Aihe: Angels burning in hell
1 2 3 4 5
Kukkis 77
21.01.2008 14:38:11

Pannaan nyt samaan syssyyn tekemäni lyriikka. Biisin nimi on "Zervuska Haidis"

Klöö brtrt akjsd
ladhihqwe8y dhiahdao
aiohhfh331kxdnk
kasd hadhöp aads

kalos sjsjaga kjasja
sadarwgwya aja
aha haba bzvaca
ywwke pkpkpkpl

Ps. Ei sitte tartte valittaa kirjotus virheistä, sillä niitä sattuu kai kille.
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
Tuomas
21.01.2008 14:42:06 (muokattu 21.01.2008 14:42:26)

Okei, eli seuraavaksi: pronomini.

Tämä tarkoittaa että jos lauletaan että "angels fly in the sky" ja heti perään "we shoot these angels" niin sitä jälkimmäistä angels-sanaa ei tarvita, vaan sanotaan että them.

Suomeksi tämä menisi vertaillen näin:

Näin kirjailijan. Kirjailija sanoi kirjoittaneensa kirjan. Sen jälkeen menin kirjailijan kanssa kahville ja kirjailija söi myös pullan.

vrt.

Näin kirjailijan. Hän sanoi kirjoittaneensa kirjan. Sen jälkeen menin hänen kanssaan kahville ja hän söi myös pullan.

Ensimmäisessä tapauksessa tulee kankeaa tekstiä. Toinenkaan ei oo parasta a-ryhmää, mutta sulavampaa.

Ja edelleen: mun mielestä tuo teksti ei kasva tai kerro oikein mitään. Mikä sun pointti on? Mitä sä haluat kertoa tällä tekstillä?
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
trashead
21.01.2008 14:51:26
Se on kertomus ihmisistä jotka, vihaavat enkeleistä ja haluavat tappaa heidät. Syy tekstinkirjoittamiseen oli se ,että itse en pidä kristinuskonoista ja muusta vastaavasta soopasta.
Jaristoteles
21.01.2008 14:55:07
Se on kertomus ihmisistä jotka, vihaavat enkeleistä ja haluavat tappaa heidät. Syy tekstinkirjoittamiseen oli se ,että itse en pidä kristinuskonoista ja muusta vastaavasta soopasta.

Oot just oikeassa.

Enkeleistä on vihattava!

Mun mielestä se on hyvä sanoitus.
Kukkis 77
21.01.2008 14:58:21

Et ilmeisesti pidä myöskään äidinkielen tunneista.
Klikki, Beat Detective, triggerit, Autotune ja Pro Tools, siitä syntyy vittu Rock'n'Roll!
Jaristoteles
21.01.2008 14:58:35
Okei, eli seuraavaksi: pronomini.
Suomeksi tämä menisi vertaillen näin:

Näin kirjailijan. Kirjailija sanoi kirjoittaneensa kirjan. Sen jälkeen menin kirjailijan kanssa kahville ja kirjailija söi myös pullan.

vrt.

Näin kirjailijan. Hän sanoi kirjoittaneensa kirjan. Sen jälkeen menin hänen kanssaan kahville ja hän söi myös pullan.

Tyhmä. Ai jos tuo lause jatkuisi siten että kirjailija ottaisi vielä jälkiruokaksi toisen pullan niin se olisi että näin:

Näin kirjailijat. Hän sanoi kirjoittaneensa kirjan. Sen jälkeen menin hänen kanssaan kahville ja hän söi myös pullan. Tämän pullan jälkeen hän päätti ottaa jälkiruoaksi toisen hänen.

Sitä paitsi lauseesi on tyhmä. Kirjailijoilla ei ole varaa pullaan.
Tuomas
21.01.2008 15:00:00

Sitä paitsi lauseesi on tyhmä. Kirjailijoilla ei ole varaa pullaan.

Väännät veistä haavassani. Ei ole syyni että kahvini on mustaa.
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
jannu
21.01.2008 15:00:51
Oot just oikeassa.

Enkeleistä on vihattava!

Mun mielestä se on hyvä sanoitus.

Kuka on Enkeleinen?
jotain muuta persoonallista
Tuomas
21.01.2008 15:01:00 (muokattu 21.01.2008 15:01:10)

Noni. Missä kohtaa tekstissä kerrotaan että ketkä vihaavat? Tässä vaan meititellään. Ja missä näkyy motiivi?

Kerrot mitä tapahtuu muttet kerro miksi.
Coatl
21.01.2008 15:02:18
Angles burning in hell flames
Those flames destroying angles
Those flames argonizying angles
and develop pain

Ehdotan että annat bändillesi nimeksi Pythagoras.
Raamattu, Sananlaskujen kirja 24:13 - "Syö, poikani, hunajaa. Se on hyvää." Sananlaskujen kirja 25:27 - "Hunajaa ei pidä syödä liikaa."
Jaristoteles
21.01.2008 15:02:42
Noni. Missä kohtaa tekstissä kerrotaan että ketkä vihaavat? Tässä vaan meititellään. Ja missä näkyy motiivi?

Kerrot mitä tapahtuu muttet kerro miksi.

Kuuntelijalle pitää jättää mahdollisuus omaan tulkintaan!

Tyhmä.
Tuomas
21.01.2008 15:04:21

Tyhmä.

Ai niinku karaoke.
Tuomas
21.01.2008 15:06:53

Tyhmä.

No jos miettii et mä tekisin biisin vaikka paskasta taikurista, niin en mä vaan hokis siinä että paska taikuri paska taikuri paska taikuri, vaan kertoisin siinä että miksi se on paska taikuri, vaikka että sen temppu menee päin helevettiä.

Tossa ei kerrota että miks niitä enkeleitä tapetaan.
trashead
21.01.2008 15:08:56 (muokattu 21.01.2008 15:17:12)
Sinä saat itse päättää ketkä vihaavat enkeleitä ja miksi.
Jaristoteles
21.01.2008 15:10:05
Sinä saat itse päättää ketkä vihaavat enkeleitä ja miksi.

Niin! Enkelit on saatanasta.

Oho, eikäku.
Jaristoteles
21.01.2008 15:11:07
No jos miettii et mä tekisin biisin vaikka paskasta taikurista, niin en mä vaan hokis siinä että paska taikuri paska taikuri paska taikuri, vaan kertoisin siinä että miksi se on paska taikuri, vaikka että sen temppu menee päin helevettiä.

Tossa ei kerrota että miks niitä enkeleitä tapetaan.

No jos se vaikka taikoo jäniksestä hattuja tai katkaisee naisella sahan tai aukaisee solmun. Tuo antaa oikeutuksen hokea mitä haluaa.

ps. täällä ei sais kiroilla.
trashead
21.01.2008 15:19:00
Kappaleeseen voi toki tulla alkuun puhuttu kohta ,mikä kertoo motiivin.Mutta en ole vielä varma teenkö sitä vai jätänkö kuuntelijalle sen ,että saa itse pohtia mikä on motiivi.Ja keitä ovat ihmiset , jotka vihaavat enkeleitä.
Tuomas
21.01.2008 15:19:57

No jos se vaikka taikoo jäniksestä hattuja tai katkaisee naisella sahan tai aukaisee solmun. Tuo antaa oikeutuksen hokea mitä haluaa.

ps. täällä ei sais kiroilla.

Ai senkö saa päättää itte.

No mut miksi iskelmäbiisissä kerrotaan että "olen surullinen nyt / kun oot mut jättänyt" jos pelkkä "olen surullinen nyt" riittäis?

Missä on katharsis! Missä on jännite! Missä on paljastus! Missä on payoff!

Jos menen ja sanon että

sinä herra taivaan jumala
vihaan sinua ja kaikkea mitä edustat
ja siksi tämä enkelisi herkin
saa otsaansa saatanan merkin

eikö oo vähän kovempaa uhoa, hä? Sellaista selkeää osoitusta että "me tapetaan nää tyypit koska sä et oikeasti oo meidän mieleen!" Nyt se on vaan sellaista "kato, enkeleitä, tapetaan ne".
Jaristoteles
21.01.2008 15:20:16
Kappaleeseen voi toki tulla alkuun puhuttu kohta ,mikä kertoo motiivin.Mutta en ole vielä varma teenkö sitä vai jätänkö kuuntelijalle sen ,että saa itse pohtia mikä on motiivi.Ja keitä ovat ihmiset , jotka vihaavat enkeleitä.

Meikä ainakin. Ne lepattaa, ei saa nukuttua.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)