Aihe: Kitarakamat-foorumin ärsyttävimmät kliseet.
1 2 3 4 512 13 14 15 1645 46 47 48 49
darrell
14.01.2008 02:00:05
Äh, Robokitarasta ei voi olla koskaan liian vähän ketjuja. Voi kunpa olisi sen verran itsellänikin siviilirohkeutta, että uskaltaisin aloittaa uuden roboketjun!

Tiesittekö muuten, että robokitaralla ei voi bendailla, koska se virittää itseään automaattisesti koko ajan?

Oisko väärin?

Eikö se viritinsysteemi mene pois päältä, kun painaa potikan alas.
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
anttipi
14.01.2008 02:02:05 (muokattu 14.01.2008 02:16:18)

Eikö se viritinsysteemi mene pois päältä, kun painaa potikan alas.

Roboteilla on oma tahto! Ne jyrää meitin. :)

Ei mutta tosissaan, muistan useammassakin yhteydessä lukeneeni noita huvittavia väitteitä, että bendaukset olisivat muka robon kanssa historiaa.

Edit: SE on kyllä pahin mahdollinen klisee, että tuota uutta viritinsysteemiä on melkeinpä moralisoitu sillä perusteella, että "tulevat sukupolvet" eivät muka enää kohta tiedä, mitä se perinteinen virittäminen on... Öh, mitä väliä, kunhan homma hoituu nopeasti ja helposti?? Niin joo, tulevaisuuden nuorisohan ei saa tottua liian "helppoon elämään". Tulihan se televisiokin ja turmeli nuorison...
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
darrell
14.01.2008 02:12:00 (muokattu 14.01.2008 02:14:12)
Ei mutta tosissaan, muistan useammassakin yhteydessä lukeneeni noita huvittavia väitteitä, että bendaukset olisivat muka robon kanssa historiaa.

Aaah, se olikin klisee.

Roboteilla on oma tahto! Ne jyrää meitin. :)
Olen edellisessä elämässä suunnitellut robotteja, niillä ei ole omaa tahtoa, mutta kyllä ne silti jyrää meitin. :-)
Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen.
rosberg
14.01.2008 09:43:56
Täällä suuri klisee on se, että tyypit dumaa kamoja joista on nähnyt pätkän netissä tai ehkä vain kuvan. Roboottikitara on sellainen. Se on oikeasti helvetin hyvä.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
Spiral
14.01.2008 09:50:43

Kitarakamat-foorumin ärsyttävimmät kliseet:
Käsintehty on automaattisesti koneellisesti valmistettua parempi.
(esim. mikkien käämintä)
TandT
14.01.2008 10:04:46
Tämä alkaa myös olemaan melko vakio:

"Onko kellään kokemusta Rocktronin Velocity 100 päättäristä"
"Ei mutta Velocity 150 ja 300 on kovia päättäreitä"

Argh...kun joku joskus vastaisi tohon itse kysymykseen. Itseäkin kiinnostais kuulla vastaus. Tuota kun nyt ei itse pääse Suomen maalla helposti testaamaan.
Artist
14.01.2008 10:04:58
Tiesittekö muuten, että robokitaralla ei voi bendailla, koska se virittää itseään automaattisesti koko ajan?

Tulee muuten mieleen, kun täällä oli joskus juttua uudesta nauha systeemistä, jossa ne nauhat olivat jännän näköisesti muotoiltuja, jotta hienovireen saisi mahd. hyvin kohdalleen, niin jengi ihmetteli niistäkin, että ei voi bendata, hehe!
"Sometimes good guys don't wear white"
Lennu
14.01.2008 10:33:34

Tulee muuten mieleen, kun täällä oli joskus juttua uudesta nauha systeemistä, jossa ne nauhat olivat jännän näköisesti muotoiltuja, jotta hienovireen saisi mahd. hyvin kohdalleen, niin jengi ihmetteli niistäkin, että ei voi bendata, hehe!

Voiko niillä sitten?

Mä en itteasiassa edes soita mitään, mutta mä oon aina täällä pätemässä, kun musta on hauskaa ärsyttää ihmisiä. Netissä kun ei saa turpaansa.
Mnetissä provosoitumisen ennaltaehkäisyn edellytys monikossa:
Tunne Lennut.
-JCM
Artist
14.01.2008 10:36:39
Voiko niillä sitten?

Käsittääkseni ihan hyvin. Tai siis ei. Ei niillä nauhoilla voi bendata, mutta sormilla pitäisi onnistua, jos on onnistuakseen. Tosin ei se tässä ollut olennaista, vaan ylipäänsä hauskaa on tuo pelko bendaamisen mahdottomuudesta kaikkien uusien innovaatioiden myötä.
"Sometimes good guys don't wear white"
rosberg
14.01.2008 12:27:07
Kyllä sillä v1tun roboottikitaralla voi bendailla, kamoon.
Ostin valkoisen Gibson Explorerin: http://www.gibson.com/en%2Dus/Divisions/Gibson%20USA/Guitar%20of%20the%20Week/84Explorer%2DWeek47/
inflames
14.01.2008 13:21:21
Robottikitarahan bendailee itekseen tietty.
Garymoore-vibratot ja albertkingmäiset venytykset helposti jommasta kummasta tonepotikasta vetämällä.
magister
14.01.2008 13:41:24

... vaan ylipäänsä hauskaa on tuo pelko bendaamisen mahdottomuudesta kaikkien uusien innovaatioiden myötä.

Helpompaahan se ois jollei tarttis bendata? Ja soitetaan robokitaroilla sitä uutta, öh, robometallia?
Normaalius on yliarvostettua.
Numb
14.01.2008 13:54:46 (muokattu 14.01.2008 13:57:57)

Robottikitarahan bendailee itekseen tietty.
Garymoore-vibratot ja albertkingmäiset venytykset helposti jommasta kummasta tonepotikasta vetämällä.

Täh, sehän on robo. Se bendaa itse, siinä mistään potikoista vedetä. Siitähän tulee "kitarola", niin kuin on noita pianoloita.

Robokitaran nimi on siis tästedes kitarola! Nyt äkkiä tekemmään sille oma threadi.

Sekin muuten jännä juttu, että vaikka itsekseen soittavat pianot on keksitty, niin silti ne vain ihmiset näkevät viisaaksi sormillaan ihan tavallisia pianoja paukuttaa...
Gattubi ö skugi, bing bong bang -Remu Aaltonen --- Se pitää vetää niig skibbadibbaboungboung skäppidäbbi ticotico hei groopie dountsu teik mai hair de bäng bäng bong! -LamaAjanElvis
Lancelot
14.01.2008 16:29:10
Usein on tullut luettua että hi-gain vahvistin + kuumat mikit olis jotenki huono yhdistelmä ja että saundi menee tukkoon. Eikö juurikin näillä kahdella mennä lujaa hevipiireissä?
Jazkaa
14.01.2008 16:34:08 (muokattu 14.01.2008 16:34:24)
Usein on tullut luettua että hi-gain vahvistin + kuumat mikit olis jotenki huono yhdistelmä ja että saundi menee tukkoon. Eikö juurikin näillä kahdella mennä lujaa hevipiireissä?

No ei helvetissä, Slayeri soittaa alikäämityillä putiikki-mikeillä.

E: Hymiö.
Nazareth
15.01.2008 04:15:20
Samaa mieltä. Varsinkin kun tätä käytetään joskus yleisvastauksena kaikkiin kitarakamakysymyksiin tyylin:

KYS: "Kannattaako ostaa Microcube vai Line6 pikkuspider?"
VAST: "Njaah jos kolvi pysyy kädessä, niin rakenna itse oma vahvistimesi. Netistä löytyy ohjeet ja osat tilaat jenkeistä, piece of cake!"

Totta, tosta unohtuu vaan porukalla sanoa että pitää samalla olla tietämys elektroniikka-asioissa.
This would sharpen you up and make you ready for a bit of the old ultra-violence.
Krice
18.01.2008 13:44:18

Vox Valvetronixia ehdotetaan aina vahvistimeksi.
- "Tarttisin vintage-putkivahvistimen.."
- "Joo, osta Vox Valvetronix, siitä irtoaa kaikki."

Mun mielestä ei saisi ensisijaisesti ehdottaa mallintavaa vahvistinta, vaan mieluummin ihan oikeaa vahvistinta.
saastara
18.01.2008 13:49:40
Mun mielestä ei saisi ensisijaisesti ehdottaa mallintavaa vahvistinta, vaan mieluummin ihan oikeaa vahvistinta.

Viikon paras läppä. :)
Heikot haluavat järjestystä. Mestarit hallitsevat kaaoksen.
Spiral
18.01.2008 13:50:24

Eivätkö mallintavat vahvistimet vahvista ääntä?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)