Aihe: Peavey Valve king 100w head!
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
lavaamo
07.01.2008 16:39:28
Tämä kysymys koskee nyt lähinnä sitä, että miten Valvekingin kliini kanava toimii särötettynä, eli käyttääkös kukaan spedua säröttämään tuota kliiniä kanavaa? Olen vähän miettinyt, jos hankkisi jonkun hyvän spedun tuohon kliinikanavalle ja jättäisi vahvarin omat säröt käyttämättä. Kyllä Vk:n omatkin säröt on ihan jees, kun boostailee, mutta huvittaisi tesmiä jotain laatikoita tuossa edessä.

EH:n Metal Muffia, jotain Bossia tai proco ratia olen miettinyt. Hevimätkyynhän sitä sitten käyttäisin.

Tiukat metalli säröt lähtee kliini kanvalta ainakin metal zonella, miellyttää omaa korvaa.
Huonoja juttuja jo vuodesta 1981
Punisher
11.01.2008 10:02:35

Itse myöskin ajattelin laittaa vähän järeämpää kalustoa vahvistinpuolelle, ja puheiden perusteella olen päätynyt VK100:n nuppiin, mutta kaappi on vielä hakusassa. 4x12 -kokoluokkaa havittelisin, mikäli edullisesti hyvä kaveri VK:lle sieltä löytyisi. Hintaa saisi kertyä max. 500 €, mutta mikäli sillä hinnalla ei saa kunnon neliämyristä niin 2x12 käy myös. Itse katselin tuota Englin 212V:tä V30:llä elementeillä, mutta tuskinpa tuosta taitaa reenikämpille riittää tarpeeksi pökää vai kuinka? Kokeneemmat osaatteko kenties avittaa?
Othou-4
12.01.2008 17:34:54
Kysynpä onko kukaan kokeillu Digitechin Death Metal pedaalia ja Valvekingin kliiniä särötettynä? Itselläni on Digitechin kyseinen pedaali ja olen harkinnut ostaa Valve Kingin nupin ja jonkun hyvän kaapin. Joten meinaan tulisko mitään jos pedaalia käyttäis Valve Kingin kliinillä ja myös kuulostas joltain? Jos joku omistaa Valve King nupin ja Digitechin Death Metal pedaalin niin vois selventää mulle... Ton Pahan Apinan oon siihen aatellu kyllä myös ehdottomasti ostaa ihan buustaamaan säröä mutta jos ei tarttis tota Death Metal pedaalia poiskaan heittää...
Othou-4
12.01.2008 18:04:10
Oisko toi Peaveyn kaappi joka on suunniteltu Valve King nupin kanssa hyvä? http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30591 Hintaluokaltaan se ois kohtuullinen, mutta eipä näytä siltä että kovin monikaan ostaa sitä kaappia. Kuulostaako hyvältä nupin kanssa?
Icy-Sun
12.01.2008 18:28:15
Ei se paska ole, vaan aika tukkonen. On paljo parempia vaihtoehtoja olemassa
There ain't noway out tonight
Henkka370
12.01.2008 18:52:47
Kysynpä onko kukaan kokeillu Digitechin Death Metal pedaalia ja Valvekingin kliiniä särötettynä? Itselläni on Digitechin kyseinen pedaali ja olen harkinnut ostaa Valve Kingin nupin ja jonkun hyvän kaapin. Joten meinaan tulisko mitään jos pedaalia käyttäis Valve Kingin kliinillä ja myös kuulostas joltain? Jos joku omistaa Valve King nupin ja Digitechin Death Metal pedaalin niin vois selventää mulle... Ton Pahan Apinan oon siihen aatellu kyllä myös ehdottomasti ostaa ihan buustaamaan säröä mutta jos ei tarttis tota Death Metal pedaalia poiskaan heittää...

Älä osta Digitechin Death Metallia, koska siinä ei ole sitä säröpotikkaa. Kun sulla on kitarasta volat nolla vahvari hurisee perkeleesti ellet paina death metallia pois päältä. Oikeasti sua harmittaa vielä jos ostat sen!
UUh aah Känädä!!!1
Sam Hotman
12.01.2008 19:54:28
Älä osta Digitechin Death Metallia, koska siinä ei ole sitä säröpotikkaa. Kun sulla on kitarasta volat nolla vahvari hurisee perkeleesti ellet paina death metallia pois päältä. Oikeasti sua harmittaa vielä jos ostat sen!

Taitaapi hänellä olla se jo.
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Henkka370
12.01.2008 19:56:26
Taitaapi hänellä olla se jo.

Oho niinpä näkyykin, no Othou-4 myyppä se jos ei tyydytä ja osta jokin overdrive buustamaan niin jo tykittää!
UUh aah Känädä!!!1
Lancelot
12.01.2008 20:19:06

Olen koittanut monenlaista särötintä Valvekingin puhtaalla kanavalla, mm. tota Death Metalia ja Ibanezin smash boxia. Ihan kohtalaisesti toimi mut paras oli Valvekingin oma särö bad monkeylla buustattuna.
janis
12.01.2008 20:40:18

Joku ihmetteli sitä texture-säätöä.
Ite olen huomannut, että ääriasennoissa on soundissa eroa suurella volumella. Vaikuttaa ulostulotehoon, säätää portaattomasti puolet pääteputkistä pois käytöstä.

tässä lainaus Peaveyn nettisivulta:
"Both amplifiers feature Peaveys patented Texture, Presence and Resonance controls. Texture adjusts the power amp from modern class-A/B push-pull tones to vintage class-A sounds for an incredible range of tone texturing and coloring. Presence and Resonance fine-tune speaker damping from tight to loose in the high and low frequency ranges, respectively."

Tone geeks will find the exclusive Texture control particularly useful, as it allows the player to vary the amps output between the spongy feeling of class-A power and the full-throttle attack of class-A/B operation, added Kirkland. Texture allows players to tweak the power amps voice like no other amp on the market. I think this useful and well-integrated circuit should be standard equipment on every tube amp.

lainaus Musicians friend sivustolta:
"One knob that piqued my interest was the Texture control. In their natural state, the ValveKings are true Class A/B amps. As you move the Texture knob, half of the power tubes are phased out and the gain of the driver tube (the last preamp tube in the circuit) is increased. This results in killer distortion and breakup without the need for increased volume."
Othou-4
13.01.2008 13:56:22
Juu, eipä tuo Digitechin Death Metal oo kummonen koskaan ollutkaan. Se pitikin myydä, mutta kysyin miltä se kuulostas ton Valve Kingin kans, jos vaikka tulis sille päälle että ostais ton Valve Kingin. Ja kun se Death Metal osottautui huonoks niin pitää palata alkuperäseen suunnitelmaan ja myydä se...ja ostaa apina tilalle. ;)
tommiot
13.01.2008 15:04:27
Oisko toi Peaveyn kaappi joka on suunniteltu Valve King nupin kanssa hyvä? http://www.musiikkiliike.fi/index.p … arget=products&product_id=30591 Hintaluokaltaan se ois kohtuullinen, mutta eipä näytä siltä että kovin monikaan ostaa sitä kaappia. Kuulostaako hyvältä nupin kanssa?

Mun mielestä se on ihan hirveä kaappi. Samoin Marshallin 1960-kaappi ei toimi yhtään tuon kanssa, aivan liikaa yläpääsirkkeliä. V30-elementit toimii paremmin mun mielestä. Framuksen 4x12?

Joku ihmetteli sitä texture-säätöä.
Ite olen huomannut, että ääriasennoissa on soundissa eroa suurella volumella. Vaikuttaa ulostulotehoon, säätää portaattomasti puolet pääteputkistä pois käytöstä.

Ei se poista niitä käytöstä, vaan sillä saa säädettyä päätteestä class A:n tai A/B:n.
Othou-4
13.01.2008 15:14:39
V30-elementit toimii paremmin mun mielestä. Framuksen 4x12? No kyllä on toi framus päässä pyöriny, mutta onko sillä hirveästi väliä onko se 2x12 tai 4x12? Vaikuttaako saundiin? Rahat ei oikein taida tohon 4x12 riittää.
tommiot
13.01.2008 15:21:05
No kyllä on toi framus päässä pyöriny, mutta onko sillä hirveästi väliä onko se 2x12 tai 4x12? Vaikuttaako saundiin? Rahat ei oikein taida tohon 4x12 riittää.

2x12 on kivempi roudata portaissa ja kyllähän sillä pärjää. 4x12 on munakkaampi, tosin se myös suuntaa enemmän, eli saundi muuttuu enemmän kuin 2x12" kaapilla, kun astuu sivuun kaapin edestä.

Mutta jos haluat 4x12" niin miten olis Harley Bentonin 4x12 V30 kaappi?
http://www.thomann.de/fi/harley_benton_g412a_vintage.htm
Othou-4
20.01.2008 17:22:16
Vielä vaan sellanen kysymys, että onko näin, kun sanotaan, että tähän Peaveyn Valve Kingiin tulis usein jotain vikoja. Joskus oon kuullu että sanotaan vaikka että tässä ois vakiona sellasta jotain kolinaa ja helinää, jota vahvistimesta kuuluis. Ja aika monelta oon saanu kuulla että: "Heti meni takuuhuoltoon." Tai jotain muuta vastaavaa. Mutta te, joilla nyt sattuu olemaan Valve Kingi, niin vois selventää (jälleen kerran) onko teiän Valve Kingiin tullu jotain suurempia vikoja, tai onko menny takuuhuoltoon.
Samppakamu
20.01.2008 18:54:53 (muokattu 20.01.2008 18:55:45)
Vielä vaan sellanen kysymys, että onko näin, kun sanotaan, että tähän Peaveyn Valve Kingiin tulis usein jotain vikoja. Joskus oon kuullu että sanotaan vaikka että tässä ois vakiona sellasta jotain kolinaa ja helinää, jota vahvistimesta kuuluis. Ja aika monelta oon saanu kuulla että: "Heti meni takuuhuoltoon." Tai jotain muuta vastaavaa. Mutta te, joilla nyt sattuu olemaan Valve Kingi, niin vois selventää (jälleen kerran) onko teiän Valve Kingiin tullu jotain suurempia vikoja, tai onko menny takuuhuoltoon.

Tämä on varmasti yksilökohtaista. Itse ostin omani käytettynä puoli vuotta/vuoden(en muista enää tarkalleen) vanhana eikä ole mitään ongelmia ilmennyt minunkaan käytössäni. Putket pelittää, nupikat pyörii normaalisti jne.
"Viisaimmilla elämä on aina vaikeampaa" - Lisa Simpson. Ei ihmekään kun mun elämä on niin helppoa :---D
Othou-4
20.01.2008 19:49:07
Hyvä juttu!
Takajeejee
20.01.2008 20:14:25
Kysyisin sellasta, kun kaverin VK Combo kiertää perhanasti ja jos koputtelee sitä niin kuuluu helinät läpi kaiuttimista. Omassa nupissa tällaista ei tapahdu. Onko vika mahdollisesti putkissa? Muistan jostain lukeneeni, ettei putkien koputtelu saisi kuulua läpi. Ja tuo kiertää myös vaikka soittaessa. Jos vaikka soittaa jotain ylemmiltä kieliltä. Kiertää vissiin myös vähän vaikka volumet on nollassa kitarasta. Omani ei kierrä kun pistän sormet vain kielien päälle, vaikka volumet on vahvistimesta 4, middleä piisaa sekä säröä.
mhaarala
20.01.2008 20:56:33
Silloin kun kotoa löytyi kingi niin en törmännyt ongelmiin. En myöskään helinään tai muuhun sellaiseen. Tietysti esim. reverbin rusikointi aiheuttaa mekkalaa vahvistimessa kuin vahvistimessa... Putket noissa on kai olleet vähän vaihtelevan laatuisia, omassani oli ruby tubesin ja eh:n tuubit. Ei mitään parhaita mutta niillä pärjäsi kyllä...
Hymyä huuleen kun kuset vastatuuleen
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)