Aihe: Harmonikalle oma alue?
1 2 3 4 5 6
mack the knife
19.01.2008 14:38:40
mietimpä pitkään, että mistä kysyisin.

Mutta niin..

Eli onko teidän mielestä myöhäistä aloittaa harmonikansoitto 15 - 16 vuotiaana?
Omasta mielestäni soittamisen voi aloittaa milloin tahansa, kun innostusta riittää.
Joiltakin sivuilta olen lukenut, että harmonikan soitteleminen kannattaisi aloittaa alle 10v....

Suht koht nopeasti opin alkeet soittimista ja näin.

Ja sitten vielä, jos on aloittamassa, niin minkälaista harmonikkaa kannattaisi ensimmäiseksi hanuriksi harkita?

Kiitos jo etukäteen, jos osaisitte auttaa poloista hädässä.

- Mikko

Ei koskaan ole myöhäistä aloittaa soittamista.
Sitä ensimmäistä haitaria kannattaa kysyä joltain soitonopettajalta, kaupassa myyvät sulle kuitenkin mahdollisimman kalliin, joka ei ole sulle käytännöllinen.
COVS n:o 1.
Sertzo S
19.01.2008 14:39:48
Solistiyhtye Suomen basisti/solisti Pekka Hartonen kuvaili yhtyeensä hanurinsoiton olevan sekoitus Rokkia ja halonhakkuuta.
Hyvin kuvailtu.

Randy-vainaa Solistyhtyeestä kuvaili haitarinsoittoaan sellaiseksi ruhjomiseksi.
Hyvä soittaja kaikin puolin oli hän.
Sertzo S
19.01.2008 14:40:59
Ei koskaan ole myöhäistä aloittaa soittamista.
Sitä ensimmäistä haitaria kannattaa kysyä joltain soitonopettajalta, kaupassa myyvät sulle kuitenkin mahdollisimman kalliin, joka ei ole sulle käytännöllinen.

Samaa mieltä olen, en vaan ehtinyt ennen mac:kia kirjoittaa tuota.
Raaka_Arska
19.01.2008 15:04:25

Ei todellakaan ole liian myöhäistä... Hanki jostain joku 3 äänikertainen peli, jolla aloitat.

http://www.youtube.com/watch?v=lFfpBRe7pgg

Kaveri on vasta 15 ja vetelee niinko meikäläinen ennen vanhaan ROFLMAO

Hanuri ei ehkä ole tänä päivänä se seksikkäin soitin, mutta eto peli varsinkin tanssimusiikissa.

Laatikossa tuossa vieressäni makaa LaMelodiosa Cassotto. Olen miettinyt mikittää sen. Isoja reikiä tms. en haluaisi siihen porata. Onko kellään kokemusta näistä AKG:n "joutsenkaula" mikeistä?

Nuo humpat olisi paljon helpompi soittaa hanurilla kuin kitaralla. Sais samalla vähän vaihtelua soundimaailmaan tuolla lavalla.

AC?
vanhami
19.01.2008 15:10:46
Ei ole liian myöhäistä aloittaa ( ja monen mielestä aina on hyvä aika lopettaa)

Ellet soita pianoa, osta näppäinpeli, jos soitat mysö pianoa / kiipareita, osta pianopeli. Hanki itselles heti soitonopettaja, niin se panee homman alkuun. Vahvaa itseluottamusta tarvii vetää kurttua. Toisaalta, se on aika käytännöllinen monessa paikassa. P*lluakin saa melkein yhtä hyvin kuin kitaralla. vrt esim kiippareihin tai bassoon tai vaikka torveen. Kanna nyt syntikka rantakalliolle, ei onnistu. Tai kokeile vetää pasuunalla juhannusnuotiolla viidestoista yö

Laatikossa tuossa vieressäni makaa LaMelodiosa Cassotto. Olen miettinyt mikittää sen. Isoja reikiä tms. en haluaisi siihen porata. Onko kellään kokemusta näistä AKG:n "joutsenkaula" mikeistä?

On, hyvä on.
mack the knife
19.01.2008 15:16:59
Onko kellään kokemusta näistä AKG:n "joutsenkaula" mikeistä?

Tuollaista olen käyttänyt vuosikaudet. Hyvä kuin mikä. Ei pömise kun ei ole siellä sisällä.
half
19.01.2008 15:24:12
Ei ole liian myöhäistä aloittaa ( ja monen mielestä aina on hyvä aika lopettaa)

Ellet soita pianoa, osta näppäinpeli, jos soitat mysö pianoa / kiipareita, osta pianopeli. Hanki itselles heti soitonopettaja, niin se panee homman alkuun. Vahvaa itseluottamusta tarvii vetää kurttua. Toisaalta, se on aika käytännöllinen monessa paikassa. P*lluakin saa melkein yhtä hyvin kuin kitaralla. vrt esim kiippareihin tai bassoon tai vaikka torveen. Kanna nyt syntikka rantakalliolle, ei onnistu. Tai kokeile vetää pasuunalla juhannusnuotiolla viidestoista yö

On, hyvä on.

Hanurilla pillua? HOH, HOH. Tarkoitit kai h.....a.
Raaka_Arska
19.01.2008 15:46:28

Ei saa ****ua ei hanurilla eikä kitaralla. Missä vika?

Mikä malli? Onko se tuo AKG C416L? Tarviiko jotain lisähärpäkkeitä? Ilmeisesti vaatii tuon AKG B 29 pikku boksin.
mack the knife
19.01.2008 15:50:16 (muokattu 19.01.2008 15:53:42)

Mikä malli? Onko se tuo AKG C416L? Tarviiko jotain lisähärpäkkeitä? Ilmeisesti vaatii tuon AKG B 29 pikku boksin.

Ei vaadi kuin mikseristä fantomin päälle.

En mä muista sitä omaani, näyttää kyllä tutulta tuo tyyppimerkki.

Vielä uusi editti, on se tuo. Hyvä mikki.
half
19.01.2008 15:50:24

Vaihda bassoon. Ajattele oikean käden työskentelyä naisnäkökulmasta. Plekumiehet ovat asia erikseen.
mack the knife
19.01.2008 16:01:26
Jep, sama mulla, mulla on vaan se langaton malli siitä mikistä. Vissiinki ero on siinä, että fantomin jännite on matalampi tjsp, eli sitä ei voi käyttää suoraa mikserissä, vaan vaatii mokkulan väliin.

Saanti riippuu jannusta ja ohjelmistosta. Eihän sitä saa, jos ukko on ruma ku venäläisen pommikoneen rahastaja ja niin kiero, että piponkin joutuu ruuvaamaan päähän.

Kyllä mulla menee suoraan mikseriin ja toimii oikein. Vai tarkoititko, että langaton ei toimi suoraan mikseriin? Mulla langallinen eikä mitään ongelmia.
Raaka_Arska
19.01.2008 16:19:06

"Saanti riippuu jannusta ja ohjelmistosta. Eihän sitä saa, jos ukko on ruma ku venäläisen pommikoneen rahastaja ja niin kiero, että piponkin joutuu ruuvaamaan päähän."

Jos olisinki jannu vielä, muttako alkaa olla noita kilometrejä mittarissa. Kieroutta alkaa olla niinko lapin hongassa yleensä onkin...Tai sitten vaan sitä ei osaa ottaa vastaan.

Bassopuolelleko ruuvaisin sen? Ajattelin kyllä soittaa vain pelkkiä melodioita ja laittaa bassopuolelle mahdollisimman vähän rekistereitä käyttöön.
vanhami
19.01.2008 16:24:07
Kyllä mulla menee suoraan mikseriin ja toimii oikein. Vai tarkoititko, että langaton ei toimi suoraan mikseriin? Mulla langallinen eikä mitään ongelmia.

Sitä mikkia on kahta eri versiota. Toinen on tarkoitettu langalliseen käyttöön ts 48 voltin fantomille, toinen on tarkoitettu wireless purkin perään ja se on erilainen. Sitä ei voi kytkeä suoraan pöytään.
vanhami
19.01.2008 16:33:13

Bassopuolelleko ruuvaisin sen? Ajattelin kyllä soittaa vain pelkkiä melodioita ja laittaa bassopuolelle mahdollisimman vähän rekistereitä käyttöön.

Bändikäytössä diskanttipuolelle. Bassohan huilailee
mack the knife
19.01.2008 16:34:01

Ei kun diskanttipuolelle. Äläkä ruuvaa, siinä on mikin vastakappaleessa liimat alla, sen laitat sopivaan kohtaan niin, että kapseli on jossain diskanttipuolen keskellä kun on mikki paikallaan.
mack the knife
19.01.2008 16:34:22
Bändikäytössä diskanttipuolelle. Bassohan huilailee

Hähhäh, mähän myöhästyn joka kirjoituksella.
Raaka_Arska
19.01.2008 16:40:17

Minä myöhästyin....

Muusikon vapaapäivä sisältää Vermouth Biancoa votkan ja mikserin kera. En älynnyt, että basistillakin on sormet. Uskon kyllä, että nainen tykkää enemmän haitarin soittajasta... Paaaaljon vikkelämmät sormet....
Musiikkia korville
19.01.2008 16:45:17

Minä myöhästyin....

Muusikon vapaapäivä sisältää Vermouth Biancoa votkan ja mikserin kera. En älynnyt, että basistillakin on sormet. Uskon kyllä, että nainen tykkää enemmän haitarin soittajasta... Paaaaljon vikkelämmät sormet....

Haitaristit on vaan liian kännissä mihinkään... Ikävä kyllä (kun en oo basisti), ni ne basistit yleensä saa nuo naiset.

Jotta ei menis ihan ot:ks, niin todettakoon, etten tiedä haitarin soitosta mitään.
By: MK
kuunsirppi
19.01.2008 17:24:07
Solistiyhtye Suomen basisti/solisti Pekka Hartonen kuvaili yhtyeensä hanurinsoiton olevan sekoitus Rokkia ja halonhakkuuta.
Hyvin kuvailtu.

Täytyypä Pekkaa muistuttaa tuosta sanonnasta, kun tässä yhteistä konserttia ollaan tekemässä :o)
Mä teen, mitä teen ja meen, minne meen(ainakin joskus!)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)