Aihe: Stagg Les Paul - Mikin säädin rikki. Kokeneita auttajia?
1 2
Twinkle
17.01.2008 14:25:13
Mutta niitä kuvia:
http://i179.photobucket.com/albums/w300/Eslamoo/P1160106.jpg

Tää on eittämättä vähän hankala tapaus. Nuo harmaat piuhat sisältää kolme ja kaksi piuhaa, ne nähtävästi viedään tuonne kytkentärimalle ja johtojen väri vaihtuu. Nyt pitäisi vielä tietää että mitkä noista mikeiltä tulevista piuhoista muuttuu minkäkin värisiksi. Vielä kun ei ole mitään käsitystä siitä mitä kaikkia johtoja tuolla harmaassa on (näyttäis olevan toisessa musta ja punainen ja toisessa valkoinen ja punainen, mutta lisäksi onko siellä se suojaverkko, näyttäis siltä että ainakin toisessa on) ja mihin ne sitten menee.

Tämä on kyl aika vaikee mysteeri ratkaistavaksi pelkästään kuvien avulla ja niistä opastaa sellaista joka ei itse ymmärrä.
Tender
17.01.2008 16:09:34
Vai olisko näin että kannattaisi ostaa uudet humbuckerit kaupasta siihe? ja uus semmone säädin?
Elä vaan etsi wikipediasta sanaa sarkasmi.
Twinkle
17.01.2008 17:55:35 (muokattu 17.01.2008 17:58:00)
Uusia valokuvia ei välttämättä tartte, kuhan saa tietää miten tarkalleen ottaen piuhat on juotettu tuohon rimaan. Että jos siitä piirtää ihan yksinkertaisen kaavakuvan, että mikä piuha on missäkin niin sekin riittäisi.

EDIT: Tietty jos kuvaamiseen haluaa lähteä, niin sen potikan vieressä olevan juotosriman toinen puoli olisi kiva nähdä että tietää, mikä karva on juotettu minnekin. Tarkempi kuva myös itse kytkimestä olisi jees niin osaa vähän neuvoa että minne ne piuhat sitten pitäisi juottaa.

Vai olisko näin että kannattaisi ostaa uudet humbuckerit kaupasta siihe? ja uus semmone säädin?

Itse kokisin, että tuo on hieman poikkeuksellinen vekotin niin en itse lähtisi sitä kauheasti modaamaan. Yksi vaihtoehto on tosiaan ostaa uudet humpparit ja kytkin, mutta itse olettaisin että tuommoisen elektroniikan sotkeminen kaduttaisi jälkeenpäin.
Tender
18.01.2008 16:58:24 (muokattu 18.01.2008 16:58:37)
Uusia valokuvia ei välttämättä tartte, kuhan saa tietää miten tarkalleen ottaen piuhat on juotettu tuohon rimaan. Että jos siitä piirtää ihan yksinkertaisen kaavakuvan, että mikä piuha on missäkin niin sekin riittäisi.

EDIT: Tietty jos kuvaamiseen haluaa lähteä, niin sen potikan vieressä olevan juotosriman toinen puoli olisi kiva nähdä että tietää, mikä karva on juotettu minnekin. Tarkempi kuva myös itse kytkimestä olisi jees niin osaa vähän neuvoa että minne ne piuhat sitten pitäisi juottaa.

Itse kokisin, että tuo on hieman poikkeuksellinen vekotin niin en itse lähtisi sitä kauheasti modaamaan. Yksi vaihtoehto on tosiaan ostaa uudet humpparit ja kytkin, mutta itse olettaisin että tuommoisen elektroniikan sotkeminen kaduttaisi jälkeenpäin.

Joo no tästä eteenpäin isä väitti osaavansa kytkeä kitaran siitä kytkentäkaaviosta jonka annoit. Kiitos paljon avustasi ja en ole kyllä ihan varma hänen taidoistaan joten otin kuvia sinulle siitä potikasta pari kuvaa. kuvat aika kaukaa otettua että saat jotain selvää salamalta. Nyt vain pitäisi päästä toiselle koneelle jolle kuvien laittaminen onnistuisi kun tälle toiselle romukoneelle ei pysty.
Tender
18.01.2008 18:34:15
Twinkle
18.01.2008 18:35:40
Joo no tästä eteenpäin isä väitti osaavansa kytkeä kitaran siitä kytkentäkaaviosta jonka annoit. Kiitos paljon avustasi ja en ole kyllä ihan varma hänen taidoistaan joten otin kuvia sinulle siitä potikasta pari kuvaa. kuvat aika kaukaa otettua että saat jotain selvää salamalta. Nyt vain pitäisi päästä toiselle koneelle jolle kuvien laittaminen onnistuisi kun tälle toiselle romukoneelle ei pysty.

Jos isäsi ei handlaa, niin laita kitara laatikkoon ja laatikko matkahuoltoon. Viimeisenä vaihtoehtona voin fiksata sen jos ei muuten ala onnata.
Tender
18.01.2008 18:52:32 (muokattu 18.01.2008 19:53:53)
Jos isäsi ei handlaa, niin laita kitara laatikkoon ja laatikko matkahuoltoon. Viimeisenä vaihtoehtona voin fiksata sen jos ei muuten ala onnata.

Kiitos. Viikonlopun aikana saan tietää tuleeko siitä mitään kun lupaili et kokeilee korjata.

EDIT: Selailin tossa nuppeja sille säätimellä ja se taitaa olla potentiometri jos oikeen ymmärsin?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)