Aihe: WCS = Kieli katki keikalla.
1 2 3
Boxeri
21.01.2008 16:27:34
Joskus keikan lopussa tulee kurmootettua niin että saattaa katketakkin jotain...

Viimeksi katkes E-kieli Teatriassa, Oulussa 18.2.2006 ACDC tapahtuman loppurämistyksissä.

Soitettiin Siff Upper Lip levyn viimeiseen biisiin For Those About To Rockin loppu rämistelyä. Viimeiseen tykinlaukaukseen katkes kieli. Ei vois keikka paremmin loppua!!! :-D Kukaan ei huomannut mitään.

Tuossa kuvia tapahtumasta.
http://kotinetti.suomi.net/jsakkinen/sweetfreaks/060218_oulu.html
One too many wasted sunsets
nahkaruoska
21.01.2008 17:52:09
Olin muuten itsekin soittamassa ko. tapahtumassa ja huomasinkin tuon kielen katkeamisen. Ikävä homma kyllä. Onneksi sait basson lainaan, olisit toki tuon minunkin Fenderini saanut lainaksi tarvittaessa. Itsellänikään ei ollut varabassoa mukana (ei vaan mahtunut kyytiin enää), onneksi kielet kestivät.

Mitäs mieltä muuten olit meistä (The 11th Hour)? Oli meinaan meidän ensimmäinen keikkamme tuolla tapahtumassa!

E: Oltiin siis tapahtuman toinen bändi. Olittekohan heti meidän jälkeemme? Tai sitten olitte sen Arielin jälkeen. Muistaakseni hyvää bassottelua oli jollain bändillä juurikin ennen kielen katkeamista, joten ihan hyvin taisit vetää!

Joo teidänhän jälkeen me vedetiin. Teillä oli kyllä hyvää musiikkia, ainakin munsta :)

Kuulikko muuten miten tuomariston äänet oli menny?
"viinal seksil ja huumeil ei oo mitään yhteistä rock n rollin kans" -Andy Mccoy
nahkaruoska
21.01.2008 18:09:32
Kiitoksia!

Solt taisi voittaa, muuta en tiedä. Me lähdettiin kotio jo siinä ennen Deepwateria, kun oli pitkä matka edessä.

Joo äänet meni 5-5 meidän ja Soltin välil, mutta jostain syystä ne sitten voitti :D
Basismi
21.01.2008 22:45:13
Vieläkö nuoriso elää siinä uskossa että gospelia soittamalla voi pelastaa maailman?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Warwick
22.01.2008 09:27:40
Juu, onhan noita kieliä tullu jokunen pätkittyä. Keikalla ja etenkin treeneissä.
Nykyään aina väh. kaks bassoa mukana ja vielä kielisetti jos mahd.(lue varaa)
Tuo synkeä sankari synkkine sointuineen
Anarkiapurilainen
22.01.2008 12:29:11

Kieliä katkeaa säännöllisesti keikoilla. Yleensä joko roudaan varabasson keikalle tai sovin etukäteen toisen bändin basistin kanssa soittimen lainaamisesta hätätilanteessa. Kieltenvaihto syö fiilistä, varsinkin kun yleensä pyritään keikoilla pitämään biisien välit mahdollisimman lyhyenä.
nahkaruoska
22.01.2008 17:22:51
Vieläkö nuoriso elää siinä uskossa että gospelia soittamalla voi pelastaa maailman?

No jos itse haluat niin uskoa, itse en usko mihinkään. Enkä ole hihhuli jos niin uskot. Et sori vaan, mutta nyt haukut väärää puuta.
Pelsi
23.01.2008 00:08:49

En mä nuorisosta niin tiedä, mutta tälläiset vanhat papat uskovat ehkä pari sielua pelastavansa.

Mutta eipä tuosta aiheesta sen enempää, kumminkin rölötätte lukkoon tämän.
| >-)))>
Basismi
24.01.2008 13:41:54 (muokattu 24.01.2008 13:42:02)
Ehämmä oo edes vielä haukkunut ketään. :/
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Coprobasso
25.01.2008 21:29:25

Voi retku.

Treeneissä menee kieliä siihen malliin että keikalle ehdottomasti varabasso, mielellään lavalle. Biisinhän saa loppuun kyllä jollainlailla. Ei hevihommissakaan voi luottaa siihen että paikalla on b-vireinen basso lainaksi.

Eikä aina siihenkään että kaverit lainaa jos jotain sattuu.

Paranoidina paskiaisena oma nuppi ja varoiksi DI-boksi (haussa) pitäisi olla kans, kaappeja lienee vaikeempi hajottaa. ;)
marge14
25.01.2008 21:31:51
Mitenkä voi olla niin täyttä että ei mahdu varabassoa mukaan?
Hannu H.
25.01.2008 22:55:14

Viimeisimmällä keikalla, missä olin mukana taustajoukoissa, arvottiin kotiin lähdön tultua, että mihis helkkariin pistetään varsinainen basso.
Sopivasti porukkaa ja sopivan vähän autoja niin kaikki on mahdollista :)
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Teijo K.
25.01.2008 23:03:08

Ei mulla mahtuis enää yhtään varabassoa edes himaan.
L.Ruoska
26.01.2008 09:37:36

Omalle kohdalle pidän "kriittisenä" aikana sellaista 3-6 kuukautta. Muutenkin ainakin ite tykkään bompsutella uudehkolla setillä... Mutta se menee taas enemmän makuasioiden puolelle, eli ei tapella niistä...
3-6kk on mulla kans, plekulla vetelen. Kerran oli vähä pitkää ollu kielet kii (about sen puol vuotta) ja menin keikalle ni kyllähän se ekas biisis paukahti heti. -tietysti toiselta bändiltä irtos lainaan vaan joku Squierin P-Bass Affinity..aika ankaraa mut siinä sen oppii =)

Treeneissä on menny kaikki kielet mitä on katkennu paitsi tuo yksi, aloitin bassohommat siinä kuusi vuotta sitten ja totaalissaan on ehkä 4 tai 6 kertaa kieli katkennut. Including kerran kun g-kieli paukahti virittäessä...redlabelskeidat..

Useimmiten vaihdat kielet joku 3-4 kertaa vuodessa eikä pääse katkeilemaan. Alkuaikoina sahasin vähän turhan raskaalla kädellä ja aina repes E sieltä mikkien päältä. Nykyään käy syömään jo pelkästään se kuluneiden kielien tunne joten tekee mieli vaihtaa =D Elixirejä olen käyttänyt nyt joku vuoden puoltoista ja ne on kyllä ihan parhaat, ei pelota että katkeais. Tykkään vaan vaihtaa aina sillon tällön sen setin kun niistä alkaa se goretexi kuorimaan ennenpitkää =)
I know!
poppamies
26.01.2008 10:47:08

Kertaakaan ei ole mennyt kieli poikki soittamalla sen yli 30v aikana mitä olen bassoa soittanut. Kerran oli E kieli poikki kun avasin laukun. Liekö vain hyvää tuuria ja sattuma että on kestäny. Mene ja tiedä. Kovalla tatsilla kyllä soitan mutta en släppää enkä poppaa järjettömästi.
G strings are for strippers!
basisssiiisisti
26.01.2008 13:41:04
Multakin meni tuossa yks kieli poikki vähänaikaa sitten ku tiputin säröpedaalin bassoni päälle... :D
-Ibanez Sound Gear-
nahkaruoska
28.01.2008 17:54:28
Multakin meni tuossa yks kieli poikki vähänaikaa sitten ku tiputin säröpedaalin bassoni päälle... :D

Paljon sulle on muutenkin ollu hyötyä siitä spedusta :DD
nahkaruoska
28.01.2008 17:54:46
Ehämmä oo edes vielä haukkunut ketään. :/

Kyl mä sen tiedän :D
jazzbass-74
28.01.2008 20:10:56
Harvemmin Dàddariot katkeilee, mut kerran Soulbändin keikalla katkesi A-kieli kesken biisin. Solisti huomasi tilanteen ja rupesi huudattamaan yleisöä (naa-nanananaa-) Nopeesti uutta kieltä hakemaan varakielisetistä, pikaisesti kiinni ja vireen tarkastusus vaihdetulle kielelle. Takaisin stagelle ja homma jatkui ihan
v...n epävireisesti. Olinkin kiireessä vetäny E-kielen A-kielen tilalle ja A-vireeseen, pikkasen vaikutti muiden kielien vireeseen. No nykyään on jo varabassokin hankittu ja varakielet omissa merkatuissa pusseissa.
Bassonsoiton salat on nopeat jalat!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)