Aihe: POD X3 - julkaistu
1 2 3 4 59 10 11 12 1330 31 32 33 34
MaQ
08.01.2008 13:01:47
Tätä X3 Liveä olen nyt jonkin verran räpläillyt taas, ja yksi kysymys olisi teille, jotka ovat ko. laitteeseen perehtyneet. Saako tuota wah-toiminnon volumea säädettyä mistään? Laite tuntuu lyövän aika tavalla lisää volumea wahia käytettäessä, enkä valikoista ole löytänyt mitään volume-optiota tälle toiminnolle. Vai kuuluuko sen käyttäytyäkin niin? Minulla kun ei aikaisempaa kokemusta waheista ole.

Line6 foorumeilta muistan lukeneeni että kehottivat tarkistamaan A. kyseisen tonen volumesäädöt B. kalibroimaan sen volume pedaalin.

Kalibrointi ohjeita en muista tähän hätään mutta eiköhän ne manuaalista tai netin kautta löydy
MauCer
11.01.2008 15:30:56 (muokattu 16.01.2008 19:59:51)
Kyllä on hiano vempele tuo bean! Tuli erittäinkin paljon uutta innostusta kitaraa kohtaan.
M1kko
18.01.2008 23:03:17
Päivitystä Xt live -> X3 liveen olen kovasti harkinnut. Satuin kuitenkin lukemaan line6:n foorumeita. Siellä havaitsin yhden jos toisen valittavan x3/x3 liven vioista/bugeista jne. Kysyisin siis kyseisen laitteen omistajilta, onko kukaan havainnut bugeja tai muita häiriöitä laitteissaan?
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
Lego
18.01.2008 23:06:31
Päivitystä Xt live -> X3 liveen olen kovasti harkinnut. Satuin kuitenkin lukemaan line6:n foorumeita. Siellä havaitsin yhden jos toisen valittavan x3/x3 liven vioista/bugeista jne. Kysyisin siis kyseisen laitteen omistajilta, onko kukaan havainnut bugeja tai muita häiriöitä laitteissaan?

Itselläni ei ole ollut ongelmia, mutta muista että minä olenkin hyvin pieni osa käyttjistä. Sanon kyllä mikäli ongelmia ilmenee.
YaketyYak
18.01.2008 23:13:55 (muokattu 18.01.2008 23:14:20)
Line6 foorumeilta muistan lukeneeni että kehottivat tarkistamaan A. kyseisen tonen volumesäädöt B. kalibroimaan sen volume pedaalin.

Kalibrointi ohjeita en muista tähän hätään mutta eiköhän ne manuaalista tai netin kautta löydy

Tässäpä tämä:
http://www.vettaville.nl/page.php?id=66#483
Kyseiseltä saitilta löytyy muutenkin kaikki olennainen Line6:een liittyvä ja "vähän" päällekin...
M1kko
21.01.2008 19:02:47
Entinen podi alta pois ja uutta tilalle! Playback.guitar.comista tuli tilattua x3 live. Paljos noilla on toimitusajat? Lukee et "Delivery time : 48h" ja toisessa mainoksessa "Ships in 48h" Tarkoittaako tuo nyt sitä että tuotteen pitäisi olla 48 tunnin sisällä Suomessa, vai et tilaus postitetaan 48h kuluessa!?

http://guitare.playback-europe.com/line_6-pod_x3_live-19501.html
Antti1
21.01.2008 19:14:56
Postitetaan kahdessa vuorokaudessa.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
nakedzen
21.01.2008 19:24:35 (muokattu 21.01.2008 19:25:14)

Muuten ei vikoja ole ollut mutta tuo USB:n kautta äänittäminen on kyllä lisätty vehkeeseen viime minuuteilla. Sen verran hankala oli asentaa/saada toimimaan.
Lisäksi latenssi on aivan järkyttävä ja vehkeessä ei ole asetuksia mistä sitä voisi kompensoida. Tämän vuoksi ainakin henk. koht. USB-äänittelyt jäävät väliin.
M1kko
21.01.2008 19:29:52
Postitetaan kahdessa vuorokaudessa.

No tuota vähän arvelinkin. Saa aika nopee kuriifirma olla jos meinaa 2 vrkssa Suomeen asti paketin saada. Eikun sit odottelemaan, taitaa kyllä ensviikkoon mennä :(
Ben_D
21.01.2008 19:44:56

Muuten ei vikoja ole ollut mutta tuo USB:n kautta äänittäminen on kyllä lisätty vehkeeseen viime minuuteilla. Sen verran hankala oli asentaa/saada toimimaan.
Lisäksi latenssi on aivan järkyttävä ja vehkeessä ei ole asetuksia mistä sitä voisi kompensoida. Tämän vuoksi ainakin henk. koht. USB-äänittelyt jäävät väliin.

Tä? Vaikea asentaa? Todella vaikea ;) Onhan siellä Control Panel, josta voi säätää puskuria pienemmäksi.
http://evincemetal.com/
nakedzen
21.01.2008 20:14:02 (muokattu 21.01.2008 20:15:25)
Tä? Vaikea asentaa? Todella vaikea ;) Onhan siellä Control Panel, josta voi säätää puskuria pienemmäksi.

/saada toimimaan. Mun piti ainakin pari kertaa asentaa ajurit että narulle tuli muutakin kuin sihinää ja riksrakspoks-ääniä.

Missä on CP? Itse vehkeessä, Monkeyssä, Gearboxissa?

No tuota vähän arvelinkin. Saa aika nopee kuriifirma olla jos meinaa 2 vrkssa Suomeen asti paketin saada. Eikun sit odottelemaan, taitaa kyllä ensviikkoon mennä :(

Kyllä mulle tuli tuossa ajassa. Luulisin että firmalla on erillinen varasto Suomessa tai Pohjoismaissa.
Twinkle
21.01.2008 21:23:50 (muokattu 21.01.2008 21:24:21)
Mistäs X3:sta saa helsinkistä? Tavan munuaismalli olisi hakusessa nyt.
nakedzen
21.01.2008 21:53:35
Kyllä mulla meni laakista eikä ole räkspoks ääniä kuulunut. Yksi levykin on jo vedetty X3:n kliiniraidoilla.

Control Panel -> Line 6-Audio-Midi Devices

Tuossa keksinkin jo missä vika piili. Mulla oli Podin asentamat MME-ajurit ASIO:n sijaan käytössä. Nuo MME:t eivät näköjään toimi ihan niin kuin pitäisi.
Zealot
21.01.2008 22:24:03

Minulla ei ole ollut suurempia ongelmia USB:n suhteen. Latensseja ei huomaa, eikä signaali pätki. Asentamisessa ei ongelmia, ajurit koneelle ja heti toimii. Ei eroa mitenkään jonkin toisen tietokoneliitännäisen asentamisesta.

Sellainen vika kyllä on ilmennyt, että kun kuuntelee raiturisoftaan nauhoitettua tavaraa podin kautta ja samalla vaihtelee patcheja podissa, niin ennen pitkää podi tilttaa. Tai siis lopettaa toiston ja se on käynnistettävä uudelleen. Taitaa ylikuormittua, jos liikaa säätää.

Saisivat kyllä Line6:lla saada jo sen PC-editorinsa valmiiksi. Pidemmän päälle rupeaa tuo soundien vääntely podilla kyrsimään, olettaisin sen sujuvan kätevämmin tietokoneen vieressä istuen kuin lattialla kyyristellen.
Coma Song for the wounded.
M1kko
21.01.2008 22:30:40
Saisivat kyllä Line6:lla saada jo sen PC-editorinsa valmiiksi. Pidemmän päälle rupeaa tuo soundien vääntely podilla kyrsimään, olettaisin sen sujuvan kätevämmin tietokoneen vieressä istuen kuin lattialla kyyristellen.

Line6 edit ei siis tue X3:sta vai? Ite oon kyll niin koukussa siihen softaan, en Xt liveä juuri ikinä säätänyt käsin. Jos editti ei toimi, niin saanko siirrettyä mitenkään koneella olevia vanhoja xt liven soundeja uuteen podiin?
wiggy
22.01.2008 00:18:02

saanko siirrettyä mitenkään koneella olevia vanhoja xt liven soundeja uuteen podiin?
Monkeyllä voi siirtää koneelle talletettuja patcheja X3:een ja ottaa backuppeja.
Zealot
22.01.2008 23:21:15
Monkeyllä voi siirtää koneelle talletettuja patcheja X3:een ja ottaa backuppeja.

Ja X3-yhteensopivan GearBoxin (editointisofta) piti tulla ulos NAMM:iin, mutta eivät saaneet sitä kuntoon ajoissa. Tämänhetkinen deadline taitaa olla 29.2.2008. Aikaisemmista Gearboxeista eroten tämä X3:n versio on ilmainen. Sitä odotellessa...
Coma Song for the wounded.
MauCer
22.01.2008 23:23:54
Toisella koneella usbin kautta äänitys onnistu vaivatta, mutta toinen tietokone, jolla enemmän vietän aikaa pistää vastaan. WIndows installer pistää virhekoodia "laitetta ei voitu käynnistää" ajureita asennettessa.
Lego
22.01.2008 23:24:41
Aikaisemmista Gearboxeista eroten tämä X3:n versio on ilmainen. Sitä odotellessa...

Oho, todellakin odotellessa. Onkos toi nyt varmaa tietoa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)