Muusikoiden.net
13.05.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Asetuksia/Soundeja Valvetronixiin
1
exterminaattori
17.01.2008 07:44:17 (muokattu 17.01.2008 15:49:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve !
 
Ostin hiljattain Voxin ad30vt vahvistimen. Kysyn mitä nöyrymmin olisiko kellään esittää hyviä asetuksia tuollaiseen 80-luvun metalliin ala Eddie Van Halen/Randy Rhoads/Jake E Lee/ZakkWylde/Slash. Kävin katsomassa jo tuolla www.valvetronix.net mutta en sieltä oikein löytänyt mieleistä.
 
Käytössä on lisäksi Boss SD-1 pedaali jolla voi ryydittää myöskin soundia.
 
Jos on muitakin ehdotuksia asetukseiksi voi vapaasti heittää, olen avoin kaikille vaikka en mitään raskainta mättöä soitakkaan.
 
Kiitos.
 
- töörmineitör -
 
Ziggy Bubba
17.01.2008 07:51:39 (muokattu 17.01.2008 07:52:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itellä kun tuo vahvari oli, niin parasta klassisempaa hevisoundia sain irti sillä 80s Marshall-mallinnoksella. Testaa heittää se Boss Voxin eteen pienellä gainilla ja isolla levelillä. Siihen päälle Voxista master-volume (vai mikä sen nimi olikaan) täysille ja volumen säätö siitä vaffarin takaa löytyvästä tehonsäätönumiskasta. Säröä ja eq:ta maun mukaan.
 
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
lukeman
17.01.2008 14:12:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuolta saattaa löytyä jotain vinkkiä:
 
http://www.ultimate-guitar.com/forum/showthread.php?t=284834
 
http://64.233.183.104/search?q=cach … +settings&hl=fi&ct=clnk&cd=16&gl=fi
 
B-tone-flat
17.01.2008 16:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tsekkaa linkki:
 
http://www.valvetronix.net/ sieltä löytyy jokunen sataa setuppia. Joistain jopa ääninäyte. ne voi lajitella genreittäinkin joka helpottaa hakua.
 
Katso myös www.voxamps.com ja sieltä /support ja /useful links.
 
Sam Hotman
17.01.2008 16:55:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen saanut omasta mielestä parhaan tuoloksen Us higain vahvistin mallinnoksella Gain kello 15-16, treble klo 14, middle klo 16, bass klo 12. Sitten mukaan vähän delaytä.
 
Huomenna käyn ostamassa Bad Monkeyn niin pääsen kokeilemaan tuota Uk 80's mallinusta buustattuna, jos sillä saisi parhaan tuloksen.
 
''Kovat jätkät tilaa custom-maalautuksena goatsen kitaran kanteen. Se jos mikä on badass.'' - Kivijalka
exterminaattori
21.01.2008 07:48:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin. Nyt sitten soiteltu jonkun aikaa uudella vahvistimella. Minun makuun tuo UK 80s on mieluisin mallinnus. Ihan hyvät tilut tuolla lähtee, mutta vielä sellaista jykevää erottelevaa komppi soundia en ole vielä saanut aikaiseksi, varmaan vaatii vielä hiukkasen säätämistä.
 
MuzaK
21.01.2008 07:59:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Valvetronixin omistajia kiinnostaa varmasti tämä keskustelu:
http://everythingsg.com/forum/index.php?topic=2535.0
 
Seurasin tuon Dorianin esimerkkiä ja laitoin omaan AD50VT:hen Eminence The Tonkerin ja loota rokkaa nyt ihan eri tavalla. Lisäksi irroitin tuulettimen liittimen piirilevystä ja enää ei tarvitse kuunnella ärsyttävää suhinaa. Kuulemma ekoissa Valvetronixeissa ei ollut tuuletinta ollenkaan, taitaa siis olla vain varmuuden vuoksi laitettu. Seuraavaksi kokeilen putken vaihtoa ja takaseinän tukevoittamista.
 
hk7434413
01.10.2012 15:22:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei,
Tuleekohan tämä nyt oikeeseen paikkaan?
Mulla on jonkun viikon ollut Vox Valvetronix 100 w (en nyt muista kirjaimia perästä).
Muuten tosi tyytyväinen, raskasta soundia enimmäkseen haen.
Mutta kun vaihdan cleanilta takaisin särösaoundiin, tulee hillittömästi liikaa volaa, mistä tämä voi johtua? Tilanne korjaantuu, kun hipaisee volumenappia.
Mulla on siinä VFS2 pedaali.
Onko kokemuksia VC125 pedaalista tämän kanssa? Löytyy tosi hintsusti tietoa netistä.
Kiitos jo etukäteen.
 
T:
 
Harri K
 
McLeach
01.10.2012 16:35:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

hk7434413: Hei,
Mutta kun vaihdan cleanilta takaisin särösaoundiin, tulee hillittömästi liikaa volaa, mistä tämä voi johtua? Tilanne korjaantuu, kun hipaisee volumenappia.
Harri K

 
..siitä että kanaville pitää säätää omat volumet ja tallentaa ne. Jos alat muuttamaan äänenvoimakkuutta tallennetulle kanavalle niin se pomppaa sille tasolle jossa ollut ennen tallennusta. Tästä luulisin olevan kyse?
 
iec
01.10.2012 18:58:13
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

exterminaattori: No niin. Nyt sitten soiteltu jonkun aikaa uudella vahvistimella. Minun makuun tuo UK 80s on mieluisin mallinnus. Ihan hyvät tilut tuolla lähtee, mutta vielä sellaista jykevää erottelevaa komppi soundia en ole vielä saanut aikaiseksi, varmaan vaatii vielä hiukkasen säätämistä.
 
Onnittelut exterminaattorille hyvästä vahvarihankinnasta. Itellä oli tuollainen 5 vuoden ajan. Siinä on kyllä mukava peli. Aika lailla tuli käytettyä juuri UK80 ja UK70 presettejä/ niihin pohjautuvia omia säätöjä. Myös AC30 mallinnus oli käytössä kevyemmässä komppauksessa. Mullakin oli myös tuon kanssa Boss SD-1, mutta käytin sitä boostaukseen lähinnä soolojen aikana (niitä on mulla bändissä yleensä hyvin vähän :)
 
Olisin saattanut pitää vahvarin pitempäänkin, mutta siitä meinasi resurssit loppua kilpailussa bändin rumpalia vastaan. Mukavat muistot tuosta vahvarista kyllä jäi, ja nykyään suosittelenkin Voxin mallintavia tutuille, jotka kyselevät vinkkejä ensimmäiseksi vahvariksi. Voxilla on kyllä intuitiivinen käyttöliittymä, eli selkeät nupit joita vääntämällä tapahtuu heti jotain. Ei tarvitse kikkailla valikkojen ja tietokoneen avulla... Ja se master-vola on kyllä mahtava ominaisuus kotisoittelussa.
 
Kannattaa muuten laittaa volumetaso noihin omiin presetteihin suunnilleen samaksi kuin vakiopreseteissä. On mukavampi sitten käyttää sekaisin preset/oma preset 1&2/manual.
 
-iec
 
Antti1
01.10.2012 19:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

iec: Onnittelut exterminaattorille hyvästä vahvarihankinnasta.
 
Kannattaa ehkä hiukan katsoa myös päivämääriä, mutta ehkä tosta jollekin hyötyä on. ;)
 
"I like big tits and an onion butt." "What's an onion butt?!" "It's an ass that brings tears to your eyes."
iec
01.10.2012 22:58:16
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Kannattaa ehkä hiukan katsoa myös päivämääriä, mutta ehkä tosta jollekin hyötyä on. ;)
 
Arrgh... mun moka ;) Täytyypä kattoa ens kerralla tarkemmin. Onhan se kiva että ei aloiteta joka kerta uusia aiheita, vaan nostetaan vanhoja... heh :)
 
-iec
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «