Aihe: Mamba - Suomen vaarallisin yhtye
1 2 3 4 57 8 9 10 11
Jami
14.01.2008 19:06:39 (muokattu 14.01.2008 19:11:07)

sovitaan vaan yhteiset pelisäännöt uuden orkan kanssa.
Uuteen orkkaan kun menee niin totta kai silloin istutaan bussin perälle ja käydään läpi et mitä jos joku tulee lavalle ja saako bussissa polttaa ja kuinka monta pulloa vettä siellä lavalla pitää olla jne. jne.

Juuri näin. Jos minä nyt kutsun tuota tapahtumaa uuden alaisen koulutukseksi niin miksi te hypitte seinille. Sitähän se nimenomaan on. Vai saneletko sinä uutena vanhalle porukalle että kuinka haluat toimia? Vai kertooko stara kuinka hän haluaa sun toimivan? Ja jos rupeat vänkäämään että en mä noin tee, mä teen näin, niin montako keikkaa ajattelet siinä bussissa tekeväsi. Kyllä siinä pomo kouluttaa uutta alaistaan eikä se asia miksikään muutu käytti mitä termejä tahansa.

Kyllä se nyt on niin että juoksupojat on juoksupoikia ja pomo on se jota yleisö tulee katsomaan ja haluaa maksaa siitä jopa lipunhinnan. Ei roudareista ja miksaajista sitä staraa saa vaikka kuinka haluaisitte. Se on mahdollista vain jos alkaa esiintyä, laulaa tai soittaa. Starana voi sitten kertoa roudareille ja miksaajille kuinka haluaa shöynsä pelittävän. Varautukaa kuitenkin siihen että ne sitten kirjoittaa netin täyteen kaikenmoista soopaa.

Asia näyttää olevan niin vakava ettei se siedä minkäänmoista kevennystä. Tai sitten te olette erittäin huumorintajuttomia ja/tai lukutaidottomia.

edit: te voitte kutsua työnantajaanne ja itseänne aivan miksi haluatte. Viihdeala on kuitenkin nimenomaan bisnestä. Kaikki bisneksen lainalaisuudet on erittäin voimissaan ja kaikki mitä bisneksestä on viisaat sanonu ja kirjoittanu, pätee mitä suurimmassa määrin. Kertokaa mikä tuossa hommassanne poikkee normaalista yritystoiminnasta?
Äläkää poikerooset ryöttäkö römpsää.
Notefix
14.01.2008 20:00:28 (muokattu 14.01.2008 20:05:21)

En ainakaan itse koe hyppineeni seinille. Kerroin vain, toivottavasti hyvässä hengessä, niinkuin minä asioita näen ja miten haluan ihmisiä kohdella ja itseäni kohdeltavan.

Tuosta "johtamisesta". Suomi on ollut aika pitkään hyvin hierarkinen maa ja tällä ollaan oltu kuuliaisia ja herrat on herroja. Isoissa firmoissa tuota näkee vieläkin aika paljon. Ei tarvitse mennä kauas, kun huomaa miten erilainen voi työskentelykulttuuri olla. Mutta varsinkin musiikillisessa puuhastelussa olen aika vähän nähnyt menestystä tuollaisen korostamisessa. Mun mielestä on ensiarvoisen tärkeää että lenkin jokainen osa tuntee olevansa tarpeellinen osa kokonaisuuden luomisessa. Sillä luodaan sitoutumista ja työmoraalia ja tsemppiä. Ja opettaminen/oppiminen ovat aina kaksisuuntaisia prosesseja.

Mun mielestä musiikinteko on kyllä muutakin kuin bisnestä. Toki olen sitä puoltakin hoitanut ja voisin väittää jopa tietäväni siitä jotain. Siitä mitä musiikinteko esim. mulle merkitsee voisin puhua paljonkin, mutta en sitä ensiksi nimittäisi bisnekseksi. Ja usein siitä tulee parempaa bisnestä, mitä vähemmän tuota puolta korostaa.
"Layers of layers of shit!"
Jami
14.01.2008 20:31:33

Oon pääsääntöisesti samaa mieltä. Yritysmaailman termit kukin tietysti ymmärtää vähän omalla laillaan. Mulle ei oo mikään kynnys sanoa johtajaa johtajaksi. Ei se silti tarkoita että kannattaisin vanhaa autoritääristä johtamista. Se tarkoittaa että tiukassa paikassa viimeisen sanan sanoo johtaja. Hän on se ylin päättäjä.

Ei musan teko ole ainoaa tuotteen väsäämistä jota tehdään intohimolla ja joka vaatii luovuutta. Myytäväksi tarkoitettua tuotetta siinä aina kuitenkin väsätään. Tai tehdään vain omaksi huviksi jossa ei tarvita staroja eikä tekniikan ihmisiä.

Kovasti ihmettelen tuota porukkaa joka täällä urputtaa ja pitää itseään staran veroisena ja yhtä tärkeänä ja tasa-arvoisena. Nämä ihmiset kuitenkin staralla töissä ollessaan ja staran jotain sanoessa toteuttavat tasan tarkkaan hänen toiveensa. Tai seuraavalla keikalla joku muu on staran toivomuksien toteuttajana. Ei tässä pitäisi kenellekkään olla mitään epäselvää.
stnprkl
14.01.2008 21:04:33 (muokattu 14.01.2008 21:25:50)
Juuri näin. Jos minä nyt kutsun tuota tapahtumaa uuden alaisen koulutukseksi niin miksi te hypitte seinille.

No toi alainen-johtaja homma tässä on se mikä pomppaa silmille

..... Vai saneletko sinä uutena vanhalle porukalle että kuinka haluat toimia? Vai kertooko stara kuinka hän haluaa sun toimivan? Ja jos rupeat vänkäämään että en mä noin tee, mä teen näin, niin montako keikkaa ajattelet siinä bussissa tekeväsi. Kyllä siinä pomo kouluttaa uutta alaistaan eikä se asia miksikään muutu käytti mitä termejä tahansa.

Yleensä ne keskustelut on menny silleen et oon kyselly kuinka on ennen menty ja kertonu kuinka mä oon tehny asiat ja siitä sit katottu ajan kanssa kuin hommat oikeasti menee. Eli ajan kanssa sit tietyt tavat vakiintuu ja kertaakaan en oo vielä yhdestäkään bändistä saanu kenkää

Kyllä se nyt on niin että juoksupojat on juoksupoikia ja pomo on se jota yleisö tulee katsomaan ja haluaa maksaa siitä jopa lipunhinnan. Ei roudareista ja miksaajista sitä staraa saa vaikka kuinka haluaisitte. Se on mahdollista vain jos alkaa esiintyä, laulaa tai soittaa. Starana voi sitten kertoa roudareille ja miksaajille kuinka haluaa shöynsä pelittävän. Varautukaa kuitenkin siihen että ne sitten kirjoittaa netin täyteen kaikenmoista soopaa.

Enkä mä myöskään mikään juoksupoika oo ellei mua erikseen siihen hommaan oo palkattu. Ja ei tässä kukaan oo roudareista niitä staroja ollu tekemässäkään. Esiintyjä on se jota tullaan katsomaan tekniikka tekee sen esiintymisen mahdolliseksi. Mikä siinä on niin vaikeeta ymmärtää ettei ne roudarit ole mitään alempaa kastia vaan ammattilaisia tekemässä ihmisille elämyksiä.
Kyse on kuitenkin ymmärtääkseni tässä keskustelussa arvostuksesta, mitä ei saa sitä vaatimalla tai alentamalla muita. Se tulee ajan kanssa.

Asia näyttää olevan niin vakava ettei se siedä minkäänmoista kevennystä. Tai sitten te olette erittäin huumorintajuttomia ja/tai lukutaidottomia.

Tää menee ihan samoin molempiin suuntiin. Mutta julkinen syyttä haukkuminen kun ei vaan mun mielestä oo kevennys. Omassa porukassa huulen heitto on useasti aika painokelvotonta ja siitä nimenomaisesta syystä ne jutut yleensä jätetään julkaisematta.

edit: te voitte kutsua työnantajaanne ja itseänne aivan miksi haluatte. Viihdeala on kuitenkin nimenomaan bisnestä. Kaikki bisneksen lainalaisuudet on erittäin voimissaan ja kaikki mitä bisneksestä on viisaat sanonu ja kirjoittanu, pätee mitä suurimmassa määrin. Kertokaa mikä tuossa hommassanne poikkee normaalista yritystoiminnasta?

Bisnestä kyllä juu, mutta ei siinä yritysmaailmassakaan hyvin käy jos lähdetään väkiste vaatimaan muita kohtelemaan itseään ylempiarvoisena, lähtee aika nopeesti duunarit kävelemään. Ja toisaalta taas kyse on aika eri hommasta kun esim. autokorjaamossa. Tässä ollaan tekemässä ihmisille elämyksiä ja taiteilijat sydänverellään vuodattavat syvimpiä tuntoja levylle ja konsertissa niitä esittävät. Aika moni suuri ja arvostettu taiteilija on kuollut köyhyydessä kun ei ajatellut asiaa bisneksen kannalta, aika montaa popparia on myös kusetettu matkan varrella kun kaverilla on ollu tähtäimessä taiteen tekeminen bisneksen sijaan. Kaikki muusikot kun ei omalla toiminnallaan tähtää vaan levymyynteihin. Usein näin toimiessa tulee takkiin, mutta usein myös yleisö kiinnostuu ja ostaa niitä levyjä. Ja sitä myöden mennään keikoille.

Ja tähän väliin tarvitaan ne managerit ja ohjelmatoimistot, jotta se muusikko voi keskittyä taiteen tekemiseen eikä sen tarvii vaivata päätään sillä että kuka on kenenkin pomo tai alainen ja ketä voi missäkin tilanteessa pompottaa ja keneltä tulee fyrkat. Se bisnes on managementin asioita.

Lähtökohtaisesti mua vähän häiritsee toi ajattelumalli että musiikkia tehtäis vaan dollarin kuvat silmissä, siitä on meinaan tunne aika kaukana. Ja en tarkoita sitä että joku olis oikeampaa taidetta kuin toinen, koska siihenhän sä olisit seuraavaks tän homman vääntänyt. Toinen taide vaan potkii mua perseelle ja toinen ei, nää on makuasioita.
Toisilla vaan on eri motiivit ja pyrkimykset, mun nähdäkseni rima on aika matalalla omissa ambitioissa jos ainoa mittari on kuinka monta platinalevyä saa tehtyä. Monia hienoja albumeita on tehty täysin vailla tietoa mahdollisesta ostajakunnasta ja jopa levy-yhtiön toiveita vasten. Siinä kuuluu se yritys ja tunteen palo, mikä sen ostajakunnankin on herättäny levykauppoihin.

EDIT: Oli näköjään uusikin kirjoitus ilmestyny eli tässä samassa vastaus myös siihen.

Kovasti ihmettelen tuota porukkaa joka täällä urputtaa ja pitää itseään staran veroisena ja yhtä tärkeänä ja tasa-arvoisena.

Kyllä mä oon ihan tasavertainen osa sitä kiertueryhmittymää mihin kuuluu orkesterin lisäksi se tekniikka. Millä tavalla se show on parempi, jos artisti vaatii pitämään itseään muita ylempiarvoisena. Melko tulehtunut työilmapiiri mun mielestä.
Kyllä se lopputulos on aika paljon parempi kun kaikki tukee toisiaan. Jos bändi soittaa huonosti niin turha siitä on kultaa yrittää tehdä tai syyttää tekniikkaa jos on popparilla huono päivä. Ja mä olen koko ajan puhunut nimenomaan konserttitilanteesta, missä kaikki osat on oikeasti ihan yhtä tärkeitä lopputuloksen kannalta. Toi sun ajattelumalli on se mitä vastaan mä tässä kinastelen.

Nämä ihmiset kuitenkin staralla töissä ollessaan ja staran jotain sanoessa toteuttavat tasan tarkkaan hänen toiveensa. Tai seuraavalla keikalla joku muu on staran toivomuksien toteuttajana. Ei tässä pitäisi kenellekkään olla mitään epäselvää.

Jos ihan tarkkoja ollaan niin kaikki on töissä ohjelmatoimistolla ja toimeksiantajana on maksava asiakas eli loppukädessä yleisö. Ja ne staran toiveet on jo etukäteen tiedossa ja kuuluvat toimenkuvaan eli kitara on vireessä ja laulu kuuluu. Toimenkuvaan kuulumattomat toiveet saa pop ihan itse hoitaa ja on hoitanutkin tähän päivään asti eikä oo vielä tullu kenkää.
Viltsu audiokantaja
Tuomas
14.01.2008 21:56:20

Kyllä mä oon ihan tasavertainen osa sitä kiertueryhmittymää mihin kuuluu orkesterin lisäksi se tekniikka. Millä tavalla se show on parempi, jos artisti vaatii pitämään itseään muita ylempiarvoisena. Melko tulehtunut työilmapiiri mun mielestä.

Periaatteessa voidaan miettiä että jos kyseessä ois autokauppa, niin artisti on automyyjä ja tekniikka on huolto. Kumpikin hoitaa oman osansa puljusta ja molempien osaaminen on tärkeää ja sitä pitää arvostaa. Jos toinen kusee, niin homma pissii kokonaan.
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
Roadari
14.01.2008 23:08:48
Tähteys ja arvostus pitää ansaita eikä vaatia. Tähti joka on ansainnut paikkansa on todellinen tähti ja usein pidetty. "Tähti" joka vaatii itselleen statusta on kusipää. Näin se vaan menee.

Tää kiteyttää "tähteyden" aika hyvin! Plussaa...

Muistetaan vielä että Pitkä käsittääkseni haki lavalta/sen sivusta/takaa pari mikkiä, yrittäen olla mahdollisimman huomaamaton. Nämä siksi että yritti antaa parempaa palvelua omalle "esimiehelleen" "tähdelle" capo di tutti capolle. Hän ei loikannut taustalaulumikkiin hoilaamaan chorusta mukana, ei esittänyt uutta poikkitaiteellista tanssiesitystä. Ymmärtääkseni ei tehnyt mitään mikä viittaisi siihen että pyrkii kalifiksi kalifin paikalle. Vaaran reagointi kaikkeen tähän pääsee kyllä ylireagoinnin TOP3 listalle.

Roadari
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
Jami
15.01.2008 00:13:17

No toi alainen-johtaja homma tässä on se mikä pomppaa silmille

Aha- sitä ei saisi sanoa ääneen. Toimit kuitenkin juuri niin alainen-johtaja-meiningillä kuin sanoin. Kerrot siitä itse. Ei nyt kannata mielestäni muutamaan termiin sortua. Itse asiastahan näytämme olevan aivan samaa mieltä.

Olenko väärässä kun sanon että tämä kirjoittava porukka hypettää Ari Koivusta? Kun muistaa hänen touhujaan ja sanomisiaan ja vertaa häntä Tero Vaaran sanomiseen niin ei voi kuin ihmetellä että mistä moinen polemiikki. Eli tässä onkin vissiin kyse vain ja ainoastaan Vaaran ja Mamban genrestä.
stnprkl
15.01.2008 00:46:08
Aha- sitä ei saisi sanoa ääneen. Toimit kuitenkin juuri niin alainen-johtaja-meiningillä kuin sanoin. Kerrot siitä itse. Ei nyt kannata mielestäni muutamaan termiin sortua. Itse asiastahan näytämme olevan aivan samaa mieltä.

Joistain asioista ehk, mut toi sun väkiste toisen jalustalle nostaminen on se mikä mua hämää. Ei ne duunit ole oikeasti eriarvoisia, kaikki ne pitää tehdä ja joka tontilla on jamppa kun sen parhaiten taitaa eikä kukaan oo toista ylempänä. Älä ny varsinkaan niille sun bändikoulun oppilaille mee kertoo et ne on niitä kuninkaita. Menee meinaan moni asia hankalaks niin studiossa kun livenäkin. (ne on kuninkaita ja tähtiä vasta sit kun ovat sen omalla työllään ansainneet.)
Samassa veneessä ollaan kuitenkin kaikki saman päämäärän vuoksi. Moni muu kirjoittaja sen on onnistunu sanomaan ilman että tulee semmonen "hyi saatana" olo.

Ja yleensä ne toimeksiannot tulee ohjelmatoimistolta, joka mun liksankin maksaa. Niin miksei se keikkamyyjä sit ole roudarien pomo. Täs on niin monta liikkuvaa osaa että tommonen mustavalkonen Johtaja-alainen ajettelu menee auttamatta munilleen.
Olen edelleen sitä mieltä ettei kiertuehommissa ole tommosta käytäntöä. Ne soundcheckit tehdään just niinkun tekniikka sanoo (Tai siis niinkun kiertuemanageri sanoo) vaikka ois pop mitä tahansa mieltä asiasta. Jos ei kelpaa niin jättää tekemättä, mutta keikalla on turha sit vinkua et ei oo hyvä. Ei tommosten takia potkuja anneta ainakaan oikeassa maailmassa.

Ja onkos sit levy-yhtiö sen muusikon pomo, niillä kun on keskenään sopimuskin missä pitää tehdä X-määrä levyjä ja siitä maksetaan korvaus n.

Näissä musahommissa toi menee oikeasti aika eri lailla kun yritysmaailmassa siinä vaiheessa kun levy on ulkona ja keikat myyty, siinä vaiheessa se bisnes on jo tehty ja sonnilauma päästetty laitumelle. Poikakerho on ehkä osuvampi kuvaus.

Olenko väärässä kun sanon että tämä kirjoittava porukka hypettää Ari Koivusta? Kun muistaa hänen touhujaan ja sanomisiaan ja vertaa häntä Tero Vaaran sanomiseen niin ei voi kuin ihmetellä että mistä moinen polemiikki. Eli tässä onkin vissiin kyse vain ja ainoastaan Vaaran ja Mamban genrestä.

Olet ainakin mun mielestä. Totta on että ketjun on alottanu Koivusen kitaristi, mut ei kai siinä nyt hypetyksestä puhuta ja ymmärtääkseni Koivunen ei oo mua, mun kolleegoita tai ammattikuntaa julkisesti ikinä haukkunu. Joten miten se nyt tähän liittyy. Ja ekan kerran mä tässä ketjussa ton Koivusen nimen nyt nään.
Se mitä mieltä itse kukin Arista on, on kunkin oma asia.
Kyse ei todellakaan ole genrestä, mikä oli sun pointti tässä.
Viltsu audiokantaja
Atomic Cafe
15.01.2008 03:19:41 (muokattu 15.01.2008 03:32:08)
Homma pyörii artistin ympärillä ja artisti on se joka sen massan keikoille tuo tai jättää tuomatta. Kysymys on kuitenkin tiimityöstä ja jos joku ei hoida tonttiaan niin homma kusee pahasti. Lopputuloksen kannalta on yhdentekevää kokeeko artisti olevansa pomo, jeesus, tähti, taiteilija vai musiikkityöläinen. Musiikkityöläisen kanssa on mukava tehdä töitä mutta kyllä sirkus pyörii kusipäänkin kanssa jos tiimi on hyvä.
Lux
15.01.2008 10:15:06 (muokattu 15.01.2008 10:16:10)

Olet ainakin mun mielestä. Totta on että ketjun on alottanu Koivusen kitaristi, mut ei kai siinä nyt hypetyksestä puhuta ja ymmärtääkseni Koivunen ei oo mua, mun kolleegoita tai ammattikuntaa julkisesti ikinä haukkunu. Joten miten se nyt tähän liittyy.
Voi vittu, nyt aletaan liikkua sillä alueella että huumorintajun tilalle pyrkii taas epätietoisuus kielen ymmärrystä, älyllistä toimintaa ja koko ihmiskuntaa kohtaan.

Tämän ketjun on aloittaja m.netin vakikäyttäjä vuodesta 2002, aivan sama vaikka soittaisin pikku-ukkojen kanssa Marsin kamaralla. Kukaan täällä ei hypetä ketään, ja toivon ettei tähänkin ketjuun vedetä jotain typeryyksiä mitä kolmen pennin iltapäivälehdet kirjoittaa sensaationälkäisinä.

Viimeiset pari sivua on ollut viihdyttävää vääntöä, jatkakaa toki sitä mutta muistakaa että mielipiteistä tässä on kyse eikä siitä kuka leikki kenen kanssa minä vuonna.

Tuon "hypettää Ari Koivusta"-lauseen jälkeen toivon kyllä että Jami pääsisi joskus oikeaan bändiin soittamaan, niin ei tarvitsisi täällä kovaan ääneen arvailla kuinka asiat voisivat ehkä olla. Onko se niin vaikeaa uskoa, kun rokkiduunia oikeasti työkseen tekevät ihmiset kuten stnprkl kertovat ihan asiallisesti kuinka hommat toimivat? Olisit kiitollinen.
vapaus veljeys vandalismi
Tuomas
15.01.2008 10:49:00

Päivän state the obvious -palkinto menee Iltalehdelle, mutta sieltä voi hyvin copypasteta hyvän työyhteisön merkkejä niille ihmisille jotka eivät välttämättä niitä tiedä:

"Näin vaikutat itse työilmapiiriin:

- Nosta esiin myönteisiä asioita.
- Ota toiset huomioon.
- Anna myönteistä palautetta.
- Ole luotettava ja rehellinen työtoveri.
- Pyydä ja tarjoa apua ja jaa tietoa.
- Arvosta omaa ja toisten työtä.
- Kanna vastuuta omasta osuudestasi.
- Kerro omista tarpeistasi."
(http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801157073287_uu.shtml)

Ei mulla muuta.
"No kyllähän se varmaan kismittää kun pieksen melkein kenet tahansa verbaalisesti ja muutenkin olen aina oikeassa, mutta enhän minä ole ainoa sellainen keskustelija." - nimim. Krice
Roadari
15.01.2008 11:09:19
Olenko väärässä kun sanon että tämä kirjoittava porukka hypettää Ari Koivusta?

Olet! Täysin väärässä.
"Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa."
JCM
15.01.2008 11:36:26

Kovasti ihmettelen tuota porukkaa joka täällä urputtaa ja pitää itseään staran veroisena ja yhtä tärkeänä ja tasa-arvoisena. Nämä ihmiset kuitenkin staralla töissä ollessaan ja staran jotain sanoessa toteuttavat tasan tarkkaan hänen toiveensa. Tai seuraavalla keikalla joku muu on staran toivomuksien toteuttajana. Ei tässä pitäisi kenellekkään olla mitään epäselvää.

Ei se Jami ole ihan noin mustavalkoista. Luulisi sun aikuisena miehenä ymmärtävän.

Eihän esimiehet (starat) teollisuudessakaan tiedä hevon helvettiä välttämättä siitä mitä duunarit (äänimiehet/valomiehet/roudarit) tekee just sillä tontilla mihin ovat erikoistuneet. Kyllä esimiehen pitää osata kunnioittaa duunaria ja ottaa hänet ja resurssinsa huomioon. Se ei välttämättä aina onnistu "toteuttaa tasan tarkkaan staran toivetta", se voi olla näet mahdotontakin. Siinä menee äkkiä starakin vaihtoon.

Onhan se toki hyvä, että SINÄ uskallat sanoa asioita ääneen, mutta luulisi siellä Härmässäkin sen verran maalaisjärkeä löytyvän ettei pyyhkäise kaikkea mustavalkoiseksi.

Yleensäkin elämä, työ, ja harrastukset ovat olosuhteisiin sopeutumista niin starojen kuin amatöörienkin osalta. Se pätee roudareihin, soittajiin ja laulajiin samalla tavalla. Joillekin varmaan sallitaan hieman rönsyilevämpi kanssakäyminen asemaansa perustuen, mutta ei asemaansa kannata välttämättä alkaa itsetarkoituksellisesti käyttämään hyväkseen. Käy pian niin, että kärpäsestä kasvaa härkänen kuten tässä tapauksessa. Eli rajansa kaikella ja jos sanomista tulee niin poikeroisiahan voi ojentaa asiallisestikin, vaikka kahden kesken niin ei nouse tällaista mediamylläkkää.

Yst. terv. Riku
Jami
15.01.2008 13:20:25

Koivunen ei oo mua, mun kolleegoita tai ammattikuntaa julkisesti ikinä haukkunu.

Aha joo. Kyse onkin siis vain tästä roudarien ammattikunnasta. Se ei siedä eikä ota kritiikkiä tekemisistään vastaan. Kaikki muut on sallittua riistaa. Ja se on vaan rok.

Kyse ei todellakaan ole genrestä, mikä oli sun pointti tässä.

Mähän vaan ihmettelin että voisko syy olla genressä. Tätä juttusarjaa kun lukee niin saa kyllä väistämättä sen kuvan. Suurin osa kirjoittajista heti alkumetreillä ottaa kantaa Mamban musiikkiin ja kuka väkevämmin ja kuka peitellymmin antaa ymmärtää ettei voi sitä sietää eikä se ainakaan rokkia ole. Eikä Vaara nyt ainakaan arvostettu stara.

Ehkä tuolla haetaan sitä että kun Vaara ei kerran ole arvostettu stara niin sen antama kritiikkikään ei ole oikein. Mikäs se on roudarille mitään sanomaan.

Riku, ennemmin mustavalkoinen kuin tasaisen harmaa. Näissä nettikeskusteluissa.
Simo78
15.01.2008 13:23:19
Voi vittu, nyt aletaan liikkua sillä alueella että huumorintajun tilalle pyrkii taas epätietoisuus kielen ymmärrystä, älyllistä toimintaa ja koko ihmiskuntaa kohtaan.

Tämän ketjun on aloittaja m.netin vakikäyttäjä vuodesta 2002, aivan sama vaikka soittaisin pikku-ukkojen kanssa Marsin kamaralla. Kukaan täällä ei hypetä ketään, ja toivon ettei tähänkin ketjuun vedetä jotain typeryyksiä mitä kolmen pennin iltapäivälehdet kirjoittaa sensaationälkäisinä.

Näin! Mut sitten kun soitat pikku-ukkojen kanssa marssissa, niin mä hypetän ainakin=). Luxille joutunut lätkimään vähän turhan monta plussaa, vaikka soittaakin... no enpä sano, kun se ei ihan oikeasti liity asiaan!!

Viimeiset pari sivua on ollut viihdyttävää vääntöä, jatkakaa toki sitä mutta muistakaa että mielipiteistä tässä on kyse eikä siitä kuka leikki kenen kanssa minä vuonna.

Tää on kyllä hauskin ketju pitkään aikaan. Lähes yhtä hyvää vääntämistä, kuin tuolla tanssimusa palstalla. Siis joku ihmettelee varmaan, että mitä rockmies siellä tekee? No se on mun kauniit ja rohkeat=)

Tuon "hypettää Ari Koivusta"-lauseen jälkeen toivon kyllä että Jami pääsisi joskus oikeaan bändiin soittamaan, niin ei tarvitsisi täällä kovaan ääneen arvailla kuinka asiat voisivat ehkä olla. Onko se niin vaikeaa uskoa, kun rokkiduunia oikeasti työkseen tekevät ihmiset kuten stnprkl kertovat ihan asiallisesti kuinka hommat toimivat? Olisit kiitollinen.

Meidän bändin roudariksi pääsee=) Palkka on about 2€ vuodessa ja mä oon sen verran posiivinen kaveri, että lupaan vittuilla ihan urakalla kaupan päälle--> no paremmassa hengessä kuin Mr.TV kylläkin.
JCM
15.01.2008 13:35:12

No niin minä vähän oletinkin. Musta ja valkoinen on silmämääräisesti tuplasti värikkäämpää kuin tasaisen harmaa.

Keskustelu aiheesta jatkukoon.
Lux
15.01.2008 13:43:21

Näin! Mut sitten kun soitat pikku-ukkojen kanssa marssissa, niin mä hypetän ainakin=).

Heh, just.

Anteeksi Jamille tuosta hiukan kärkevästä "suunsoitosta" mutta meni ns. aamukahvi väärään kurkkuun kun huomasin että Koivunen oli sotkettu tähän ketjuun.

Eikä tämän pitäisi olla mikään genreissue. Joku ei pidä iskelmästä eikä joku toinen iskelmähevistä. Samalla tavalla siellä joku silti kitaraansa rimputtaa ja toinen jampuusi miksaa äänen pihalle. Ja kaikki on duunissa töissä.
vapaus veljeys vandalismi
stnprkl
15.01.2008 14:02:50
Aha joo. Kyse onkin siis vain tästä roudarien ammattikunnasta. Se ei siedä eikä ota kritiikkiä tekemisistään vastaan. Kaikki muut on sallittua riistaa. Ja se on vaan rok.

Jos kyseessä oliskin ollu kritiikki niin tätäkään keskustelua ei olis. Avoin vittuilu syyttä on semmonen mitä ei kai kukaan muukaan siedä. Varsinkin kun kyse oli omista nettisivuista, niin siihen ei oo toimittajakaan päässy väliin värittämään.

Mähän vaan ihmettelin että voisko syy olla genressä. Tätä juttusarjaa kun lukee niin saa kyllä väistämättä sen kuvan. Suurin osa kirjoittajista heti alkumetreillä ottaa kantaa Mamban musiikkiin ja kuka väkevämmin ja kuka peitellymmin antaa ymmärtää ettei voi sitä sietää eikä se ainakaan rokkia ole. Eikä Vaara nyt ainakaan arvostettu stara.

Ainakin mä oon tästä keskustelussa pitänyt omat musiikilliset mieltymykseni poissa, ja mitä tohon T:n arvostukseen tulee niin mun kohdalla se karisi just tasan sillon kun paino entteriä. Mä kunnioitan ja arvostan kaikkia pitkän uran tehneitä artisteja, toiset vaan joskus tekee jotain millä ne saa sen arvostuksen katoamaan. Sit on edessä uudet 10-20 vuotta ennen kun ollaan samassa pisteessä.

Ehkä tuolla haetaan sitä että kun Vaara ei kerran ole arvostettu stara niin sen antama kritiikkikään ei ole oikein. Mikäs se on roudarille mitään sanomaan.

Tää on ihan sun omassa päässä. Ja toi mustavalkosuus voi olla aika vaarallistakin, harmaassa sentään löytyy eri sävyjä.
Viltsu audiokantaja
Mohla
15.01.2008 15:32:40 (muokattu 15.01.2008 15:34:22)

Kun ketjussa on joka kolmas kirjoitus Jamin kirjoittama, niin ei sitä enää kukaan jaksa tosissaan lukea. Omalla tavallaan se on kyllä ihan viihdyttävää. Yleensä on jännä seurata kuka lopulta ylittää sen viimeisen rajan, että se lukko sitten tulee.

Ei millään pahalla Jami, mutta näinhän se nyt on. ;) Kyllä mä tiedän ihan kokemuksesta, että osaat hoitaa hommat IRL (niinkuin nykyään sanotaan).

Mut joo, eihän tää oikeestaan mulle kuulu muutenkaan. Jatkakaa! :D

EDIT: Pitää nyt sen verran vielä sanoa, että on täällä muitakin provoajia. Ei ole tarkoitus mitenkään kaataa yhden ihmisen niskaan kaikkea.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)