Juhani 13.01.2008 04:08:30 | |
---|
Todella pimeetä verrata saman taiteilijan kahta rakasta teosta ja väittää olevansa oikeassa suuntaan tai toiseen... Surullista. |
Mook 13.01.2008 04:44:23 (muokattu 13.01.2008 04:49:24) | |
---|
Todella pimeetä verrata saman taiteilijan kahta rakasta teosta ja väittää olevansa oikeassa suuntaan tai toiseen... Surullista. Jos minun kommenttiani tarkoitit, niin miksei Simpsoneita ja Futuramaa saisi verrata toisiinsa? Sama kai se on kuka ne on luonut. Simpsonit otin vain esimerkkinä läpilyöneestä (animaatio)sarjasta. |
MrQ 13.01.2008 10:54:58 | |
---|
Todella pimeetä verrata saman taiteilijan kahta rakasta teosta ja väittää olevansa oikeassa suuntaan tai toiseen... Surullista. siis onhan niisää nyt herran nimeen eroja kuin yössä ja päivässä. miljöönsä takia futurama sallliii kieroilun jota amerikkalainen lähiöperhe ei voisi millään toteuttaa unless it would border the absurd, mallia familyguy. Lisäksi huumorin paletti sekä hahmojen syvyys on kokonaan eri luokkaa. Simpsoneissa jokainen hahmo on muuttumaton, pinnallinen arkkityyppi jolta tietää tasan tarkkaan mitä odottaa, kun taas futuramassa draaman keinoin sävytettyä komediaa hyväksikäyttämällä on saatu inhimillinen tekijä hahmoihin. ja samoin kerroksia ja muuttujia. Jos sarja pystyy itkettämään samoin kuin naurattamaan -ja nimetkää yksikin simpsoneiden jakso jossa silmäkulma kostuu edes vähän- niin mielestäni se on paikkansa ansainnut. Futurama on lempisarjani sekä parasta mitä teeveestä on koskaan tullut, by far. Itseasiassa hyvä kakkonen on niin kaukana takana etten edes muista sen nimeä. |
Lennu 13.01.2008 13:59:41 | |
---|
Juu, Bender on hauska. Ja sitä paitsi se pystyy taivuttelemaan kaikkia juttuja tosi helposti, mikä on hauskaa, koska sen nimi on Bender! Hassu yhteensattuma. Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa: Tunne Lennut. -JCM |
Jormaz 14.01.2008 16:16:32 | |
---|
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän.. |
Leikari 14.01.2008 18:24:59 | |
---|
Suoritin viikonloppuna dvd:ltä vertailevaa tutkimusta - parhausjärjestyksessä: - Kummelit - Simpsons - Futurama Parasta Kummeleissa on sen huumorin ekstistentiaalinen syvyys - ohjelmasarja on turhaan leimattu pelkästään amiksien ja junttien jutuksi, vaikka toki sekin taso löytyy. Monitasoisuus juuri on hyvän huumorin tunnus. Futurama on pelkkää markan pikkunokkeluutta - hyvin tehtyä toki. Sillähän ei huumorin tason puolesta ole väliä, että perustuuko huumorin ymmärrys Suomen vai Usan olojen ja tapojen tuntemukseen - minulle ainakin on tärkeämpää yllättävät assosiaatiot ja niihin perustuvat koomiset käänteet ... noh, kyllähän Kummeleissakin heikot hetkensä ovat, mutta onneksi voi pikakelata... |
MrQ 14.01.2008 19:21:45 | |
---|
minulle ainakin on tärkeämpää yllättävät assosiaatiot ja niihin perustuvat koomiset käänteet ...jotka vaatii nimen omaan kyvyn ymmärtää huumorin taustatekijät. tämän takia en naura suomalaiselle huumorille, en ymmärrä sitä enkä tunne kulttuurireferenssejä hevon vitun vertaa joten se ei naurata minua. |
Rojekti 14.01.2008 22:31:37 | |
---|
Kait Futuramaa meinaa tulla joskus uusiksi myös Suomen telkkarista ettei dvd-bokseihin tarvi kajota? ~ http://kapsi.fi/~rojekti/kasvava_maa/km2/index.php KaMa- projekti ~
~ Sulla ja Yodalla on yhteistä vain koko ja sosiaalinen ulosanti. ~
~ ..heti ku lehmien aerodynaaminen evoluutio on lentotasolla. ~ |
paranoir 14.01.2008 22:53:35 | |
---|
Kait Futuramaa meinaa tulla joskus uusiksi myös Suomen telkkarista ettei dvd-bokseihin tarvi kajota? just alko toissa sunnuntaina subilta. tulee jo 10.00 mikä ainut miinus. Näyttäsivätpä simpsoneiden ohjelmapaikalla eli arkisin 20.30. ei sillä että simpsoneissa vikaa olisi mutta ne on nähty sataan kertaan. Täh? |
Hipelius 19.01.2008 18:40:06 | |
---|
Jos sarja pystyy itkettämään samoin kuin naurattamaan -ja nimetkää yksikin simpsoneiden jakso jossa silmäkulma kostuu edes vähän- niin mielestäni se on paikkansa ansainnut. Kutoskauden loppupuolen jakso, jossa Bleeding Gums kuolee, hitto kun en muista jakson nimeä. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
Kutoskauden loppupuolen jakso, jossa Bleeding Gums kuolee, hitto kun en muista jakson nimeä. Round Springfield. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Hipelius 20.01.2008 16:34:22 | |
---|
Round Springfield. Se. Simpsoneita parhaimmillaan. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
Milkop 20.01.2008 18:12:28 | |
---|
Nyt kun asiaa tarkemmin mietin, niin kyllä minulla oli tippa silmäkulmassa sitä jaksoa katsoessani, missä Homer joutuu sydänleikkaukseen (Homer's Triple Bypass muistaakseni). Se Homerin ilme on jotain niin korvaamatonta, kun se makaa leikkauksen jälkeen sängyssä ja tervehtii perhettään. Vaikkei täällä jotkut vertailusta pidäkään, niin siltikin on pakko sanoa, että Simpsonit ovat tuhatkertaisesti parempaa kuin joku Futurama (vaikka silläkin hyvät hetkensä on ollut). Mutta se, että Futuramaa sanotaan parhaaksi tv-sarjaksi ikinä, on jo melkoista THV:tä :D Kiitti hei. "I believe that people who are going to commit crimes should not have guns" -- George W. Bush
Kuvataide |
Hipelius 20.01.2008 18:48:49 | |
---|
Jaa-a. Meikä kyllä tykkää molemmista aivan sikana. Kumpaakaan en silti osaa heittää toisen yläpuolelle. Tai no... ehkä se on kuitenkin Simpsonit loppujen lopuksi. Futuramaan ei kiinny samalla tavalla, siitä puuttu se tietty tunnelma. Huippusarjoja kyllä molemmat. http://www.sacrecy.com | kalamies#54 >-)))> Tervesin foorumi polisi |
Lärvi89 19.02.2008 12:31:19 (muokattu 19.02.2008 12:32:15) | |
---|
Musta Futurama hakkaa kevyesti sen ajan Simpsonit mitä Futuraman kanssa samaanaikaan on tehty ja sen jälkeen. Oisivat vaan voineet laittaa pisteen mieluummin Simpsoneille ku Futuramalle siinä yhdessä vaiheessa, sen verran on hohto sarjassa hiipunut. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Itse pidän jokaisesta jaksosta mitä Futuramasta on tehty. "Tämä on karvarintojen reitti" -Zapp Brannigan |
Karhuherra 19.02.2008 20:49:57 | |
---|
Musta Futurama hakkaa kevyesti sen ajan Simpsonit mitä Futuraman kanssa samaanaikaan on tehty ja sen jälkeen. Oisivat vaan voineet laittaa pisteen mieluummin Simpsoneille ku Futuramalle siinä yhdessä vaiheessa, sen verran on hohto sarjassa hiipunut. Mutta tämähän on vain minun mielipiteeni. Itse pidän jokaisesta jaksosta mitä Futuramasta on tehty. Jokainen Futuramajakso on kyllä täyttä timanttia, paitsi "Hell Is Other Robots" on aika lame. Kaikki muut on kolahtanut ns täysiä. Parhaat naiset pokataan tractor pullingeissa. |
MrQ 21.02.2008 13:26:30 | |
---|
Jokainen Futuramajakso on kyllä täyttä timanttia, paitsi "Hell Is Other Robots" on aika lame. Kaikki muut on kolahtanut ns täysiä. sen epäsuora jatko-osa taisi olla neloskauden päättäri eli devils hands are idle playthings... mitenkäs toi vitsi noiden nimien suhteen meni.... ootas. Hell is other people oli sartren kirja/novelli ja idle hands are devils playthings oli mikä ja kenen? Miksi mun kellot soi kun ajattelen sartrea tässä yhteydessä kanssa? Miksi mielessäni pyörii hehkulamppu ja päätäni särkee? |
Karhuherra 10.06.2009 11:12:08 | |
---|
Parhaat naiset pokataan tractor pullingeissa. |
juuso a 10.06.2009 12:03:14 | |
---|
Wake up! |
Milkop 10.06.2009 12:17:19 | |
---|
Karhuherra: Ja uijiujui! Taas jatkuu. Kaksi uutta tuotantokautta tulossa. Luin aiempia postauksia ja sitten tämän ja pelästyin hetkeksi, kun luulin olevani Simpsons-topikissa. Pelko pois, uudet Futuramat kelpaavat kyllä. Simpsonien teon voisi toisaalta lopettaa. Hienoista offtopikointia. "People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin |