Aihe: Ketonen & Myllyrinne
1 2 3 4 57 8 9 10 1118 19 20 21 22
Qsine
21.01.2008 00:17:47

Joo, katsotaan nyt kaikki jaksot, ja arvioidaan vasta kokonaisuutena.

Pirun hyviä näyttelijöitä ovat! Ja Myllyrinteen sieraimille pitäisi kummallekin myöntää Jussi tai/ja Venla. Ekasta jaksosta kuitenkin tuli harmillisesti mieleen, ettei ykköskauden helmasyntejä ole opittu korjaamaan. Monia sketsejä ei vain osattu lopettaa, tai olivat muuten vain keskentekoisia. Esim. sketsi, jossa muija alkaa kahvihuoneessa alistaa Ketosen nöösimiestä, olisi vaatinut jonkin lisätason.

Sitten on tuo ajoituskysymys. Taktinen paussi on oikeassa kohdassa hauska, mutta sillä lutrattiin dialogeissa liikaa, mistä syntyikin vain tylsää jaarittelua.

Nähdäkseni tuo turha kiroilu syntyy usein siitä, ettei uskalleta luottaa käsikirjoituksen ytimen hauskuuteen, vaan yritetään kalastaa muutama irtonauru voimasanoilla. Toki ne tuovat pikkuisen realismia: noinhan ihmiset oikeasti puhuvat.

Yksi K&M:n vahvoista puolista on naishahmojen osuvat kuvaukset. Tähänkin nähden on hienoa, että messissä on Pirjo Lonka, joka on Suomen paras nuorenpolven komedienne tällä hetkellä.

Eiköhän tulevista jaksoista muutama klassikkojuttukin löydy.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Heissi
21.01.2008 03:23:38
Hoho, eurokossu oli hyvä.

Kaikkea muuta. Tota kattellessa mietin, että mua naurattais melkein minkälainen suomi-juopottelu-sketsi tahansa ja silti tässä tapauksessa ei edes hymyilyttänyt tippaakaan.

Selkeesti nää jätkät osais varmaan näytellä sketsejä hyvin, varsinkin se isosieraiminen kaveri huokuu semmosta tiettyä huumoriaspektia, mutta käsikirjoituksen on kyllä tehnyt joku täysin kännissä läpällä (K&M ite otaksun?).
"Esimerkiksi lause 'Saatana on Herra' on varmasti suurimmalle osalle ihmisistä ei-toivottua informaatiota."
E N O K K I O . C O M
DaKiller
21.01.2008 06:38:28

Tässä se ongelma just on. Monesti sketsi alkaa hyvin mutta ei vaan ota loppuakseen. Lopulta siitä jääkin vaan paskan maku suuhun.

Kyllähän se näytti vähän tuota olevan yhä edelleen... Jotenkin toivoin tosiaan, että olisi menty vähän eteenpäin näissä uusissa jaksoissa. Tosin parannustakin löytyi ja toivotaan nyt, että tahti vain kasvaa loppua myöten.
Lauri0
21.01.2008 06:41:49

Vaikutti ekan jakson perusteella paljon huonommalta mitä viime kauden jaksot. Noh, katellan mitä vielä tulee..
Nimismies
21.01.2008 08:01:58
Ei ehkä ihan pudottajasketsiä vielä tullut vastaan, mutta perusvarmaa ja taattua laatua. Huonomminkin olisi voinut sunnuntai-illan puolituntisen viettää.
Romantikkoitkijä #36. Senkin rontit. Nimismiehen blogi: Täällä näin.
Carvel
21.01.2008 08:51:55 (muokattu 21.01.2008 10:27:32)
"Mulla on kummassakin kädessä pingispallot, niillä molemmilla on siellä hyvä olla. Mutta jos mä laitan.." Tälle sketsille tuli repeiltyä eniten :D

ja Myllyrinne on musta se hauskempi äijä, Ketonen on parempi vähän vakavimmissa rooleissa tai ns. tosikkona.
"You Think I Ain't Worth a Dollar, But I Feel Like a Millionaire"
lurkki
21.01.2008 10:31:24 (muokattu 21.01.2008 10:39:06)
Joo, katsotaan nyt kaikki jaksot, ja arvioidaan vasta kokonaisuutena.

Sketsiviihteen on toimittava "just heti" ja ainoastaan silloin se on täyttänyt tehtävänsä.

Tästä en osaa sanoa kun en ole nähnyt.
Sanon silti tämän, vaikka olen hyvin tietoinen Kristian Smedsin Tuntemattoman ympärillä käydyn keskustelun jälkeen sokkona heitettyjen arvioiden aivottomuudesta.

e. no nyt on Youtubesta katsottu. Olen ed. samaa mieltä. Ei itkettänyt eikä naurattanut.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Deep Shadow
21.01.2008 10:35:03
Ekassa jaksossa oli yksi onnistunut sketsi ja toinen ihan kohtalainen, jos olisi älytty lopettaa oikeassa kohdassa.
Leuka maassa kohti uusia murheita
AP
21.01.2008 11:11:00
Jotain hauskaa tossa oli. Poliisisketsi taisi kyllä olla ainoa, jossa oli säästetty pudottaja "hei kulta..." sinne loppuun. Sitä tuli kyllä turahdeltua muutenkin. Heh.

Perustuvat kyllä vähän sen toistolle nuo, että asioista puhutaan suoraan vähän väärissä paikoissa, perusajatuksena siis "mitä jos kaikki unohtaisivat nk. käytöksen..."

Ei tuo nyt ollut yhtä kaikesta aiemmasta irrallista kuin Kummeli, mutta aion katsoa toki uudesaankin.
"Että se tulisi seinän läpi ja kaataisi hellan, ja menisi toisesta seinästä ulos. Sitten muumimamma sanoisi että "kah, nyt taitavat kakkuset uunissa olla hieman vituillaan" -Tempura
Deep Shadow
21.01.2008 11:40:22 (muokattu 21.01.2008 11:42:28)
Jotain hauskaa tossa oli. Poliisisketsi taisi kyllä olla ainoa, jossa oli säästetty pudottaja "hei kulta..." sinne loppuun. Sitä tuli kyllä turahdeltua muutenkin. Heh

Tämä oli nimenomaan minun mielestänikin se hyvin rakennettu sketsi.

e: Ja jos nyt jatketaan tätä analyysia, niin se keskinkertainen sketsi, joka olisi saattanut olla ihan onnistunut oikealla lopetuksella oli se, missä ne istui jossain kokouksessa ja sitten tämä Myllyrinteen tyyppi totesi johonkin kysymykseen, jotain että "Ihan vitun sama, kunhan mä vaan saan olla tässä sun lähellä".

Jos se olisi siitä leikattu poikki, niin se olisi mun mielestä toiminut.
lurkki
21.01.2008 12:11:36 (muokattu 21.01.2008 12:35:29)
Jos se olisi siitä leikattu poikki, niin se olisi mun mielestä toiminut.

Eipähä.
Kyllä sketsin täytyy jatkua kunnes viimeisetkin tuolin siirtelyn kaiut ovat vaimenneet ja kaikki ovat poistuneet kuvista.
"...Vanhoja piuhoja, liittimet päissä. Ties missä kolvi hukassa on..."
Kirjoitus virhe
21.01.2008 12:40:37
Ehkä paras suomalainen sketsisarja. Ykkös kaudella oli aika paljon hyviä sketsejä. Tosta ekasta jaksosta jäi kyllä vähän valju maku suuhun. Pallo juttu oli ihan hyvä. Häiritsevä tekijä noissa on sketsien laadun epätasaisuus. Joko ne naurattaa vielä viikojenkin päästä tai sitten lähinnä haukotuttaa.
Juum
Qsine
21.01.2008 13:16:34

Sketsiviihteen on toimittava "just heti" ja ainoastaan silloin se on täyttänyt tehtävänsä.
Tästä en osaa sanoa kun en ole nähnyt.

Mielestäni ei. Sketsiviihteeltä ei kannata vaatia, että se on kauttaaltaan timanttia, silloin vain pettyy kerta toisensa jälkeen. Jaksojen taso saa vaihdella, täydellistä sketsisarjaa ei ole. Jokaisessa sketsisarjassa on omat eskimonsa.
"Aurinkovoide ja kengurupallo eivät sovi yhteen. Jos aiot voidella itsesi, älä tartu kengurupalloon!"
Wiitala
21.01.2008 15:39:56
Minua ei kyllä naurattanut vieläkään, mutta ehkä vika on meikäläisen synkän mustassa huumorintajussa.
"Siat pääsee taivaaseen, ihmiset ei. Liity meihin enkeleihin."
Deep Shadow
21.01.2008 16:00:35
Minua ei kyllä naurattanut vieläkään, mutta ehkä vika on meikäläisen synkän mustassa huumorintajussa.

Ehkä sinun on tullut aika masentua.
Swan
21.01.2008 16:05:02
Ideaahan noissa olisi, mutta rytmitys tökkii pahasti. Justiinsa nuo pitkät hiljaisuudet ja turha jahkaus punchlinen jälkeen pyyhkivät orastavan hymyn saman tien pois. Elokuvaidea, homot palaverissa ja känninen pomo on hyviä esimerkkejä ohjauksen puutteellisuudesta, puhumattakaan eurokossusketsin leikkauksista. Pitäisi takoa, kun rauta on kuumaa, eikä antaa sen jäähtyä. Nyt tulee sellainen vaikutelma, että reenattu on yhtä paljon kuin Agapio Racing Team kulta-aikanaan.

Katsokaapa ennen 24:ää tuleva brittiläinen Navat vastakkain. Hyvin samanlaista idioottihuumoria kuin K&M:llä, mutta on toteutettu paljon onnistuneemmin. Jatkuvasti saa hekottaa, kun sketsin oleellisen osan jälkeen tulee heti perään toinen.
Once Lady Yuna fixes her hair, we leave.
Disney-huone avattu!
>-)))> #26
S.M.A.K.
paavi666
21.01.2008 16:09:58
En hymyillyt koko jakson aikana kertaakaan.
"Juu kitaraa soitan metallica." - Ämil94 jäsenkuvaus.
Lennu
21.01.2008 16:15:16

Ehdin näkemään vaan ohimennen sen pingispallovitsin. Pitää myöntää, että ensin mietin, mikä helvetin superpaska suomalaisdraamasarja tää nyt on? Kunnes huomasin, että tämähän on vain joku uusi keskinkertainen humööriohjelma.

Pitää katella varmaan joku muukin sketsi.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Lennu
21.01.2008 16:19:19

Kuusiselta hyvää pohdintaa, komppailen kyllä. Näinhän se on. Ollaan vähän uuden ja ppp-huumorin välivaiheessa vielä.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)