Aihe: Kuunteleeko kukaan bändiä nimeltä Weezer?
1 2 3 4 5 6 7 8 9
jussimus
13.01.2008 16:00:39
Ai. Minä kun luin taas haastattelun jossa Rivers tuumi että ei edes tiedä mitä termi emo tarkoittaa, mutta on kuullut että heidät on nostettu kyseisen genren edelläkävijäksi.

Itselläni ei kyllä ole harmainta aavistusta siitä miksi näin on.

Oli miten oli, Weezer rulettaa. Eiks jeh?
aivokuolio
13.01.2008 16:06:59
Oli miten oli, Weezer rulettaa. Eiks jeh?

Kyä näi'o.

Paitsi että Provinssin keikka 2001 oli siihenastisen elämäni suurin pettymys. Bändiä oli odotellut jo monta vuotta ja ilmoitus bändin kiinnityksestä oli oikea unelmien täyttymys. Ja mitäs sitten, jätkät tulevat päälavalle vetämään tylsistyneinä täysin uusia demotettuja ralleja joita ei ole kuullut kukaan. Levyiltä tuttua matskua setissä oli ehkä juuri ja juuri puolet. Enpä päässyt laulamaan Say It Ain't Sota, Why Botheria ja muita huippuja. Maku meni pariksi vuodeksi koko poppoosta.
jussimus
13.01.2008 16:14:07
Kyä näi'o.

Paitsi että Provinssin keikka 2001 oli siihenastisen elämäni suurin pettymys. Bändiä oli odotellut jo monta vuotta ja ilmoitus bändin kiinnityksestä oli oikea unelmien täyttymys. Ja mitäs sitten, jätkät tulevat päälavalle vetämään tylsistyneinä täysin uusia demotettuja ralleja joita ei ole kuullut kukaan. Levyiltä tuttua matskua setissä oli ehkä juuri ja juuri puolet. Enpä päässyt laulamaan Say It Ain't Sota, Why Botheria ja muita huippuja. Maku meni pariksi vuodeksi koko poppoosta.

Mä fiilistelen Weezeriä edelleen vain kahden ekan levyn myötä. Kaikki mitä ne on tehnyt ekojen levyjen jälkeen, ei edusta mulle sitä Weezeriä mihin aikoinaan ihastuin. Eli ei kannata antaa 2000-luvun Weezerin masentaa itseään, vaan kannattaa keskittyä vain olennaiseen, eli kahteen ekaan levyyn. Siellä se aito Weezer-henki majailee :)
aivokuolio
13.01.2008 16:18:23
Mä fiilistelen Weezeriä edelleen vain kahden ekan levyn myötä. Kaikki mitä ne on tehnyt ekojen levyjen jälkeen, ei edusta mulle sitä Weezeriä mihin aikoinaan ihastuin. Eli ei kannata antaa 2000-luvun Weezerin masentaa itseään, vaan kannattaa keskittyä vain olennaiseen, eli kahteen ekaan levyyn. Siellä se aito Weezer-henki majailee :)

Totta. Make Believe palautti vähän uskoa kahden pettymyksen jälkeen, vaikka sekin taisi kuulostaa siedettävältä vain sen takia että Maladroit oli yksinkertaisesti todella huono.

Matt Sharpin lähtö taisi olla bändille aikanaan sellainen isku että siitä ei olla oikein toivuttu vieläkään. Tai sanotaanko näin että Mattin lähdön myötä bändistä katosi se suurin persoonallisuus ja ja tumman huumorin sävyttämä vinksahdus josta itse tykkään valtavan paljon.

Bändi oli kyllä ennen vuosituhannen vaihtumista pelottavan kovassa iskussa, sen todistavat nuo lukuisat LOISTAVAT b-puolet mitä noilta ajoilta on olemassa. Käsittämätöntä että tuollaisia helmiä on tavallaan pistetty sivuun ja hukutettu sinne singleraitojen taakse.
jussimus
13.01.2008 16:24:45
Matt Sharpin lähtö taisi olla bändille aikanaan sellainen isku että siitä ei olla oikein toivuttu vieläkään. Tai sanotaanko näin että Mattin lähdön myötä bändistä katosi se suurin persoonallisuus ja ja tumman huumorin sävyttämä vinksahdus josta itse tykkään valtavan paljon.

Niin, Mattin lähdön jälkeen pändin spirit jotenkin muuttui...Weezeristä tuli jotenkin liian siloiteltu, tylsä, jotenkin huonolla tavalla liian pro :)

Bändi oli kyllä ennen vuosituhannen vaihtumista pelottavan kovassa iskussa, sen todistavat nuo lukuisat LOISTAVAT b-puolet mitä noilta ajoilta on olemassa. Käsittämätöntä että tuollaisia helmiä on tavallaan pistetty sivuun ja hukutettu sinne singleraitojen taakse.

Joo, niistä vanhoista b-puolista ois saanu mahtavan kolmannen albumin!
gösplstorm
13.01.2008 17:59:14
Aina repeen sille "my name is Jonas" biisille :D (vai onkoha se weezerin)
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
jussimus
13.01.2008 18:08:08
Aina repeen sille "my name is Jonas" biisille :D (vai onkoha se weezerin)

On se Weezerin piisi, ja yks parhaista! Mitäs hauskaa siinä muka on?

Saunan takana on vielä tilaa...
gösplstorm
14.01.2008 10:35:05
On se Weezerin piisi, ja yks parhaista! Mitäs hauskaa siinä muka on?

Saunan takana on vielä tilaa...

Hauskointa biisissä on että kun soitin sitä guitar herossa ja tein kunnon alaspäin suuntautuneen bendin kappaleen herkkään loppuun, niin laulajan sävel soi kauniisti tritonuksessa :D
Kirjoittaja on asiastaan tietämätön hölmö.
jussimus
14.01.2008 10:57:44
Hauskointa biisissä on että kun soitin sitä guitar herossa ja tein kunnon alaspäin suuntautuneen bendin kappaleen herkkään loppuun, niin laulajan sävel soi kauniisti tritonuksessa :D

Täh? Onks toi biisi muka jossain fakin Gitar Hiroussa? No just...
meeza
14.01.2008 12:39:08 (muokattu 14.01.2008 12:40:12)
Itellekin kolahtaa melkeinpä yksinomaan nuo kaksi ekaa levyä, tosin vaikkapa Green Album on ihan menevää nousuhumalamusiikkia. Jonkinlainen sielukkuus jäi vain pois meiningistä Pinkertonin jälkeen, tulee ikävä vaikkapa Across the Sean ihanaa lyyristä vuodatusta.

Riversin uutukaisella soololätyllä on muuten ihan kovia juttuja, esim. Songs from the Black Hole-piisit ovat aika meheviä.
[12:21:28] [ysuviy]: ruokaa saa kraanasta
Bluesmies
08.02.2008 13:12:13
Taidan olla kyllä ainoa, jonka mielestä parhaat levyt on Green Album ja Make Believe. Alkupään tuotanto ei iske.
Apeli
19.06.2008 16:08:58
No niin, uusi punainen levy ollu ulkona jo pari viikkoa. Muutaman kuuntelun jälkeen aika erikoinen levy, ei vähiten sen vuoks että äänessä on muitakin kun Cuomo. Mutta Pork & Beans ja The Greatest Man That Ever Lived tuntuu tähän mennessä kovimmilta, varsinkin jälkimmäinen on varmaan niin Weezerin oma Bohemian Rhapsody kun vaan voi olla.

Lisää vaan!
author
19.06.2008 17:07:00
Hyvää kesämusaa. Green Albumin kuuntelin pitkästä aikaa.
"Brothers and sisters friends and neighbours, vibrations in the mind of the one true God whose name is love." -William Melvin Hicks (1961-1994)
carnation
19.06.2008 17:32:19
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
Pluto
27.08.2008 18:33:08
Puranpa vähän tuntojani aiheesta Weezer.

Nimittäin yleinen totuushan on se, että Blue album ja Pinkerton ovat Weezerin tuotannossa "ne kaksi" levyä, ja muut tulevat sitten kaukaa takaa.

Itse olen tässä viime aikoina kuunnellut bändin 2000-luvun materiaalia, ja huomannut yhden asian. Nimittäin sen, että minua itseäni ärsyttää bändin nykymenossa ennenkaikkea soundit. Kun Weezer aikoinaan kuulosti omalla tavallaan kotikutoiselta, lämpimältä ja silti helvetin voimakkaalta, on bändi nykyään kuin mikä tahansa muukin jenkki-mainstream bändi. Mihin on kadonnut tilan käyttö soundimaailmassa?

Green albumilla ja Maladroitilla on helvetin hyviä biisejä, mutta niistä on tuotantovaiheessa hiottu pois kaikki omaperäisyys, ja lopputuloksena on täyttä radiovalmista huttua, joka ei erotu, ei sitten millään. Make believe taas on uskomatonta sontaa ihan ekasta nuotista viimeiseen. Red albumia en ole vielä kuullut.

Mutta varsinkin tuo Maladroit nousee meikäläisen kirjoissa bändin "kolmanneksi" levyksi, vaikka edelleen ollaan turvallisen matkan päässä kahdesta ensimmäisestä.
Dillon, you son of a bitch!
ten
27.08.2008 23:47:09
Petyin tähän PUNAISEEN! Karvaasti. Ei YHTÄÄN Hash Pipen, Pink Trianglen, Buddy Hollyn... jne. veroista biisiä. Tylsää ja laiskaa. Pork & Beans on lähimpänä sitä mitä Weezer joskus oli, mutta anteeksi nyt vaan... IHAN VITUN KAUKANA!

Sori CAPSIT! as if.
THV-klubi #44. "Mä oon kyllä semmonen ateisti, että mä tommoset jeesukset upotan!" -mohkis
Roberto
08.10.2008 19:47:42

jussimus
08.10.2008 20:05:22 (muokattu 08.10.2008 20:05:38)
Heheh! Huippumeininki :D

http://www.yle.fi/uutiset/pop/oikea/id103894.html

Ei juma! Eipä oo Rivers koskaan ollu noin miees kuin tossa videossa: vaimonhakkaajapaita ja röyhkeen kokoset viikset :D

Se maailman pienin rumpusetti oli kyl kans aika ässä :D
Cathi777
11.10.2008 09:41:00

Kyllä tuo Weezerin taso itse asiassa aika kovana on pysynyt. Kaksi ekaa albumia toki ne helmet ehkä ovat, mutta kyllä Green album on todella hieno levy ja täynnä upeita biisejä eikä todellakaan kalpene kahden ekan levyn materiaalille. Maladroit oli pettymys, se täytyy myöntää, mutta Make Believe oli taas todella suuri yllätys, koska sillä levyllä on paljon hienoja biisejä.

Uusin levy on vieläkin ollut aikamoinen pettymys, vaikka sitä on tullut kuunneltua useamman kerran. Tällä hetkellä tuntuu selkeästi heikoimmalta Weezer-levyltä, mutta en tiedä muuttuuko tilanne sitten ajan myötä.
Only pop music can break my heart...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)