Aihe: Pienet digitallentimet
1 2
HotWheels
17.01.2008 11:25:49
Onko jollakin kokemusta treeni-/ keikkaäänitykistä tällaisilla kämmentallentimilla tai vastaavilla?

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30247

Minkälaisen tason noilla saa esim. mikseristä tai laitteen omalla mikillä/ ulkoisella mikillä nauhoittaessa?

HUOM! nyt ei ole haussa studiotavaraa, vaan tallennin, jolla sais kätevästi treeniä tai keikkaa talteen kuitenkin jokseenkin kuuneltavaan muotoon.
Klezberg
18.01.2008 23:32:00 (muokattu 19.01.2008 10:28:37)

Onko jollakin kokemusta treeni-/ keikkaäänitykistä tällaisilla kämmentallentimilla tai vastaavilla?

http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30247

Minkälaisen tason noilla saa esim. mikseristä tai laitteen omalla mikillä/ ulkoisella mikillä nauhoittaessa?

HUOM! nyt ei ole haussa studiotavaraa, vaan tallennin, jolla sais kätevästi treeniä tai keikkaa talteen kuitenkin jokseenkin kuuneltavaan muotoon.

Hommasin juuri Zoomin H-4:sen Thomannilta. Tosi näppärän tuntuinen käyttää pienen totuttelun jälkeen, mutta äänenlaatu laitteen omilla mikeillä jää jotenkin vajaaksi, eron huomaa jo monitoroinnissa.

EDIT: Piano (digi) kuulosti tuolla äänitettynä jotenkin ohuelta, mutta lähimikitetty klarinetti oikein kivalta. Molemmat laitteen omilla mikeillä. Täytyy jatkaa kokeiluja.
tyyttydyy, tyytty dididii dii...
IJarro
19.01.2008 00:05:14
Let's do some living after we die...
welho
22.01.2008 03:44:27

Heps!

Testasin just illalla edirolin r-09.. Ihan värkin omilla mikeillä äänittelin treeniä ja kuulostaa saakelin järkevältä!

Mulla kanssa hakusessa kones joka korvaisi md+mikki- yhdistelmän treeneissä, keikoilla yms, yms..
www.welhodrum.com, www.myspace.com/welhodrum
IJarro
22.01.2008 20:42:21
Heps!

Testasin just illalla edirolin r-09.. Ihan värkin omilla mikeillä äänittelin treeniä ja kuulostaa saakelin järkevältä!

Mulla kanssa hakusessa kones joka korvaisi md+mikki- yhdistelmän treeneissä, keikoilla yms, yms..

R09llä itekkin jtain jameja kaverin kanssa äänitelty ja ei voi kuin kehua. Hintaa sillä on myös... =S
Let's do some living after we die...
0611
29.01.2008 09:30:40
Moi
Mulla on ollu pari vuotta Zoomin PS-04, ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmat ovat olleet muistikorttien hankkiminen. SM-kortteja kun ei kuulemma enään valmisteta?

Mä oon soittanut noin 12-piisin pohjat kyseisellä koneella. Eli eka basso tai kitara klikin tai rumpukoneen päälle, ja sit mä oon menny studioon, ja siirtänyt kovalevylle bassot ja kitarat.
Sen jälkeen rumpalille karkeet ajo ohjeet, ja oikeet rummut peliin studiossa. Laulu peliin ja se on siinä.
Eihän tolla mitään pehmeitä putkisaundeja saa, mut efektit ovat kohtalaisia, ja teen omakustanteen kyseisellä vekottimella.
128m muistikorttiin mahtuu kevyesti vaikka 10min piisi, jossa on 3-kitaraa ja basso.
Nyt juuri tälää viikolla kyseinen vekotin on vähän pätkinyt , eli olen joutunut sammuttaan koneen ja puhalteleen muistikorttia, niin taas on toiminut.
Olen kuitenkin pähkäilyt uuden vähän monipuolisemman tallentimen ostamista. Eli seuraavassa tallentimessa pitäs löytyä:
-Kortti tai kovalevy joka kestää, tai kortteja tai kovalevyä pitää pystyä vaihtamaan helpohkosti.
- Kortteja pitää löytyä helposti.
- Kitara ja basso efektejä vois olla vähän enenmän kun 30-kitaralle, ja 10 bassolle.
- Rumpukonen tai hyviä erilaisia klikkejä pitää löytyä.
-Simppeli käytettävyys
Koolla tai ulkomuodolla ei väliä. Eikä tarvi olla miksaus tai mesterointia, koska mulla on mahdollisuus tehdä ne studiossa.
Minkälaisia kokemuksia teillä on mahdollisesti Roland VS840 laitteesta? Oliskohan se mulle sopiva vekotin seuraavaksi?

Ronalt Bix
Kaavat kankeiden kahlitsee ihmisyyden...
HotWheels
30.01.2008 10:17:00
Tulipa ostettua sitten tuollainen, tilasin täältä:

http://beatman.fi/

Suosittelen muillekin ko. liikettä, todella asiallinen palvelu.
Satellite Kid
31.01.2008 18:03:43

Itselläni on Fostexin MR-8 ja voin sanoa että tuo on muuttanut elämäni. Ennen demotin 4-raitaisella analogivehkeellä, josta sitten työllä ja tuskalla siirsin matskua koneelle ja polttelin levylle, ikinä ei tullut oikein hyvää ja yhden biisiaihionkin tallentaminen oli niin iso urakka että siihen ei aina edes huvittanut ryhtyä. Nyt lyön tuon keittiön pöydälle, sisäisellä mikillä äänitän akustista ja laulua, cf kortti koneen kortinlukijaan ja matsku on tietokoneella. Ja omaan korvaan yhtä hyvää ellei parempaa kuin nuo analogiäänitykset (jossa sentään mikitin ja miksailin). Suosittelen varauksetta, tavaran voi muistikortilta siirtää pc:lle myös kokonaisuudessaan halutessan jolloin sitä voi taas myöhemmin muokata Mr-8:lla.
0611
31.01.2008 19:10:19
No, tollasella parinpäivän tutkimuksella fostex mr8hd taitaa olla paras tossa hintaluokassa, ja kun mä en tarvi mitään miksaus tai masterointi juttuja.
Tyhmä kysymys mut eikö tossa Fostexissa ole klikki tai rumpukone et saa raidat stemmaan toistensa kanssa? vai pitääkö mun vielä säilyttää toi Zoomi jossa on rumpu komppeja ja klikki?

Ronalt Bix
Satellite Kid
31.01.2008 19:15:00

No, tollasella parinpäivän tutkimuksella fostex mr8hd taitaa olla paras tossa hintaluokassa, ja kun mä en tarvi mitään miksaus tai masterointi juttuja.
Tyhmä kysymys mut eikö tossa Fostexissa ole klikki tai rumpukone et saa raidat stemmaan toistensa kanssa? vai pitääkö mun vielä säilyttää toi Zoomi jossa on rumpu komppeja ja klikki?

Ronalt Bix

Klikki löytyy, rumpukonetta käsittääkseni ei - en ole laitetta vielä "opiskellut" vaan se on vaan ollut tommosena ideatallentimena :)
0611
01.02.2008 09:36:42
Moi Taas
Torilla olis Fostex myynnissä, mut sen myyjä puhuu muistikorteista. Onko tosta Mr8 olemassa joku vanha versio, joka äänittää muistikorteille?

Ronalt Bix
Satellite Kid
01.02.2008 17:18:03 (muokattu 01.02.2008 17:18:20)

Moi Taas
Torilla olis Fostex myynnissä, mut sen myyjä puhuu muistikorteista. Onko tosta Mr8 olemassa joku vanha versio, joka äänittää muistikorteille?

Omani ainakin tallentaa Compact Flash-korteille. Joka on ideaaliratkaisu; äänitän MR8 raidat täyteen, CF kortti tietokoneen kortinlukijaan ja resurssienhallinnassa on suoraan hakemistopuuna kortin tavara. En ole MR8:lla joutunut edes miksaamaan vielä. Lisäksi näin otan korteista suoraan backupit koneelle :)
0611
01.02.2008 23:02:40
Moi
Mä kyselen vielä, kortille menee aina yksi piisi? Eli siihen ei voi äänittää ns. kansioihin, niinku esim studion kovalevylle?

T:Ei kysyvä tieltä eksy...
Satellite Kid
03.02.2008 14:11:16

Moi
Mä kyselen vielä, kortille menee aina yksi piisi? Eli siihen ei voi äänittää ns. kansioihin, niinku esim studion kovalevylle?

T:Ei kysyvä tieltä eksy...

Kortin tila ei ole rajoitettu biiseihin vaan esim. minuuttimäärän. Ja riippuu tietenkin montako raitaa käytät kappaleessa. Laitteen mukana tuli 128MB kortti johon meni 5 kappaletta (akustinen+laulu livenä samalle raidalle) eli tälle kortille olisi mahtunut myös 1 kappale jossa 5 raitaa esimerkiksi. Tilasin juuri uuden 1GB muistikortin joka on siis 8 kertaa tilavampi kuin tuo ja ainakin 2GB kortteja on myös. Itseäni ihmetytti lähinnä tuo että kun tila on kortilta käytetty MR8 mukaan, kuitenkin koneella löytyy kortin hakemistoista "vanhoja ottoja" biiseistä, olisiko tämä sitten jotain "undo"-varaa...en ole vielä löytänyt mr8:sta optiota jolla noi sais vapautettua käytettäväksi tilaksi. Ja vielä ylläolevaan; siis kun laitat muistikortin tietokoneen kortinlukijaan, äänittämäsi biisit ja raidat ovat kaikki omissa kansioissaan, kuin studion kovalevyllä.
0611
03.02.2008 19:08:57
1G korttiin sais vedettyä rummut 4-raidalle ja 2-kitararaitaa ja 2-bassoraitaa, piisin kesto olis 5min, niin noi raidat veis 8X5min eli 40min hifitasosta ääntä?
Eli siihen 1G-korttiin sais vedettyä piisin pohjat? Vai voiko siihen äänittää enemmänkin?
Olen käsittänyt et tohon koneeseen voi äänittää 4-raitaa kerralla pitääkö paikkansa?
Eikö toi kyseinen kone maksa n. 290e thomannilta?
Mietin tota hintaa kun torilla on fostex mr8 250e.
Kannattaa maksaa 40e enemmän niin saa 3-vuoden takuun :)

Ronalt Bix
Satellite Kid
03.02.2008 23:31:52 (muokattu 03.02.2008 23:32:44)

1G korttiin sais vedettyä rummut 4-raidalle ja 2-kitararaitaa ja 2-bassoraitaa, piisin kesto olis 5min, niin noi raidat veis 8X5min eli 40min hifitasosta ääntä?
Eli siihen 1G-korttiin sais vedettyä piisin pohjat? Vai voiko siihen äänittää enemmänkin?
Olen käsittänyt et tohon koneeseen voi äänittää 4-raitaa kerralla pitääkö paikkansa?
Eikö toi kyseinen kone maksa n. 290e thomannilta?
Mietin tota hintaa kun torilla on fostex mr8 250e.
Kannattaa maksaa 40e enemmän niin saa 3-vuoden takuun :)

Ronalt Bix

Ohjekirjasta (1GB ja 2GB kortteihin, ajat minuuteissa):

1GB mono 188 (377) 2TR 94 (188) 4TR 47 (94) 6TR 31 (62) 8TR 23 (47)
2GB mono 377 (755) 2TR 188 (377) 4TR 94 (188) 6TR 62 (125) 8TR 47 (94)

eli 1 GB kortille menee esim. 8 raitasta tavaraa 23 minuuttia hifitasoista ääntä eli n. 4-5 biisiä joissa siis jokaisessa 8 raitaa. 4 raitaa pitäs saada kerralla, sisäänmenoja ei oo kuin 2, ei oo itellekään auennut miten ellei jonkun mikserin kautta ym.

EDIT: ja noi suluissa olevat minuuttiajat on jokin pidennetty moodi (extended mode) josta myöskään en osaa vielä sanoa mitään..
Zepeteus78
05.02.2008 08:53:05
Pistän pienen mainospläjäyksen, jos jota kuta tällainen vehje on kiehtonut. Ainakin eilen oli Kouvolan Musiikissa alekorissa 1 kpl 75 eurolla.... ei paha

Moi
Mulla on ollu pari vuotta Zoomin PS-04, ja olen ollut tyytyväinen. Ongelmat ovat olleet muistikorttien hankkiminen. SM-kortteja kun ei kuulemma enään valmisteta?

Mä oon soittanut noin 12-piisin pohjat kyseisellä koneella. Eli eka basso tai kitara klikin tai rumpukoneen päälle, ja sit mä oon menny studioon, ja siirtänyt kovalevylle bassot ja kitarat.
Sen jälkeen rumpalille karkeet ajo ohjeet, ja oikeet rummut peliin studiossa. Laulu peliin ja se on siinä.
Eihän tolla mitään pehmeitä putkisaundeja saa, mut efektit ovat kohtalaisia, ja teen omakustanteen kyseisellä vekottimella.
128m muistikorttiin mahtuu kevyesti vaikka 10min piisi, jossa on 3-kitaraa ja basso.
Nyt juuri tälää viikolla kyseinen vekotin on vähän pätkinyt , eli olen joutunut sammuttaan koneen ja puhalteleen muistikorttia, niin taas on toiminut.
Olen kuitenkin pähkäilyt uuden vähän monipuolisemman tallentimen ostamista. Eli seuraavassa tallentimessa pitäs löytyä:
-Kortti tai kovalevy joka kestää, tai kortteja tai kovalevyä pitää pystyä vaihtamaan helpohkosti.
- Kortteja pitää löytyä helposti.
- Kitara ja basso efektejä vois olla vähän enenmän kun 30-kitaralle, ja 10 bassolle.
- Rumpukonen tai hyviä erilaisia klikkejä pitää löytyä.
-Simppeli käytettävyys
Koolla tai ulkomuodolla ei väliä. Eikä tarvi olla miksaus tai mesterointia, koska mulla on mahdollisuus tehdä ne studiossa.
Minkälaisia kokemuksia teillä on mahdollisesti Roland VS840 laitteesta? Oliskohan se mulle sopiva vekotin seuraavaksi?

Ronalt Bix
Zepeteus78
13.02.2008 09:43:19
H-2:sta on nyt kokeiltu reilun viikon ajan. Olen erittäin tyytyväinen äänen laatuun. Kokemukset ovat tässä vaiheessa bänditreeneistä sekä kotona akustinenkitara + lauluyhdistelmällä. Myös surround ominaisuudet on amatöörille erittäinkin riittävät. Laite on siis vastannut toistaiseksi odotuksiani hyvin.

Miinusmerkkinen homma on muistikortin kanssa pelailu. Mukana tuli 512 MB kortti, jolle näytti mahtuneen tavaraa noin 30 minuuttia. Olin lievästi pettynyt kun homma tyssäsi sen jälkeen. Toinen ongelma joka on ilmennyt tuli mp3-konvertoinnissa (vai mikä se sana nyt ikinä onkaan suomeksi), laite vaan jää ruksuttamaan eikä etene mihinkään.

Esittäisinkin nyt pari kysymystä.
- Mitä tallennusmoodia suosittelette käyttämään, eli hertsei ja bittei? Tarkoitus ei ole tehdä levyä näistä äänityksistä, mutta uskottavia mp3 livetaltiointeja. Toki joskus varmaan demon tapaisessa laitteen verratonta apua kaivataan, mutta ne biisit tehdään yksi kerrallaan ja tilan käyttö on silloin maltillista.

- Onkos jollain muulla kokemusta tuosta mp3-konvertoinnista itse tallentimella?

Miten tuo H-4 pärjää ulkoisen mikin kanssa? Näytteitä olisi kiva kuulla. Jossain vertailussa moitittiin ulkoisen mikin kanssa nauhoitettua ääntä, kun taas laitteen oman mikin laatu pärjäsi kohtuu hyvin. Tiedä sitten. Mikkinä oli Rode NTG2. Tuohon H-2:een ei kait phantom mikkiä saakaan, mutta kiinnostaisi siitäkin kuulla lisää.

Edit: Tuommonen vertailusivu löyty jossa ääninäytteet mukana:

http://www.transom.org/tools/record … terviewing/200703_recorder_reviews/
PIM
13.02.2008 22:16:21
Miinusmerkkinen homma on muistikortin kanssa pelailu. Mukana tuli 512 MB kortti, jolle näytti mahtuneen tavaraa noin 30 minuuttia. Olin lievästi pettynyt kun homma tyssäsi sen jälkeen. Toinen ongelma joka on ilmennyt tuli mp3-konvertoinnissa (vai mikä se sana nyt ikinä onkaan suomeksi), laite vaan jää ruksuttamaan eikä etene mihinkään.

Jos nyt ei ihan kaikki perintörahat mennyt itse H2:een niin käy ihan ekaks ostaan kunnollisen kokoinen kortti siihen niin ei tarvitse kikkailla. Transcendin 4 giganenkaan ei maksa verkkokauppa.com:ssa kuin 29,90 ja sen mukana tulee muistikortinlukija, jolla tavara siirtyy pikkasen vikkelämmin koneelle kuin H2:n oman USB1.1 liitännän kautta.

Se mp3 muunnos on helkkarin hidas eli kun aikansa odottelee niin kyllä se mp3 tiedostokin sinne syntyy. Ellet tietysti ole äänittänyt sitä korttia niin täyteen ettei se uusi tiedosto enää mahdu kortille.

BTW Sanyon Eneloop akut on hyviä jos et ihan jokapäivä käytä laitetta koska niissä säilyy varaus paaaljon pidempään kun normaaleissa NiMH akuissa, jotka täytyy melkein ladata aina ennen käyttöä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)