Monumentti 14.01.2008 18:07:17 | |
---|
Kertoilkaapa ken tietää Mulla on syna joka kytketty Yamaha mw10 / USB, sekä Cubase. Toi äänen taso ei ole kyllä mielestäni aivan sellainen kuin pitäisi. Ehkä ääni on se minkä Cubaselle annan, mutta.. Onko mahdollista käyttää kyseistä Jammun mikseriä, siten että hankkisi kylkeen laatu-äänikortin, sekä jonkun kunnon vahvarin, tai vahvareita, tekemään ääneen tanakkuutta ja laatua ?? Kuinkas toi Firewire vaikuttaa äänimaailmaan, olen kuullut joiltakin että eipä juuri vaikuta, kun taasen joku sanoo sen tekevän vallan kutaa ?? Onko järkeä, onko mahdollista ?? Laadukkaan äänen puolesta Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai |
Jaakkoopuukkoo 15.01.2008 00:01:53 (muokattu 15.01.2008 00:04:30) | |
---|
Firewire on datansiirron standardi siinä missä USB:kin. Se ei ääneen vaikuta. Bittejä siinäkin siirrellään. Äänen laatuun vaikuttaa mm. seuraavat seikat: äänilähde, etuvahvistus, AD-muunnos (se, mitä äänikortti tekee, eli muunnos analogisesta digitaaliseen), sekä piuhojen, ym roippeiden laatu. Jos ostat hyvän äänikortin, niin saat siinä hyvän AD-muunnoksen sekä useimmiten myös hyvän esivahvistimen. Siinä voi olla järkeä. Jos omistat laadukkaan vahvistimen ja kaiuttimen, saatat haluta tallentaa sen mikrofonin avulla. Ensisijaista ja tärkeintä on aina se, että äänilähde tuottaa sellaista ääntä, mitä haluat. Joo, en siis tiedä mitään tosta käyttämästäsi Jammusta. Merkkihän on ihan laatua, et voisi ajatella, ettei ole niin siitä kiinni. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Halsu 15.01.2008 01:21:47 (muokattu 15.01.2008 01:24:21) | |
---|
Joo, en siis tiedä mitään tosta käyttämästäsi Jammusta. Merkkihän on ihan laatua, et voisi ajatella, ettei ole niin siitä kiinni. Menisimpä jopa niin pitkälle itsekään laitetta tuntematta, että voisin melkein vannoa ettei ole laitteista kiinni, elleivät ole suoranaisesti rikki. Mitä ääntä sinne jammuun ollaan työntämässä, sieltä se ongelma todennäköisesti löytyy? Ääninäytekin voisi auttaa asiaa. CU
--
Eki |
Tämä valaisee näkymiä vallankin mainiosti. Ja nyt karmaisevaan tosiasiaan, eli Ääni lähtee liikkeelle Micro KORG.ista Polyfonia on mitä on, mutta olen tykästynyt vekottimen äänimaailmaan, ja tuo mainitsemasi äänikortti voisi antaa tekohengitystä kokonaisuuteen. ettei se mikä KORG.ista liikkeelle lähtee, kokisi kolhuja matkatessaan Cubaseen. Olen kuullut kaikenmoista noista äänikorteista, joku mainitsee hyvän kortin 100 e, kun taasen joku tietää kohtalaisen hyvän kortin jolla hintakin vain 450 e. Olen kuullut joidenkin korttien kohdalla sanan HIGH END ( 900e ), mikä viittaa laatuun. Tuo laadukas äänikortti taitaa olla aikas tärkeä juttu kokonaisuudessa ?? Onko kokemusta noista äänikorteista, sisäinen vai ulkoinen Onko jokin kortti, mikä kannattaisi katsastaa ( hintahaitari 0-500 e ) Ktos etukäteen Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai |
Jaakkoopuukkoo 15.01.2008 17:15:55 | |
---|
Itse en osaa auttaa ainakaan ilman esim. ääninäytettä, tai tarkempaa kuvausta siitä, mikä on ongelma. Luulen, että jos tuo laite ei äänikortiksi liitä, niin ongelma on joko jossain muualla, tai sitten painit niin hifien ongelmien sarjassa, etten auttaa osaakaan. Oman Firepodini kanssa (399 e ja 8 kanavaa, kussakin mikkietunen) en ole vielä huomannut mitään niin kovin merkittävää ongelmaa (kanavien ajoittaista vähyyttä lukuunottamatta), että harkitsisin vielä sen uusimista. Muistaa kannattaa toki aina, että äänikortti ei periaatteessa ääneen mitään lisää, että jos haluat ääneen lisää jotain (munaa?) niin osta mieluummin vaikka jokin efektilaite tai kokeile vaikka käytellä jotain erillistä etuastetta ja ajaa sitä vähän muroille. En mä halveksi, onhan se kiva, että joku tekee tällasta paskaa. |
Halsu 15.01.2008 19:04:48 | |
---|
Luulen, että jos tuo laite ei äänikortiksi liitä, niin ongelma on joko jossain muualla, tai sitten painit niin hifien ongelmien sarjassa, etten auttaa osaakaan. Kyä näin o. Kuunteletko samoilla kaiuttimilla sitä korgia ja nauhoitettua soundia? Eihän sinulla ole sattumalta EQ tai bassoleikkuri käytössä siinä mikserissä, eihän? Tuommoisessa linjatasoisessa signaalissa ei pitäisi syntyä käytännössä mitään korvinkuultavaa eroa suoraan laitteesta tulevan ja nauhoitetun signaalin välillä. Pitäisi olla aika kultakorva että moisen erottaa oikeasti. CU
--
Eki |
Halsu 15.01.2008 19:11:54 | |
---|
Olen kuullut kaikenmoista noista äänikorteista, joku mainitsee hyvän kortin 100 e, kun taasen joku tietää kohtalaisen hyvän kortin jolla hintakin vain 450 e. Olen kuullut joidenkin korttien kohdalla sanan HIGH END ( 900e ), mikä viittaa laatuun. Tuo laadukas äänikortti taitaa olla aikas tärkeä juttu kokonaisuudessa ?? Ne erot ovat oikeasti sangen pieniä, ja kuuluvat lähinnä siinä vaiheessa kun etuastetta yliohjataan särölle asti, tai tarvitaa suuria vahvistuksia. Ennen tuollaisen etusen hankkimista kannattaa pitää huoli siitä että kaikki muu on parasta mahdiollista laatua, äänitystilasta ja mikeistä tarkkailukaiuttimiin asti. Laatua kun voi parantaa paljon enemmän samalla rahalla melkein millä tahansa muulla osa-alueella. Normikäytössä ja kotidemoja tehdessä ei ole käytännössä yhtään mitään hyötyä kalliista etusesta - hyödyt tulevat esiin vasta sitten kun viilataan sitä ihan viimeistä hienosäätöä. CU
--
Eki |
Johann Onn 15.01.2008 22:22:27 | |
---|
A) Yahama MW10 / USB 1.1 / 16-bittiä ja 44.1 kHz tai 48 kHz B) Mitä siellä Cubase:n päässä lukee (16 / 44.1 ? 24 /44.1 ? ). |
saastara 16.01.2008 00:59:53 | |
---|
Tämä valaisee näkymiä vallankin mainiosti. Ja nyt karmaisevaan tosiasiaan, eli Ääni lähtee liikkeelle Micro KORG.ista Älä koskaan häpeä Micro KORGiasi! Se on parhautta alusta loppuun! Heikot haluavat järjestystä. Mestarit hallitsevat kaaoksen. |
Monumentti 16.01.2008 10:00:02 | |
---|
Jo vain alkoi ääni kohentumaan. kun paneuduin noihin mainitsemiisi säätöihin ( etuastetta yliohjataan särölle asti ). Toi onkin aikas tarkkaa puuhaa, näemmä, jotta saadaan ääni säröilemättä perille, mutta ei kuitenkaan liian hiljaisena. Ktos. vinkeistä. Ja kyllähän tämä Micro KORG on hyvä peli, en minä tätä häpeile. Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai |
mobbi 16.01.2008 11:44:55 | |
---|
Ja siis eihän sen äänen tarvi cubaseen ihan äärirajoilla mennä. Kunhan nyt niin että kuuluu. Laitat sit gainia lisää sieltä cubasesta. Mulla ei ainakaan ole aiheuttanut mitään ekstakohinoita. Ja tuo mikserihän toimii jo itsessään jonkin näköisenä äänikorttina. Ei varmaan ihan erillisten huippuäänikorttien laatua vastaa mutta omasta mielestä ihan jees laatua. www.crimson-sun.org |
Monumentti 17.01.2008 15:18:24 | |
---|
Näinhän tuo näyttää olevan.... Nyt ääni siirtyy Cubaseen, niinkuin sen kutakuinkin olen ajatellutkin siirtyvän. muistaa vaan säädöt väännellä kohdallensa. Ei kolhuja, ei kuhmuja, ilman irtonahkaa. Nuotit ? ....öö, tais lähtee baariin..kai |