Aihe: Biisin ulkoa osaaminen
1 2 3 4 5 6 7 8 912 13 14 15 16
Pete V.
15.01.2008 23:27:05 (muokattu 15.01.2008 23:30:33)
Eipä se herahda, jos sieltä kuuluu jos jonkinlaisia huutoja. Mennään se. No ei varmaan mennä. No se. Vitut. Sano sitten ite. No mennään se...se...se...mikä se nyt on se...

Niin, tässä tätä asiaa sivuten eräs hiukan toisenlainen tilanne joskus taannoin, nyt siis kaikki aivan anonyyminä ettei kukaan tunnista ...

Tilaussmokkikeikka *****hotellissa ja aikamme viihdettä soiteltuamme tuli tanssin aloituksen aika, no valssit menivät ihan mukavasti, olisiko vielä beguinet, foksit, tangot tms., mutta sitten tuli humpan vuoro ja kappalekin oli samantien selvä, Silmät Tummat, kun siihen eräs bändin jäsen, jostain kumman syystä, kommentoi karjaisemalla "Ja mä en tällaista v*n p*aa soita!" niin että kristallikruunut helisivät ja 200-päisestä juhlakansasta varmaan puolet kääntyi ihmeissään orkesterin suuntaan! Äkkiä muina miehinä laskin kappaleen liikkeelle ja taidettiin soittaa se sitten ainakin puoleen väliin ilman yhtä soittajaa ... Eiköhän sen hovikin kuullut, kun ei taidettu sillä bändillä siellä sen illan jälkeen enää uudelleen soitella ...

No juu, siis kyllä se settisoittolista bändin tiellä pitää, ihan tuosta vaan lennosta kappaleita valiten ei taida kyllä tulla kovin jouhevaa kulkua setteihin, estradille sopimattomasta neuvottelusta ja kovaäänisistä kommenteista puhumattakaan, joskin etukäteislistastakin joudutaan aina jonkin verran poikkeamaan, mutta päästään sitten takaisin ainakin johonkin josta voi jouheasti jatkaa ...
Riksteri
16.01.2008 00:04:25
... mutta sitten tuli humpan vuoro ja kappalekin oli samantien selvä, Silmät Tummat, kun siihen eräs bändin jäsen, jostain kumman syystä, kommentoi karjaisemalla "Ja mä en tällaista v*n p*aa soita!"

Nimenomaan tuo rehti humppa osaa joskus ottaa todella koville. Olen kerran väkisin joutunut yhden vastaavan humpan tanssimaan ja pakko oli lähteä jäähylle laatoittamaan kun tunsi tulleensa jotenkin henkisesti raiskatuksi. Kaikki muu tanssimusa menee ilman mitään ja humppakin melkein kaikki, mutta ihan oikeasti on vaan sellaisia kappaleita ettei ainakaan sillä hetkellä vaan pysty. Jos tuo yleisö yhtään ajatteli omilla aivoillaan niin ei mitään syytä loukkaantua tuollaisesta reaktiosta, melkeinpä sanoisin että päinvastoin.
Pula-Aho
16.01.2008 08:47:55
Eipä se herahda, jos sieltä kuuluu jos jonkinlaisia huutoja. Mennään se. No ei varmaan mennä. No se. Vitut. Sano sitten ite. No mennään se...se...se...mikä se nyt on se...

Komp. Ei stage ole paikka jossa pidetään työmaakokouksia tai YT-neuvotteluja. Ehdotuksiahan voi antaa vaikka tauolla, mutta stagella yksi päättää.

-G-
Perskele, kun humppa alkaa soida, niin johan tulee hyvä mieli.
Sertzo S
16.01.2008 08:53:13 (muokattu 16.01.2008 08:54:43)
Jumalauta, turpaan tuollaista. Silmät Tummat on hieno biisi, erityisesti Leo Jokelan tulkitsemana.

-G-

Jos tanssipändin rumpali tosiaan heittää tuollaista tarinaa, kuten tuolla yllä todettiin, niin ainakin minun liidaamastani pändistä kenkää olisi tullut välittömästi.
Turpaankin olisin saattanut hermostuksissani mojauttaa.
Ukko
16.01.2008 08:54:54

Jos tanssipändin rumpali tosiaan heittää tuollaista tarinaa, kuten tuolla yllä todetiin, niin ainakin minun liidamastani pändistä kenkää olis tullut välittömästi.

Joo. Ei sinne stagelle mennä esittämään omia suosikkeja (no miksei niitäkin) vaan tanssittamaan/viihdyttämään maksavaa yleisöä.
Musiikkia korville
16.01.2008 08:55:29

Komp. Ei stage ole paikka jossa pidetään työmaakokouksia tai YT-neuvotteluja. Ehdotuksiahan voi antaa vaikka tauolla, mutta stagella yksi päättää.

-G-

Juurikin näin.

Aiheeseen palatakseni, joku puhu soittajasta, joka plärää 10 vuoden päästäkin vielä sitä samaa jätkän humppaa mapista... Meillä on kans yks sellanen kaveri; vanha soittokunnan kouluttaja, joka on helkkarin hyvä soittaja, mutta tarvii laput aivan kaikkeen, vaikka olis vaan (esmes pahimillaan) se 3 ääntä, mitkä sen täytyy soittaa biisissä... Aina ei viitis jaksaa ymmärtää, vaikka olis kuinka hyvä soittaja ja kaveri.

Muuten se on mulle ihan sama, kuka soittaa lapuista ja kuka ei, mutta jos siinä pläräyksessä menee liian kauan, ni jotain täytys asialle tehdä.
By: MK
artope
16.01.2008 09:22:56

Muuten se on mulle ihan sama, kuka soittaa lapuista ja kuka ei, mutta jos siinä pläräyksessä menee liian kauan, ni jotain täytys asialle tehdä.

Tää pätee meikäläisenkin ajatusmaailmaan.
"On parempi vetää kunnolla kuusikkoon, kuin kainosti kohdalleen"
KoskPaavo
16.01.2008 09:38:21
Kuin myös, eräs tällainen kansoitten plaraaja sanoi mulle että ; "katsoohan ne telkkarin soittajatkin niitä lappuja" niin minä sanoin että ne kattoon niitä lappuja todennäköisesti vaan sen yhden kerran ja sen jälkeen ne lentää lattialle tai niillä pyyhitään kuvaannollisesti persettä.
"Siitä se on se kyrsä otettava" Kanadansuomalainen Valdemar Kääriäinen turpeennostosta
Begemoth
16.01.2008 09:43:28
Tuli vaan mieleeni, että näyttää aika hyvältä ,ihan bändiltä, kun jätkillä ei lappuja lavalla.
Taas, kun miehet on nenä kiinni nuoteissa, niin kyllä on fiilis ja seksi kaukana tommosesta pippelinkaivuusta.

Kyllä se musan soittaminen alkaa siitä, kun pääsee nuoteista eroon. Saattaa tapahtua jotain mielenkiintoista, näetsen.
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
Begemoth
16.01.2008 09:44:47
KoskPaavolle plussa tuosta.
jon lord
16.01.2008 10:08:23
Kuin myös, eräs tällainen kansoitten plaraaja sanoi mulle että ; "katsoohan ne telkkarin soittajatkin niitä lappuja" niin minä sanoin että ne kattoon niitä lappuja todennäköisesti vaan sen yhden kerran ja sen jälkeen ne lentää lattialle tai niillä pyyhitään kuvaannollisesti persettä.

Yleensä nämä teeve jutut on projekti luonteisia joten biisejä ei keritä opettelemaan ulkoa ja sovitukset on tehty juuri eikä sinne päin. Kiire näillä projekteilla on kova, tästä syystä nämä hemmot vetelee lapuista. Klasaripuolella taas teokset on niin mittavia ettei niitä kukaan,solistia lukuunottamatta, edes opettele ulkoa.
Vieraileva kapellimestari saattaa tulla paikalle vasta esityspäivän aamuna ja koko päivä treenataan ja illalla on konsertti.
COVS jäsen N.o 3
Riksteri
16.01.2008 10:27:53
Jumalauta, turpaan tuollaista. Silmät Tummat on hieno biisi, erityisesti Leo Jokelan tulkitsemana.

-G-

Ihmeen jyrkkiä näkemyksiä tämän asian tiimoilta. No, olihan tuo Usko Kemppikin sotkeutunut fasismin myönteiseen politiikkaan nuoruudessaan. Ehkä joku saattaa aistia näissä ralleissakin jotain niin henkisesti kuvottavaa, ettei halua tähän mukahauskaan piilokidutukseen osallistua.
Begemoth
16.01.2008 10:39:16
Ihmeen jyrkkiä näkemyksiä tämän asian tiimoilta. No, olihan tuo Usko Kemppikin sotkeutunut fasismin myönteiseen politiikkaan nuoruudessaan. Ehkä joku saattaa aistia näissä ralleissakin jotain niin henkisesti kuvottavaa, ettei halua tähän mukahauskaan piilokidutukseen osallistua.

HOHO, eiku OHOH!
Pete V.
16.01.2008 12:04:38
Jos tanssipändin rumpali tosiaan heittää tuollaista tarinaa, kuten tuolla yllä todettiin, niin ainakin minun liidaamastani pändistä kenkää olisi tullut välittömästi.
Turpaankin olisin saattanut hermostuksissani mojauttaa.

OK, taisi tämä kyllä tällä kerralla olla hiano pianisti ihan flyygelin äärellä ... mutta eipä tainnut toista kertaa uusilla vaivalla etsityillä keikkapaikoilla moiseen sortua, taisi olla tuskaa hillitä, mutta kun, ko. tasoisia keikkoja ei niin runsaasti ollut/ole tarjolla, paljon kellekään ...

No entäs seuraava tarina, oltiin tilauskeikalla erään suuren yhtymän pääkonttorissa. Illan mittaan joku pääjohtajan pöydästä tuli esittämään toivomuksen humpasta, johon sitten joku vastasi, että kohta tulee. No, meni aikaa jonkin verran ja sama kaveri uudestaan kysymään ja sanoi sen olevan pääjohtajan toivomus, johon joku basisti sitten jotenkin "ihan vahingossa" laukaisi, että Haista sinä p*! ehkäpä siksi, ettei uskonut sen olevan pääjohtajan toivomus vaan että tämä kaveri vaan itse halusi sitä ... mutta kyllä se oli pääjohtajan ... kohta tultiin sanomaan, että soitto päättyy nyt ja orkesteri voi poistua paikalta pikimmiten! ja, juhlat jatkuivat, levytansseilla, ehkä vähän vaatimattomilla vehkeillä, mutta kuitenkin, enpä muista tuliko koko liksaa, ehkäpä puolet ...
isojussi
16.01.2008 12:11:38
...johon joku basisti sitten jotenkin "ihan vahingossa" laukaisi, että Haista sinä p*! ...kohta tultiin sanomaan, että soitto päättyy nyt ja orkesteri voi poistua paikalta pikimmiten! ja, juhlat jatkuivat, levytansseilla, ehkä vähän vaatimattomilla vehkeillä, mutta kuitenkin, enpä muista tuliko koko liksaa, ehkäpä puolet ...

Ihan oikein teille. Toivottavasti jäi koko liksa saamatta.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
veeka
16.01.2008 12:34:15
Tuli vaan mieleeni, että näyttää aika hyvältä ,ihan bändiltä, kun jätkillä ei lappuja lavalla.
Taas, kun miehet on nenä kiinni nuoteissa, niin kyllä on fiilis ja seksi kaukana tommosesta pippelinkaivuusta.

Kyllä se musan soittaminen alkaa siitä, kun pääsee nuoteista eroon. Saattaa tapahtua jotain mielenkiintoista, näetsen.

Hyvin sanottu, plussa napsahti!
työtä työttömille, viinaa soittajille
Tankero
16.01.2008 12:39:58
Ihan oikein teille. Toivottavasti jäi koko liksa saamatta.

Ettäkö yhden tollon takia rankaista koko bändiä.
Varmasti, vissiin.
Sertzo S
16.01.2008 12:51:50 (muokattu 16.01.2008 12:52:24)

Pändi on yhteisö, jossa yhden moka voi viedä työt toisiltakin ikävä kyllä.
Kokemustakin on. Parille tyypille olen joutunut lähtöpassit antaan liidamistani pändeistä aikoinaan, kun yhteisiä, sovittuja sääntöjä ei ole noudatettu.
Kyllä puskaviesti kulkee paikasta toiseen pändin ostajille mokista, vaikka yhdenkin miehen ja koko pändi kärsii.
isojussi
16.01.2008 12:58:14

Niin - lavalla on siis pänti, eikä yksittäisiä soittajia. Ei se viesti mee eteenpäin, että "basisti sanoi..." vaan että "Bändi käski haistaa...".

Tämä pitää jokaisen muistaa. Ja jonsei muista, niin kotia kohti vie matkamiehen tie.

Sitä paitsi mikäs perkelen tansiorkesteri se on, joka ei soita humppaa? Haisee vaarallisesti rautalangalta, jonka hölmömmät joskus sekoittavat tanssimusiikkiin. Ne ei nimittäin taas sitten osaa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)