Aihe: Kotistudio-mikkiä
1
jsaarela87
18.01.2008 15:47:24
Eli mulla on viritteillä tämmöne hieman paskaa laadukkaampi kotistudio, ja muutoin hommat toimii sähköisesti, esim. kitarat pedaalista, rummut sähköisesti jne.. mutta lauluun tulis joku konkeli (laajakalvoinen kondensaattorimikki) hommata.

Hintaluokka 200-400e .. Nimenomaan laulua varten, mielellään mahdollisimman monipuolinen, naisäänille ja miesäänille.. vaikka toisaalta on vaikeahkoa arvioida, mikä mikki toimii kullakin ihmisellä.

Kiitos ehdotuksistasi! (Muista perustella valintasi)
ite oot.
Jaakkoopuukkoo
18.01.2008 23:05:18

Ite olen kans asiaa katsellut. Noita budjettiluokan putkimikkiä lähinnä. Roden NTK menis tuohon sun hintahaarukkaan StPaulssilla ja sitä on jonkin verran kehuttu eri arvosteluissa, joita olen lueskellut. Kokemusta ei tosiaan ole, että suositeltaa muut, otan minäkin oppia.
En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa.
Mikael
19.01.2008 14:16:43 (muokattu 19.01.2008 15:00:35)

Ite olen kans asiaa katsellut. Noita budjettiluokan putkimikkiä lähinnä. Roden NTK menis tuohon sun hintahaarukkaan StPaulssilla ja sitä on jonkin verran kehuttu eri arvosteluissa, joita olen lueskellut. Kokemusta ei tosiaan ole, että suositeltaa muut, otan minäkin oppia.

Oman kokemuksen mukaan mä valitsisin NTK:n hinnalla jonkun muun mikin. NTK on siis kyllä välillä erittäinkin hyvä jos sattuu sopimaan laulajalle (ite oon kokenut et toimii hyvin tummaääniselle lauajalle jolla ei kireyttä ole omasta takaa). Sen yläpää on kuitenkin silleen vähän rodemaisen kovasävyinen ja jos laulajalla on taipumusta stadiässäilyyn tai muuten kireään sävyyn niin NTK kyllä korostaa just noita ominaisuuksia. Sit taas vaik bassolle, bassarille, pianolle, akkarille NTK on kyl todella jees. Laululle ei vaan mikään yleispätevä mun mielestä. Itellä olevista vaik AKG C4000b on mun mielestä yleisesti ottaen parempi/monipuolisempi laulumikki kun NTK (joka myös löytyy tuolta lokerosta), samoin joku Audio-Technican AT4033/AT4040 vois olla hyvä. Mä ostin ton NTK:n aikanaan kans kun kelasin et pitäis olla putkimikki laululle mut sittemmin on mieli kokemuksen myötä muuttunut - tai edelleenkin tietty olis kiva olla joku hyvä putkimikki mut noi halvat joista on kokemusta (NTK ja SolidTube) ei oo kyl vakuuttanut.

Edit: Toi mun viimeisin näyte tuolla tyylinäyte-ketjussa on muuten laulun osalta äänitetty C4000b:llä.
Inhimillisyys on hyve.
hape
19.01.2008 21:17:10

Täältä ääni Röde NT2-A:lle. St.Paulsilla hinta 269. Erittäin hyvä diili.
Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
mhelin
19.01.2008 22:24:34 (muokattu 19.01.2008 22:31:35)
Violet Black Knight ehdottomasti tuossa hintaluokassa. Himpun parempi voisi olla Violet Dolly joita saa vielä http://www.jamshop.se/ :stä (loppuunmyyntimalli, Violet & Blue ilmeisesti päättivät pitkäaikaiset riitansa johonkin diiliin johon kuului noiden mallien poistaminen tuotannosta).

http://www.noretron.fi/index.php?si … 21&group_id=19&prod_id=3903
Antti1
19.01.2008 22:26:02
Komps mhelin, ehdoton ygönen about kaikkeen.
"Ei pidä ostaa halpaa jos haluaa kallista." - rosberg
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)