Aihe: Halpa heavy-vahvistin.
1
blackmetalist
20.01.2008 15:56:48
Kertokaapa hyvä lähinnä hevistelyyn käyvä perusvahvistin hintahaarukassa 100-150€. Olen ajatellut hankkia esim. Rolandin 20w Cuben tai Marshall MG15CDR:n. Toisaalta ainakaan tuosta Cubesta ei ole minkäänlaisia kokemuksia..

Vahvarin pitäisi sopia lähinnä raskaampien komppien ja riffien soitteluun, joten jos vaikka kertoisitte omista kokemuksistanne (hyvistä ja huonoista), mahdollisesti heittäisitte ehdotuksia muista samassa hintaluokassa pyörivistä hyvistä särövehkeistä ja kertoisitte mistä päin Itä-Suomea (Joensuu-Kuopio-Savonlinna- alueelta) vahvari kannattaa ostaa. Vai onko viisaampaa tilata vaikka Saksasta?
Metal_Late
20.01.2008 16:06:08
tos ois yks mut ei kovin watteja ole

http://www.thomann.de/fi/peavey_royal_8_valve_king.htm

putki vempaimet ovat kuulemma hyviä ,niinku 5 wattiselle 1 EL84 ja 12AX7 putket on aika hyvin
vmak
20.01.2008 16:09:30 (muokattu 20.01.2008 16:09:59)
mistä päin Itä-Suomea (Joensuu-Kuopio-Savonlinna- alueelta) vahvari kannattaa ostaa. Vai onko viisaampaa tilata vaikka Saksasta?

Osta vahvistin sieltä, mikä sattuu olemaan lähimpänä asuinpaikkaasi, mikäli hintaa nyt ei saksaan nähden ole älyttömästi enemmän. Ota huomioon, että thomannilta tulee 20 euron postikulut päälle ja takuuasioissa on helpompi asioida lähellä olevassa liikkeessä.

Joensuussa ainakin Karjalan-musiikissa löytyy myös Voxin DA5-vahvistinta, ei tosin välttämättä ihan ääriheviin taivu. Heillä oli ainakin vähän aikaa sitten vielä myös Rolandeja, mutta en ole varma onko enää.

Joensuun Ykkösmusiikissa oli muistaakseni myös Rolandin vahvistimia vielä jokunen aika sitten.

Kuopion ja Savonlinnan musiikki-liikkeistä en sitten tiedä paljon mitään.

Suosittelen menemään liikkeeseen ja kysäisemään tietoa vahvistimista ja testailemaan mielenkiintoisia kohteita. Parhaiten sinä itse sen sinua miellyttävän vahvistimen löydät.

Itse varmaan ostaisin microcuben satasella, mutta aika monesta suunnasta olen kuullut, ettei sen elementti metallimusiikkin asti riittäisi? Tietävämmät kertokaa lisää.

Niin oletin että tämä kotisoittoon tulisi?
diideliduudelidoo
Sotaratsu
20.01.2008 16:25:42
Ihan hyvin se microcube riittää metallimusaan. Tietty ei bändisoittoon.

Tuosta VK:sta sen verran, että muistaakseni joillain ketjuilla täälä on tuota pientä valvekingiä parjattu hiukan munattomaksi. Eli siis se ei varmaankaan taivu metalliin ilman buustausta ainakaan. Nuo cubet yleensäottaenkin on ihan kelpo vaihtoehto, vaikkakin minut varmaan naulataan vielä ristille joidenkin toimesta tässä ketjussa :D
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Takajeejee
20.01.2008 17:20:14
Osta tuo. Mulla oli ennen marshall mg15dfx ja nykyään on valveking royal. Kyllä mökää lähtee enemmän Peaveystä, vaikka se onkin paperilla tehottomampi.. muutenkin olen ollut todella tyytyväinen valvekingiin

E:Luin vähän tarkemmin. Ilman säröpedaalia ei saa mitään metallisäröjä. Tuohan on yksikanavainen peli, joten gain pitää olla aika kovalla äänen säröytymistä haettaessa. Silloin taas äänenvoimakkuus nousee ihan liikaa. Tietysti jollain Metalzonella yms. saa varmasti säröä..

Hmm. Mulla on toi valveking nuppi. Vastaakohan royalin ja ton nupin kliinit yhtään toisiaan? Meinasin vaa ku löytyy himasta myös Ibanezin SM7 säröspedu, niin vois viiä jokupäivä sen mukaan reenikselle ja kokeilla miten VK reagoi tohon pedaaliin kliinillä.
Sotaratsu
20.01.2008 17:28:36
Tai sitten "buustaat" VK:n säröä sillä pedaalilla. Eli hiukan säröä pedaalista sekä VKsta
Hevarit ne kirkuu. Mihin niitä sattuu?
Takajeejee
20.01.2008 17:37:59 (muokattu 20.01.2008 17:40:26)
Tai sitten "buustaat" VK:n säröä sillä pedaalilla. Eli hiukan säröä pedaalista sekä VKsta

Sain vaan kuvan, että tosta Royal 8 irtoaa vain jotain kliinin tapaista, ni aattelin että miten toimii pelkän spedun särön kanssa. Itse olen varsin tyytyväinen VK:n saundiin pienen ruuvauksen jälkeen kylläkin.
Dirty Hero
20.01.2008 19:11:12 (muokattu 20.01.2008 19:12:18)
No mä oon pitäny Bad Monkeyta ton Royal 8 edessä, vahvarin gain melko pienellä. Noin saa mun mielestä aika täyselliset perus rock n'roll soundit. Soundi tosin on aika hankala asia kuvailla, kun se on makuasia..

E: niin se pointti oli että pedaaleilla tosta saa irti vaikka minkälaisia soundeja :)
Välle
20.01.2008 22:21:07 (muokattu 20.01.2008 22:24:25)
Osta Cube20 tai -30. Säätöjä on moneen lähtöön ja tuskin kadut. Itsellä on Cube30 ja mahtipeli muuten paitsi ei oikein teho riitä bänditouhuissa.. Cubeista ainakin löytää tietoa haulla. Musitaakseni monet ovat sanoneet ettei pikku marsut ole hyviä ja niin kai tuo onkin.
"That's what she said.."
PuNkKi
20.01.2008 22:40:21
hmm.. olisikohan tuosta oikeasti johonkin (mm: raskaampaan rockiin)
jos vaan oikean pedaalin eteen heittäis...
Se mikä ei tapa, sattuu aivan saatanasti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)