Aihe: Voiko soittaa ilman toista mikkiä?
1 2
Pate.J
15.01.2008 19:16:22
Eli aion eräästä syystä ottaa sähkiksestäni missä on emg:n 81 ja 85 setti niin 81:sen eli tallamikin pois. Niin pystynkö soittamaan vahvarin kanssa käyttäen pelkkää 85:sta vai voiko tulla jotain ongelmia, esim. elektroniikka kärsii tjsp.? Ja mitä jos mikin vaihto vipu vahingossa menee niin että on tallamikki käytössä? Pitäiskö mun laittaa tallamikin johtojen päihin jotain sähköteippii vai..? Pystynkö soittaa edes koko sähkiksellä ennen kuin saan 81:sen takas?
Wolfie
15.01.2008 19:18:18
Voit soittaa. Menetät vain toisen mikin antamat vaihtoehdot saundin suhteen.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
LosJormas
15.01.2008 19:19:33
Iske se 85 tallaan siks aikaa ku sult puuttuu se 81. Tallamikillä sitä kuitenki enemmän soittelee :D
ballfish
15.01.2008 19:20:26
Tallamikillä sitä kuitenki enemmän soittelee :D

En minä ainakaan.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Maraaa
15.01.2008 19:21:32
En minä ainakaan.

Minä kyllä joskus käytän.
Hauiksethan on vaan tiellä
LosJormas
15.01.2008 19:24:14
Kuulostaa ideana aika oudolta, et jos on vaan yks mikki, ni et se on kaulassa, noh mikäs siinä.
trih
15.01.2008 19:53:34
Mä en muista nähneeni kuin yhden sähkiksen jossa oli pelkkä kaulamikki. Onko niin että kaulamikillä soittelu onkin huippusoundin salaisuus.
Just.
Wolfie
15.01.2008 19:56:50
Mä en muista nähneeni kuin yhden sähkiksen jossa oli pelkkä kaulamikki. Onko niin että kaulamikillä soittelu onkin huippusoundin salaisuus.

Shhh... Älä paljasta totuutta kaikille...

Kaulamikki pitää sisällään huomattavasti monipuolisemman kirjon äänimaailmaa kuin tallamikki. Näin ainakin omien kokemusteni perusteella. Molempi parempi toki on, mutta pelkällä kaulamikillä pääsee hyvin asiaan, jos kyseessä ei ole tallahumpparisirkkelisaundin tai sinkkuteletwängin metsästys.
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Ziggy Bubba
15.01.2008 20:02:22

Jos meinaat jotain hevikomppia vedellä, niin tallamikki on asiallinen osa. Mutta kyllähän kitara noinkin toimii, mikäs siinä.
"It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious." -Bill Hicks
maksu
15.01.2008 20:09:16
Jos nyt en ihan väärin muista, niin joku pienempi paja jenkkilässä teki ilmeisesti laadukkaita (lue: kalliita) jazzlootia joissa oli läpi malliston pelkästään
kaulamikki :D

Mutta siis tottahan on, että yleeensä jos on pelkästään yksi mikki, niin se on tallassa. Ja kun kyseessä on EMG:n aktiivi(?)mikit, niin threadin alottaja tuskin soittelee jatsia, eli olisi jopa ihan varteenotettava vaihtoehto vaihtaa kaulamikki tallaan ja soitella pelkästään sillä.
http://www.lost.eu/6f703
ballfish
15.01.2008 20:11:55
Jos nyt en ihan väärin muista, niin joku pienempi paja jenkkilässä teki ilmeisesti laadukkaita (lue: kalliita) jazzlootia joissa oli läpi malliston pelkästään
kaulamikki :D

Tuohan on enemmän kuin yleistä jazzlootissa.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
pekurides
15.01.2008 20:14:52

Iske se 85 tallaan siks aikaa ku sult puuttuu se 81. Tallamikillä sitä kuitenki enemmän soittelee :D

näin juuri, voit tosin yllättyä kun huomaat että siittä 85 tallassa lähtee muhkeemmat saundit kuin 81! :)
Tunteella päin vittua.
Explorer
15.01.2008 23:45:59
näin juuri, voit tosin yllättyä kun huomaat että siittä 85 tallassa lähtee muhkeemmat saundit kuin 81! :)

Joo niin voi käydäkin, joissain skeboissa 85 toimii tallassa paremmin kuin 81, esim mulla olleessa LP:ssä.
You ain't seen me, right!
Werde
16.01.2008 00:49:40
Joo niin voi käydäkin, joissain skeboissa 85 toimii tallassa paremmin kuin 81, esim mulla olleessa LP:ssä.

Ei ole vielä tullut vastaan kitaraa jossa 81 toimisi paremmin.. tosiaan jopa tummasointisissa lepakoissa lisärouheus ja isompi alakerta on paikallaan.
Dead men tell no tales.
trih
16.01.2008 00:55:56
Ei ole vielä tullut vastaan kitaraa jossa 81 toimisi paremmin.. tosiaan jopa tummasointisissa lepakoissa lisärouheus ja isompi alakerta on paikallaan.

Eikös isommalla alakerralla mennä basistin tontille? Vai tarvitaanko basistia lainkaan kuten Hetfield näytti Justicella? Tiedä häntä.
Just.
saastara
16.01.2008 01:09:54
Eikös isommalla alakerralla mennä basistin tontille? Vai tarvitaanko basistia lainkaan kuten Hetfield näytti Justicella? Tiedä häntä.

Hemmetinmoinen alapää saa mikissä olla jos sen avulla saadaan hyökättyä basson alueelle.. :p
Heikot haluavat järjestystä. Mestarit hallitsevat kaaoksen.
trih
16.01.2008 01:36:09
Hemmetinmoinen alapää saa mikissä olla jos sen avulla saadaan hyökättyä basson alueelle.. :p

No muttaku monet "konkarit" sanoo että kitarassa kuuluu olla vaan keskiääniä. Höh.
Just.
Lennu
16.01.2008 01:54:44

No muttaku monet "konkarit" sanoo että kitarassa kuuluu olla vaan keskiääniä. Höh.

Hehee, ihailtavaa mustavalkoisuutta.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
trih
16.01.2008 02:17:56 (muokattu 16.01.2008 02:22:34)
Eli aion eräästä syystä ottaa sähkiksestäni missä on emg:n 81 ja 85 setti niin 81:sen eli tallamikin pois. Niin pystynkö soittamaan vahvarin kanssa käyttäen pelkkää 85:sta vai voiko tulla jotain ongelmia, esim. elektroniikka kärsii tjsp.? Ja mitä jos mikin vaihto vipu vahingossa menee niin että on tallamikki käytössä? Pitäiskö mun laittaa tallamikin johtojen päihin jotain sähköteippii vai..? Pystynkö soittaa edes koko sähkiksellä ennen kuin saan 81:sen takas?

Niin tähän alkuperäiseen kysymykseen. Sähkökitaran muuntajathan eivät täytä eu-kriteereitä. Sisällä on tappavia virtoja. Se elektromagneettinen teho minkä sähkökitaran mikrofoni tuottaa (ja varsinkin nämä tsernobyl-tehoiset emg-aktiivit)riittää pitämään 60W hehkulamppua vuoden päällä. Kannattaa siis olla erittäin varovainen. Jos otat tallamikin pois voi nuo kuolettavat energiat tulla sen kasivitosen magneettipalojen läpi ja maadoittua susta. Se on jotain 10000V pahimmillaan. Ei tee höppänää. Vie kitara ammattilaiselle äläkä missään nimessä koske siihen itse. Sen pelkän potikkaluukun avaaminen aiheuttaa jo hengenvaaran. Ja meneehän siinä takuukin. Toivottavasti kaikki ymmärsivät.

Lisättäköön vielä että se on viimisen päälle huippuelektroniikkaa mitä sähkökitaran potentiometrit ja johdot on. Ei parane mennä sörkkimään jollei osaa kännykkää itse rakentaa. Huhut kertovar että emg-mikrofonien esivahvistin toimisi pienoisydinvoimalan voimalla...
Just.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)