Aihe: Line 6 vai Roland?
1
Maakaapeli
20.01.2008 12:53:30 (muokattu 20.01.2008 12:58:46)
Eli oon miettiny tässä että kumpi kannattaisi ostaa

Line 6:
http://www.thomann.de/fi/line6_spider_iii_75112.htm

vai

Roland:
http://www.thomann.de/fi/roland_cube_60_modelling_gitarrencombo.htm

Olen kahden vaiheilla ja aattelin kysästä täältä..

Ja kitarana on Epiphonen Les Paul Standart...
Pattari
20.01.2008 13:23:39 (muokattu 20.01.2008 13:26:20)
Itselläni on kokemusta molemmista. Spideri oli jonkin aikaa bändikäytössä kunnes myin pois kun ei volat riittäny hyvällä soundilla. ja Rolandi on ollu kotona tosin 30w.

Spiderin hyviä puolia lienevät kovat säröt ja bassokkuus ainakin kovalla volyymillä. Kun Spiderin kääntää täysille niin eq muuttuu melkein ehkä hyödyttömäksi tai ainakin raskain käsin joutuu muokkaamaan jotta saisi samaa soundia kuin hiljaisella. volan säätö loppui omassani jo puolen välin jälkeen (kuulemma ominaisuus tai ainakin kaikissa mitä oon kokeillu). Efektit on plussaa sillä spiderissa niitä saa käyttöön kaks kerrallaan ainakin mikäli oikein muistan ja esim delayta pystyy säätelemään tap tempolla rolandin kömpelön namiskan sijaan. En sitten tiedä efektien laadusta verrattuna rolandiin sillä en kauheasti niitä käytä koskaan. Spiderista mainittakoon että ne kaikki presetit ym ei välttämättä kuulosta samalla kun sielä line 6 sivulla.

Rolandiin oon ollu kotona tyytyväinen saan siitä semmosta mitä haluankin ulos. Lienee varmaan plussaa toi vähän yksinkertasempi säätö osasto kun spideri. Soundi on spiderissa kuten sanottu ehkä bassokkaampi kuin cubessa mutta cubestakin saa bassot ulos ja vielä parempana kuin spiderista. cuben säröt on kuta kuinkin kirkkaampia kuin spiderissa ja perus kliini on omasta mielestäni parempi säätöinen ja kuuloinen.

Mikäli meinaat bändin kanssa soitella noilla niin ota rumpali mukaan kauppaan hakkaamaan rumpuja jotta näät puuroutuuko ääni vai riittääkö volat.

Spiderille:
+ kovat säröt
+presetit
+kanava ja master voluumit
+mahdollisuus tallentaa omia soundeja valmiiksi
+kanavien ym hallinta
-volan säätö loppuu puoleen väliin
-ääni puuroutuu kun volan säätö loppuu
-täytyy säätää kauan että saa hyvät soundit
-ei välttämättä kuulosta hyvältä erillisten säröpedaalien kanssa

Cubelle
+helppokäyttöisyys
+riittävät soundi valikoimat.
+akustinen mallinnus
+hyvä cleani
+hyvät säröt
+hyvä eq
-efektien säätö mahdollisuudet
-huonompi jalkaohjaus
-hiukan metallinen soundi paikoin

Toivottavasti autto jonkun verran. Nää on tosiaan vaan amatöörimielipiteitä mutta ainakin kokemusta molemmista epin sg:llä soitettuna
dodiih.....
Sam Hotman
20.01.2008 13:25:14 (muokattu 20.01.2008 13:26:24)
Omasta mielestä Rolandi voittaa 10-0. Molempia oon kokeillut, mutta Roland se vaan kuulostaa yksinkertaisesti paljon paremmalta.
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
Maakaapeli
20.01.2008 20:49:55
Okei kiitti:D taidan kääntyä tuon Rolandin suuntaan.. Micro cube toimi jo mahtavasti joten jatkan samalla linjalla...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)