jsvirta 17.01.2008 21:27:01 | |
---|
Ei näytä toi haku toimivan, varmaan tästä aiheesta on ollut juttua aikaisemminkin.. Eli ongelmana on se, että kun kytkee efektit verkkovirtaan, aiheuttavat ne häiriötä vahvistmeen. Luultavasti verkkovirran taajuista huminaa, johon ei vaikuta vahvarin volume. Pattereilla häikkkää ei tule yhtään. Mikäkähän tuohon tepsisi? Olen kokeillut ottaa sähkön eri pisteestä vahvistimeen & efekteihin, mut ei auta. Kyseessä on Digitechin uusia pedaaleja. Kaiku ja viive eivät tuota mitään häikkää, mutta Chorus Factory (CF7) on paha..se onkin joku mallinta digihärveli. Samoin särö tuottaa jonkin verran häiriötä. Särö on kitarapiuhassa, loput efektilenkissä. Häiriöhumina ei ole hirveän paha jos on volumea, mutta jos pienellä soittaa, on se jo häiritsevä. |
Henkka370 17.01.2008 21:36:54 (muokattu 17.01.2008 21:47:11) | |
---|
Mikäs muuntaja sulla mahtaa olla? EDIT: Muistaakseni line6 tone core pedaalit tuottavat jotain häiriöääntä ollessaan samassa muuntajassa kiinni kuin muutkin pedaalit? Korjatkaa jos olen väärässä. Voisikohan sama juttu olla myös cf:ssä... "no siinä on niinku hallelujaa eli jippii eli wuhuuuu" |
vtaina 17.01.2008 22:12:31 (muokattu 17.01.2008 22:13:10) | |
---|
Olen kokeillut ottaa sähkön eri pisteestä vahvistimeen & efekteihin, mut ei auta. Pelkäänpä että olet ymmärtänyt tämän asian hieman väärin. Sähköt pitäisi ottaa nimen omaan samasta pisteestä. Kun ne ottaa eri pisteestä, syntyy helposti maalenkki, joka saa aikaan kuvailemasi häiriön. Mitens on maadoitusten laita? Onko vahvari maadoitetussa pistorasiassa? |
pekurides 17.01.2008 22:28:49 | |
---|
pitää olla reguloitu muuntaja, tavalliset muuntajat antavat häikkää. Tunteella päin vittua. |
TTV 17.01.2008 22:36:44 | |
---|
pitää olla reguloitu muuntaja, tavalliset muuntajat antavat häikkää. Joo ja yks mikä tekee kans samaa vastenmielistä hurinaa on esim. virrallinen läppärin poweri tai loisteputkivalaisin siinä kitarasetupin läheisyydessä. Osa noiden vaikutuksista kiertää kitaramikkien kautta ja osa tulee syöttöverkon puolelta. Efektien taajuusvasteet luonnolisesti korostavat sopivia häiriötaajuuksia, joita noista lähteistä syntyy. |
ravensoul 17.01.2008 22:53:19 | |
---|
Särö on kitarapiuhassa, loput efektilenkissä. Tässä todennäköinen syypää. Ei virtaa samasta lähteestä kaikille polkusimille, vaan vahvistimen edessä oleville oma poweri ja lenkissä majaileville oma. "Only two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe." - A. Einstein Romantikkoitkijät :'-) #27 - YSKÄ #3 |
Kefiiri 17.01.2008 23:01:48 | |
---|
Tässä todennäköinen syypää. Ei virtaa samasta lähteestä kaikille polkusimille, vaan vahvistimen edessä oleville oma poweri ja lenkissä majaileville oma. Juu. Jos kokeilisi ensi hätään käyttää säröä patterilla ja muita muuntajalla, niin voisi korjaantua. |
vtaina 17.01.2008 23:52:14 | |
---|
Tosiaan, miten virransyöttö pedaaleille on hoidettu? Mä oletin että joka spedulle on valmistajan oma poweri... |
Joo ja yks mikä tekee kans samaa vastenmielistä hurinaa on esim. virrallinen läppärin poweri... Kun ehjätkin läppärin powerit tekee tuota... Siksi vaihdoin mäkkiin. Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni. kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5 |
jsvirta 18.01.2008 10:56:27 | |
---|
Mulla on maadoitettu jatkoroikka kytkettynä seinään, jossa maadoitettu pistorasia. Vahvistin on sitten kytketty tuohon roikkaan. Pedaalien muuntaja on myös kiinni tuossa roikassa. Pedaaleille on siis yksi yhteinen Digitechin muuntaja, josta on jaettu 5:lle virtaa (tosin yks ei käytössä....haaroitinpiuha Thomanilta). Tuo muuntaja on reguloitu, antoikohan ulos jotain 300mA. En tiedä onko liian vähän sit 4:lle efektille. Digitechin asiantuntija vastasi näin: You can either try lifting the ground on the amplifier, or getting an inline audio filter from radio shack. Pitääpä kokeilla vähän irroitella efektejä, että mikä on vaikutus. Tuo CF on virtasyöppö, ehkä sillä pitäis olla oma muuntaja. Meneeköhän noi pedaalien maadoituksen muuntajan läpi. Ts. pitäisikö olla erillinen maadoitus, että ois jotenkin yhteys sinne vahvarin maahan. |
vtaina 18.01.2008 13:17:17 (muokattu 18.01.2008 13:34:41) | |
---|
Mulla on maadoitettu jatkoroikka kytkettynä seinään, jossa maadoitettu pistorasia. Vahvistin on sitten kytketty tuohon roikkaan. Pedaalien muuntaja on myös kiinni tuossa roikassa. Pedaaleille on siis yksi yhteinen Digitechin muuntaja, josta on jaettu 5:lle virtaa (tosin yks ei käytössä....haaroitinpiuha Thomanilta). Tuo muuntaja on reguloitu, antoikohan ulos jotain 300mA. En tiedä onko liian vähän sit 4:lle efektille. Digitechin asiantuntija vastasi näin: You can either try lifting the ground on the amplifier, or getting an inline audio filter from radio shack. Pitääpä kokeilla vähän irroitella efektejä, että mikä on vaikutus. Tuo CF on virtasyöppö, ehkä sillä pitäis olla oma muuntaja. Meneeköhän noi pedaalien maadoituksen muuntajan läpi. Ts. pitäisikö olla erillinen maadoitus, että ois jotenkin yhteys sinne vahvarin maahan. 300mA on aika niukanlaisesti haaroiteltavaksi. Saattaa olla että muuntajan mehut ei riitä, ja hurina johtuu juuri siitä. Pedaleissa usein lukee paljonko virtaa ne kuluttaa, joten laskemalla virrat yhteen voi todeta riittääkö tuo 300 mA vai ei. Pedalit maadoittuu audiojohtojen kautta vahvistimen maahan. Normaalisti ulkoisissa powerissa on kelluva maa, jolloin se maa ei mene muuntajan läpi. Ammattikielellä niitä kutsutaan suojaeristetyiksi muuntajiksi. Kelluvan maan powerin tuntee siitä, että siinä ei ole maadoitettua pistoketta (niitä metalliväkäsiä, jotka maadoitetussa pistorasiassakin on) ja suoritusarvot ilmaisevassa lätkässä pitäisi olla merkkinä kaksi sisäkkäistä neliötä. |
Kefiiri 18.01.2008 13:43:56 | |
---|
|