Numb 16.01.2008 12:24:35 | |
---|
Ja siitäkin löytyy se alkuperäinen Fasel Inductor, jos se on jollekin se ratkaiseva tekijä. Luulin, että ei olisi. Minulla oli perus-Crybaby, eli tämä GCB95. Siinä oli kuitenkin jotakin, johon en ollut tyytyväinen. Vaihdoin sen Morleyyn, mutta olin loppujen lopuksi vielä vähemmän tyytyväinen siihen. Päädyin sitten kauppaan polkemaan waheja. Monenlaisen päällä kävi jalka keikuttamassa, ja mukaan lähti... Crybaby GCB95F. Eli käsittääkseni aivan sama loota jonka vaihdoin Morleyyn, mutta Faselilla. Perus-Crybabyssa tuntuu olevan aavistus muovisuutta mukana, Fasel -version soundi on orgaanisempi. Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
ruusteri 16.01.2008 13:33:22 | |
---|
Mitäs meinaatte tolla treblepiikillä? Ei pysty, on niin hapokasta.
- Olli Hokkanen |
VFK 16.01.2008 20:05:11 | |
---|
Luulin, että ei olisi. Minulla oli perus-Crybaby, eli tämä GCB95. Siinä oli kuitenkin jotakin, johon en ollut tyytyväinen. Vaihdoin sen Morleyyn, mutta olin loppujen lopuksi vielä vähemmän tyytyväinen siihen. Päädyin sitten kauppaan polkemaan waheja. Monenlaisen päällä kävi jalka keikuttamassa, ja mukaan lähti... Crybaby GCB95F. Eli käsittääkseni aivan sama loota jonka vaihdoin Morleyyn, mutta Faselilla. Perus-Crybabyssa tuntuu olevan aavistus muovisuutta mukana, Fasel -version soundi on orgaanisempi. Joo, on siinä tosiaan. Se laajempi sweeppi ja avoimempi soundi on mulle ne jutut tossa Wyldessä. Ja kyllä sen eron huomaa esim. noissa perus Babyissa, jos pääsee rinnakkain testaamaan, tai on muuten soittanut paljon toisella, notta komppaan sun näkemystä(koska se on sama kun mun:) Fasel conductor on asiaa. Mä tykkään siitä Morleyn ideasta, mutten niitten soundista. Teeset on erittäin hyviä, eikä toi Buddan Wahikaan paskempi ole. Ja kyllä ne Dimen Wahitkin toimii. Varsinkin se missä on sitä säätömahdollisuutta. Itseasiassa tykkään näköjään vähän erilaisista waheista. Noi RMC/Teese/Budda on tota vähän hifimpää osastoa ja noi Wylde/Dimebag taas sitä hevimeininkiä ja molemmat maistuu. Ehkä jos olis enemmän blues/hissuttelumiehiä, niin se olis enemmän tota hifimpää osastoa. Tuli mieleen yks jota ei ole vielä mainittu, joka oli kuitenkin aika hyvä ja edukas peli, eli George Dennisin wah. Onks muilla kokemusta kyseisestä laitoksesta? So many assholes... So few bullets. |
ibanezman 16.01.2008 21:53:33 | |
---|
Multa löytyy Ibanezin Weeping Demon, se on hyvä! |
Numb 17.01.2008 08:59:44 | |
---|
Mitäs meinaatte tolla treblepiikillä? Se on just se "kryää!", jonka Crybaby päästää kun sen junttaa treblepäähän :) Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen ---
Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis |
granny 17.01.2008 21:54:50 | |
---|
Itse olisin hankkimassa sellasta "all-around" wahia. Osaisitteko suositella mitään, joka soveltuisi hyvin niin hevimeininkiin, kuin vaikkapa bluesiin? Kohtuullisen suuri sweeppi saisi olla wahissa ja trebleäkin olis hyvä löytyä. Olisiko kenties joku näistä kolmesta dunlopin wahista: slash-versio, Zakk Wylde-versio, tai kenties ihan perusversio faselilla? Onko näillä kolmella niin suurta eroa, että kannattaisi se välisumma maksaa halvimman ja kalleimman välillä? Toki saa muunkin merkkisiä waheja suositella, kunhan hinta pysyisi siinä vähän alle parinsadan.. |
Sam Hotman 17.01.2008 21:56:10 | |
---|
Voikos joku selventää tyhmälle, että mikä on faseli? ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
Elhonas 17.01.2008 23:08:38 (muokattu 17.01.2008 23:12:39) | |
---|
Voikos joku selventää tyhmälle, että mikä on faseli? se on sellainen punainen pieni komponentti joka saa sen crybabyn kuulostamaan crybabyltä ;) kuvaa : http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/inductors/fasel.jpg Itse olisin hankkimassa sellasta "all-around" wahia. Osaisitteko suositella mitään, joka soveltuisi hyvin niin hevimeininkiin, kuin vaikkapa bluesiin? Kohtuullisen suuri sweeppi saisi olla wahissa ja trebleäkin olis hyvä löytyä. Olisiko kenties joku näistä kolmesta dunlopin wahista: slash-versio, Zakk Wylde-versio, tai kenties ihan perusversio faselilla? Onko näillä kolmella niin suurta eroa, että kannattaisi se välisumma maksaa halvimman ja kalleimman välillä? Toki saa muunkin merkkisiä waheja suositella, kunhan hinta pysyisi siinä vähän alle parinsadan.. Zakk ja Slash ovat faselilla, perus "halvin" ei. Itelläkin oli se GCB95 eli tämä perus wahi ensin mutta se on kyllä aika laimea se sweeppi. Sanompa muten vielä että kaverilla oli vastaavan moinen kapistus, vaan vuotta nuorempi. Ero oli aivan valtava tähän mun pedaaliin verrattuna?! Siis parempaan päin, ja se jo kuulostiki vähän wahilta :D van ei sekään noille faseli waheille pärjää:P Mutta tiedä sitten oliko mun wahi joku ihme maanantai kappale vai voisko tosiaan olla vuoskertasia eroja?? Joka tapauksessa Tuo zakk wahi on varmasti noista 3:sta se järkevin. VAikkakin siinä slashin pelissä on noita säätönupikoita. Mutta aivan ehdottomasti sijoita ne ylimääräiset 50-60 e että saat jomman kumman noista. Parashan olisi kun pääsisit kokeilemaan? Mutta molemmat ovat varmasti aivan mahtavia pelejä! No mikä vittu siinä vielä ahistaa |
Painajaismainen 18.01.2008 08:44:19 | |
---|
Olisin tässä Wah pedaalia hankkimassa, ja olen Thomannin sivuilla etsiskellyt vaihtoehtoja. Dunlopin Cry Baby GCB95 tai Morley Power Wah vaikuittaisivat ainakin hyviltä, mutta voitte toki ehdottaa muita. Musiikkimaku on sellaista hard rock, thrash.. Metallicaa tulee kuuneltua paljon. Hinta olisi hyvä jos alle satasen pysyttäisi. Säästä se wah-raha ennemmin kunnon styrkkariin. ;) "Jos Jumala olisi savolainen, meillä ei olisi kymmentä käskyä, vaan viistoesta ehotusta." - Markku Pölönen |
Progressiveland 18.01.2008 17:20:51 (muokattu 18.01.2008 17:22:29) | |
---|
wahia saa aina onneksi modattua omaan makuun ja vielä suht edullisesti.. eli jos ostat perus crybabyn niin siihen 10-20senttiä konkaan jos ei sweeppi miellytä,ja netti on ohjeita täynnä.. fazelikaan maksa ku 20e uraltonelta jos tahtoo koittaa..itellä punainen kiinni omassa wahissa ja valittamista ei oo.. plus muuta pientä viritystä.. :P minä http://www.mikseri.net/users/?id=63014
velipoika http://www.mikseri.net/artists/?id=64722
missä minun lahjat? |
*Bandiitti* 19.01.2008 21:51:45 | |
---|
|
Pyromaani 19.01.2008 22:22:38 | |
---|
Live to play live. |
Jucciz 19.01.2008 22:22:47 | |
---|
Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Sam Hotman 19.01.2008 22:26:52 | |
---|
Olen kysynyt jo, mutta eikö kukaan täällä ole kokeillut Voxin wahia, jotta voisi kertoa minkälainen se on? ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
Jucciz 19.01.2008 22:36:04 | |
---|
Olen kysynyt jo, mutta eikö kukaan täällä ole kokeillut Voxin wahia, jotta voisi kertoa minkälainen se on? Ihan ok. Parempi ja vähemmän kireä kuin Crybaby GCB95, mutta mielestäni häviää musikaalisuudessa RMC:lle. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Ihan ok. Parempi ja vähemmän kireä kuin Crybaby GCB95, mutta mielestäni häviää musikaalisuudessa RMC:lle. Kuinka paljon syö signaalia pois päältä ollessaan? ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
TvA 20.01.2008 00:02:03 | |
---|
RMC Picture Wah. En keksi, miksi tämän mihinkään vaihtaisin. Kukin tykkää mistä tykkää, minusta tuo oli tylsän kuuloinen Aku Ankka-wah: itku puuttuu. Itsellä on käytössä kaksi Crybabya, toinen uutta tuotantoa ja toinen vuodelta 89-90. Vanhempi on jatkuvassa käytössä, koska sen suttuisempi soundi miellyttää omaa korvaa. Mutta niinkuin moni muukin asia tällä alalla: makuasioita. ...vapaa-ajan muusikko... |
McNulty 20.01.2008 00:19:53 | |
---|
Eikä kannata muuten sivuuttaa Carl Martin 2Wah-nimistä poljinta. Hinta jossain 170e hujakoilla ja onpi aivan tautisen hyvä. Testailin sitä viikolla ja sen soundipaletti oli todella hyvä. Samoin pedaalin tuntuma ja attack-potikalla säädettävä pedaalin herkkyys olivat todella miellyttävä lisä. Siinä oli varsin mainio itkupillien tappaja kyllä... soundin, hinnan ja ulkoasun puolesta. byt' v kurse volkov |
Jucciz 20.01.2008 00:28:08 (muokattu 20.01.2008 00:30:19) | |
---|
Kuinka paljon syö signaalia pois päältä ollessaan? Yläpäätä syö, ellei modaa true bypass:ia siihen - eli DPDT-kytkintä nykyisen tilalle. Hee, olipa äänipätkäkin tallessa: http://mp3.jucciz.com/vox847/treble_loss.mp3 Alussa on wahi syömässä yläpäätä, lopussa ei. Korvin kuultava ero, mutta tietty joudut itse ratkaisemaan, haittaako menoa. Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
jamu 20.01.2008 04:06:56 | |
---|
Olen kysynyt jo, mutta eikö kukaan täällä ole kokeillut Voxin wahia, jotta voisi kertoa minkälainen se on? Meikä vertaili jotain 8v sitten Voxin v847 ja crybabyä ja voxissa ei ollut aivan niin räikeä treble-rääkäsy kuin crybabyssä. Pisteet meni voxille ja siihen sijoitin. Mutta jos huhuihin on luottamista, niin voxikin on muuttunut halvempaan suuntaan. Mitä se meinaa soundissa, niin en tiiä. Silloin tais olla joku 70€:n ero noitten välillä. |