Aihe: Finlanders
1 2 3 4 5 6
Martso
31.01.2004 22:50:18
Joku jo aiemmin sanoikin noista sovituksista...MIKSI pitää ne torvet ängetä joka paikkaan?

En tykännyt,kuusi pistettä!Tai seitsemän,Finkut sentään soittivat ja lauloivat kaiken itse,

nää kaksi seuraavaa svedu/juutti -osastoo olikin sitä itteään:hirveetä ruåttalaista posetiivimusiikkia koneilla ryyditettynä,taustoilta tuli akustista kitaraa,mimmikuoroo,fonia etc.Yäk!!Sairasta musaa,etten sanoisi,ja sanonkin!4 pistettä saundeista!!

Myönnettäköön, että jotain tiettyä ryhtiä puuttui. Mutta...

WW, mitkäs sinulla oli arvosteluperusteet pisteytyksessä? Keihin vertasit. Tarkotan, että jos alueeksi rajataan suomalaiset tanssibändit ja pitää löytyä joku täyden kympin bändi. Pysyykö pisteytys samana? Kyllä Finlanders mielestäni kuitenki kevyesti kärkiosastoa edustaa. Eli kerroppas mielipiteitäsi ja perusteluita omasta mielestäsi parhaista bändeistä.

Tämä ei ole sitte mikään taisteluhuuto! Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Tuohon mitä sanoit nuista naapureiten humppaesoista en puutu muuten, kuin sanomalla, että olit liian kiltti heitä kohtaan :) Melkosen ykspuolista soopaa.

Ja niistä torvista... voi voi, mitähän sitä sanois... no empä taia sanoa mitään - jaksa peerkele millekkään ristiretkelle ruveta
Guido
31.01.2004 22:52:58
En tykännyt,kuusi pistettä!Tai seitsemän,Finkut sentään soittivat ja lauloivat kaiken itse,nää kaksi seuraavaa svedu/juutti -osastoo olikin sitä itteään:hirveetä ruåttalaista posetiivimusiikkia koneilla ryyditettynä,taustoilta tuli akustista kitaraa,mimmikuoroo,fonia etc.Yäk!!Sairasta musaa,etten sanoisi,ja sanonkin!4 pistettä saundeista!!

Se oli kamala se naamaa vääntelevä ruottalainen... Painajaisia näkee siitä varmaan lopun elämää. Eikö niitten repertuaariin kuulu muuta kun sufflea, beattia ja rokkeja?
[ web ] [ harden@dlc.fi ]
-Sitä saa mitä sattuu tulemaan-
poppamies
31.01.2004 23:25:15

Se oli kamala se naamaa vääntelevä ruottalainen...

No kai teidän "ammattilaisina" pitäisi sen verra tietää että "Tommys" on suomalainen tanssibändi pohjanmaalta.
Sitten on toinen asia että tuo "Finlanders" (joka on mulle täysin uusi tuttavuus) oli ehdottomasti paras vaikka tuo rokki, niin kun joku jo mainitsi, oli melko laimeaa.
"G-strings are for strippers"
WanhaWetäjä
01.02.2004 00:05:03 (muokattu 01.02.2004 00:43:54)

Myönnettäköön, että jotain tiettyä ryhtiä puuttui. Mutta...

WW, mitkäs sinulla oli arvosteluperusteet pisteytyksessä? Keihin vertasit. Tarkotan, että jos alueeksi rajataan suomalaiset tanssibändit ja pitää löytyä joku täyden kympin bändi. Pysyykö pisteytys samana? Kyllä Finlanders mielestäni kuitenki kevyesti kärkiosastoa edustaa.

Ja niistä torvista... voi voi, mitähän sitä sanois... no empä taia sanoa mitään - jaksa peerkele millekkään ristiretkelle ruveta

No mä nyt tarkotin tätä nimenomaista TV-keikkaa,en mä kehenkään heitä verrannut,onko niitä edes muita vastaavia?

No ok,ehkä olin liian "ankara",siis onhan ne SUOMEN oloissa varmaan ainakin monipuolisin,erittäin ideaali tanssibändi,on torvee,kitaraa,haitaria,ok laulut ja stemmat.....mutta jotain puuttuu,onko se sitten se LUONTAINEN rock&roll,vai mikä?

Ja niistä torvista...no kele,meinas unohtua!Se Lill- Jörgenin biisi "Granada"...sovitushan oli aivan yks yhteen alkuperäseen,mutta mentiin kyllä aikas haipakkaa,siis liian nopea oli,mun mielestä!

Niin ne torvet...jotenkin ne sovitukset noin ylipäänsä kuulostivat liian täysiltä,en mä tiedä oliko siellä jotain kiipparimattoo+torvia liikaa eli lähes koko ajan,olis voinut olla vähän ilmavampi se saundi.

No olihan tuo tosi suppea otos bändin ohjelmistosta/osaamisesta..

Ja kitaristi oli kyllä tosi vaisu!
Neljä Ruuvia
01.02.2004 10:19:20
Wanha Wetäjä, sun perustelut on TODELLA säälittäviä....
isojussi
01.02.2004 12:13:05
.....mutta jotain puuttuu,onko se sitten se LUONTAINEN rock&roll,vai mikä?

Mä en sen torstaisen Get on:nin jälkeen voi edelleenkään olla tosta samaa mieltä. En oo ikinä kuullut tanssibändiä, joka vetää sen samanlaisella pieteetillä.

Se Lill- Jörgenin biisi "Granada"...

Onkohan se Petersenin biisi. Eppäilen!

Niin ne torvet...jotenkin ne sovitukset noin ylipäänsä kuulostivat liian täysiltä,en mä tiedä oliko siellä jotain kiipparimattoo+torvia liikaa eli lähes koko ajan,olis voinut olla vähän ilmavampi se saundi.

Mandoliinimiehen mielestä usein muut soittimet ovat liikaa. Elä sure: Et oo ainoo.

Ei se torstain keikka mikään täydellinen ollu, mutta kuka koskaan vetää täydellisen tanssikeikan?

Jätkät veti neljä settiä ja pieksivät kaikki tähän mennessä kuulemani tanssibändit.

Arrit oli minusta ihan ok. Torvia ei ollut liikaa ängetty. Jos se kuulostaa siltä on lähes aina kysymys kitaristin ja kiipparisti osaamattomuudesta soittaa vähänkään trioa isommassa bändissä. Ei pahemmin ollut tätäkään ongelmaa minusta heillä. Mä tykkäsin kitaristin soitosta ja monipuolisista, tyylinmukaisista saundeista - vaikka Line6:llä vetikin ;-)

Pari kertaa olisin käyttänyt kiippareissa vähän toisenlaista saundia, mutta nekin on makuasioita
Osta mut - ma olen kaupan!
Martso
01.02.2004 12:22:30

Taitaa olla Lara Aguirre Agustin nimisen herran tuotoksia, aivan kuten myös "suosikki-iskelmä" Kerran Ainoastaan! Mikä ei myöskään ole paskemmin Finlandersilta vedetty.
Rantsu
01.02.2004 15:31:46
Taitaa olla Lara Aguirre Agustin nimisen herran tuotoksia, aivan kuten myös "suosikki-iskelmä" Kerran Ainoastaan! Mikä ei myöskään ole paskemmin Finlandersilta vedetty.

Nyt ei taida olla kysymys A.Laran Granadasta vaan Granada-tangosta, jonka on tietääkseni säveltänyt J. Petersen.
Suomi soittaa humppaa.
Martso
01.02.2004 15:49:41 (muokattu 01.02.2004 15:56:02)
Nyt ei taida olla kysymys A.Laran Granadasta vaan Granada-tangosta, jonka on tietääkseni säveltänyt J. Petersen.

Uskon vanhempaa ja viisaampaa :) Trumpetistina tämmönen töppäily hävettää :(

edit: jäi vaivaamaan ja tongin lappuja tuossa, yhteen oli merkitty tekijäksi Juan Llossas? Tarkempaa tietoa kellään?
peepee
01.02.2004 18:37:53
Suomen äänitearkissto antaa ko. kappaleesta seuraavbaa tietoa:

Kappale Granada
Alkuperäinen nimi Granada
Säveltäjä Lara Aguirre Agustin
Lähde Teosto
Esittäjä Levymerkki Levyn nimi Sovittaja Äänitetty
Juselius Jorma Triola ts 448 ( 45 ) 1962
Juselius Jorma Triola trlp 114 ( lp ) Valsseja Tangoja Jorma Juselius 1962
Ertama Erkki Emi 5e-048-50446 ( lp ) Taste Of Organ 1971
Petersen Jörgen Top voice top lp 534 ( lp ) Soitellen 1976
Daydreamers Finnlevy fl 3518 ( lp ) Suosikkisävelmiä Sähkökitaralla 1981
Petersen Jörgen Gold disc gdl 2051 ( lp ) Kultainen Trumpetti 2 1982
Rantsu
01.02.2004 18:59:53
Suomen äänitearkissto antaa ko. kappaleesta seuraavbaa tietoa:

Kappale Granada
Alkuperäinen nimi Granada
Säveltäjä Lara Aguirre Agustin
Lähde Teosto
Esittäjä Levymerkki Levyn nimi Sovittaja Äänitetty
Juselius Jorma Triola ts 448 ( 45 ) 1962
Juselius Jorma Triola trlp 114 ( lp ) Valsseja Tangoja Jorma Juselius 1962
Ertama Erkki Emi 5e-048-50446 ( lp ) Taste Of Organ 1971
Petersen Jörgen Top voice top lp 534 ( lp ) Soitellen 1976
Daydreamers Finnlevy fl 3518 ( lp ) Suosikkisävelmiä Sähkökitaralla 1981
Petersen Jörgen Gold disc gdl 2051 ( lp ) Kultainen Trumpetti 2 1982

Joo, mutta se on se Laran "tunnettu" Granada. Se "Petersenin" Granada löytyy nimellä "Tango Granada" ja sehän olikin Juan Llossasin eikä Petersenin sävellys. Näin se vanhan muisti taas pätkii...
Suomi soittaa humppaa.
R.W. Piuha
01.02.2004 19:00:54

Arrit oli minusta ihan ok. Torvia ei ollut liikaa ängetty. Jos se kuulostaa siltä on lähes aina kysymys kitaristin ja kiipparisti osaamattomuudesta soittaa vähänkään trioa isommassa bändissä.

Voihan !!!!!!!!!!Näin puhuu mies joka tekee keikkaa koneella ja pasuunalla!!!!!!!!Missä sun seuraava keikkas on!!Pakko nähdä,puheet on sitä luokkaa että odotettavissa on todellinen taidenautinto!?

Onko se että bändissä on pillejä, automaattisesti teidän pillimiesten mielestä hyvän bändin merkki???Ja toi Get on...kuulostaa vaaralliselta,tosi vaaralliselta...

Mitä tulee tohon biisiin...Suomen ainoa trumpettia soittava zombien näköinen juoppo veti ihan samalla sovituksella tota Granadaa,sovitus oli kopsattu aivan suoraan Petersenin levyltä,sattumoisin soitin kyseisen zombien kanssa pari vuotta,enkä ole vieläkään täysin toipunut,pahimmillaan trumpetti on kenties yksi HIRVITTÄVIMMISTÄ soittimista!
Have
01.02.2004 19:07:55
Pari ylimääräistä "plussapistettä" kornetista, barskasta ja"There Will Be Another You:sta" ynnä Herb Albertin biiseistä, sekä siitä, että en muista, koska oon kuullu, että "Get On" toimii tanssibändillä noin mallikkaasti.
Olis syytä monen käydä tsekkaamassa, kuinka tanssikeikka vedetään.

Tarkoititko kuitenkin "There will NEVER be another You:ta" vai ? ? ?
baron
01.02.2004 19:29:15

Tarkoititko kuitenkin "There will NEVER be another You:ta" vai ? ? ?

Saaks' sitäkin soittaa "humppakeikalla"???????

Niistähän voi tulla ihan kivoja!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
Have
01.02.2004 21:09:26

Palaa lähtöruutuun. Eikös kyse ollut Finlandersista ja heidän proggigsestaan. Olenhan itsekin ko. kipaletta vetänyt ja jopa parahultaisella menestyksellä . . . . Humppakeikalla noin sanan laajassa merkityksessä.
Have
01.02.2004 21:20:50
Sitä just tarkoitin. Jos Finkut "saa", niin miks' en minäkin?

Joo mut ota Nat' in bversio, niin voit saada jopa uusia ystäviä. Ihan vinkiks vaan. Jos ei heti muistu mieleen, niin vuokraa leffa Garpin maailma. Siitä se mullekin kolahti.
Have
01.02.2004 21:24:37

Niin valista mua nyt. Siis onko olemassa biisi "There will be another You", jos on niin ns. sivistykseen on kyllä jäänyt aukko, joka pitää paikata "Oi Eikka Oi Eikka".
baron
01.02.2004 21:43:31

Niin valista mua nyt. Siis onko olemassa biisi "There will be another You", jos on niin ns. sivistykseen on kyllä jäänyt aukko, joka pitää paikata "Oi Eikka Oi Eikka".

Mulla on pari hyllymetriä jazz/evergreen albumeja ja ne eivät tunne sen nimistä eli kyllä varmaan on ollut kyseessä mainitsemasi "There will never be another you" by Harry Warren vuodelta 1942.
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
WanhaWetäjä
01.02.2004 22:11:04

Wanha Wetäjä, sun perustelut on TODELLA säälittäviä....

Kiitos!Voisitko HIEMAN perustella??
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)