Aihe: Fender precision 51
1 2
pekip
27.04.2007 22:23:08
Onko kokemuksia miten pelittää esim. jassoon tai perus presariin verrattuna?
you don´t have to be the best one,just be a good´un
hollstro
28.04.2007 09:51:23

On kyllä. Soittimena se on aika halko: paksu kaula ja terävät kantit bodyssa joten soittoergonomialtaan se on paljon jäljessä myöhempää Presaria ja erityisesti Jazzia. Hyvä yksilö on kevyt ja resonoiva.

Siinä on ihan oma saundinsa johtuen yksikelaisesta mikistä keskellä. Sopii bluesiin ja perusrokkiin hyvin. Makeen näkönen se on.
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
beissi man
28.04.2007 12:54:21
On kyllä tosi komia tuli joskus testattua se classic sarjalainen 51 presari joka on ilmeisesti veistetty japanissa. Työn jälki oli loistavaa ja kuulosti juuri siltä kun voi olettaa jos pienet ergonomia "ongelmat" ei haittaa niin osta pois. Ja ei se kyllä miuta häirinny että bodyssa ei ollu viisteitä.
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
Riio-Kola
29.04.2007 00:58:11
Tollanen ois kyllä gas-listalla.. Tai oikeestaan sellasella sinisellä paisley kuvioinnilla, löytyneeköhän mistään helsingistä hyllystä, notta vois testata etten haluu sitä? ;)
Narf
beissi man
29.04.2007 10:53:30
F musiikki onkos se nyt kaisaniemi siellä ite testasin kys. peliä.
This is my bass. There are many like it, but this one is MINE. My bass is my best friend. It is my life. I must master it as I must master my life. My bass without me is useless. Without my bass, I am useless.
hollstro
29.04.2007 13:11:09

Tollanen ois kyllä gas-listalla.. Tai oikeestaan sellasella sinisellä paisley kuvioinnilla, löytyneeköhän mistään helsingistä hyllystä, notta vois testata etten haluu sitä? ;)

Terve,

Minusta sininen on ns. Blue Floral (kukkakuvio) ja pinkki on paisley. Pinkkiä Telebassoa olen nähnyt mm. Hesan F-musiikissa. Sinistä en ikinä missään, paitsi kitaroissa (Tele ja Strato). Blue Floral Telebasso ei ole ihan niitä yleisimpiä.

http://cgi.ebay.com/Fender-Blue-Flo … hZ012QQcategoryZ38079QQcmdZViewItem
vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen
Riio-Kola
29.04.2007 14:28:38
Terve,

Minusta sininen on ns. Blue Floral (kukkakuvio) ja pinkki on paisley. Pinkkiä Telebassoa olen nähnyt mm. Hesan F-musiikissa. Sinistä en ikinä missään, paitsi kitaroissa (Tele ja Strato). Blue Floral Telebasso ei ole ihan niitä yleisimpiä.

Jeps, niinhän tuo näkyy olevan. Muistin vain väärin. http://www.station-music.de/ Tuolla näkyisi olevankin tuollainen kukallinen telepresari, mutta näkyy olevan nimellä "Fender 54 Precision Bass Blue Flower", eli ei ole 51, mitähän eroa noilla on? Pinkki on kyllä vähän turhankin gay.
Narf
aho
29.04.2007 20:43:57
Kaikessa "rujoudessaan" aivan mieletön basso! Luovuin omastani hillittömän jatsari-gasin vaivaamana, mutta aion hankkia sellaisen uudestaan. Mikkinä minulla oli seymour duncanin quarter pounder joten soundi oli varsin tanakka, tumma ja lämmin.
ääninäytettä voi halutessaan kuunella www.myspace.com/aamuteho . Signaali menee muistaakseni vain etuasteen läpi ja tonet melkein nollilla.

Se stingin malli kiinostais mua, mutta se nimmari siinä kaulassa jotenkin "vaivaa"...
vähemmän on vähemmän
Antti K.
29.04.2007 20:53:36 (muokattu 29.04.2007 20:54:57)
Kaikessa "rujoudessaan" aivan mieletön basso! Luovuin omastani hillittömän jatsari-gasin vaivaamana, mutta aion hankkia sellaisen uudestaan. Mikkinä minulla oli seymour duncanin quarter pounder joten soundi oli varsin tanakka, tumma ja lämmin.
ääninäytettä voi halutessaan kuunella www.myspace.com/aamuteho . Signaali menee muistaakseni vain etuasteen läpi ja tonet melkein nollilla.

Se stingin malli kiinostais mua, mutta se nimmari siinä kaulassa jotenkin "vaivaa"...

Kyllä siitä sormet yli menee ihan näppärästi.
http://www.lompsa.fi/julkaisu/anttik/dirntsting/index.php?i=8 (sori, kun ei oo parempaa kuvaa)
Näemmä olohuonesoittaja, kun bändi on enempi tai vähempi telakalla.
Spandau-
14.01.2008 11:45:59
Japanissakos nuo höylätään?
"Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen
aho
14.01.2008 12:47:55
Japanissakos nuo höylätään?

Ainakin minun yksilö oli japanialainen
www.myspace.com/boristheconductor
JK
14.01.2008 12:50:05
Ainakin minun yksilö oli japanialainen

Mulla on Nevalaisen veistämä ihan kotimainen. Ja on Hyvä.
Tuokko
14.01.2008 13:28:26
Katselin menneenä lauantaina juuri tuollaista Fender Precision 51:stä Kaisaniemen F-musiikissa. Siinä bassossa pleksi oli ihan kuprulla. Pleksi oli mielestäni aivan liian iso kyseiseen bassoon. Kuuluuko sen pleksin tosiaan olla sellainen, että pleksin ja bodyn väliin mahtuu joissain kohdissa esim. tulitikku ellei kaksikin?
balzary
14.01.2008 13:33:10

Katselin menneenä lauantaina juuri tuollaista Fender Precision 51:stä Kaisaniemen F-musiikissa. Siinä bassossa pleksi oli ihan kuprulla. Pleksi oli mielestäni aivan liian iso kyseiseen bassoon. Kuuluuko sen pleksin tosiaan olla sellainen, että pleksin ja bodyn väliin mahtuu joissain kohdissa esim. tulitikku ellei kaksikin?

Huolimattomasti tehty pleksi. Mä kattelin samaa bassoa pari viikkoa sitten, ja ko. hutilointi jäi mieleen.
J.Hollström
14.01.2008 13:36:58 (muokattu 14.01.2008 13:38:26)
Huolimattomasti tehty pleksi. Mä kattelin samaa bassoa pari viikkoa sitten, ja ko. hutilointi jäi mieleen.

Ääh. Se kuuluu asiaan. Se on ilmeisesti 1-kerrospleksi, jos on alkuperäsäisellä speksillä sorvattu. Orkkisbassoissahan tämä pleksi on pakeliittia, ja ne vasta kuprulla onkin. Antaa lisää feelistä ja mojoa.

http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/M … y+Shade/Studio2/Studio+009.jpg/full

Ruuvejahan tossa on aika niukalti, joten on aika ilmeisetä, että se ei istu tiukasti vasten bodyä. Sama ilmiötä on muissakin 1-kerrosplekseissä havaittu. Ihan custom shop tasolla.
Tuokko
14.01.2008 13:49:32 (muokattu 14.01.2008 13:50:10)
Ääh. Se kuuluu asiaan. Se on ilmeisesti 1-kerrospleksi, jos on alkuperäsäisellä speksillä sorvattu. Orkkisbassoissahan tämä pleksi on pakeliittia, ja ne vasta kuprulla onkin. Antaa lisää feelistä ja mojoa.

http://juki.1g.fi/kuvat/Musakuvia/M … y+Shade/Studio2/Studio+009.jpg/full

Ruuvejahan tossa on aika niukalti, joten on aika ilmeisetä, että se ei istu tiukasti vasten bodyä. Sama ilmiötä on muissakin 1-kerrosplekseissä havaittu. Ihan custom shop tasolla.

Ok. Pleksi vaan näytti siltä että ovat tehtaalla kironneet alihankkijan liian isoksi tekemää pleksiä, mutta väkisin ruuvanneet sen kuitenkin bassoon kiinni, kun on perjantaina pitänyt keretä ajoissa kotiin.

Tossa kuvan bassossa on kyllä mojoa vaikka muille jakaa!

muoks: tarkennus
Spandau-
14.01.2008 15:36:43
Aika kuul.
Ei taida kovinkaan montaa tuommosta "aitoa" olla suomessa?
"Et voi koskaan olla täysin vapaa, jos ihailet jotakuta toista liikaa" -Nuuskamuikkunen
Johannes_t
14.01.2008 15:38:47

Aika kuul.
Ei taida kovinkaan montaa tuommosta "aitoa" olla suomessa?

Taitaa tuo Jukinkin presari olla n. 50 vuotta liian nuori... ;)
Shuffle and Boogie
14.01.2008 18:35:17
Tollaista oon täs jo jonkin aikaan havitellu ehkä kesällä ostan ...
Too Much Monkey Business
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)