paavi666 17.01.2008 18:25:57 | |
---|
Haulla en luonnollisesti löytänyt mitään, mutta sellasta vain kyselisin että kun nuo RR malliset kepukat näyttää olevan kovin suosittuja hevikitaristien keskuudessa, niin että onko teillä mitään vaikeuksia soittaa RR kitaroita istualteen vai tuntuuko se aivan luonnolliselta? Jacksonin RR5 kitara houkuttaisi spekseiltään ja ihan hienojahan nuo RR:ät on, mutta kun kävin kokeilemassa RR:ää, ainoa soitto asento jolla pystyin soittamaan oli pitää vasempaa jalkaa ristissä oikean päällä ja kitaraa siinä välissä, ja en usko että siinä asennossa montaa tuntia jaksa soittaa jalan puutumatta, vai tottuukohan siihen joskus? "Juu kitaraa soitan metallica." - Ämil94 jäsenkuvaus. |
John Titor 17.01.2008 18:39:00 | |
---|
Haulla en luonnollisesti löytänyt mitään, mutta sellasta vain kyselisin että kun nuo RR malliset kepukat näyttää olevan kovin suosittuja hevikitaristien keskuudessa, niin että onko teillä mitään vaikeuksia soittaa RR kitaroita istualteen vai tuntuuko se aivan luonnolliselta? Jacksonin RR5 kitara houkuttaisi spekseiltään ja ihan hienojahan nuo RR:ät on, mutta kun kävin kokeilemassa RR:ää, ainoa soitto asento jolla pystyin soittamaan oli pitää vasempaa jalkaa ristissä oikean päällä ja kitaraa siinä välissä, ja en usko että siinä asennossa montaa tuntia jaksa soittaa jalan puutumatta, vai tottuukohan siihen joskus? Ratkaisu on se, että älä osta moista:D Vakavissaan puhuen, ei noi erikoisen malliset kepit kauheen käytännöllisiä ole ja sä saat varmasti toisen kitaran ihan samoilla osilla. Vaikka tommoset näyttävätkin heviltä, ne rupeavat pidemmän päälle vaan vituttamaan. Myöhemmin sitä yleensä lisäksi tajuaa että eivät ne loppujen lopuksi edes ole niin siistin näköisiä, pikemminkin vaan kornin. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
toxic 17.01.2008 20:14:34 | |
---|
Ratkaisu on se, että älä osta moista:D Vakavissaan puhuen, ei noi erikoisen malliset kepit kauheen käytännöllisiä ole ja sä saat varmasti toisen kitaran ihan samoilla osilla. Vaikka tommoset näyttävätkin heviltä, ne rupeavat pidemmän päälle vaan vituttamaan. Myöhemmin sitä yleensä lisäksi tajuaa että eivät ne loppujen lopuksi edes ole niin siistin näköisiä, pikemminkin vaan kornin. Pöh. Siisti keppi ja minun mielestä ihan hyvä soittaa istualtaan. Jollain tapaa jopa parempi kuin esim. Stratoissa. |
Wolfie 17.01.2008 20:29:50 | |
---|
Pöh. Siisti keppi ja minun mielestä ihan hyvä soittaa istualtaan. Jollain tapaa jopa parempi kuin esim. Stratoissa. Jep. Strato on yksi hankalimmista kitaroista soittaa istualtaan. Vielä hankalampi on tele. Explorer on erittäin hyvä istualtaan soitettava, samoin kuin myös rr ja flying V. Ja ovathan ne tietysti paljon paremman näköisiäkin kaiken lisäksi... Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita... |
M-Juhana 17.01.2008 20:47:38 | |
---|
Pöh. Siisti keppi ja minun mielestä ihan hyvä soittaa istualtaan. Jollain tapaa jopa parempi kuin esim. Stratoissa. Ottamatta kantaa noihin RR & muihin, totuus kuitenkin on, että Strato on ergonomisesti paras lankkukitara, seisten ja sylissä. Jos vaikka maalimanloppu ois tulossa, niin panisin Mötörhedit täysillä veivaan sterkoista ja eiku rinta paljaana ulos oottaan.-hemmo |
Sam Hotman 17.01.2008 21:00:06 | |
---|
RR:llä on todella hyvä soittaa kun nostaa vasemman jalan vähän korkeammalle. ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
Jucciz 17.01.2008 21:23:21 (muokattu 17.01.2008 21:25:42) | |
---|
Jep. Strato on yksi hankalimmista kitaroista soittaa istualtaan. Vielä hankalampi on tele. Explorer on erittäin hyvä istualtaan soitettava, samoin kuin myös rr ja flying V. Ja ovathan ne tietysti paljon paremman näköisiäkin kaiken lisäksi... Totaalinen repeäminen :D Sarkasmi on vaikea laji, mutta nyt osui ja upposi! Plussaa paukkuu. Voisin kuvitella olevani John Titorin kanssa samoilla linjoilla. Miksi ostaa järjettömän epäkäytännöllistä kitaraa, kun se ei ole edes hieno? ;) Line6 flextonessa Small Tweed mallinnus kuulostaa aidommalta kuin putkivahvistimet aikoinaan kuulostivat. - ode_ |
Moimies 17.01.2008 21:59:14 | |
---|
Minulle RR on paljon mukavampi ja luonnollisempi soittaa istualtaan kuin stratomalliset. RR käy vallan mainiosti syliin niin että alasakara jalkojen väliin ja body oikean reiden päälle, ainakin mulle. Saa oikean käden luonnollisempaan asentoon verraten vaikkapa jos olisi stratomallinen oikean reiden päällä. En enää muunmallisia kitaroita tule luultavasti ostamaan, koska tuosta muodosta erittäin paljon pidän. Tai no ihan kokonainen V ois kiva :) Pirikuono. |
John Titor 17.01.2008 22:11:23 | |
---|
Totaalinen repeäminen :D Sarkasmi on vaikea laji, mutta nyt osui ja upposi! Plussaa paukkuu. Voisin kuvitella olevani John Titorin kanssa samoilla linjoilla. Miksi ostaa järjettömän epäkäytännöllistä kitaraa, kun se ei ole edes hieno? ;) Lisäksi kun strato-tyylisiä kitaroita on valtavasti enemmän, niistä löytyy todennäköisemmin sellainen, jonka osat, viimeistely ja sitä myöden saundi on just sitä mitä ite haluaa. Haluan vain päteä, oikeasti olen kuuro. |
Aguwompo 17.01.2008 23:32:27 | |
---|
Joo mä soitan kitaraa |
Sir Härö 18.01.2008 01:38:33 (muokattu 18.01.2008 01:42:35) | |
---|
Otat rr-mallisen kitaran syliisi ja soitat. Siinä mitään hankalaa ole... Istut tuolilla ihan normisti ja nostat kitaran syliisi niin että oikea jalka on "sakaroiden" välissä ja vasen jalka tukee sivulta. Sitten irroitat kädet kokonaan kitarastasi. Mikäli kitara tippuu ja menee rikki, oli soittoasentosi päin vittua. Hus, reenaamaan siitä. Vakavissaan puhuen, ei noi erikoisen malliset kepit kauheen käytännöllisiä ole ja sä saat varmasti toisen kitaran ihan samoilla osilla. Lähinnä tulee mieleen LP:t ja muut mötkäleet. Jos on mieltynyt RR-malliin niin suurin moka on ostaa jokin muu. tua |
myrskyorkku 18.01.2008 10:41:27 | |
---|
Jep. Strato on yksi hankalimmista kitaroista soittaa istualtaan. Aijaa. No entäs sitten Les Paul? |
LosJormas 18.01.2008 11:05:44 | |
---|
Siis itse kitaran asento istualteen soitettaessa on mitä luonnollisin! RR kun on sylissä ni se on just sopivasti vähän yläviistoon se kaula ni ei tartte kättä väännellä. Se on aikalailla samassa asennossa ku seisaaltaanki soittaessa. Pointti on vaan se et vasemman jalan pitää olla snadisti korkeammalla ku oikean, ja se ei todellakaan missään tapauksessa tuu olemaan ongelma. Mee hetkeks sinne musakauppaan kokeilemaan. Kysy vaikka myyjältä apua jos ei muuten luonnistu. Ainiin, ja aloittaja ei vissiin kyselly mielipiteitä kitaran ulkonäöstä. |
Iron Horse 19.01.2008 10:43:44 (muokattu 19.01.2008 10:43:57) | |
---|
Alasakara tosiaan jalkojen väliin ja eikun Crazy Trainia vetämään. (TIedän kyllä, että ko. biisi on soitettu Les Paul Customilla). Jucciz tai Sir Härö saa vaihtaa kyllä avatariaan, ovat hieman liian samanlaisia. One String to Rule them all, One String to find them, One String to bring them all and in the Darkness bind them, In the Land of Mordor where the shadows lie.
Let 'er rip! |
hullu_ukko 19.01.2008 12:20:02 | |
---|
Ottamatta kantaa aiempiin kirjoituksiin kehtaan väittää, että esim RR ja King-V ovatten suht. helppoja soitettavia istuma-asennossakin. Toisaalta mä aloitin klassisella kitaralla ja soittelin alkuun siitä johtuen stratomalleillakin siinä klasariasennossa (ja soitan usein vieläkin). (Huom! Allekirjoittaneen mielipide ei kuvasta koko m.netin käyttäjien suhtautumista suunnikkaiden soitettavuteen.) M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Välillä mullekki huudellaa että "Leikkaa lettis!"...Ja minähän vastaan asiallisesti että: "Nussi sikaa!". -Ushimir |
Samppa90 19.01.2008 14:02:09 | |
---|
Pistä vasen jalka oikeen jalan päälle siten ,että vasemman jalan pohje koskettaa oikeen jalan reittä(tai polvee)sitten tökkäset sen toisen "siiven" siihen rakoseen mikä tulee.Pitäs olla kuva kun ei pysty helposti selittämään. Hevi-Mies on eri mies. |
Henkka370 19.01.2008 14:16:30 | |
---|
Kaverin warlockiaki on mukava pitää sylissä just tuolla tyylillä. Tosin seisoen on huomattavasti mukavempi soittaa kotonakin :) "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
Räkkipeli 19.01.2008 14:27:51 | |
---|
Olihan se vähän hankala soitettava istualtaan kun kokeilin. Riippuu tietenkin missä istuu. Jos tuoli on sopivan matala että jalat yltää maahan tai sohva, se vois onnistuakkin mutta jos sitten jotain vitun baarijakkaroita kun espoon f-musassa niin aika vaikeeks menee. Asiakas: "Kohta se aukeaa, mä tiedän nää Marshallit... kohta kohta..."
Myyjä: "Ahem ! Voitko laittaa vähän pienemmälle ?!" |
Sam Hotman 19.01.2008 17:40:39 | |
---|
Mä pidän stratoakin jalkojen välissä klasari tyylillä, sillä mun oikea käsi rasittuu jotenkin oudosti jos pidän sitä ns. ''normaalisti''. ''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka |
Joo liian korkealla tuolilla soittaminen on vähän hankalampaa. Sillon mul on vaan kitara hihnan varassa niinku seisaaltaankin soittaessa, no biggie. |