Aihe: Remo Emperor Valmistusvirhe!
1 2 3 4
toba
11.01.2008 18:54:48 (muokattu 11.01.2008 18:55:58)

En oo ikinä kuullu tämmösestä, nyt se sitten tuli todettua:

Kävin hakemassa 22" tuumaseen PDP basariini uuden kalvon, valitsin Remon Emperorin, asensin sen ja huomasin että kalvo pursuaa kantin yli. "What THE FUCK!".
Näin se oli, vaikka kuinka ois koittanu survoa sitä kanttia siihen fiksusti niin ei se vaan loksahtanut paikoilleen niinkuin aina ennen, kokeilin vielä huvikseni kahta entistä rikkinäistä kalvoa mitä oli jääny treenikselle pyörimään, toinen Evans EQ2 ja toinen joku Remo. Kummatkin istuivat passelisti niinkuin kuuluukin.

Menin sitten liikkeeseen valittamaan asiasta eivätkä ne uskoneet, vaan väittivät että "ne on kyllä kaikki samanlaisia, taitaa PDP-bassorumpu olla vaan kiero". Noh, ei nyt viitsi tässä kuitenkaan ruveta jauhamaan paskaa seläntakana, sentakia vaihdoin Remoon koska se on kaverini faijan liike, eikä niillä Evansseja ole. Noh, kun sain Emperorin palautettua niin vaihdoin sen Powerstroke3:een ihan huvikseni. Palaan asiaan kun olen tullut treenikseltä, toivotaan että istuu ;)

(Kyllä vitutti eilen niin suunnattomasti, jo neljäs päivä kun syystä tai toisesta on jäänyt treenaamatta)
meteors
12.01.2008 09:28:04
Kyllä se varmaankin valmistusvirhe on, itselläkin remoissa jotain pientä useasti ollut, minusta yliarvostettumerkki tänäpäivänä ja osa kalvoistahan tehdään halpatuotantona jossain en muista missä maassa. Legenda merkkihän tuo remo on mutta minusta se ratsastaa tuolla vanhalla maineella kun oli joskus niin hyvä.
Vaihdoin itse kokeilumielessä täyden satsin Evansia settiini ja oli hyvä valinta, ovat kalliimpia mutta laatu varmempi, ja minun mielestäni Evansin kalvomallisto vastaa enemmän tämänpäivän tarpeita, remo ehkä hieman vanhanaikainen.

Täytyy sanoa että evanseissa tuntuisi pysyvän vire paremmin, ei tarvitse jatkuvasti ruuvailla ja jotenkin parempi atakki G2:ssa kun remon keisareissa. Etenkin pikkutomeissa G2 toimii loistavasti, ne rummut todellakin laulaa kirkkaasti niinku ne evanssilla mainostaa.
Shitmanek
12.01.2008 11:34:02
Minä ostin tuossa syksyllä satsin Ambassadoreja ja rupesin ihmettelemään kun 12" kalvo ei istu millään rumpuun. Pienen tutkimisen jälkeen huomasin että se kalvon oma vannehan on aivan kiero. Menin liikkeeseen palauttamaan kalvon ja myyjätkin ihmettelivät kovasti ja alkoivat etsiä korvaajaa. Se osoittautuikin vaikeahkoksi tehtäväksi, sillä (muistaakseni) noin viidestätoista kalvosta ehkä kaksi olivat käyttökelpoisia, muut kieroja. Sain sitten ehjän kalvon ja vielä reilusti alennustakin 8" kalvosta, jota ei muita kalvoja hakiessani ollut varastossa.
M.A.C.H.O. # 12 "Oh well, I'm a chartered accountant, and consequently too boring to be of interest" "Come on, Bennett. Let's party."
Kailis
12.01.2008 15:18:50

Olen siirtynyt Evansiin. Helpompi viritys, kestää paremmin, tasaisempi laatu
Niq
12.01.2008 15:58:25

Olen siirtynyt Evansiin. Helpompi viritys, kestää paremmin, tasaisempi laatu

Niin ja huonompi soundi. Evans G1 ja Ambassador olen omissa tomeissani kokeillut, G1 kuulostaa vaisulta ja halvalta, Ambassador taas hyvältä ja pyöreältä. Remot olivat vielä käytettyjä, siinä missä G1 uudet. Jotekin myös kovempi tatsi oli noissa Evanseissa. En vaan tykkää. Aquariania ois ihan kiva kokeilla, toisesta virvelissä on semmonen ja siitä kyl oon tykännyt. Ei vaan taida ihan joka hyllystä noita löytyä.

Mitä tulee noihin Remojen laatuongelmiin; en ole itse todennut mitään täällä esillä olleista ongelmista, Coatedeissa pysyy pinnoite hyvin, kalvot istuu paikalleen ja yön kiristyksen jälkeen virekin pysyy kohdillaan.
"I have a cunning plan" -Baldrick
jazzmies
12.01.2008 20:32:49
Niin ja huonompi soundi.

Komppaan. Lähes yhtä tukkoisia ovat kuin Aquarianitkin, vaikka mylarit ovat käytännössä samaa. Jotenkin Remossa on ylivertainen dynamiikka ja yläpää.
Maukasta makkaraa - Raikasta vettä - Kirkasta kalakeittoa
Kailis
12.01.2008 20:42:20

Ai niin unohtui sanoa että parempi soundi kuin Remossa
Bacchus
12.01.2008 21:34:22
Evanssi antaa päätä paremmin.
Mikko A
13.01.2008 00:31:51
Niin ja huonompi soundi. Evans G1 ja Ambassador olen omissa tomeissani kokeillut, G1 kuulostaa vaisulta ja halvalta, Ambassador taas hyvältä ja pyöreältä. Remot olivat vielä käytettyjä, siinä missä G1 uudet. Jotekin myös kovempi tatsi oli noissa Evanseissa. En vaan tykkää.

Aivan samanlaiset havainnot tehty täälläkin. G1 coated vs. Ambassador coated. Enkä allekirjoita kyllä sitäkään että Evansit olis sen helpompia virittää kuin Remotkaan.
The space is filled with orbiting children.
toba
13.01.2008 00:44:49 (muokattu 13.01.2008 00:47:05)

Kiitoksia vastauksista :)

Noniin, kokeilin sitä Powerstroke3:sta ja siinä kävi ihan samallalailla kun Emperorissakin, no enää en viittiny palauttaa koska soitin sillä jo vähäsen.
ÄRSYTTÄÄ! Kokeilin mainoskalvon vannettakin siihen eikä auttanut, kokeilin vielä uudestaan vanhoja rikkinäisiä kalvoja ja kyllä istuivat ihan passelisti edelleen. Päädyin hetkellisesti siihen tulokseen, että bassorumpuni on mennyt ehkäpä soikeaksi, ja sitä mukaa kalvokin on muokkautunut, mutta silti se tuntuu aika kaukaa haetulta ratkaisulta. Noh, huomenna aijon kokeilla sellaista, että kokeilen kyseistä Remon kalvoa kaverini bassariin (Sonor) ja sitten asian pitäisi ratketa, eli joko kalvossa on vika, tai sit mun bassorummussa. Hemmetti, miten se PDP voi mennä noin vaan soikeaksi niin lyhyessä ajassa! En voi millään uskoa, musiikkiliikkeestäkin tuli jo kommenttia että "ihan hyvin se on mahdollista".

Miten se on perjaatteessa mahdollista että ihan vähän aikaa sitten vielä kaverini 22" kalvo istui mun bassorumpuun, vaikkakin se oli ollut kaverini bassarissa kiinni, eihän se sitä voi selittää että se kalvo olis muokkaantunut kaverini bassarissa niin että se istuisi mun "soikeaan" bassariin.
Huoh. Rupeaa jo tulemaan korvista ulos tää pähkäily. Noh, huomenna tosiaan kokeilen vielä tuota Remoa kaverini bassorumpuun, ja jos se ei vaan yksinkertaisesti istu, niin sitten menen kyllä välittömästi musiikkiliikkeeseen ja testautan sen kalvon niiden rumpusettiin/setteihin ja nauran räkäsesti, koska siinä vaiheessa se tuskin istuu mihinkään 22" bassariin ;D

Mutta edelleen. Miten sekään sitten voi olla mahdollista että olis jo toinen valmistusvirhe kalvo. Voiko sekään olla mahdollista että ne on vaan saanut tilauksessa erän paskoja kalvoja. Huhhuh.. Ihme meininkiä, uskomatonta.

EDIT: Tosiaan se Evans mitä käytin, olikin EQ3, ja oikeasti, tästä lähtien käytän vaan sitä, tai ainakin Evanssia, tuntuu jotenkin orvolta soittaa nyt remon kalvolla, jäin kovasti kaipaamaan EQ3:sen tatsia, siinä oli vaan sitä jotain, varsinkin kun pedaalina toimii Yamaha Flying Dragon Pearlin Eliminator nuijilla (muovipäät käännettyinä), täydellinen kombinaatio! ;)
Strumbali
13.01.2008 11:13:04
Enpä lukenu kaikkia viestejä, mutta ne Remon basarikalvot tulee silleen basariin, että ei oikein näytä istuvan. Eli se kalvon metallivanne ei tule rummun vannetta vasten. Itse kävin läpi aikanaan kolme eri kalvoa ja kahta eri basariakin vertasin. Johtopäätös: ne vaan on semmosia. Samaa on ihmetellyt joku muukin palstalla...
toba
13.01.2008 12:09:29

Enpä lukenu kaikkia viestejä, mutta ne Remon basarikalvot tulee silleen basariin, että ei oikein näytä istuvan. Eli se kalvon metallivanne ei tule rummun vannetta vasten. Itse kävin läpi aikanaan kolme eri kalvoa ja kahta eri basariakin vertasin. Johtopäätös: ne vaan on semmosia. Samaa on ihmetellyt joku muukin palstalla...

No ei kyllä voi pitää paikkansa! Tuohan olis jo älytöntä, koska tuo on ensinnäkin ensimmäinen kerta, ja toisekseen en oo koskaan kuullu kellään tämmöstä. Mutta, niinkun sanottu niin tänään kokeilen sitä kaverini basariin ja sitten pitäisi totuuden selvitä ;) eli se on jo sula mahdottomuus että kaverini basari olis myös kiero.
Strumbali
13.01.2008 13:14:43
No ei kyllä voi pitää paikkansa! No kokeile. ;-)
Roberto
13.01.2008 13:20:48

Jotenkin Remossa on ylivertainen dynamiikka ja yläpää.

Hmh... mites Ambassador vs. Modern Vintage?
toba
13.01.2008 23:36:01

Ei jumankauta, se Powerstroke3 näköjää meni aika hyvin kaverin basariin, mutta niin meni ne edellisetkin kalvot, ja ne edelliset kalvot menee myös EDELLEEN hyvin mun basariin, nyt hajoaa pää. Noh, huomenna F-musiikkiin ostamaan Evanssi tilalle ja katotaa miten käy :)
Danko
14.01.2008 00:31:00

Hmh... mites Ambassador vs. Modern Vintage?

aquarianit olis tarkoitus laittaa kokeiluun kunhan renaissancet vielä vähän kulahtaa, mutta olikos nyt modern ja american vintagen ero tasan siinä, että jälkimmäiset on snadisti isompia ja _pitäis_ istua vanhempiin kannuihin paremmin?
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
studiotyöskentelyssä on tärkeää että pohjat on hyvät ja pysytään aika tauluissa. -MJP
lkx
14.01.2008 02:26:34

Ei jumankauta, se Powerstroke3 näköjää meni aika hyvin kaverin basariin, mutta niin meni ne edellisetkin kalvot, ja ne edelliset kalvot menee myös EDELLEEN hyvin mun basariin, nyt hajoaa pää. Noh, huomenna F-musiikkiin ostamaan Evanssi tilalle ja katotaa miten käy :)

Sovittakaa niitä sun vanhoja kalvoja vielä siihen kaverinkin bassariin - onko ne muokkautunu kieroiksi tai jotain.
Hilfe! Ich bin ein Fisch.
Strumbali
14.01.2008 09:04:10 (muokattu 14.01.2008 09:31:38)
Voisko ero olla bassorummun vanteissa? Minun muistikuvan mukaan kyse ei ole kuitenkaan kuin ehkä reilusta millistä, että vanne menisi kunnolla paikalleen...

Jatkan vielä. Eihän se basarin puuvanne niin jäykkä ole, etteikö taipuisi kalvon mukaisesti paikalleen, vaikka basari olisikin kiero. Eikä se kalvo taasen mitenkään huonosti istunut ainakaan minulla paikalleen. Mutta jos basarin vanne on on sen verran nihkeästi mitoitettu, että kalvo ei vaan mahdu paikalleen. Eli tuon voisi testata laittamalla sen kaverin basarin vanteen siihen sun rumpuun.

edit.
Roberto
14.01.2008 10:20:53

aquarianit olis tarkoitus laittaa kokeiluun kunhan renaissancet vielä vähän kulahtaa, mutta olikos nyt modern ja american vintagen ero tasan siinä, että jälkimmäiset on snadisti isompia ja _pitäis_ istua vanhempiin kannuihin paremmin?

Noin juuri pitäis olla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)