Aihe: Choose your destiny - ESP EC-1000 1 | |
---|---|
![]() 14.01.2008 00:12:39 | |
Morjes, Olen nyt pitkään pähkäillyt kitaran soiton aloittamisen kanssa. Vähintääkin yhtä pitkään olen ettinyt sopivaa kitaraa itselleni. Kitaraksi olen nyt päättänyt hankkia EC-1000 - http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_vbk.htm Mallista olen varma.. mutta väristä/mikeistä en. eli toinen vaihtoehto on http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_fm_asb.htm - sunburst vaihtoehto jossa emg 81/60 yhdistelmän sijaan löytyy duncanin JB/59 pickupit. Tykkään kuunnella raskaampaa musiikkia kuten metallicaa ja panteraa.. Kuitenkin tykkään myös slashin soitosta, led zeppelinistä ja hendrixistä erittäin paljon Kumpikohan kitara tässä nyt kannattaisi valita.. en oikeasti osaa päättää kumpi soveltuisi itselleni paremmin? Niin ja ongelmaahan hienosti vaikeuttaa vielä se että olen tällä hetkellä irlannissa missä paikalliset musiikkikaupat ei pahemmin ESP kitaroista tunnu tykkäävän. "Ei ole - kokeile seuraavaa kauppaa." Se siitä testaamisesta :) | |
![]() 14.01.2008 00:19:58 | |
Itselläni on EC-1000 59ja custom -mikeillä. Ennen vehkeessä oli tuo EMG:n aktiivihömppä, mutta en siitä oikein tykännyt. Mielestäni nuo passiivit sopivat paremmin hevanderiin ja kaikkeen muuhunkin. Soundi on paljon lämpimämpi ja munakkaampi. Erottelukin on hyvää. EMG pesee nuo passiiviit ainoastaan häiriöttömyydessä. Mielipiteeni on täysin subjektiivinen... makuasioistahan ei voi kiistellä :D Toki | |
![]() 14.01.2008 00:21:42 | |
Omalla kokemuksella sanon että ottaisin tuon duncanin mikeillä olevan skeban. sillä irtoaa hevit ja myös muutakin tyyliä, kun taas itsellä kokemukset emgstä eivät ole olleet muualla kovin herkullisia kuin hevissä. hevi raikaa oikeen hyvin noilla duncaneillakin. Aina kun ollut emg:t kiinni kitarassa niin se kitaran oma saundi ei sieltä juurikaan enää paistanut vaan ne emg:t. Black or White | |
![]() 14.01.2008 00:23:29 | |
Morjes, Olen nyt pitkään pähkäillyt kitaran soiton aloittamisen kanssa. Vähintääkin yhtä pitkään olen ettinyt sopivaa kitaraa itselleni. Kitaraksi olen nyt päättänyt hankkia EC-1000 - http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_vbk.htm Mallista olen varma.. mutta väristä/mikeistä en. eli toinen vaihtoehto on http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_fm_asb.htm - sunburst vaihtoehto jossa emg 81/60 yhdistelmän sijaan löytyy duncanin JB/59 pickupit. Tykkään kuunnella raskaampaa musiikkia kuten metallicaa ja panteraa.. Kuitenkin tykkään myös slashin soitosta, led zeppelinistä ja hendrixistä erittäin paljon Kumpikohan kitara tässä nyt kannattaisi valita.. en oikeasti osaa päättää kumpi soveltuisi itselleni paremmin? Niin ja ongelmaahan hienosti vaikeuttaa vielä se että olen tällä hetkellä irlannissa missä paikalliset musiikkikaupat ei pahemmin ESP kitaroista tunnu tykkäävän. "Ei ole - kokeile seuraavaa kauppaa." Se siitä testaamisesta :) Kummastakaan kitarasta ei ole ainakaan mitään erikoista muistikuvaa, että olisin kokeillut, mutta jos kyseessä on kaksi muuten identtistä mallia mutta eri mikit. Sanoisin, että kun näytät olevan kiinnostunut myös tuosta perinteikkäämmästä puolesta niin noiden mikkivaihtoehtojen välillä kallistuisin ehdottomasti passiiveihin ( duncanit). Aktiivit, erityisesti nuo emg81, tahtovat olla jostain syystä niin " vain sille yhdelle soundille tehdyt". Ja noista emg:istä en ainakaan itse ole koskaan saanut ( en kyllä liikaa ole näitä testaillutkaan, mutta mitä nyt pari kertaa) millään hyviä soundeja tuollaiseen "muuhun kuin metalliin". Kun taas duncanin 69' ja JB:t yltävät varmasti myös metallimusiikkiin, jos sellaista haluaa soittaa, mutta duncaneista saa myös niin paljon muita hyviä soundeja irti. "You think I'm strange because I'm different, I think you're strange because you're all the same." | |
![]() 14.01.2008 01:10:28 | |
Omalla kokemuksella sanon että ottaisin tuon duncanin mikeillä olevan skeban. sillä irtoaa hevit ja myös muutakin tyyliä, kun taas itsellä kokemukset emgstä eivät ole olleet muualla kovin herkullisia kuin hevissä. hevi raikaa oikeen hyvin noilla duncaneillakin. Aina kun ollut emg:t kiinni kitarassa niin se kitaran oma saundi ei sieltä juurikaan enää paistanut vaan ne emg:t. Niin.. sitä vähän pelkäänkin.. Olisi kiva saada jonkinlainen ääninäyte noista JB / 59 mikeistä. Miltä kuulostaa Sweet child of minen riffi? Entäpä Panteran cowboys from hell? Vituttaa kyllä tietyllä tavalla ihan helvetisti että ei pääse kokeilemaan.. toisekseen nuo kitarat ovat amerikoissa todella paljon halvempia, mutta kun ne kaupat ei euroopaan toimita niin minkäs teet. Ainoa keino oikeastaan olisi noilla ameerikan hinnoilla saada se jos joku vapaahetoinen sielu sieltä sen postittaa, anyone? :) Jokatapauksessa... Jos ajatellaan alotelijaa eli alussa ei varmaankaan kovin kummoselta se tilutelu kuulosta, niin kummallakohan mikillä se kuulostaa paremmalta? Duncaneilla vai EMG:llä? - Jotenkin sellanen fiilis että jos ei osaa soittaa/ on alottelija niin tuo EMG on erittäin anteeksiantamaton mikki? | |
![]() 14.01.2008 01:11:42 | |
Veikkaampa EMG81:n omistajana, että se Slash-Hendrix saundi ei kaadu siihen tallamikkiin. Suosittelen ihan rohkeasti sitä kasiykköstä, jos se nyt sitten sattuu olemaan aivan emättimestä ja anaalista, sen voi vaihtaa. Tuskimpa. | |
![]() 14.01.2008 01:27:02 | |
Vituttaa kyllä tietyllä tavalla ihan helvetisti että ei pääse kokeilemaan.. toisekseen nuo kitarat ovat amerikoissa todella paljon halvempia, mutta kun ne kaupat ei euroopaan toimita niin minkäs teet. Ainoa keino oikeastaan olisi noilla ameerikan hinnoilla saada se jos joku vapaahetoinen sielu sieltä sen postittaa, anyone? :) Postikuluineen ja alv. + tullit päälle, niin meneekö niin lähelle Euroopan hintoja, ettei todellista säästöä tule? Säästöä tulee _merkittävästi_ vain, jos on itse matkoilla siellä päin. Ameriikasta kannattaa tilata vain erikoisempia vintage soittimia, tai jos tietää täsmälleen mitä haluaa ja sitä ei täältä saa, tai jos eBaystä irtoaa tsägällä hyvä diili. Näillä kullakin kolmella periaatteella olen itselleni hoitanut sieltä soittimen ja on kannattanut, perus postimyynti ei sitten taas ei. Jokatapauksessa... Jos ajatellaan alotelijaa eli alussa ei varmaankaan kovin kummoselta se tilutelu kuulosta, niin kummallakohan mikillä se kuulostaa paremmalta? Duncaneilla vai EMG:llä? Aivan sama. Mikit vaikuttaa merkittävästi soittoon vasta sitten kun soittotatsi on kehittynyt sun soittotyyliin, se kuumottava vahvistin on hankittuna, jne.. Muutenkin mun mielestä aika kallis ekaksi kitaraksi, mutta toisaalta siitä on paljon hyötyä, jos kitaravehkeet inspiroi. en tiedä, mikä tilanne on, mutta itse jakaisin tuon 1000e jotenkin, esim. perushyvään sähkikseen, vahvistimeen, multiefektiin, ja akustiseen. Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 14.01.2008 01:37:18 (muokattu 14.01.2008 01:38:11) | |
Aivan sama. Mikit vaikuttaa merkittävästi soittoon vasta sitten kun soittotatsi on kehittynyt sun soittotyyliin, se kuumottava vahvistin on hankittuna, jne.. Muutenkin mun mielestä aika kallis ekaksi kitaraksi, mutta toisaalta siitä on paljon hyötyä, jos kitaravehkeet inspiroi. en tiedä, mikä tilanne on, mutta itse jakaisin tuon 1000e jotenkin, esim. perushyvään sähkikseen, vahvistimeen, multiefektiin, ja akustiseen. Tiedostan tämän erittäin hyvin, että kyseinen kitara on varsin kallis ekaksi kitaraksi. Kuitenkin tunnen itseni sen verta hyvin että tämä kitara on se oma valintani. Olen erittäin visuaalinen ihminen, en pysty yksinkertaisesti saada itseäni motivoitua soittamaan jotain kitaraa mikä ei mielestäni näytä puoleensa vetävältä. Tämän takia juuri hylkäsin lukemattomia halpoja/suositeltuja kitaroita, mukaanlukien sen paljon kehutun ibanez RG321. Yksinkertaisesti liian tylsän näköinen. Liian ruma. EC-1000 puolestaan on juuri se mitä kitaralta haluan, pelkästään sen näkiminen kuvista aiheuttaa hyvän olon fibat, tekee mieli alkaa soittamaan kitaraa. Just the way I like it. Olen jo päättänyt ostaa Podin, microcuben ja tietenkin kovakantisen laukun kitaran ohessa. Kallis sijoitus, mutta uskon että sen arvoinen. | |
![]() 14.01.2008 01:49:13 | |
Olen erittäin visuaalinen ihminen, en pysty yksinkertaisesti saada itseäni motivoitua soittamaan jotain kitaraa mikä ei mielestäni näytä puoleensa vetävältä. No tätähän minä jo sanoin, että rokkihommia aloitellessa on etua, jos kamat inspiroi. Näyttää paremmalta peilin edessä. :-) Antaa kaikkien kitaroiden soida. Kielten värähtely yleinen ja yhtäläinen. | |
![]() 25.01.2008 18:26:30 | |
No tätähän minä jo sanoin, että rokkihommia aloitellessa on etua, jos kamat inspiroi. Näyttää paremmalta peilin edessä. :-) Toisaalta - pieni odotus voi palkita - ostin itse reilu vuosi sitten ekaksi kitaraksi melkoista sontaa - ESP:n F-10 pakettikitaran.. nyt parempaan vaihtoa suunnitellessa soundit ja tatsi hintaluokan 500e ESP:eistä ja Epiphoneistakin on suorastaan orgastisia :) | |
![]() 25.01.2008 18:38:09 | |
Morjes, Olen nyt pitkään pähkäillyt kitaran soiton aloittamisen kanssa. Vähintääkin yhtä pitkään olen ettinyt sopivaa kitaraa itselleni. Kitaraksi olen nyt päättänyt hankkia EC-1000 - http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_vbk.htm Mallista olen varma.. mutta väristä/mikeistä en. eli toinen vaihtoehto on http://www.thomann.de/ie/esp_ltd_ec1000_fm_asb.htm - sunburst vaihtoehto jossa emg 81/60 yhdistelmän sijaan löytyy duncanin JB/59 pickupit. Miks sulla on irkkusivut thomannilta? Eiks kannattaisi ihan suomiosastoa käyttää? Just. | |
![]() 25.01.2008 19:37:06 | |
Tää nyt on taas jo vähän klisee, mutta onko pakko olla uusi, noita nimittäin pyörii torillakin vähän väliä. Nytkin näytti yks Esp Ltd EC-1000 olevan (http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=210346). Hyvä puoli on ,että saat halvemmalla, ja jos myyjä sattuu olemaan lähettyvillä niin pääset testaamaankin. Niin ja en tosiaan tunne linkin kitaran myyjää, ja olen muutenkin enemmän basisti:) | |
![]() 25.01.2008 19:39:01 | |
Olen jo päättänyt ostaa Podin, microcuben ja tietenkin kovakantisen laukun kitaran ohessa. Kallis sijoitus, mutta uskon että sen arvoinen. Ok, hyvä että on selkeät sävelet. Mietin vaan, että mihin meinaat tuon Podin kiinnittää? Tuon Micro Cuben perässä se ei varmasti pääse aivan oikeuksiinsa. Suosittelisin mielummin sijoittamaan tuon Podin ja Micro Cuben rahat johonkin hyvään vahvariin jossa on hyvä perussoundi ja efektit jo valmiina. Esimerkiksi Voxin Valvetronixit tai uusi Line 6:n Spider Valve voisivat olla oikein passeleita... Pod ja Micro Cube kun tekevät vähän niinkuin samaa juttua, turha nitä on kahta hommata - mun mielestä "It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious."
-Bill Hicks | |
![]() 25.01.2008 20:42:25 | |
Ok, hyvä että on selkeät sävelet. Mietin vaan, että mihin meinaat tuon Podin kiinnittää? Tuon Micro Cuben perässä se ei varmasti pääse aivan oikeuksiinsa. Suosittelisin mielummin sijoittamaan tuon Podin ja Micro Cuben rahat johonkin hyvään vahvariin jossa on hyvä perussoundi ja efektit jo valmiina. Esimerkiksi Voxin Valvetronixit tai uusi Line 6:n Spider Valve voisivat olla oikein passeleita... Pod ja Micro Cube kun tekevät vähän niinkuin samaa juttua, turha nitä on kahta hommata - mun mielestä nii... nyt mennään kyllä niin kaukana "oikeasta" kitarasaundista kun vaan voidaan:) Aktiivi EMG+podµcubet... Mallintavaa ja digitaalia sekä lisää transisitorisurinaa.. Sanoosin että jotain industrialmeteliä varten sopivat kuin finni otsaan mutta Jostain Gunsrosesista turha haveillakkaan.... no tosin itse vannon putkien nimeen ja passiivimikkeihin niin.. siitä tylytys. Toisaalta miksi sen ekan kitaran pitäisi olla joku halpa paska? Parempi jälleenmyyntiarvo latusoittimella on ja jos pystyy pistää paalua niin miksi pitäisi paskasta saundista heti alussa kärsiä kun , voi parempaakin saada,ja eikai se ole keltään pois vaikka itsekin paskoista joutunut aloittamaan... Nyt jos olisin ekoja kamoja hommaamassa niin ostasin kyllä samantien asiallisen putkinupin ja keskitasosen kitaran sillä kalliimmissa kitaroissa maksaa yleensä sellaset pikkuasiat joita aloittelija ei edes huomaa ja vahvistin vaikuttaa enemmän kuin kitara kaikkeen saundista soittoiloon. Toriltahan näitä rommppeita löytyy puoleen hintaan mitä thompalta... n.1500_ saat huippusetin. Tunteella päin vittua. | |
![]() 25.01.2008 21:02:42 | |
Parempi jälleenmyyntiarvo laatusoittimella on Se klassinen Pacifica 112, hinta uutena 220-230e - käytettynä noista saa helposti 150-160e - siispä takkiin tulee n. 70e "Laatusoitin", sanotaan vaikka 2200-2300e - hinta käytettynä ..?.. - takkiin tulee ..?.. ;-) "I am like a cross between Hendrix and Mozart...only better!" - Siggi Björnstrupp | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)