Aihe: Uutta putkivahvaria
1 2
Appe_84
21.01.2008 12:12:08
Haen uutta putkivahvaria, jolla voisi soitella kotona muita häiritsemättä, mutta jossa riittäisi tehoa myös reenikämpälle tarvittaessa. Saundilta lähdetään hakemaan jotain heavy/rock tyylistä, Marty Friedman, Joe Satriani yms.

Olen hiukan katsellut Spider Valvea ja Voxin Valvetronix sarjaa. Tosin mallintava vahvarin ei tarvitse olla. (Eikä välttämättä uusikaan :) ) Marshallin DSL401 pitäisi päästä testaamaan vaikka se onkin hiukan yli budjetin.. Tällä hetkellä vahvarin virkaa toimittaa alkuperäinen Spider 112, josta käytän tasan kahta saundia. Nyt tekisi mieli vaihtaa hiukan laadukkaampaan. Jos hyvä saundisen vahvarin sattuisi saamaan kohtuu hintaan niin kaveriksi voisi hankkia vaikka Bossin GT-8:n. Budjetin yläraja on jossain 750€ paikkeilla.

Ehdotuksia?
Umas
21.01.2008 12:49:28 (muokattu 21.01.2008 12:53:33)

Haen uutta putkivahvaria, jolla voisi soitella kotona muita häiritsemättä, mutta jossa riittäisi tehoa myös reenikämpälle tarvittaessa. Saundilta lähdetään hakemaan jotain heavy/rock tyylistä, Marty Friedman, Joe Satriani yms.

Olen hiukan katsellut Spider Valvea ja Voxin Valvetronix sarjaa. Tosin mallintava vahvarin ei tarvitse olla. (Eikä välttämättä uusikaan :) ) Marshallin DSL401 pitäisi päästä testaamaan vaikka se onkin hiukan yli budjetin.. Tällä hetkellä vahvarin virkaa toimittaa alkuperäinen Spider 112, josta käytän tasan kahta saundia. Nyt tekisi mieli vaihtaa hiukan laadukkaampaan. Jos hyvä saundisen vahvarin sattuisi saamaan kohtuu hintaan niin kaveriksi voisi hankkia vaikka Bossin GT-8:n. Budjetin yläraja on jossain 750€ paikkeilla.

Ehdotuksia?

Tuo että putkivahvari joka toimisi bändin kanssa eikä häiritsi muita on aika vaikea yhtälö... Spider valve ja valvtronix eivät kumpikaan ole putki vahvareita vaan hybrideja. Kumpaa haet?
edit. valvetronixissa ei ees tainnut olla putkea
edit markII. Eiku perhana kylhän toi spider valve on putkari. Ei mtn
edit 3. Mä en sano enää mitään. Sori aivot ei toimi.
Stoner to the boner
duc
21.01.2008 12:52:17
edit. valvetronixissa ei ees tainnut olla putkea

On siinä yksi putki mukana vahvistinmallinnuksissa, mutta pääteaste on kyllä transistoripeli.
Vapour
21.01.2008 13:09:30

Ehdotuksia?

Haluatko säröt vahvarista, vai käyttäisitkö tuota Bossia siihen? Jos otat säröt ja efektit kokonaan Bossista, niin voisin melkein suositella jotain hiukan edullisempaa Fenderiä, kuten HotRod DeLuxe tms., tai sitten yksikanavaisia Laney/Marsu yms. -vehkeitä käytettynä.

Tossa hintaluokassa ja musatyylissä etsisin kyllä itse vaikkapa Laneyn AOR50/AOR100 -nupin, tai kombon käytettynä ja ostaisin lisäksi 2X12" -kaapin (esmes Harley Benton G212 Vintage). Noi on ikäänkuin Hotrodattuja JCM800:sia. Ennen vuotta 87 valmistetut on täysputkipelejä, sen jälkeen särökanavissa alkoi esiintyä diodiklippausta. Noita AOR50 (50W) -nuppeja on puörinyt siinä 300-400 euron hintaluokassa.
Appe_84
21.01.2008 13:32:09
Haluatko säröt vahvarista, vai käyttäisitkö tuota Bossia siihen?

Jaa-a, ehkä säröt Bossista jos se mahtuu budjettiin. Fenderin säröistä on jäänyt hiukan kökömpi kuva, mutta kai sekin Bossin kanssa menisi.

Nuppi ja kaappi tuntuu ehkä hiukan ylimitoitetulta näin kotiolosuhteissa, mutta miksei jos saundi ei ole pelkkää rapinaa hiljaisemmalla volumella.

Tuo että putkivahvari joka toimisi bändin kanssa eikä häiritsi muita on aika vaikea yhtälö... Spider valve ja valvtronix eivät kumpikaan ole putki vahvareita vaan hybrideja. Kumpaa haet?

Valvetronixissa on power level säädin niin sillä ajattelin että saisi hyvän saundin pienelläkin volumella. Ei tartte olla ihan puhdas putkivehje, kyllä hybridikin menee...
duc
21.01.2008 13:33:35 (muokattu 21.01.2008 13:42:15)
Valvetronixissa on power level säädin niin sillä ajattelin että saisi hyvän saundin pienelläkin volumella. Ei tartte olla ihan puhdas putkivehje, kyllä hybridikin menee...

Ei sillä power-säädöllä oikeasti tee mitään transistorivahvistimen kanssa. (eli siis jos pääteaste on transistorivahvistin... ei se putki etuasteessa auta sen suhteen pätkääkään.)
Vapour
21.01.2008 13:46:10
Jaa-a, ehkä säröt Bossista jos se mahtuu budjettiin. Fenderin säröistä on jäänyt hiukan kökömpi kuva, mutta kai sekin Bossin kanssa menisi.

No, Fenkuissa on usein terve puhdas, jonka päällle on hyvä lähteä rakentamaan soundia. Eli vahvarista vain puhdas ja loput Bossista

Nuppi ja kaappi tuntuu ehkä hiukan ylimitoitetulta näin kotiolosuhteissa, mutta miksei jos saundi ei ole pelkkää rapinaa hiljaisemmalla volumella.

Hevin ja rokin veivaamisessa on suljetulla kaapilla isohko osa. Jytäkämpi soundi varsinkin dempatessa. Oma settini tuohon hintaan ja tarkoitukseen olisi itseasiassa kaksi eri vahvaria, yksi himaan ja toinen treenikselle. Vaan jos samalla haluaa vetää, niin tuosiaan tuo AOR n. 400eur, BH212 n.200eur ja Himaan vielä Uraltonen Hot Mama keinokuormaksi 75eur. Jää vielä 75 euroa vaikkapa gateen, tai johonkin muuhun kivaan ja hyödylliseen leluun.
Appe_84
21.01.2008 14:24:25
ok, kiitoksia vaan.
Täytyypä alkaa katseleen jos tuo AOR löytyisi jostain testattavaksi...
Vapour
21.01.2008 15:36:27
ok, kiitoksia vaan.
Täytyypä alkaa katseleen jos tuo AOR löytyisi jostain testattavaksi...

Jos asut Stadissa:
http://soitin-huttunen.com/kitvah2.php

Sieltä Laney Pro Tube 50. Hinta on omasta mielestäni korkeahko. Jokunen aika sitten Samassa puljussa istuksi melko pitkään AOR100 -nuppi 450eur -pyynnillä.
haggi goira
21.01.2008 15:40:04
nonni älkää vittuilko mutta osta harley bentton ga5 ja ehx:n metal muff noilla oon saanu sellaset rokki/blues saundit ettei oo tosikaa;)
Appe_84
21.01.2008 17:51:23
Jos asut Stadissa:
http://soitin-huttunen.com/kitvah2.php

Sieltä Laney Pro Tube 50.

Vantaalla asustelen. Tuo pitää käydä testaamassa.
Billsner
21.01.2008 20:07:04
Saundilta lähdetään hakemaan jotain heavy/rock tyylistä, Marty Friedman, Joe Satriani yms.

Friedman on ainakin joskus käyttänyt Craten blue voodoo vahvareita. Itellä on tuollainen blue voodoon 50W-nuppi ja minä olen ihan tyytväinen siihen. Vahvarin särö-kanava on sellainen aika "löysä amerikkalainen". Ite tiukensin soundia hieman boostamalla sitä Bossin SD-1:llä. Vahvarin clean-soundia en ole hirveästi testaillut kun en sitä juuri tarvi. Aika heleä se oli :)

Soitin-Huttusella olisi tuollainen 2x12" combo myynnissä. http://soitin-huttunen.com/kitvah2.php
Wrapped in plastic
sepisti
21.01.2008 22:41:18
Ei sillä power-säädöllä oikeasti tee mitään transistorivahvistimen kanssa. (eli siis jos pääteaste on transistorivahvistin... ei se putki etuasteessa auta sen suhteen pätkääkään.)

Mä olen käsittänyt, että valvetronixissa putki on nimen omaan pääteasteessa. Ja ovat hyviä vahvistimia hintaluokassaan.
Ei Seppo ole Seppoa pahempi Seppo
duc
21.01.2008 22:46:51
Mä olen käsittänyt, että valvetronixissa putki on nimen omaan pääteasteessa. Ja ovat hyviä vahvistimia hintaluokassaan.

Sillä simuloidaan pääteastetta, mutta kyllä se etuasteen puolella sijaitsee fyysisesti. Tonelabeissa on myös samaa tekniikkaa, ja myös samainen putki, vaikka koko laitteessa ei päätevahvistinta ole.
Tami
21.01.2008 22:59:01

Sillä simuloidaan pääteastetta, mutta kyllä se etuasteen puolella sijaitsee fyysisesti. Tonelabeissa on myös samaa tekniikkaa, ja myös samainen putki, vaikka koko laitteessa ei päätevahvistinta ole.

Niimpä niin..... komioita on nuo mainoslauseet...

http://www.voxamps.co.uk/valvetronix/valvetronixvalvereactor.asp

"In the Valve Reactor power amplifier, a 12AX7 dual-triode valve (12AX7s are typically used as preamp valves) is connected directly to an output transformer. Our amp designers had to develop a way to raise the output level to one which could actually drive speakers to stage volume levels while maintaining the integrity of the valve-amp sound and feel. We accomplished this by creating a circuit of proprietary design dubbed the VOX VariAmp Power Circuit. The output transformer is connected to this new VariAmp Power Circuit which uses Constant Current design and Reactive Feedback technology."
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
pekurides
21.01.2008 23:16:33

Peavey JSX käytettynä.
Tunteella päin vittua.
Vapour
22.01.2008 09:51:59
Vantaalla asustelen. Tuo pitää käydä testaamassa.

Testaa muuten samalla tuo Laneyn LC30 ja Englin Thunder -combot. Noikin on meinaan hyviä.
Appe_84
22.01.2008 10:05:53
Testaa muuten samalla tuo Laneyn LC30 ja Englin Thunder -combot. Noikin on meinaan hyviä.

Joo tulee pitkä testauslista :) . Itsekkin katselin hiukan sitä Blue Voodoota ja muistelin kans et Friedmanilla ois joskus ollu semmonen, mut pari samplee mitä löysin nopeesti Youtubesta ei vakuuttanu... Tosin pitää päästä itte hiukan ruuvaileen ennen kun voi sanoo. Englin puolella taas ainakin Screamer on vakuuttanu. Toi Thunder on vaan aika hyvissä hinnoissa jos se maksaa tua Huttusella käytettynä 750€ ja Thomannilla uutena 739€. Jos sen hinnasta päästään sopuun niin voi olla että olen myytyä miestä...
Jucciz
22.01.2008 10:28:14
On siinä yksi putki mukana vahvistinmallinnuksissa, mutta pääteaste on kyllä transistoripeli.

Ei kai putkilla mitään mallinneta? Valvetronixin putki (vaikka ECC83-tyyppinen, yleisemmin etuastekäytössä oleva onkin) on käsittääkseni tuomassa säröä signaaliketjuun nimenomaan mallinnusten jälkeen, eli ikäänkuin pääteputkena. Mallinnuksethan on pelkkää raakaa laskentaa - ykkösiä ja nollia, tietokonekieltä, digitaalista signaalinkäsittelyä - semmoista ei putkilla mallintavissa vahvistimissa tehdä - muutenhan tulokset (eli soundi) vaihtelisivat huoneen lämpötilan, putken eliniän ja suurin piirtein kuun asennon mukaan. ;)
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)