Kylläpä tuossa soundi ainakin putken vaihtamisen myötä muuttuu, varmaan lämpeneminenkin siihen vaikuttaa. Tarkoitin mallintamisella lähinnä sitä koko hässäkkää, en pelkästään digitaalipuolta. Ilman muuta putken vaihtaminen aina muuttaa soundia, jos putki on osana signaaliketjua. Duh? Käsittääkseni Valvetronixissa vaan mallinnukset ovat ensin ja sitten mennään putken läpi, jotta saadaan soundiin vähän lämpöä. Signaalin vahvistaminen/säröyttäminen putkella ei ole enää mallintamista. Käsitteellisiä eroja, mutta parempi puhua asioista niiden oikeilla nimillä. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Sulla oli heti avauksessa se ylivoimaisesti parassoundisin vahvistin mukana. Marshall DSL401. Soittelin itse aikanaan samanlaisella pitkät pätkät. Mulla on ollut myös DSL 100w nuppi käytössä. Noita DSL:iä käyttävät ainakin Gary Moore ja Jeff Beck ja väitän, että molemmat tietävät jotain tonesta. Toimii melko kivasti myös himavolumeilla ja suoriutuu bändisoitosta hienosti. Tulevaisuudessa voit sitten halutessasi ostaa siihen lisäkaapin, esim 1x12. Se on kuitenkin oikea putkivahvistin ja mielestäni uudemmista Marshalleista noi DSL:t on niitä sielukkaimpia vermeitä. Eli kokeilureissullasi testaapas toikin, niin saat hyvän referenssin oikeasta putkisoundista, verrattuna noihin hybridi-tyyppisiin ratkaisuihin. Itse siirryin hybridistä(Marshall Valvestate) putkivahvistimien ihanaan maailmaan, nimenomaan ton DSL401:n avittamana. Tonea löytyy ja supermättöön sitten pientä cleanboostia. So many assholes... So few bullets. |