittaa PRIMA VISTA! Minä toimin juuri noin! Biisit kotona aakkosjärjestyksessä mapeissa, mapit esim: tango, valssi, iskelmä/viihde jne. Tanssikeikalla pareittain: valssit, hunpat, tankot.. joskus jopa ohjelmisto esitysjärjestyksessä! Pieni vaiva, mutta helepottaa oloa kummasti ja voi keskittyä naattimaan helevetin harmoonisesta- ja kauniista "suomalaisukrilaisestamelankoliasta" ..nyyh! :) |
Lennu 22.01.2008 15:36:34 | |
---|
Meillä on sekalainen setti, osin kenkämerkittyjä (turvakenkä suosituin kuvio), lappuja kaukokaapelilaatikossa, osa Tääpäivä Hääpäivä -kappaleen kakkossivuja ja Tapsun R.A.K.S.A. -biisin toivelaulukirjaversion kolmossivuja, jota ei löydy koskaan tarvittaessa, koska siinä on kertosäe. Osassa on mustalla tussilla suherrettuja sointuja tunnetuimmista (radionovatuimmista) poppikipaleista. Siitä saa rääpiä kasaan kansion, jos homma kiihottaa, mä muistan ne kaikki jo ulkoa. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
isojussi 22.01.2008 16:12:44 | |
---|
Niinpä ... se mappi ja nuottiteline pitää ola ihan yhtä hyvässä kunnossa, kuin muukin soittokalusto. Mappi pitää tuntea yhtä hyvin, kun se oma rakas ykkössoitinkin. Tu(u)raajan mapissa EI saa olla mitään epäselvää. Siitä pitää myöskin selvitä kohtuullisesti prima vistana normaalilla näöllä ja nuotinlukutaidolla. Kuvittele, että saat itse tekemäsi mapin ensi kertaa eteesi lauteilla. OPETTELE AAKKOSET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jos porukassa on tuuraaja oudon mapin kanssa kehissä, pitää hänelle antaa biisien välillä sen verran aikaa, että ehtii katsoa: - Bisin nimen - Etumerkintä - Rakenne, ts segnot, DS:t, DC:t, codat, kertaukset jne - mahdolliset sävelajin vaihdokset - lukaista läpi mahdolliset koskipaikat. - tähän saa mennä max about 15s/biisi Nuottien ja mapin sujuva käyttö-/lukutaito on osa soittotaitoa. Mapin kanssa sählääjä ei ole hyvä soittaja. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Lapari 22.01.2008 16:33:52 | |
---|
Jos porukassa on tuuraaja oudon mapin kanssa kehissä, pitää hänelle antaa biisien välillä sen verran aikaa, että ehtii katsoa: - Bisin nimen - Etumerkintä - Rakenne, ts segnot, DS:t, DC:t, codat, kertaukset jne - mahdolliset sävelajin vaihdokset - lukaista läpi mahdolliset koskipaikat. - tähän saa mennä max about 15s/biisi Vielä kun olisi suunniteltu jonkinlainen alustava biisilista ja siellä joka biisin jälkeen merkintä,mistä kohtaa soittovuorossa oleva biisi löytyy mapista. mun kompressori on pajalla. |
isojussi 22.01.2008 19:17:17 | |
---|
Vielä kun olisi suunniteltu jonkinlainen alustava biisilista ja Ehkä kapakoissa, mutta perus privaateissa ei toimi. siellä joka biisin jälkeen merkintä,mistä kohtaa soittovuorossa oleva biisi löytyy mapista. Eiköös se lue jo eskarin aapisessa? Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
Ukko 22.01.2008 19:36:41 | |
---|
Ehkä kapakoissa, mutta perus privaateissa ei toimi. Miksei ? Meinaan jos hokataan että jengi tahtoo vanhaa tanssimusaa niin ei muuta kuin lista A esille jossa on ko. genren biisejä parittain soveliaassa järjestyksessä. Jos taas halutaan rautalankaa niin ei muuta kuin lista E esille ja siitä taas soveliaat biisit soittoon. Jos taas rokkia jne.... Ja jos taas nykyhäiden tapaan eka setti paritanssi musaa ja loput biletystä niin ei muuta kuin listat järjestyksessä esille ja siitä vaan koko illan biisit kertalaakista ruotuun. Ei siitä sen vaikeampaa nuottien hakuriittiä joka biisin välissä tartte muodostaa. |
rintapek 22.01.2008 19:36:41 (muokattu 22.01.2008 19:37:57) | |
---|
Ehkä kapakoissa, mutta perus privaateissa ei toimi.? Kyllä biisilista ja valmiit setit toimii privakeikoillakin, jos nyt ei ihan jukeboxina meinaa toimia. Ja kyllä väellä noita toiveita piisaa. Illan mittaan ehtii vetää ehkäpä viisikymmentä kappaletta. Jos sataaviittäkymmentä käydään toivomassa, niin ... ei siinä oikein huutoäänestystäkään viitsi järjestää. Kylpä se on minusta parempi, että se on bändi, joka rakentaa tilaisuuteen sopivan ohjelmiston. Tilaajan homma on tilata tilaisuuteen sopiva bändi. E: eli jokseenkin just noin kuin Ukko edellä esitti One kind of music only - the good kind |
poppamies 22.01.2008 19:49:47 | |
---|
...Kylpä se on minusta parempi, että se on bändi, joka rakentaa tilaisuuteen sopivan ohjelmiston. Tilaajan homma on tilata tilaisuuteen sopiva bändi. Joo, se on aivan persiistä tuollainen jukeboksimeininki. Me päätetään biisilista ennen keikkaa eikä siihen kukaan puutu, ei kukaan soittaja ja kaikista vähiten joku kännikala yleisöstä. G strings are for strippers! |
jon lord 22.01.2008 19:56:54 | |
---|
Tehkää sellainen sopimus jossa lukee; orkesteri soittaa omaa ohjelmistoaan. Meillä oli tuollainen monta vuotta ja ei ollut epäselvyyksiä. Jos tuli niin vedettiin soppari esille jossa oli tilaajan allekirjoitus ja piste. COVS jäsen N.o 3 |
Lapari 22.01.2008 20:06:48 | |
---|
Eiköös se lue jo eskarin aapisessa? Niinhän sen pitäis lukea.Tässähän oli kyse tuuraajan nuottimapista minkälainen se PITÄS olla. mun kompressori on pajalla. |
isojussi 22.01.2008 20:40:04 | |
---|
Kyllä biisilista ja valmiit setit toimii privakeikoillakin, jos nyt ei ihan jukeboxina meinaa toimia. Höpöhöpö. Mä en koskaan ajattele seuraavaa biisiä pidemmälle. Näin mun on helpompi säätää settiä jengin mukaan OMAAN OHJELMISTOON KUULUVILLA BIISEILLÄ. Ei tuu läheskään niin paljon toivojia - ja mun konseptilla ei oikein setin ulkopuolelta voikaan toteuttaa, vaan biisejä on oltava hallussa yksinkertaisesti tarpeeksi Ja kyllä väellä noita toiveita piisaa. No - tietty mitä enempi, sitä paskempi on bändin ohjelmisto..... Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
isojussi 22.01.2008 20:40:56 | |
---|
Niinhän sen pitäis lukea.Tässähän oli kyse tuuraajan nuottimapista minkälainen se PITÄS olla. Siis nimihän sen paikan kertoo, jos mappi on oikein aakkostettu. Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa |
paice60 22.01.2008 20:58:08 | |
---|
Tehkää sellainen sopimus jossa lukee; orkesteri soittaa omaa ohjelmistoaan. Meillä oli tuollainen monta vuotta ja ei ollut epäselvyyksiä. Jos tuli niin vedettiin soppari esille jossa oli tilaajan allekirjoitus ja piste. Mutta jos ei ole omia biisejä? Ei vaan näin on aina menty ja mennään vastedeskin. Vittu näitä hommia. |
Lapari 22.01.2008 21:05:05 | |
---|
Siis nimihän sen paikan kertoo, jos mappi on oikein aakkostettu. Luin huonosti kirjoituksesi,sori.Elikkä olen ihan samaa mieltä sii- tä,että jos tarvitaan tuuraaja niin hänelle pitää luoda hyvät edellytykset vetää keikka hyvin. mun kompressori on pajalla. |
rintapek 22.01.2008 23:00:42 | |
---|
Höpöhöpö. Ja montako höpöä laitetaan lisää? Kertomasi mukaan et kuitenkaan vedä ohjelmistosi ulkopuolelta mitään. Korkeintaan tingit järjestyksestä? ...Mä en koskaan ajattele seuraavaa biisiä pidemmälle. Näin mun on helpompi säätää settiä jengin mukaan OMAAN OHJELMISTOON KUULUVILLA BIISEILLÄ. No - tietty mitä enempi, sitä paskempi on bändin ohjelmisto..... Tai väärään aikaan tuleva toive. Me valitettavasti emme voi järjestyksestä kovasti tinkiä. Alkuillasta olen "eturivissä" ja soittimena on akustinen tai haittari. Vedetään sitä, mitä tuolla kattauksella pystyy/on treenattu. Mitään "borntobewildiä" ei tuolla kateringilla vielä vedetä, eikä yleensä ole tarviskaan. Kunhan setissä on jotain "täkyjä", että nuoriso ei alkuillasta lähde kälppimään. Kun bilemusan veto alkaa, niin siitä setistä eteenpäin meikä istuu runmuissa ja saadaan "säröskitta" mukaan. Jos silloin vielä paikalla on joku, jonka toivebiisi on "viis kertaa jätkänhumppa ja sit iltatuulenviesti", niin on meillä vaan paska bändi ja huono ohjelmisto, kun emme noita lähde toteuttamaan. One kind of music only - the good kind |
paice60 22.01.2008 23:21:02 | |
---|
Kun bilemusan veto alkaa, niin siitä setistä eteenpäin meikä istuu runmuissa ja saadaan "säröskitta" mukaan. Jos silloin vielä paikalla on joku, jonka toivebiisi on "viis kertaa jätkänhumppa ja sit iltatuulenviesti", niin on meillä vaan paska bändi ja huono ohjelmisto, kun emme noita lähde toteuttamaan. Näitähän riittää aina. Sen mukaan mennään mikä on valtaosa porukkaa paikalla ja väliin voi heittää jonkun muun biisisysteemin. Vittu näitä hommia. |
Ukko 23.01.2008 12:29:42 | |
---|
Näitähän riittää aina. Sen mukaan mennään mikä on valtaosa porukkaa paikalla ja väliin voi heittää jonkun muun biisisysteemin. Ja tässä on edelleen helevetin hyvä osata biisinsä ulkoa, esim kun joku huutaa "soittakaa Paranoid" niin sen voi polkasta käyntiin samalla seisomalla kuin se että alkaa etsiskelemään nuotteja. Menee muuten pilalle koko biisi. |
baron 23.01.2008 12:31:11 | |
---|
Ja tässä on edelleen helevetin hyvä osata biisinsä ulkoa, esim kun joku huutaa "soittakaa Paranoid" niin sen voi polkasta käyntiin samalla seisomalla kuin se että alkaa etsiskelemään nuotteja. Menee muuten pilalle koko biisi. En oo kyllä kenenkään nähnyt siihen lappuja kaivelevan:-) "Näkemykseni mukaan pianolla on korkein asema soitinten joukossa" (Franz Liszt)
The piano is essentially a percussion instrument (Cindy Cox) |