Muusikoiden.net
18.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kokemuksia YAMAHA RBX170BL?
1
Häkkinen
11.01.2008 15:54:02 (muokattu 11.01.2008 15:54:52)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olisin tietoa vailla tästä YAMAHA RBX170BL soittimesta. kun nyt olen (ehkä) hankkimassa tälläisen. Onko kannattava ostos aloittelevalle basson soittajalle. Mitä nyt tullu 3-vuotta naputeltua koulun musiikki tunneilla. Vai löytyisikö joltain muulta merkiltä suht saman hintaista bassoakutenvaikka Ibanez , Fender tai jopa Harley Benton?
 
Zarmo
11.01.2008 15:59:14
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs olisin tietoa vailla tästä YAMAHA RBX170BL soittimesta. kun nyt olen (ehkä) hankkimassa tälläisen. Onko kannattava ostos aloittelevalle basson soittajalle. Mitä nyt tullu 3-vuotta naputeltua koulun musiikki tunneilla. Vai löytyisikö joltain muulta merkiltä suht saman hintaista bassoakutenvaikka Ibanez , Fender tai jopa Harley Benton?
 
Miulla oli joku tommonen ennen. Vai oliko se 270. Joka tapauksessa se oli ihan hyvä, kyllä sillä veti. Vastaanvan hintaiset ibanezin on myös ihan hyviä. Squieritkin kai. Eikun kokeilemaan, mikä mielyttää eniten. Kunhan valkkaa suorakaulaisen ja muutenkin terveen sieltä joukosta sitten.
Spandau-
11.01.2008 18:38:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan hyvä toi on. Kannattaa tsekata myös ESP B-50 jossei hevilookki häiritse.
 
"Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen
DieGr
12.01.2008 15:57:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parin edellisen lisäksi se kuuluisa Ibanezin gsr200. Noi kun tsekkaat ja valitset sen, mikä parhaalta lapaan tuntuu niin siitä se homma lähtee.
 
Tarviiko aina vittuilla?... Me ollaan jo muutenki häviöllä.
ötzi
12.01.2008 22:54:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laatu heittelee tässä mallissa melkoisesti, monen olen kuullut ylistävän tätä mallia mutta voisin sanoa että ehkä huonoin testaamani basso ikinä. En suosittele edes aloittelijoille. Mieluummin joku LTD tai Ibanez
 
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
Wolfie
13.01.2008 10:24:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laatu heittelee tässä mallissa melkoisesti, monen olen kuullut ylistävän tätä mallia mutta voisin sanoa että ehkä huonoin testaamani basso ikinä. En suosittele edes aloittelijoille. Mieluummin joku LTD tai Ibanez
 
Minulle on yksi heikko Yamaha vastaan tullut, ja siinä vikana oli H-kielen toimivuus. Muuten Yamaha on vakuuttanut aina, kun sellaista kädessä olen käyttänyt. LTD halvassa hintaluokassa enemmän hylsyjä pukannut, mitä olen testaillut. Ibanez taitaisi olla Yamahan veroinen perusvarma ratkaisu.
 
Mitään allekirjoituksia/sooloja/ajatuksia tarvita...
Prak
13.01.2008 22:19:44
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse omistin vanhemman RBX170-basson aikoinaan ja kyllä se ensimmäisenä soittimena ajoi virkansa useamman vuoden. Muista aiemmin mainituista olen testannut kahta eri GSR200:sta ja yhtä LTD:n halpisritsaa. Tuon hintaluokan vermeissä laatu voi tosiaan vaihdella paljonkin yksilöstä riippuen, mutta näistä testaamistani Yammu vakuutti eniten ja LTD vähiten. Musaliikkeessä testailin muistaakseni joskus myös semi-halpaa Squierin Jatsibassoa ja se tuntui erittäin mieluisalta.
 
On se.
beissi man
13.01.2008 22:36:32 (muokattu 13.01.2008 22:37:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Laatu heittelee tässä mallissa melkoisesti, monen olen kuullut ylistävän tätä mallia mutta voisin sanoa että ehkä huonoin testaamani basso ikinä. En suosittele edes aloittelijoille. Mieluummin joku LTD tai Ibanez
 
Tähän täytyy heittää sellanen vastalause että itse omistin tuollasen n.2v. ajan ja kaupassa oli silloin 2 yksilöä jotka molemmat olivat hyviä otin tietenkin sen paremman tuntuisen. Tämän jälkeen olen testannut melko monta eri yksilöä eikä yksikään ole ollut noin huono^^ päinvastoin varsin päteviä pelejä. Ja sanottakoon vielä että kaduttaa tuon myyminen mutta onneksi voin sen sopivassa tilanteessa ostaa takaisin.
 
Epäilen vahvasti että tämä huonoin testaamasi basso oli kaupassa vanhoilla rupisilla kielillä ja huonoissa säädöissä. Voihan toki kyseessä olla se huono yksilö mutta omalle kohdalle ei ole sellaista vielä sattunut joten uskallan suositella kyseistä bassoa.
 
PS. Tämä basso kuulostaa törkeän hyvältä vanhoilla kielillä. Kaverilla jolle basson möin on yli vuoden vanhat warwick kielet kiinni ja saundi on todella mehukas. Suosittelen kokeilemaan.
 
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
ötzi
14.01.2008 19:48:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epäilen vahvasti että tämä huonoin testaamasi basso oli kaupassa vanhoilla rupisilla kielillä ja huonoissa säädöissä. Voihan toki kyseessä olla se huono yksilö mutta omalle kohdalle ei ole sellaista vielä sattunut joten uskallan suositella kyseistä bassoa.
 
Noh, nauhojen viimeistely oli varmaan jätetty väliin, osa tuli rajusti yli ja osa oli liian lyhyitä, lisäksi nauhojen kiinnityksessä oli käytetty liimaa ja se näkyi, kuin olisi yritetty piilottaa kokaiinia nauhojen väliin, kaulatasku oli 3-4mm liian leveä, mikkien kolot myös vaikka mihin suuntaan liian isot. Saatikka siihen vielä että säädöt oli perseellään. En kyllä moista ostaisi ikinä
 
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
beissi man
14.01.2008 22:38:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaulatasku oli 3-4mm liian leveä
 
Tälläistä en voi kyllä mitenkään uskoa näkemättä lähes mahdotonta saada kaulataskusta melkein puolisenttiä liian leveä, CNC kone sen kuitenkin jyrsii niin silloin tulisi aika moneen muuhunkin bodyyn sama vaiva.
 
Nauhatyöstä senverran että viilaa saa käyttää ahkerasti monesti yli 1000e soittimissakin katsos kun suomessa asutaan ja epästabiilissa ilmastossa. Noh mitäpä tästä väittelemään en ole kyseistä hirviötä nähnyt saatika sellaiseen koskaan törmännyt. Loppu
 
"Pie basisti turpas kii jos ei oo asiaan mitenkää liittyvää sanottavaa... mee vaikka sinne basistien puolelle selittää tosta Richard Ashcroftin uudesta levystä tai vaikka sinne amiskaas veistaa niitä bassoja jostain vanerin palast jos et muuta keksi."
ötzi
14.01.2008 23:09:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaulatasku oli 3-4mm liian leveä
 
Totta se vaan on, ei koko taskun mitalla mutta ulkolaidasta. Ei mulla oo mitään merkkiä kohtaan ja varmasti voi sama malli olla ihan jees mutta tämä oli kyllä tosiaankin maanantaikappale. Muistan hyvin kun kaverin kanssa naurettiin ko vehkeelle kovasti ja kauppias tuli sitten hieman näreissään ajamaan pois kun ei oltu osto aikeissa
 
Älä Turhaan Pelkää Nimeä
L.Ruoska
15.01.2008 13:27:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanezin vastaavat (halvimmat GSR:t...180, 190, 200, mitä niitä on) on imho snadisti parempia, piiskaa tämäkin Squierit joten go for it. Hyvä aloittelijabasso jokatapauksessa, mutta katso silti käytettyt ensin tuolta Torilta.
 
I know!
Albireo
17.01.2008 16:59:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kaulatasku oli 3-4mm liian leveä,
Juu pikkurako siinä minullaki on, ainut vaan ettei edes 0,73 mm pleku siihen mahdu, että mikä lie tusinakappale sinulle sattunut...
 
Mikko.H
05.02.2008 23:40:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse aloitin basisti urani Yamaha rbx170BL:llä ja olen ollut erittäin tyytyväinen soittimeen. Ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Pysynyt vireessä ja muutenkin loistava soittaa omasta mielestäni. Toki tämä voi olla hieman liikaa ylistystä kun en muita ole bassoja hirveästi näpräillyt.
 
Teijo K.
06.02.2008 11:32:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tälläistä en voi kyllä mitenkään uskoa näkemättä lähes mahdotonta saada kaulataskusta melkein puolisenttiä liian leveä, CNC kone sen kuitenkin jyrsii niin silloin tulisi aika moneen muuhunkin bodyyn sama vaiva.
 
Nauhatyöstä senverran että viilaa saa käyttää ahkerasti monesti yli 1000e soittimissakin katsos kun suomessa asutaan ja epästabiilissa ilmastossa. Noh mitäpä tästä väittelemään en ole kyseistä hirviötä nähnyt saatika sellaiseen koskaan törmännyt. Loppu

 
Mie en pidä mitenkään mahdottomana sitä että johonkin yksittäiseen bassoon voisi tulla noinkin iso väli, katsos.
 
Vaikka ne jyrsitäänkin cnc-koneella, niin mitä halvempi basso, sitä enemmän muissa jutuissa on lintsattu, esim puiden kuivatus. Kaulataskuihin jätetään jyrsinnässä jonkun verran rakoa kahdesta syystä. Kaulan lakka kasvattaa sen paksuutta, ja eläessään eri tahtiin suhteessa runkopuihin voi liian tiukka kaula turvotessaan halkasita sen rungon. Nää kaksi on aika yleisesti sellaisia juttuja mitä eka omaa tekevä rakentelija ei hokaa, kuin kantapään kautta. Älä kysy mistä tiedän...
 
Nyt jos tehtaalla käy niin, että tämä kyseinen yksilö saa syystä tai toisesta tavallista ohuemman lakan kaulaan niin se on tavallista väljemäpi se tasku. Syitä voi olla monia. Usein lakkausta ei vielä tee kone, vaan ihminen, ja käden liike voi yhden kaulan kohdalla olla vähän nopeampi. Lakkaa sekoitaessa voi johonkin erään tulla pikkasen enemmän ohennetta.
 
Sitten jos syystä tai toisesta jonkun yksilön kaulapuu on ollut vähän kosteampi kuin muissa niin se kutistuu etenkin Suomen talvessa kun on niin kuivaa sisätiloissa ilmastointien ja ihan sen pakkasen takia.
 
Noikin kaksi kun sitten yhdistyy samassa yksilössä niin vot.
 
Asiaan: Jamahat mitä itse olen kokeillut on olleet oikein hyviä. Tosin yksilöeroja näkyy.
 
"Veltto rysäkeppi"
edenbeast
22.10.2013 17:10:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanhahko ketju mutta nostanpa ylös :) Ostin just RBX 170:n. Muuten hyvä vehje mutta mikit menee vaihtoon. Ei häpeä juurikaan entiselle Schecterilleni eikä myöskään entisille Ibanezeilleni vaikka hintaeroa onkin reippaasti. Eipä taida kuudellakympillä juurikaan parempaa bassoa saada.
 
???
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «