Aihe: Madamp + 2*12" harkinnassa, neuvoja?
1
Bad Jake
21.01.2008 12:46:48
Iski tuossa putkivahvistimen rakennusvimma ja funtsinkin tuota Madampin rakennussarjaa.

Kumpi noista 15W (A15Mk2 vai M15Mk1) sarjoista sopii paremmin heavyn & metallin vääntöön (vaiko kumpikaan)?

Vahvistimen kaveriksi ajattelin väsäillä 2*12" kaapin mahdollisesti Celestionin V30 tai Jensenin C12Q -elementeillä. Mitä muita elementtejä em. musiikkityyliin suosittelisitte alle 100e/kpl hintaluokassa?

Riittääkö tuossa Madampissa teho ylipäätään treenikämppäluukutukseen? Huone on kohtuu pieni ja rumpali melko kovakätinen..
Vapour
21.01.2008 13:14:18
Tuo a15mk2 lienee metalliin enemmän omiaan.

Volan riittäminen on hiukan suheellista. Hommaisin itse elementeiksi Eminencen Wizardit, tai Tonkerit. Molemmat ovat erittäin herkkiä, muistaakseni 103dB/W/m, tai enemmän. Noin niinkuin teoriassa tollaisella Wizardilla 15W -vahvari kuulostaa yhtä kovalta, kuin 30W herkkyydeltään 100dB:n elementin kanssa (mm. Celestion V30) ja 60W vahvari 97dB: herkkyyden omaavan kajarin kanssa (Celestion Greenback).
Bad Jake
22.01.2008 08:37:15
Joo valinta kallistuneekin noihin Eminencen Tonkereihin kun noita speksejä selailin, hyvä huomio tuo herkkyys =)

Kellään kokemuksia vahvistimesta treenikäytössä, riittääkö tehot lainkaan?
Tami
22.01.2008 09:55:22

Joo valinta kallistuneekin noihin Eminencen Tonkereihin kun noita speksejä selailin, hyvä huomio tuo herkkyys =)

Kellään kokemuksia vahvistimesta treenikäytössä, riittääkö tehot lainkaan?

Mä puuhastelin tuommoisen a15- mallin ja kyllähän se melkoisen kovaääninen laite on.Mutta kuten täällä on sataan kertaan todettu se mikä piisaa toiselle ei riitä toiselle. Itse en kuitenkaan volumea paljon yli klo10:n kääntänyt. Toisaalta oma musamaku ei ole metallia nähnytkään.

Mihinkään älyttömään junttaan tuo ei ilman ulkoista apua taivu, mutta kevyttä metallia sillä tuuppaa kyllä.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... Neulo, Sami imas oluen....
Bad Jake
22.01.2008 10:12:23
Jeps. Meidän treenitila on kohtuu pieni huone ~20-25 neliötä varmaankin ja kokoonpanoon kuuluu ainoastaan rumpali ja basisti lisäkseni. Tarkoitus on vain saada kitara kuulumaan niin että muutkin soittajat jotain kuulisi.

Voihan tuota sitten käyttä etuasteena jos voimat loppuu kesken =) 100W Peaveyn Banditilla on tullut tähän asti soitettua ~40% volumella.
Vapour
22.01.2008 10:17:42
Tässä sun tapauksessa vois melkein jo suositella 4*12" -kaappia. Saat enemmän headroomia suuremman kaiutinpinta-alan ja isomman bassotoiston ansiosta. Ei tartte vääntää botnenamikkaa niin isolle -> enemmän päätilaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)