Aihe: Putkicombo blues/jazz/rock -käyttöön
1 2 3 4 5
kimurantti1
09.07.2007 11:14:29
Säästölinjalle sitten, ja ostat sen minkä oikeasti haluat.

Ei ole minun elämäntilanteessani mahdollista laittaa loputtomasti rahaa kitarakamoihin. Kyllä sieltä halvemmasta päästäkin hyviä vaihtoehtoja löytyy, sen oon jo todennut.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Juustonaksu
09.07.2007 12:26:28
Ei ole minun elämäntilanteessani mahdollista laittaa loputtomasti rahaa kitarakamoihin. Kyllä sieltä halvemmasta päästäkin hyviä vaihtoehtoja löytyy, sen oon jo todennut.

Saanenko muuten udella, mikä on tuo mystinen vehjes, jonka ostaisit, jos budjetti antaisi myöten? :) Lone Star?

Minullakin on samankaltaisia fiiliksiä ollut, jos joskus jotain uutta comboa tarvitsen. Tällä hetkellä Edition Tube on todella hyvä ja perusvarma ratkaisu. Siinä vain on sitä säröreserviä vähän liikaakin ECC83-tuubeilla eikä Gain ole tämän vuoksi optimaalisin siellä alle klo 12 asennossa. Gainia tulee siis helposti liikaa. Ehkä olisi asiallista kokeilla jotain pienempimuroisia putkia, 81 tai 80 esimerkiksi, mutta vähän hirvittää jos niistä tuleekin ihme tukkoista pörinää vain. :)

Edition Tube on erinomainen hintaluokassaan, mutta jos on reilummalti sitä rahaa pistää niin voin sanoa, että on niitä parempiakin.
Todellisuus on vain psilosybiinin puutteesta johtuva illuusio.
kimurantti1
09.07.2007 13:11:55
Saanenko muuten udella, mikä on tuo mystinen vehjes, jonka ostaisit, jos budjetti antaisi myöten? :) Lone Star?

Eikö se ole mun aiempien kirjoitusten perusteella aika selvää? :-) Rockverb tai Lone Star se olisi.

Siinä vain on sitä säröreserviä vähän liikaakin--

Edition Tube on erinomainen hintaluokassaan, mutta jos on reilummalti sitä rahaa pistää niin voin sanoa, että on niitä parempiakin.

Juuri mun ajatukseni Edition Tubesta. Niitä liikkuu myös käytettynä jonkin verran.
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
stratocatcher
16.07.2007 21:23:10
Olen reilun vuoden soitellut Deluxe Reverb RI:llä, ja mielestäni tämä vahvistin vaan paranee sitä mukaa kun siihen tässä tutustuu. Soittelin sen kanssa ensin sellaisenaan alkuperäisillä putkilla, mutta kokeilin sitten uusia siihen ensin pääteputket ja myöhemmin myös etuasteputket.

Molemmat putkien vaihdot vaikuttivat soundiin positiivisesti: vahvistin muuttui dynaamisemmaksi ja se alkoi kuulostaa vielä enemmän siltä kuuluisalta Fenderiltä.

Mitä tulee headroomiin, puhdasta riittää kyllä meidän 6 hengen rokkibändin kokoonpanossa liiankin ylös. Säröt on otettava pedaaleista, vaikka tahtoisin ottaa sen putkista. Soittelen stratolla jossa SCN-mikit, oikeilla humppareilla säröä on kuvioissa tietysti paljon aiemmin.

Tästä vahvistimesta saa loistavan kuuloista reunasäröä, mutta valitettavasti en ainakaan meidän treenivolyymeilla pääse tästä ilosta nauttimaan. Volumenuppi treeneissä osoittaa numeroa 4, kun sopivat reunasäröt irtoavat noin 6 paikkeilla. Säröä alkaa tulemaan stratolla volyyminupin osoittaessa 5 ylöspäin.

Mikittämällä kliinit tietysti jatkuvat ylemmäskin. Jos kuitenkin tarvitaan aivan puhdasta soundia ja treenivolumi on jatkuvasti kuulosuojaintasolla, on Twin Reverb varmaankin parempi vaihtoehto sitä Fender-soundia hakevalle.
SURf
16.07.2007 22:11:17
Kokeile AC30CC (kahdella elementillä enemmän melaa), sopii yllättävän moneen menoon ja varsinkin jos ryynittää menoa vielä sopivalla polkimella.

Tais olla muuten tuosta se 15wattinen versio yhdellä ämyrillä tarjouksessa 595 euroa, pitäiskin ostaa ittelle kotiin semmonen...
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse...
-Juice-
02.01.2008 20:15:12
nostoa, nostoa...
Nyt ei ainakaan voida haukkua että käytä hakua, kun sillä ei todellakaan mitään löydy. Kysymys on Hughes & Kettnerin Statesman vahvistimista. Erityisesti tuo 40w versio quad el84 kiinnostaa. Löytyykö herroilta ja leideiltä testikokemuksia, tai vielä parempaa hieman pidempiä käyttökokemuksia? Plussat ja miinukset esiin! Olisiko tuo juuri se vahvistin minulle? No sitä te ette voi tienkään kertoa, mutta voisitte auttaa. Soundimaailma jota haetaan on 70- ja 80-lukujen rökkenröll.

Mitäkö haluan vahvariltani?
-lämmintä, erottelevaa säröä, ei mättöä eikä sirkkeliosastoa
-kaksi kanavaa on plussaa, ei pakollista
-jousikaiku on kiva lisä
-tehojen pitää riittää bändin kanssa
-cleanin pitää kestää bändin kanssa
-hinta ei yli tonnin
-liitäntä lisäkaapille

Mitään hevimättöä ei tarvitse irrota, kunhan satunnaiset kasarirokit lähtisi ja kyllähän siihenkin sitten pedaalit löytää. 20w version hinta olisi hieman halvempi, mutta arveluttaa, miten käy kliineille bändin kanssa?

Varmasti joku sanoo että "no mene nyt ihmeessä itse testaamaan"...no menen menen, mutta vasta parin kolmen päivän päästä ja olen kärsimätön ja tiedonjanoinen!

Muitakin (ei yli) tonnin hintaisia putkicomboja saa ehdottaa, nupit ja kaapit voi unohtaa. Laiska kun on niin ei jaksa roudata. Kiitos!
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" -Kaverin kommentti :D
einomies
03.01.2008 11:04:51
nostoa, nostoa...
Nyt ei ainakaan voida haukkua että käytä hakua, kun sillä ei todellakaan mitään löydy. Kysymys on Hughes & Kettnerin Statesman vahvistimista. Erityisesti tuo 40w versio quad el84 kiinnostaa. Löytyykö herroilta ja leideiltä testikokemuksia, tai vielä parempaa hieman pidempiä käyttökokemuksia? Plussat ja miinukset esiin! Olisiko tuo juuri se vahvistin minulle? No sitä te ette voi tienkään kertoa, mutta voisitte auttaa. Soundimaailma jota haetaan on 70- ja 80-lukujen rökkenröll.

Mitäkö haluan vahvariltani?
-lämmintä, erottelevaa säröä, ei mättöä eikä sirkkeliosastoa
-kaksi kanavaa on plussaa, ei pakollista
-jousikaiku on kiva lisä
-tehojen pitää riittää bändin kanssa
-cleanin pitää kestää bändin kanssa
-hinta ei yli tonnin
-liitäntä lisäkaapille

Mitään hevimättöä ei tarvitse irrota, kunhan satunnaiset kasarirokit lähtisi ja kyllähän siihenkin sitten pedaalit löytää. 20w version hinta olisi hieman halvempi, mutta arveluttaa, miten käy kliineille bändin kanssa?

Varmasti joku sanoo että "no mene nyt ihmeessä itse testaamaan"...no menen menen, mutta vasta parin kolmen päivän päästä ja olen kärsimätön ja tiedonjanoinen!

Muitakin (ei yli) tonnin hintaisia putkicomboja saa ehdottaa, nupit ja kaapit voi unohtaa. Laiska kun on niin ei jaksa roudata. Kiitos!

Morjens

Mullan ei nyt mitään "oikeaa" käyttökokemusta tuosta Statesmanista ole, mutta kerran olen testannut 20 watin komboa (eli sitä sarjan halvinta versiota), kitaran virkaa toimitti muistaakseni humbuckereilla varustettu Telecaster.

Saundi oli etenkin clean-kanavalla mielestäni aika lämmin, mutta siitä sai loihdittua myös kirpeämpiä saundeja etenkin twang-moodi päällä. Säröosastokin oli oikein tasapainoinen ja sopivan erotteleva... tosin gain-namiskan kanssa piti olla vähän liiankin tarkkana, ettei mennyt överiksi särön määrän suhteen. Jos särökanavasta meinasi saada kevyet pikkurosot aikaiseksi, gainit sai vääntää melkein nollille. Ehkä, muistaakseni... no joo, semmoinen muistikuva mulle jäi, että gain-säätö olisi saanut olla pikkaisen hillitympi, koska saundi meni melko hurjalle särölle melko alhaisillakin gain-asetuksilla. Noh, pitänee käydä vielä toistamiseen testaamassa tuo kombo...

Kanavilla on yhteinen EQ, joten sen suhteen joutuu tyytymään jonkin asteiseen kompromissiratkaisuun.

Oma arvaukseni on, että 20-wattisenkin clean pysyy cleanina myös bändin kanssa veivatessa, ellei bändin volumetaso ole sitten jossain korvien kipukynnyksen liepeillä. Ja keikallahan kannattaa homma hoitaa kombon mikityksellä, eiköstä niin...

Huolimatta tuosta gain-säädön "liikaherkkyydestä", tuon lyhyehkön testisession perusteella voisin jopa itsekin pistää eurot jonoon ja hommata ko. vahvarin; sen verran komiat sekä cleanit että rokkisaundit kuitenkin lähti tuosta kombosta. Twang- ja boost-toiminnot olivat myös oikein käytännöllisiä. Lisäksi vempaimesta löytyy hyvä kaiku, efektilenkki ja liitäntä ulkoiselle kaapille, joten aikas monipuolinen vehje on kyseessä hintaisekseen.
Mennään näillä renkailla!
-Juice-
03.01.2008 17:20:08
Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta laitteelta, kiitoksia vaan einomiehelle! Josko sittenkin tuo 20w versio olisi parempi, täytyy nyt vertailla niitä kliinejä hieman kunhan pääsen molempia kokeilemaan. Pienemmässä olisi tuo hintakin "opiskelijaystävällisempi" ja kotonakin voisi säilyä rauha avovaimon ja naapureiden kanssa paremmin.

Kirjoitelkaa nyt muutkin vielä kokemuksistanne! Taitaa kyllä vielä olla jokin asteinen harvineisuus tuo laite. Ainakin on kovin uusi malli...
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" -Kaverin kommentti :D
jussimus
03.01.2008 18:47:18
Mulla käväisi tuo kyseinen 40W Statesman Quad-combo. Vahvari meni kiertoon saman tien, koska soundi ei sopinut mun tarkoituksiini alkuunkaan. Testasin vehjettä treenikämpällä pändisoittovoluumeilla.

Eli näin se meni: kliinikanava oli aika bueno, mutta olen saanut nykyisestä vahvaristanikin (Engl Thunder) omaan makuuni paremmat kliinit.

Mutta särökanavaan koko homma varsinaisesti kaatui. Särökanavan ominaissoundi oli vintagemaista pörinää, eli juuri päinvastaista soundia mitä itse haluan. Kun yritin tuoda soundiin särmää, atakkia ja leikkaavuutta korostamalla keski- ja ylätaajuuksia, homma ei siltikään toiminut. Ja mikä pahinta, yhteisen eq:n takia kliinikanava meni samantien muroille, eli kliinikanava pysyy puhtaana vain jos middle- ja treblesäädöt pitää melko alhaisina. Ei hyvä.

Summa summarum: kyllä tolla vahvarilla vetelee hyvät popit ja rokitkin, jos säätää kliinikanavan kohdalleen ja ottaa säröt pedaaleista.

Ai niin, tossa ei muuten ole standby-kytkintä lainkaan, jos kiinnostaa.
finx
18.01.2008 14:00:33
Testasin QUADia ja DUALia rinnakkain parikertaa yhteensä noin 1,5 tunnnin ajan. Stratolla ja LP mallisella kitaralla. QUADissa täyteläisemmät äänet. DUAL alkaa cleanissa säröytyä aikaisemmin. Leadsissa ei niin suuria eroja. Itse valitsin tuon QUADin. Lämpimien ja tuhdimpien Cleanien takia. Kuka mitäkin haluaa.

Mulla oli ennen ENGL:in THUNDER ja sen cleanit on sellaiset kovat ja steriilit. Ei sellaista lämpöä kuin Statesmanissa. Särö oli samoin siinä sellaista sirkkeliä. Minä pidän enemmän Statesmanin kaltaisesta vanhasta säröstä. Mitään säröpedaaleja, eikä oikein mitään pedaaleja sitten tarvitakkaan.

rock'n roll
-Juice-
18.01.2008 16:03:34
Minä pidän enemmän Statesmanin kaltaisesta vanhasta säröstä. Mitään säröpedaaleja, eikä oikein mitään pedaaleja sitten tarvitakkaan.

rock'n roll

Juurikin näin. Testailin dual ja quad malleja ja päädyin quadiin...On kyllä mahtavasoundinen vehjes! Kiitoksia kaikille vastaajille!
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta!
superfly
18.01.2008 17:41:16
Äh. Jos haluaisi paikkakuntaa suosia (mikä kyllä takuunkin osalta olisi järkevää), valinta kallistuisi statesmaneihin. Muuten pitäisi melkein mennä tonne sakemannien maalle.
Tiedän, että pitäisi vaan käydä testimässä mutta mitään noista ei täällä paikkakunnalla ole.

Kyllä nuo liikkeet useimmiten tilaavat maahantuojalta aika nopsaan tavaraa jos asiakkaat ovat kiinnostuneita jostain tuotteesta.
"Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent
finx
19.01.2008 09:40:43
GILBY :llä oli lionheart nuppi myynnissä, en tiedä onko enää.
Hillboy
26.01.2011 19:53:52

Jja vaihteeks vanha ketju! : D

Kumminkin... oon aatellu vaihtaa ton Blackstar HT5-H -nupin ja Marshallin 2x12"- kaapin johonkin kevyempään saman hintaluokan (500-600€) komboon, jazzista kevyeen rockiin. Mesa/Boogien 22 ois yks vaihtoehto, mutta mitäs muita laitoksia tohon hintaluokkaan löytyis? Tehoa ei saisi olla kuin tuo about 20W (max 30W). Kaks kanavaa tietysti plussaa ja elementti sais olla 12".

- Lauri
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
inkognito
26.01.2011 20:03:03 (muokattu 26.01.2011 20:05:37)
Hillboy: Jja vaihteeks vanha ketju! : D

Kumminkin... oon aatellu vaihtaa ton Blackstar HT5-H -nupin ja Marshallin 2x12"- kaapin johonkin kevyempään saman hintaluokan (500-600€) komboon, jazzista kevyeen rockiin. Mesa/Boogien 22 ois yks vaihtoehto, mutta mitäs muita laitoksia tohon hintaluokkaan löytyis? Tehoa ei saisi olla kuin tuo about 20W (max 30W). Kaks kanavaa tietysti plussaa ja elementti sais olla 12".

- Lauri

Miksi max. 30W? Saako olla 50W jos voi puolittaa?

EDIT: Taas tumpeloin

E: RAAAH!
s8na
26.01.2011 20:10:10

Lionheartista saa 20W version 1x12 combona. Puhdas ja särökanava ja reverbi. Ei vissii mikää hevitappokone, ostaisin kakkosvahvariks jos ois liikaa rahaa.
Iskulauseeni: "Sä olet niin kaunis, että voisin syödä sun kakkaasi"
Hillboy
26.01.2011 21:53:25

inkognito: Miksi max. 30W? Saako olla 50W jos voi puolittaa?

EDIT: Taas tumpeloin

E: RAAAH!

Eipä sitä oikein oo enempää koskaan tarvinnu, enkä varmaan tarvi. 20W riittää nätisti sellaseen musaan (lue volyymiin) jota yleensä soitan. Nykyäänkin on tuo 5 wattinen, mutta on liian äkäinen ja clean nyt on blackstarissa niiiin perus(tylsä) kun olla voi.

-L
"Mun vasen käsi on vitun huono! Sama kun soittasin kullillani..." - Ville
Scuttle
28.01.2011 10:50:46
Jos en omistaisi Mesan studio .22:sta, niin luultavasti soittaisin Koch Studiotonella. Koch on vielä monipuolisempi, hienot kliinit ja säröt brittisauniin kallellaan. Voisi sopia sinulle.
dropD
28.01.2011 11:31:54

Hillboy: Jja vaihteeks vanha ketju! : D

- Lauri

Täyttäis kaikki ehdot http://www.thomann.de/fi/laney_vc30112_new.htm . Mainiot cleanit, säröä pikkurutusta napakampaan rokkiin ja pirun hyvä kaiku (löytyy 15W versiokin, mutta sitten jää elementti 10 tuumaiseksi. Tuota bugeraahan on myös kehuttu http://www.thomann.de/fi/bugera_v22.htm , mutta tästä ei ole kokemusta.
Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt kirjoitus
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)