grinduster 30.10.2007 22:39:17 | |
---|
|
joravuo 31.10.2007 00:02:44 | |
---|
Saakos tuohon triggerit suoraan kiinni? http://www.thomann.de/fi/edirol_ua101.htm Mites muuten kumpi parempi, firewire vai USB 2.0? Periaatteessa saa. Pelkällä plugipiuhallahan siinä mennään, mutta ei siitä ole mitään hyötyä. Uskoakseni tuolla et saa edes signaalia koneesseen, saati sitten ääntä. Tarvitset Trigger-To-Midi muuntimen ja jotain muuta sälää, tai sitten Rumpumoduulin josta saat sitten soundinkin mukaan. eli: Ei saa. It does'nt matter what is right. It's only wrong if you get caught. |
grinduster 04.11.2007 20:55:10 | |
---|
|
LumPus 04.11.2007 21:20:18 | |
---|
|
grinduster 05.11.2007 19:34:49 | |
---|
Niin siis tarkoitus äänittää rummut. Livetarvetta ei ole. Mitenkäs sais luureihin oman soiton ja koneelta muut instrumentit? Tämähän on aika oleellista äänitystilanteessa. |
LumPus 05.11.2007 23:19:37 | |
---|
Niin siis tarkoitus äänittää rummut. Livetarvetta ei ole. Mitenkäs sais luureihin oman soiton ja koneelta muut instrumentit? Tämähän on aika oleellista äänitystilanteessa. Tuon äänikortin kanssa onnistuu, paat nauhotussoftasta taustat raikaamaan kun nauhotat. Sieltä softasta saat valita mitä kuuntelet ja mitä nauhotat. |
drum-ape 08.01.2008 20:00:52 | |
---|
Olen katsellut mielenkiinnolla alesiksen dm5 modulia ja ddrum pro triggeri settiä, lähinnä bändikämppänauhoitusta varten, mutta myös keikka käyttöön. Mutta miten modulin ulostulot, että tuleeko jokaisesta linjasta oma ulostulo vai kaikki samasta. Jos ne tulee samasta niin miten vaikkapa miksaaja saa säädettyä tarvittaessa erikseen basarin ja virvelin ääntä? allekirjoitus |
thekimble 08.01.2008 20:58:42 | |
---|
Olen katsellut mielenkiinnolla alesiksen dm5 modulia ja ddrum pro triggeri settiä, lähinnä bändikämppänauhoitusta varten, mutta myös keikka käyttöön. Mutta miten modulin ulostulot, että tuleeko jokaisesta linjasta oma ulostulo vai kaikki samasta. Jos ne tulee samasta niin miten vaikkapa miksaaja saa säädettyä tarvittaessa erikseen basarin ja virvelin ääntä? Muistaakseni outputteja on valittavana 4. main left ja right sekä aux left ja right ja modulista saa valittua mihin mitäkin rumpua tuupataan. Ja tietenkin modulista voi miksaaja säätää joka rummun volymea erikseen, mikseristä se on kyllä nopeempaa live tilanteessa. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
hevipossu 16.01.2008 00:28:10 | |
---|
|
HeavyRide 16.01.2008 16:51:54 | |
---|
itellä kanssa rumpujen triggaus aihe käsittelyssä. Kiikarissa on alesis dm5 moduli ja siihen pitäis sit saada jotkut suht koht hyvät triggerit. Mutta minkälaiset ja mistä? Olen etsinyt myöskin noita axisin pedaaleihin sopivia e-kit triggereitä mutta mistään ei tunnu löytyvän.. Rummuilla pitää soittaa, koska rummut tykkää että niillä soitetaan! |
thekimble 16.01.2008 18:47:22 | |
---|
itellä kanssa rumpujen triggaus aihe käsittelyssä. Kiikarissa on alesis dm5 moduli ja siihen pitäis sit saada jotkut suht koht hyvät triggerit. Mutta minkälaiset ja mistä? Olen etsinyt myöskin noita axisin pedaaleihin sopivia e-kit triggereitä mutta mistään ei tunnu löytyvän..Mä tein dm5:een ite 20mm:sistä piezoista suojatut vedonpoistolla varustetut lätkät, jotka teipataan kalvoon. toimii täydellisesti. Basari, virveli + 3 tomia hintaa tuli yhteensä n.7 euroo ja on halvat varaosat. http://users.tpg.com.au/users/adsl9dhg/Hydro_Images/Piezo-Buzzer.jpg Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
Mä tein dm5:een ite 20mm:sistä piezoista suojatut vedonpoistolla varustetut lätkät, jotka teipataan kalvoon. toimii täydellisesti. Basari, virveli + 3 tomia hintaa tuli yhteensä n.7 euroo ja on halvat varaosat. http://users.tpg.com.au/users/adsl9dhg/Hydro_Images/Piezo-Buzzer.jpg Mistähän noita piezoja sitte sais? Ja mitähän muuta noitten tekemiseen tarttee? Völler, Klinsman zwei, Riedle... |
HeavyRide 17.01.2008 17:20:02 | |
---|
Mistähän noita piezoja sitte sais? Ja mitähän muuta noitten tekemiseen tarttee? nii just... Rummuilla pitää soittaa, koska rummut tykkää että niillä soitetaan! |
thekimble 18.01.2008 11:29:42 | |
---|
Mistähän noita piezoja sitte sais? Ja mitähän muuta noitten tekemiseen tarttee? Mä hain tuolta piezot ja 6.3:set monoplugit. http://www.kouluelektroniikka.fi/Heillä ei ole kuvastossa piezoja mutta soittamalla saa ja lähettävät postissa. Niihin vaan piuha väliin joko jokaiselle oma tai niin kuin mulla on yksi monisäikeinen kaapeli mihin tulee kaikki samaan. Illalla hilpeenä kaljaa, aamulla hilpeenä kaljaa.:sananlasku remix |
FilthyLittleDrummer 20.01.2008 21:48:18 | |
---|
Kertokaa mulle kaikki kamat mitä tarvin, että saan basarin trikattua! Ja vähän selitystä, koska en oikee vieläkää ymmärrä miten se homma toimii.. kiitos jo nyt! |
fox 21.01.2008 01:59:56 | |
---|
Kertokaa mulle kaikki kamat mitä tarvin, että saan basarin trikattua! Ja vähän selitystä, koska en oikee vieläkää ymmärrä miten se homma toimii.. kiitos jo nyt! Tarviit toki triggerin, joka voi olla sitte ihan kaupasta vaikka dDrumin trigu, tai sitten voit kikkailla tuuman pietsolätkän ja liittimen. Riippuen ihan, käytätkö keikalla vai "vaan" treeniksellä. Tavallinen plugipiuha, käytännössä se voi olla vaikka mitä 2-johtimista johtoa se kaapeli, koska siinä ei siirretä "ääntä", vaan noin 5 voltin sähköimpulssi. Sitten se impulssi täytis saada jonkinmoiseks rumpuääneksi, johon sitte tarvitset esim. tuollasen DM 5 -"aivon", tai sitten jos haluut sen rumpuäänen vaikka jonkun kotisyna-Casion midi-äänipankista, niin tarvitset siihen väliin jonkun trigger-to-midi konvertterin. Pelkästään siit trigusta EI tule ääntä, se ei ole siis mikrofoni, jolla saa äänitettyä sen bassarin. Sille trigulle on aivansama onko se sun bassari mikä tahansa, tai onko se kireessä tai matalassa vireessä... Tosi monta kertaa tämä varmaan on kerrottu mutta menköön nyt vielä, vaikka kertauksena.. Polkaiset trigattua bassaria, kalvossa kiinni oleva triggeri (pietso) tuottaa sen 5 V pulssin, joka siirtyy 2-johtimista kaapelia pitkin sinne "aivolle" johonkin inputtiin.. Siihen nimenomaiseen inputtiin olet sieltä valkannut sen ultimaattisen bassorumpusoundin, ja ehkä jopa hieman säädellyt niitä parametrejä jotka aivosta vähän riippuen on säädettävissä..mm. herkkyys jne. Tämä ultimaattinen bassorumpusoundi on nyt sitten sen "aivon" tuottamana mahdollista ajaa vaikka niistä main output-jakeista mikseriin tms. ja tuottaa kuuluville. Jos haluat esim. tuon "aivon" sijasta käyttää sitä Casioo tai tietokonetta, jossa on sitten syytä olla general midi-äänikirjasto tai sitten joku ekstensio eli laajennus, tai vähintään midi-rumpusoundit, se menee periaatteessa ihan samoin, se ääni tulee vaan eri paikasta, ja siinä siirretään midi-tietoa vaan tavallaan 2 laatikon väliä. Toki sitten tässä tapauksessa tarviit vielä midi-piuhan... 8) |
HeavyRide 22.01.2008 11:37:08 | |
---|
No mitä triggereitä voitte suositella jos en halua leikkiä noitten lätkien kanssa? Ja onko kellään tietoa mistä sais noi axisin e-kit triggerit? Rummuilla pitää soittaa, koska rummut tykkää että niillä soitetaan! |
Tasmaani 22.01.2008 12:34:24 | |
---|
Ja onko kellään tietoa mistä sais noi axisin e-kit triggerit? Maahantuojalta ( http://www.smi-music.com/ ), vois tietty kysyä löytyykö heiltä. Tilaaminen luulisi ainakin onnistuvan tuota kautta. |
HeavyRide 22.01.2008 16:52:31 | |
---|
Pistin viestiä. kiitos itsellesi Rummuilla pitää soittaa, koska rummut tykkää että niillä soitetaan! |
hevipossu 15.03.2008 01:11:05 | |
---|
Ostinpa tässä eilen alesis dm5 modulin ja ddrumin triggerin. tyytyväinen olen oikein paljon. sitä vain mietin että onko kellään käytössä minkäänlaisia räkkejä tai muita koteloita/säilytyskoteloita modulia varten, tai voiko jostain ostaa? ei huvittais pitää kallista peliä suojaamattomana ;) Tämä ei nyt liity tähän mutta näin muistaakseni jollain vic firthin LANGATTOMIA korvaluureja? mistäköhän näitä sitten saisi? |