Halford 13.01.2008 10:29:46 | |
---|
Olen ostamassa Musafasulta uutta kitaraa. Olisiko järkevää/mahdollista pyytää myyjäliikettä tekemään kitaralle jonkilainen ensihuolto tai trimmaus? Eräässä Etelä-Suomen pikkuliikkeessä myyjä käytti kolme varttia myymänsä kitaran hienosäätöön, tsekkasi ja hioi nauhojen päät, tarkisti yläsatulan, tallan, ym., ym. Miten mahdetaan Musafasulla suhtautua moiseen pyyntöön? |
Twinkle 13.01.2008 10:55:14 | |
---|
Miten mahdetaan Musafasulla suhtautua moiseen pyyntöön? Luultavasti tarjoavat siellä kaupassa eksaktimpaa tietoa tästä kuin kukaan muusikoiden.netissä. Kysy sieltä, luulisin että tekevät huollot joko ilmaiseksi tai halvalla. |
Halford 13.01.2008 11:08:31 | |
---|
Varmasti näin on. Halusinkin tietää mikä on uutta kitaraa ostettaessa yleensä käytäntö. Itse en ole koskaan uutta kitaraa ostanut eikä muutenkaan ole oikein kokemuksia näissä asioissa. |
Twinkle 13.01.2008 11:11:37 | |
---|
Varmasti näin on. Halusinkin tietää mikä on uutta kitaraa ostettaessa yleensä käytäntö. Itse en ole koskaan uutta kitaraa ostanut eikä muutenkaan ole oikein kokemuksia näissä asioissa. eiköhän se käytäntö ole että kysymättä ne ei tee mitään ylimääräistä, paketista ne suoraan annetaan kuluttajalle. Näin siis ainakin silloin kun minä olen joskus jotakin ostanut. Vähän dedikoituneemmat firmat on sit olleet parempia, esim. kitarapajasta lähtevät aika priimakunnossa kaikki mitä sieltä ostetaan. Kannattaa tota trimmausta kysyä, ei se ota jos ei annakaan mitään. |
Kun ostin basson Turun F-musiikista, niin myyjä tarjoutui säätämään kaularautaa yms. Ihan siis kysymättä. |
pekurides 13.01.2008 11:34:08 | |
---|
Kyllähän käyttöönotto säätö/tarkistus pitää luonnollisesti uuteen tuotteeseen kuulua. Tai ainakin pitäisi. Tosin helpommalla pääsevät jos asiakas ei tajua vaatia sitä. Melkein voisi sanoa että takuun piiriin kuuluisi. Jos vaativat ylimäärästä rahaa siitä niin sano että ostat sitten mielummin saman kepin säädettynä muualta nii luulisi rupeavan alkavan tapahtua. Tunteella päin vittua. |
Kivijalka 13.01.2008 11:55:13 | |
---|
Kyllähän se aina liikkeestä antaa positiivisemman kuvan kun säätää soittimen kuntoon ennen myyntiä... Itse tosin olen moisista kieltäytynyt ellei kitarassa ole selkeästi ollut jo jotain suurempaa remontoitavaa, eivät ne kuitenkaan minua paremmin sitä keppiä osaa säätää eikä kukaan koskaan voi toisen säätömieltymyksiä tietää. If you want clean, buy a vacuum cleaner. |
ranttis 13.01.2008 12:14:21 | |
---|
mulle on aina laitettu kaikki intonaatiot ja kaularaudat sekä kysytty, että mille korkeudelle kielet laitetaan ja nekin laitettu kuntoon. SG:tä ostaessani, oltiin Schallerin lukotkin ihan kysymättä laitettu ilmaseksi (en siis maksanu lukoista mitään). tämä siis turun f-musiikissa. saattaa johtua kyllä siitä, että tunnen myyjän hyvin=) niinpä... |
-Juice- 13.01.2008 12:42:36 | |
---|
Ostin stratoni Turun F-musasta pari vuotta sitten. Kitara oli tilauskamaa ja kun menin sitä noutamaan, oli jotain ihan pieniä toivomuksia säätöjen suhteen, esim. kielen korkeus yms. Nämä pikkusaadöt tehtiin luonnollisesti aivan mukisematta ja samalla luvattiin ensimmäinen täyshuolto/tarkistus ilmaiseksi, sitten kun tarvitsee. Silloin oli vielä Sakke myymässä, mutta eipä taida enää olla kun Peer Guntin kanssa kiertelee. Off topic: Miten ihmeessä saa näppiksestä saksalaisen Y:n, eli u umlautin? Kertokaa viisaat, niin osaan seuraavaksi kirjoittaa Peer Guntin oikein. "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta! |
Kivijalka 13.01.2008 12:46:29 | |
---|
Paina sitä å:n vieressä olevaa nappia ja sen jälkeen perään u. Olettaen että "ü" oli haussa. If you want clean, buy a vacuum cleaner. |
-Juice- 13.01.2008 12:49:03 | |
---|
eli siis niinkuin näin: ü...katos katos, kyllä tyhmäkin näköjään voi oppia. kiitoksia neuvosta! "Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta! |
Halford 13.01.2008 13:26:34 | |
---|
Turun Musafasusta juuri on kysymys. Kommenttienne perusteella asia kannattaa ottaa ainakin puheeksi. Kiitos avusta. Yamaha Pacifica 112 olisi aikomus ostaa..... |