Aihe: Stereona soittaminen vintage-vahvarilla
1
BBHendrixon
14.01.2008 19:28:29
Käytössä kaksi vahvistinta: Vanha JMI Vox AC30 vuodelta -65 ja kaverina ihan uusi Voxi (tai mikä tahansa muu vahvari).

Ongelma on, että vanha Voxi ei oikein halua tulla kytketyksi samaan "lenkkiin" toisen vahvarin kanssa. Laite alkaa hurista häiritsevän kovaa, kun sen kytkee efektilenkkiin minkä tahansa toisen vahvarin kanssa. Tässä muutamia faktoja:

- laite toimii muuten hienosti, pientä hurinaahan vanha Voxi aina pitää
- efektit eivät aiheuta hurinaa
- hurina huomattavasti voimakkaampaa brilliant (Top Boost) - kanavalla
- vika ilmenee minkä tahansa vahvarin ollessa kytkettynä Voxin kanssa, mutta hurinan voimakkuus vaihtelee eri vahvareiden välillä
- olen kokeillut eri pistokkeisiin
- toisen vahvarin ei edes tarvitse olla päällä, kunhan virtapistoke on kytkettynä seinään

Kaikesta päätellen joku osa Voxista pitäisi vaihtaa. Kysymys kuuluu, että MIKÄ?
baba o riley
14.01.2008 19:47:08
kaikki sähköt aina samasta mestaa, se on rule nr1. Muuten voi tulla maadoitusongelmia.

Nyt kun sun voxis on vuodelta 65, konkkaremppa olis paikallaan jos ei sitä ole tehty. samalla kannattaa katsoa että putket ovat oikeissa arvoissa keskenään ja biasoitu, tai tehdä putkiremppa konkkien kanssa samaan syssyyn. 10-15 v pidetään jo pitkäks iäk konkalle. ne voi alkaa vuotaa tai pahimmassa tapauksessa posahtaa ja saada kaikennäköistä vauriota aikaan. Hurinat voivat usein liittyä konkkiin tai epätasapainoisiin putkiin.

Tämä vain yksi ajatus mikä voisi olla ongelma :)
blues guitar
14.01.2008 20:28:31

Oliskohan kyseessä Maalenkki? Kuten mulla.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=153028&o=0&#p7768077
....painan H-D:llä pitkin suomee.....annan kitaran laulaa vaan.........
Marzi
15.01.2008 07:25:16

Oliskohan kyseessä Maalenkki? Kuten mulla.
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … &t=153028&o=0&#p7768077

Mulla on sama pulma, mutta yhdellä tietyllä johdolla se katoaa. Eli vaikka minkä muun johdon laittaa menemään toiseen vahvistimeen, niin hurisee. Tällä yhdellä (tietysti 3m nysäpiuha) hurina loppuu. Ihmetystä herättää siis se, et miten ihmeessä kaksinapaisissa johdoissa voi olla eroa, saman firman 6m johto kun hurisee!

Oon koittanu vaihtaa y-boksia (toinen vahvistin hoitaa clean-puolta, toinen säröä) erimerkkiseen, passiiviboksia/aktiiviboksia ja mikään muu ei vaikuta kun se kun laittaa tuon tietyn piuhan. Ärsyttää. Ja tuohon systeemiin pitäisi laittaa vielä toinen säröstyrkkarikin.

Helppiä anyone?
No yhyy.
Hannu H.
16.01.2008 18:07:50

Nyt jäi tuo selitys vaivaamaan, niin kysytäänpä:
Miten sulla nuo vahvarit siis on yhdessä?
Päiväduuni on vain harrastus jolla kustannetaan se oikea työ.
Aina tapahtuu Backstagella
Hanok
16.01.2008 18:41:21
Mulla on sama pulma, mutta yhdellä tietyllä johdolla se katoaa. Eli vaikka minkä muun johdon laittaa menemään toiseen vahvistimeen, niin hurisee. Tällä yhdellä (tietysti 3m nysäpiuha) hurina loppuu.

Ettei tuossa olisi tehtynä manuaalinen ground lift, eli 3 m piuhassa on maakarva poikki? Silloin molempien vahvistimien signaalit pääsevät maadoittumaan erikseen ja hurinoilta ehkäpä vältytään.
Marzi
19.01.2008 04:07:32

Ettei tuossa olisi tehtynä manuaalinen ground lift, eli 3 m piuhassa on maakarva poikki? Silloin molempien vahvistimien signaalit pääsevät maadoittumaan erikseen ja hurinoilta ehkäpä vältytään.

Miten voi olla, kun ei siellä mene kun kaks napaa johdossa? Molemmat on tehtaan johtoja ja perus monoplugipiuhoja. Eikä oo väliä kummassa styrkkarissa kumpikin on. Vain yksi johto lopettaa hurinat.

Oon ihan pihalla. :D
No yhyy.
Hotlicks
19.01.2008 10:41:22

Mä ymmärtäisin, et tällaisella kytkennällä toisen styrkkarin signaali ei pääse maadoittumaan lainkaan, eli ääntä ei kuuluisi lain. Voin toki olla väärässä näin vasta heränneenä...
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Marzi
19.01.2008 12:24:26

Mä ymmärtäisin, et tällaisella kytkennällä toisen styrkkarin signaali ei pääse maadoittumaan lainkaan, eli ääntä ei kuuluisi lain. Voin toki olla väärässä näin vasta heränneenä...

Niin niin. Juuri siksi ihmettelenkin. Täysin mystistä touhua.
No yhyy.
HeavyMachinery
20.01.2008 15:03:17

Maalenkki syntyy kahden maa pontetiaalin välisestä erosta joten jos toinen niistä poistetaan hurina lakkaa ja ääni kuuluu. Jos äänni katoaa niin kyseessä ei ole maadoitus ongelma.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)