Aihe: Remo Emperor Valmistusvirhe!
1 2 3 4
toba
15.01.2008 18:30:14

Voisko ero olla bassorummun vanteissa? Minun muistikuvan mukaan kyse ei ole kuitenkaan kuin ehkä reilusta millistä, että vanne menisi kunnolla paikalleen...

Jatkan vielä. Eihän se basarin puuvanne niin jäykkä ole, etteikö taipuisi kalvon mukaisesti paikalleen, vaikka basari olisikin kiero. Eikä se kalvo taasen mitenkään huonosti istunut ainakaan minulla paikalleen. Mutta jos basarin vanne on on sen verran nihkeästi mitoitettu, että kalvo ei vaan mahdu paikalleen. Eli tuon voisi testata laittamalla sen kaverin basarin vanteen siihen sun rumpuun.

edit.

Niin laitoinki mutta se ei oikein sopinut siihen, tuli hieman yli, sitäpaitsi siinä sen Sonorin setissä on muutenkin jonkunverran paksumpi se puuvanne.
Ja kyllä, kyllä ne mun vanhat kalvot sopii kaverin bassariin, ja sehän tässä ihmetyttääkin että miten kaikki muu perjaatteessa natsaa, kun se, että nää uudet remot ei sitten sovikkaan mun basariin. Kävin eilen ostamassa Evansin EQ3:sen ja katotaan miten tänään käy kun kokeilen sitä ;)

Jos ei taaskaan natsaa ni onpahan ainakin Evanssit silti :)
Strumbali
15.01.2008 21:54:21
Välikommenttina ilman pätemisen tarvetta, mutta onkos Rocksterin omakuvassa ihan vastaavat raot basarin vanteiden ja kalvon vanteiden välissä, kuin tässä nyt ihmetellään ja ruuvataan...?
toba
15.01.2008 23:21:22

Välikommenttina ilman pätemisen tarvetta, mutta onkos Rocksterin omakuvassa ihan vastaavat raot basarin vanteiden ja kalvon vanteiden välissä, kuin tässä nyt ihmetellään ja ruuvataan...?

En huomaa ainakaan.
Joo eipä se evanssikaan paljoa paremmin stemmannu.. Kaikenlisäks triggerin säädöt tais mennä nyt sit uusiks ku jatkovaa kalvon vaihtoa.. Perhana että ahistaa taas kerran :D
Rockster
16.01.2008 06:23:41

Tästä pitikin kirjoittaa. Kuvassa oleva kalvo on Remon Ps3 Yamahan logolla ja kalvo ei tule jämäkästi basaria vasten, vaan sinne jää selkeä rako joka puolelle. Sama homma on uudessa PS3:ssa, jonka siihen ostin. Eikä se mua kyllä ole haitannut, hyvin se siihen istuu ja soundaa erittäin mukavalle...
"Leuka maassa kohti uusia pettymyksiä."
Strumbali
16.01.2008 08:45:15
Tästä pitikin kirjoittaa. Kuvassa oleva kalvo on Remon Ps3 Yamahan logolla ja kalvo ei tule jämäkästi basaria vasten, vaan sinne jää selkeä rako joka puolelle. Sama homma on uudessa PS3:ssa, jonka siihen ostin. Eikä se mua kyllä ole haitannut, hyvin se siihen istuu ja soundaa erittäin mukavalle...

Aivan, tuo vaikuttaa samalta raolta, jonka itse aikanaan hokasin, kun vaihdoin PS3:sta. Siis paikallaan olleessa Evansin EQ3:ssa ei ollut tuota rakoa, vaan vanne tuli rummun vannetta vasten. Kyllä se silloin vähän ahisti tämmöistä koti-Gatzenia, "mitä mä nyt tein väärin". ;)
Rockster
16.01.2008 09:18:32
Basari on varmaan hieman alimitoitettu, kuten joillakin valmistajilla on tapana tehdä huippusarjojensa kanssa.

Näin se taitaa olla. Tour Customeissa kalvo ei ollut noin suurta välystä. Mutta eipä tuo välys kyllä mua lainkaanhaittaa. Kalvo toimii kuten pitääkin...
moderndrummer88
16.01.2008 09:25:10
Näin se taitaa olla. Tour Customeissa kalvo ei ollut noin suurta välystä. Mutta eipä tuo välys kyllä mua lainkaanhaittaa. Kalvo toimii kuten pitääkin...

Jeps... Saman lailla Signioissa ja Genistoissakin on alimitoitetut rungot ja hyvin pelaa ;) Oiskohan niin, että Jammuihin tuli alimitoitetut rungot sen jälkeen kun ostivat Premierin tehtaat ja niiltä oppivat rummunrakennustekniikkaa.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Rockster
16.01.2008 09:26:42
Jeps... Saman lailla Signioissa ja Genistoissakin on alimitoitetut rungot ja hyvin pelaa ;) Oiskohan niin, että Jammuihin tuli alimitoitetut rungot sen jälkeen kun ostivat Premierin tehtaat ja niiltä oppivat rummunrakennustekniikkaa.

Nykyään Premierin kannattaisi ottaa mallia Yamahalta ja tehdä hyviä rumpuja. Kyllä on laatu Premmussa laskenut laatu kuin lehmän häntä. Uusilla Artisteilla ei enää tee hevon vittua...
moderndrummer88
16.01.2008 09:30:30
Nykyään Premierin kannattaisi ottaa mallia Yamahalta ja tehdä hyviä rumpuja. Kyllä on laatu Premmussa laskenut laatu kuin lehmän häntä. Uusilla Artisteilla ei enää tee hevon vittua...

Varmaan raha ratkaisee tässäkin asiassa jonkin verran. Ei ole enää premier niin suosittu kuin aikanaan ja jammulla taas on monen alan firma takana ja rahaa varmaan löytyy.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
Juupe
16.01.2008 11:48:42
kalvon metallivanne ei tule rummun vannetta vasten.???

Mikähän tässä nyt oikein on se perimmäinen ongelma? Rummun vannehan on se, joka laitetaan kavon päälle ja jolla kalvo kiristetään ja viritetään. Jos rummun vanne ei sovi kalvon vanteen päälle, on jotain todella pahasti pielessä, joko rummussa tai kalvossa.

Jos taas puhutaan siitä, että kalvon vanteen ja rummun rungon väliin jää joka puolelle yhtä suuri rako, niin sehän ei ole mikään vika, vaan tarkoituksella tehty ominaisuus. Jos kalvon vanne ottaa jostain kohtaa rummun runkoon kiinni ja johonkin kohtaan jää rako (vaikka kalvo on hyvin keskitetty rummun päälle), on joko rumpu tai kalvo soikea, eli silloin on kyseessä vika.

Eri kalvomerkeillä tuntuu olevan pieniä eroja kalvon halkaisijoissa, eli kalvon vanteen ja rummun rungon väliin jäävä rako ei ole kaikilla sama. Se ei todellakaan ole mikään vika. Minusta kalvon vanteen ja rummun rungon väliin pitää jäädä pieni rako.

Kaikenlaisia kalvoja olen kokeillut, ja aina päätynyt takaisin Remoon, koska niiden soundi miellyttää eniten, eikä mulla ole ollut niitten kanssa koskaan mitään ongelmia.
Youni
16.01.2008 12:17:09
Mäkään en PS3:sta saanut Cabria-basariin ihan kerralla, vaikka kiristin ja painelin kalvoa. Kalvo jäi pullottamaan kantin päälle yhdestä reunasta, eikä ottanut kanttiin kiinni. Kiristin apinavireeseen ja Remohan paukkui ja natisi ominaiseen tapaansa vaikka kuinka. Siinä se oli vuorokauden ja istuu nyt mainiosti.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
Strumbali
16.01.2008 13:12:24 (muokattu 16.01.2008 13:29:48)
Mikähän tässä nyt oikein on se perimmäinen ongelma?

Se, että meillä muilla on eri vuosituhannen rummut, kuin sinulla. ;-) Minun "ongelmani" näkyy Rocksterin omakuvassa, jos sitä on joutunut pohtimaan. En minä sitä tarkemmin osaa selittää.

Kiristin apinavireeseen ja Remohan paukkui ja natisi ominaiseen tapaansa vaikka kuinka. Siinä se oli vuorokauden ja istuu nyt mainiosti.

Niin tuohon vielä, että noi "apinavireet" alkaa tuntumaan vähän "miksi tarpeellisilta", jos on joku 500-1000 euroa maksava basari kyseessä.
Bacchus
16.01.2008 14:04:03
Niin tuohon vielä, että noi "apinavireet" alkaa tuntumaan vähän "miksi tarpeellisilta", jos on joku 500-1000 euroa maksava basari kyseessä.

Kysehän ei ole basarin laadukkuudesta, vaan siitä, että kalvo asettuu nopeammin, kun antaa olla yön yli kireällä vireellä basarissa kiinni. Seuraavana päivänä sitten kalvo löysätään ja pistetään soittovireeseen.
Juupe
16.01.2008 14:12:23
Se, että meillä muilla on eri vuosituhannen rummut, kuin sinulla. ;-) Minun "ongelmani" näkyy Rocksterin omakuvassa, jos sitä on joutunut pohtimaan. En minä sitä tarkemmin osaa selittää.

Sitähän minä yritin selittää, että tuossa Rocksterin omakuvassa näkyvä rako kalvon vanteen ja rummun rungon välissä ei ole mikään vika eikä ongelma, vaan ihan tarkoituksella suunniteltu juttu. Eli rumpu on halkaisijaltaan vähän pienempi kuin kalvo, jotta rummun reunaviiste ei osuisi kalvon reunaan kaarevalle osalle, vaan vähän sisemmäs tasaiselle.

Vanhojen rumpujen kanssa kai niitä ongelmia pitäis ennemminkin olla kuin uusien :) Ainoa ongelma mulla on ollut vm -66 Gretschin bassarin kanssa, kun siihen nykyiset kalvot on vähän ahtaita. Aquarianin American vintage on tehty just tämän takia vähän halkaisijaltaan isommaksi, mutta en tykännyt soundista.

Uuden kalvon venyttelytarve ei johdu rummusta, vaan kalvosta. Samalla lailla kalvo vaatii venyttelyä, maksoi rumpu sitten 50 tai 5000 eukkoa, ei se muuten soi ja virity kunnolla. Mutta kyllä kalvon pitäisi istua tasaisesti reunaviisteen päälle heti, kun sitä vähän kiristetään tasaisesti joka kohdasta.
Strumbali
16.01.2008 14:50:09 (muokattu 16.01.2008 15:08:52)
Sitähän minä yritin selittää, että tuossa Rocksterin omakuvassa näkyvä rako kalvon vanteen ja rummun rungon välissä ei ole mikään vika eikä ongelma, vaan ihan tarkoituksella suunniteltu juttu.

Eiku se toinen rako, joka on basarin vanteen ja kalvon vanteen välissä. Näkyy kuvassa tummana viivana. Kyllä, kalvoja joutuu venyttelemään... aah, huomasin muuten nyt vasta, että kirjoitin eri raosta, kuin muut... ;-) Täytyypä lukea koko keskustelu uusiksi alusta lähtien.

Noniin, aloittajan kirjoituksen kuvaus ongelmasta, ei minulle ihan auennut.

Tein johtopäätöksen, että "Toba" tarkoittaa asiaa, mitä itse ihmettelin joskus: Remo PS3:sen asennuksessa havaitsin tasaisen raon basarin vanteen ja kalvon vanteen välissä.

Tämä jäi siihen siitä syystä, että bassorummun vanne ei yksinkertaisesti mennyt kalvon vanteeseen saakka kiinni, vaan väliin jäi kalvon kiinnityskohdan saumaus, joka oli eri mallinen, kuin aikaisemmassa Evanssin kalvossa.

Totesin saman asian toisella PS3:lla ja toisessa bassorummussa kiinni olleesta PS3:sta. Nyt ei lisättävää, ehkä.
Youni
16.01.2008 15:59:50
Kysehän ei ole basarin laadukkuudesta, vaan siitä, että kalvo asettuu nopeammin, kun antaa olla yön yli kireällä vireellä basarissa kiinni. Seuraavana päivänä sitten kalvo löysätään ja pistetään soittovireeseen.

Just tätä tarkoitin. Tämä kikka sai mulla kalvon asettumaan paikalleen. Tiedä sitten, kumpi oli soikeampi, rumpu vai kalvo.
"Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä." -Moderaattori
toba
16.01.2008 19:05:47

Ei saakeli, kaupanpäälle mun PDP:stä katkes basarista viritysruuvi ihan vaan ruuvaamisen takia, ja samalla se rikko virityspesän jengat. Haen kyllä nyt PDP:t vittuun sieltä ja vien Gretschin setin tilalle, tietää taas rahanmenoa jossai vaiheessa ku uuden basarin kalvon ostan siihen 20" basariin tehdaskalvon tilalle, voi jeesus.
Juupe
16.01.2008 19:07:09
Eiku se toinen rako, joka on basarin vanteen ja kalvon vanteen välissä. Näkyy kuvassa tummana viivana.

Eihän näistä oikein tahdo saada selvää, mitä rakoa kukin tarkoittaa. Tuollaista rakoa en ole koskaan huomannut. Mihinkäs se rummun vanne sitten kalvossa vastaa, jos se ei ota vanteeseen kiinni? Käsittääkseni tuo kuvassa näkyvä tumma viiva tulee siitä, että rummun ja kalvon vanteiden ulkohalkisija ei ole täsmälleen sama. Ja onkos tuollaisesta raosta sitten jotain haittaa, jos kalvo kiristyy ja virittyy kunnolla? Rummun, vanteen tai kalvon soikeushan on helppo todeta, kun niitä pyörittelee toisiaan vasten.
Kailis
16.01.2008 19:09:25

Ei saakeli, kaupanpäälle mun PDP:stä katkes basarista viritysruuvi ihan vaan ruuvaamisen takia, ja samalla se rikko virityspesän jengat. Haen kyllä nyt PDP:t vittuun sieltä ja vien Gretschin setin tilalle, tietää taas rahanmenoa jossai vaiheessa ku uuden basarin kalvon ostan siihen 20" basariin tehdaskalvon tilalle, voi jeesus.

Miten voi saada basarin virityspultin poikki???
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)