Aihe: Kotona soittelu Vs. Paskat kamat.
1 2 3 4 5 6 7
Napalmolotv
12.01.2008 01:23:12
Hyvät pelit ja vehkeet molempiin niin sillä selvä. Tai soittakaa teidän kellarissa niin ei ole pitkä matka kantaa sitä kepakkoa ja laatikoita.
Dropped C
12.01.2008 02:45:23
Onneksi on reeniksellä (bassokamat) ja himassa (kitarakamat, basuunat soittelen kitarakamojen läpi himassa) aivan liian hyvät kamat... Nyt kun ostin keinokuorman, niin sustainia sentään saa kanssa himassa soittaessa. Pitäisi joskus opetella soittamaan kanssa.
FensonGibder
12.01.2008 09:33:11 (muokattu 12.01.2008 11:21:10)
Tää oli niin kutkuttava heitto ilmaan että pakko tarttua. Mun mielestä tietyn tyylisissä soundeissa, joissa päätesäröillä on selkeä osuus sustainissa ym. on mahdollista saavuttaa huomattava ero putkivahvistimen kanssa vs. mallintavan kanssa jopa siis kuulokkeisiin. Se random "eläminen" ja parkuminen soundissa on vaan niin erilainen (vähemmän muovinen) putkivehkeen kanssa. Yritän tehdä jotain näytteitä lähiaikoina.

Tää olis h-e-l-v-e-t-i-n kiva kuulla. Jos kuulokesoundi ei eroa juurikaan kaiutinelementinsoundista, niin lähden vahvarikaupoille.. ja heti.

Muiden mielipiteitä asiasta odotellaan myös!

Edit: kirotusvirhe
Saatanan tunarit!
Billsner
12.01.2008 11:09:53
Mulla on kotona vähän erityyppiset kamat kuin reeniksellä. Reeniksellä on pelkästään ne kamat millä saa sitä soundia mitä tarvin bändin kanssa. Kotona on perus hyväsoundinen trankkuvahvari ja enemmän leluja (esim. pari multipaavoa) joilla voi kikkailla eri soundeja omiin juttuihin. Kaiken tämän lisäksi kotikamat toimii backuppina jos reeniksen vahvarille satuu jotain käymään (kuten tässä taannoin kävi). Kitaran roudaan aina reeneihin ja kotia reenien jälkeen.
Wrapped in plastic
Jungleman
16.01.2008 10:27:58 (muokattu 16.01.2008 11:51:25)
No niin, Epiphone Valve Junior -combo kävi kotona. Ja lähti jo treenikämpälle.

Vahvistin on aivan liian iso ja tehokas 50 neliön huone + tupakeittiö -tyyppiseen asuntoon 50-luvun puutalossa. Kämppä on muutenkin jo niin täynnä kamaa että noinkin pienen pöntön ujuttaminen sekaan tuottaa hankaluuksia.

En voi soittaa vahvistimella sillä dynamiikalla kun haluaisin, oikean käden lyöntivoimakkuuslimitteri iskee väkisinkin päälle. Jos haluan soittaa säröillä, en voi vääntää vahvistinta tarpeeksi kovalle, vaan sen eteen on pakko lykätä pedaaleja. En pysty hetkeäkään nautiskelemaan vahvistimen soundista, kun paperinohuiden seinien takana asuu vainoharhainen eläkeikäinen naapuri joka valittaa pienimmästäkin metelistä. En voi soittaa vahvistimella avokin nukkuessa, kuulokeliitäntä puuttuu. Näissä olosuhteissa Microcube hakkaa Valve Jr.:n 6-0.

Treenikämpällä vahvistin on oikein kiva. Siitä irtoaa hilpeä garagerokkisoundi aivan itsestäänkin, bänditreeneissä volume hiukan alle puolivälissä tehoa riitti mukavasti.

Haluaisiko joku ostaa erittäin siistikuntoisen, vähän käytetyn Epiphone Valve Jr.:n?

Edit. Lisätty n-kirjain loppuun.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
jannu
16.01.2008 11:29:12
Sää oot Hevimasiineri fiksu jätkä...
jotain muuta persoonallista
HeavyMachinery
16.01.2008 12:48:00

Sää oot Hevimasiineri fiksu jätkä...

Ja syvällisen mietelauseesi sisältö oli ?
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
trih
16.01.2008 12:53:31
Muakin kiinnostaa mikä davincikoodi tuohon jannun aforismiin liittyy.
Just.
Corto
16.01.2008 21:57:06
Täytyy kyllä sanoa, että yllättävän vaatimattomilla soittokamoilla sitä pärjää kotiolosuhteissa.

Jossakin vaiheessa GASitti saada putkisoundia kotitreenaukseen, joten tilasin T-kaupasta Harley Bentonin GA5-combon. Combo tuli, testasin sitä ja olin tyytyväinen. Mutta silti... ei se ollut makuuhuonevolyymeillä mitenkään maailmoja mullistavalla tavalla parempi kuin vanha, vuosia palvellut Orange Crush 10 -trankkucomboni. GA5 lähtikin jokin aika sitten vaihtoon, pikku-Orange sen sijaan saa edelleen hoitaa äänenvahvistuksen kotosoitossa. Yhtä kivat rosot silläkin lähtee pienillä tehoilla.

Minulla (kuten monella muullakin) on kerrostalokämpässä juurikin se ongelma, että ei oikein voi naapurien takia luukuttaa koska vaan ja miten vaan. Luurit, ilman vahvistinta renkutus ja combon volanuppi 0,5 kohdalla on mulla ne perinteiset metodit joilla työhuoneessa soittelen. Siinä mielessä kotivehkeisiin satsaaminen on aina jäänyt mulla automaattisesti kakkoseksi keikkakamojen rinnalla. Kotona riittää ok trankkucombo ja multiefektilauta. Treenikämpällä odottaa sitten bändin yhteisharkkoja ja keikkoja irtospedut, nuppi & kaappi. Näillä eväillä mennään, ainakin siihen asti että on syrjäinen omakotitalo, soittohuone ja kunnolla varaa satsata isojen poikien leluihin.
"Float away, little butterfly. Just flutter away. I got a gig in Vegas." -Buddy
LaXu
16.01.2008 22:52:59
Tää oli niin kutkuttava heitto ilmaan että pakko tarttua. Mun mielestä tietyn tyylisissä soundeissa, joissa päätesäröillä on selkeä osuus sustainissa ym. on mahdollista saavuttaa huomattava ero putkivahvistimen kanssa vs. mallintavan kanssa jopa siis kuulokkeisiin. Se random "eläminen" ja parkuminen soundissa on vaan niin erilainen (vähemmän muovinen) putkivehkeen kanssa. Yritän tehdä jotain näytteitä lähiaikoina.

Itse en ole kyllä saanut millään vempeleellä miellyttävää kitarasoundia kuulokkeisiin. Kokeilin juuri äsken tällaista:

Diezel Einstein combo -> keinokuorma dummy load asetuksella (ei ääntä kaiuttimista), Einsteinin compensated line-out (päättärisoundi + kaiutinsimulaatio) -> Echo AudioFire4.

Soundi oli käyttökelpoinen myöhäisillan soitteluun, mutta verrattuna vahvarin soundiin V30 kaiuttimen läpi jotenkin tumppu ja mitäänsanomaton. Olen ihan vastaavanlaatuisia soundeja repinyt irti mallintavista ja softamallintajista. Joku siitä jää aina pahasti uupumaan verrattuna oikeassa huoneessa soivaan kitarakaiuttimeen.
Skebaristi
17.01.2008 14:03:31

Digitech GNX3 -> Craten 15w pönttö. Noilla olen pärjännyt monta vuotta. Tosin viime aikoina on alkanut kaasuttaa Line6 Pod X3, kun sillä saisi paljon parempaa saundia nauhoituskäyttöön. Rocktron Voodu Valve Online kiinnostaisi myös, mutta hinta on varsin suolainen.
Möö
Numb
17.01.2008 14:21:34

Olen pitkin päivää soitellut Orangen puhtaaseen kanavaan Pikkuisen delayta, eq:ta ja phaseria, ja kyllä lähtee. Se on poijaat ja tytöt niin, että hyvä soundi inspiroi soittamaan ihan toisella tavalla kuin huono tai keskinkerainen.
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
muuttolintu
09.02.2008 03:42:50
komppia numb.
musikissa on kyse äänestä..sun muusta.
"ketju on yhtä vahva kuin sen heikoin lenkki"
..kertaamassa oli "kivaa"
ps. hirvikärpäsiä munis..mamma pihtaa..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5 6 7
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)