kitarapappa 14.09.2007 10:44:12 | |
---|
Onko kellään kokemusta/ tietoa kitaramerkistä INDIE ?? myynnissä on asiallisen tuntuisia puoliakustisia sekä lankkukitaroita?? |
SURf 14.09.2007 10:55:46 | |
---|
...opi toisten erehdyksistä, sillä elämä on niin lyhyt että et ehdi tehdä kaikkia virheitä itse... |
sticky fingers 16.01.2008 19:08:59 | |
---|
No niin, nostetaanpas tätä. Kitarat on jo jonkin aikaa olleet Suomessakin saatavilla, joten onko joku palstaa lukevista päässyt noita enemmälti kokeilemaan? Asiallisen tuntuiset hinnat, ja pari kivan näköistä malllia houkuttelevat siinä määrin, että hankinta saattaisi ehkä olla jossain vaiheessa paikallaan. Kommentteja? -sf "tyhmyyden edessä jumalatkin ovat voimattomia..." |
Umas 16.01.2008 19:47:29 | |
---|
Tampereelta löytyy rocktorilta... tai ainakin on löytynyt. Kokeileen en päässy ku oli kiire. =P Stoner to the boner |
LaXu 16.01.2008 19:59:04 | |
---|
Käsittääkseni Koreassa tehtyjä kitaroita. Noita on muillakin merkeillä myyty. Esim. se Les Paul tyyppinen skebaa on myyty muun muassa Prestige merkillä ja noita PRS tyyppisiä skeboja on ainakin myyty (koreassa valmistettun) Tokain lätkällä. Mulle noista jää kuvien ja speksien perusteella vähän sellainen fiilis, että materiaalien laadun sijasta on panostettu blingiin eli tungettu täyteen upotusta, kullattua rautaa ja loimuviilukansia. Hauska myös tuo "sori ei voida näyttää" lätkä onttokoppaisten kitaroiden Bigsby-tallan kohdalla... |
Mua ainakin kiinnostais rickenbacker basson kopio. Tärkeitä maailmassa on DÄGÄ. DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ DÄGÄ |
naavanka_ 17.01.2008 20:34:53 | |
---|
Kuopion Flangerista löytyy nuita. oon testaillu ja ihan kelpo vehkeiksi havainnu kyseiset. on niitä pari mallia ilman sitä blingblingiä |
Kefiiri 17.01.2008 21:17:11 (muokattu 17.01.2008 21:23:44) | |
---|
Mua ainakin kiinnostais rickenbacker basson kopio. Niin muakin, mutta taisin nähdä sellaisen Tampereen Rocktorin ikkunassa. Tallakin oli tarpeeksi tyhmän näköinen, mutta lapa oli niin eri paria että poistuin paikalta kiireen vilkkaa. Jotenkin PRS-tyylinen taisi olla... ei ollenkaan näyttänyt siltä miltä pitäisi. http://www.soitin-huttunen.com/uploads/inrbsb.JPG Löytyi kuvakin... Ei miellytä tuo lapa. |
Umas 17.01.2008 21:43:27 | |
---|
Stoner to the boner |
Kefiiri 17.01.2008 21:57:14 | |
---|
Tekevät näemmä vahvareitakin http://www.indieguitars.com/ Vähän on hermostuttavan oloiset sivut. Antavat kuvan että löytyy sekä trankku- että putkivahvistimia, mutta taitaa yhteen etuasteputkeen se putkikkuus jäädä. Yleensähän varsinaisten putkivahvarien esittelyissä kovalla touhulla luetellaan mitä putkia verme sisältää. |
biibob 17.01.2008 22:35:07 | |
---|
Testailin yhtä tuollaista joskus paikallisessa musiikkiliikkeessä. No toki käsintyönä tehtyä helmiäisti oli kitara täysi ja ties mitä mikin puolituksia löytyi, mutta kitaran soundi oli itsessään silti aivan hirveä. Aivan sama miten tuota sääti, niin mikit olivat aivan tukossa jostain syystä. Eli ei ainakaan se yksilö vakuuttanut. Jäi oikeasti sellainen tuntuma, että 1000e pyydetään sillä, että joku henkilö jossian päin koreaa on sattunut käsin työstämään kitaraan kauniit reunalistat... "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." |
Bonfire 07.03.2008 12:58:59 | |
---|
Mulla on ollu nyt puolisen vuotta sellainen ILP-5 malli. Ei ainakaan itselläni ole mitään suurempia valittamisia ollut. Ihan ok kitara 750e hintaan, enkä usko että muillakaan valmistajilla siihen hintaan ole merkittävästi parempaa tarjota. En tosin tykännyt niistä Indie shape -malleista, mut toi Les Paul tyylinen malli on sopinut kouraan ihan mukavasti. Joku 335 oli kyllä kans ihan mukavan tuntuinen. "Automatic simply means you cant fix it yourself" -Frank Capra |
jiiar8 07.03.2008 14:21:56 | |
---|
Puhoksen f-musiikissa otin tänään "kylmät" telemallilla, kultaa ja blingiä löyty, ok:lta tuo akkiseltään tuntui. Rapiat 4hunttia maksoi, ajan kanssa pitääpi joskus kokeilla, mielenkiintoinen kapistus. |
slith_ 21.05.2008 23:12:03 | |
---|
Mua ainakin kiinnostais rickenbacker basson kopio. Ite omistan semmosen ja ei oo ainakaan toistaiseks valittamista. Ostin ehkä kuukaus sitten. |
Sensonic 22.05.2008 06:52:11 | |
---|
Käsittääkseni Koreassa tehtyjä kitaroita. Noita on muillakin merkeillä myyty. Esim. se Les Paul tyyppinen skebaa on myyty muun muassa Prestige merkillä ja noita PRS tyyppisiä skeboja on ainakin myyty (koreassa valmistettun) Tokain lätkällä. Mulle noista jää kuvien ja speksien perusteella vähän sellainen fiilis, että materiaalien laadun sijasta on panostettu blingiin eli tungettu täyteen upotusta, kullattua rautaa ja loimuviilukansia. Hauska myös tuo "sori ei voida näyttää" lätkä onttokoppaisten kitaroiden Bigsby-tallan kohdalla... Jep, valmistaja on korealainen. Kitaran valmistusmaa on joko Korea tai Kiina, en tiedä tarkkaan kumpi. Asiallisen tuntuiset hinnat... Kommentteja? Ai on vai? Lafka pyytää yli 500 puntaa kitaroista, joiden tehdashinta on noin 130 USD. No jos on valmis maksamaan tuon verran, niin mikäs siinä. Itse katselisin ainakin tuon kimppatilaushuoneen suuntaan, niin saisi tilattua itselleen lähes vastaavia kitaroita noin 200 eurolla. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Landola F6/Cut |
Simo78 23.05.2008 09:24:50 | |
---|
Testailin yhtä tuollaista joskus paikallisessa musiikkiliikkeessä. No toki käsintyönä tehtyä helmiäisti oli kitara täysi ja ties mitä mikin puolituksia löytyi, mutta kitaran soundi oli itsessään silti aivan hirveä. Aivan sama miten tuota sääti, niin mikit olivat aivan tukossa jostain syystä. Eli ei ainakaan se yksilö vakuuttanut. Jäi oikeasti sellainen tuntuma, että 1000e pyydetään sillä, että joku henkilö jossian päin koreaa on sattunut käsin työstämään kitaraan kauniit reunalistat... Siis käsintehty korealainen? Kysäisin joku aika sitten merkistä musakaupasta ja sanoi, että on alunperin englantilainen kitaramerkki(?). Eli olisi vähän sama kuin mitä Hägström, vanhalla nimellä myydään... |
LaXu 23.05.2008 13:10:19 | |
---|
Siis käsintehty korealainen? Kysäisin joku aika sitten merkistä musakaupasta ja sanoi, että on alunperin englantilainen kitaramerkki(?). Eli olisi vähän sama kuin mitä Hägström, vanhalla nimellä myydään... Epäilen kyllä että noissa ei juuri käsityötä ole. Merkki sen sijaan on britti, mutta ei kuitenkaan mikään vanha. Kuvio on vaan ollut että briteissä toimiva lafka on tilannut Koreasta/Kiinasta itse keksimällään merkillä varustettuja kitaroita. |
Spandau- 23.05.2008 13:43:06 | |
---|
Testailin tuossa semmosta rickenbacker-kopiota ja aika hyvältähän se tuntui. En tosin ole ikinä oikeaa backeria testannut joten en voi verrata. Ei varmaan kovinkaa hyödyllinen kirjoitus mutta sou fak. When i die, bury me upside down so the world can kiss my ass |
fox 23.05.2008 14:27:15 | |
---|
Epäilen kyllä että noissa ei juuri käsityötä ole. Merkki sen sijaan on britti, mutta ei kuitenkaan mikään vanha. Kuvio on vaan ollut että briteissä toimiva lafka on tilannut Koreasta/Kiinasta itse keksimällään merkillä varustettuja kitaroita. Edellä olevaa komppaan.. Tosiaan, ei varmaan Comptonissa oleva Indie Guitar Company noita kitaroita valmista, on vähän niinkuin moni muukin "tunnettu" merkki että eri tehtaat tuolla itäisillä mailla niitä tekee, Kiinassa, Indonesiassa tai Filippiineillä, sitten nuo "vähän kalliimmat" saattaa olla Koreassa tehtyjä, ehkä jopa Japanissa. Merkki eli tuotemerkkihän on ihan myytävää "tavaraa", ei B.C.Richilläkään oo enää mitään tekemistä Bernardo C.Ricon kanssa, saati Schecterillä kalifornialaisten kitaranrakennus-kaverien. Indie on kyllä "uudisnimi", tyyliin J & D ja H-B.. Young Cheorn-tehdas muun muassa noitten valmistajana toimii, osaltaan. 8) |