onde 17.01.2008 09:11:31 | |
---|
Onks kellään kokemuksia Lindy Fralinin mikeistä? Oon hommaamassa mikkejä Jatsiin ja noi Fralinit ois ehkä etusijalla varsinkin noi Split-Jazzit ku ne on hurinattomat But that´s the way I like it baby I don´t wanna live for ever |
balzary 17.01.2008 09:15:45 | |
---|
Mulla on jazzissa kiinni mikit, mitkä _pitäisi_ olla tehty täsmälleen samoilla spekseillä. Niiden perusteella voisin noita Fralineja kyllä lämpimästi suositella. Tosi hyvä soundi ja ei hurise. |
Keny 17.01.2008 11:44:54 | |
---|
Ainakin skittapuolella oon käsittäny että noissa ois hyvin perinteinen soundi. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
rijopu 17.01.2008 11:59:55 | |
---|
http://www.bestbassgear.com/ Tuolta saa näitä Fralinin mikkejä huokealla, etenkin kun dollarin kurssi on alhaalla. Mä olen tekemässä kuukauden sisällä tilausta tonne. |
kallefuture 17.01.2008 14:25:58 | |
---|
Mun jazzarissa on LF-mikit. Ne on tuotu joskus 10 v. sitte voipaperiin käärittynä Nykistä. Hurinattomat on. Presarimies kun oon, laitatin tonepotikkaan sarjaankytkös vetopotikan. Basso (Musitec) roikkuu Kitarapajalla. Käy oman basson kans vertaamassa, jos Hellsinkin lähellä olet. terv. Kalle |
pardy 18.01.2008 20:10:51 | |
---|
Mulla on jazzissa kiinni mikit, mitkä _pitäisi_ olla tehty täsmälleen samoilla spekseillä. Ja niinhän ne onkin. |
Ja niinhän ne onkin. No heitä nyt vähän enempi kommenttia :) |
pardy 18.01.2008 20:33:46 | |
---|
No heitä nyt vähän enempi kommenttia :) No sinähän se paremmin tiiät miltä ne saundaa. |
ponnari 18.01.2008 23:35:33 | |
---|
Vähän off topic, mutta pakko saada kysyä. Eli jos vaihtaa mikit niin onko väliä, jos löytyy aktiivielektroniikka bassosta ja niitä minikytkimiä millä pystyy puolittaan jne.? Täytyykö ottaa jotenkin huomioon vai voiko vanhat mikit vaan irrottaa, laittaa uudet mikit johtoihin kiinni ja nauttia uudesta soundista? Lähdetään noilla nyt vaikka alkuun, jos heräisi vaikka lisää kysyttävää. http://www.mikseri.net/artists/standardissuedeath.64743.php |
aldin 19.01.2008 01:05:11 | |
---|
Mulla on ollut mexico-jazzissa pari vuotta singlecoil lindy fralinit. Aika suositeltava upgrade huomioonottaen miten perseestä tajuaa orkkismikkien olevan kokeiltuaan näitä! Hurinaa toki pukkaa jos volumeita pitää eri asennoissa niinkuin aina yksikelaisilla mikeillä. Perinteinen vintage jazzbass soundi/soundit eikä muuta. Sillä pääsee aika pitkälle. "There's absolutely NO money above the 5th fret!" (Duck Dunn) |
kondensaattori 19.01.2008 19:32:58 | |
---|
Miten toi Split-Jazz on tehty, onko siinä ylä- ja alakielille eri kela, jotka on kytketty rinnan? Vaikuttaako tämä rakenne saundiin? |
pardy 19.01.2008 21:38:10 | |
---|
Miten toi Split-Jazz on tehty, onko siinä ylä- ja alakielille eri kela, jotka on kytketty rinnan? Vaikuttaako tämä rakenne saundiin? Juurikin näin. Taikka sarjaan kytkisin itse ennemmin (Ja kytkenkin, mulla on yhessä bassossa DiMarzion UltraJazzit jotka on tuolla rakenteella tehty. Rinnan kytkiessä mikin teho puolittuisi eikä se ole sitä mitä olen hakemassa. Sarjaan kytkiessä päästään siihen tehoon mikä normaalilla J-mikillä on.). Kuva havainnollistamaan rakennetta: http://www.curtisnovak.com/pickups/images/jb_n-hc_md.jpg Soundiin ei mun kokemuksien mukaan vaikuta merkittävästi, muutoin kuin että tuolla saa hurinat kuriin (eli käytännössä humbucker). |
kondensaattori 19.01.2008 22:05:41 | |
---|
Juurikin näin. Taikka sarjaan kytkisin itse ennemmin (Ja kytkenkin, mulla on yhessä bassossa DiMarzion UltraJazzit jotka on tuolla rakenteella tehty. Rinnan kytkiessä mikin teho puolittuisi eikä se ole sitä mitä olen hakemassa. Sarjaan kytkiessä päästään siihen tehoon mikä normaalilla J-mikillä on.). Kuva havainnollistamaan rakennetta: http://www.curtisnovak.com/pickups/images/jb_n-hc_md.jpg Soundiin ei mun kokemuksien mukaan vaikuta merkittävästi, muutoin kuin että tuolla saa hurinat kuriin (eli käytännössä humbucker). Ookoo. Eikös tuo ole sitten käytännössä presarimikki? Saako 5-kielisenä? Silloinhan toinen kela poimii kolme ja toinen kaksi, jolloin kelat on eri kokoiset. Mahtaako tämä aiheuttaa epäbalanssia kelojen välille, jolloin hurinat ei täysin kumoutuisikaan? |
pardy 19.01.2008 22:11:41 (muokattu 19.01.2008 22:13:47) | |
---|
Ookoo. Eikös tuo ole sitten käytännössä presarimikki? No ei nyt ihan niinkään. P-mikissä kelat on paljon leveämmät, jolloin tulee läskimpi soundi. Sama periaate kuin kitarassa yksikelainen vrt. humbucker. Humpparissa on luonnostaan tukevampi soundi koska se on leveämpi. Tai jos ajattelee vaikka P90-mikkiä, joka on kyllä yksikelainen muttei siitä sitä Telen tallamikin twangia ihan kuitenkaan saa. Se fyysinen koko vaikuttaa aika paljon. Eli käämipakan paksuus ja leveys. Saako 5-kielisenä? Silloinhan toinen kela poimii kolme ja toinen kaksi, jolloin kelat on eri kokoiset. Mahtaako tämä aiheuttaa epäbalanssia kelojen välille, jolloin hurinat ei täysin kumoutuisikaan? Saahan noita varmaan. P-mikkejäkin on viisikielisille tarkoitettuna, en tosin tiedä mikä niissä on käytännön toteutus. Jos molemmat kelat käämii täyteen, niin silloin lankaa niissä on tietysti eri määrä. Saattaa olla hivenen vaihevirheinen soundi siitä johtuen. Tai sitten sen isomman kelan kokoa on kompensoitu sillä, että siinä on käytetty paksumpaa lankaa kuin pienemmässä kelassa, jolloin lopullinen DC-resistanssi pysyy abaut samana. Tai tää on mun arvaus. |