Aihe: todelliset lahjakkuudet/virtuoosit takaalalla
1 2
badcompany
11.01.2008 19:15:52
löysin mielenkiintoisen kolummin tässä:http://www.classicrocksuomi.com/crs … ;task=view&id=179&Itemid=51 luettuani rupesin miettii että keitä kovia muusikoita on kuuluisien artistien bändeissä mutta koskaan eivät loista suurelle yleisölle.onko teillä esimerkkejä?.
jannu
12.01.2008 05:48:04
No onko sulla itselläsi esimerkkejä? Mun mielestä about kaikki tyypit jotka suitsutuksensa ansaitsevat, sen myös tänäpäivänä saavat, jos vain haluavat.

Kyllä mä ymmärrän, mitä sä ajat takaa. Mutta silti mä kysyisin ennemmin: miksi taustavaikuttajien, olivatpa he soittajia, tuottajia, mitä tahansa, pitäisi saada yhtään enempää julkisuutta ja suklaata kuin mitä on tarjolla? Jos heebo/heebotar tyytyy osaansa ja diggailee tilipussiaan ja sitä mukavaa paikkaansa varjossa, miksi pitäisi väkisin alkaa hehkuttamaan ja jauhamaan että "Jami soittaa nyt ihan selkeesti hei ton Esan varjossa ja sehän on vitun paljon kovempi jätkäkin oikeesti, läpäläpä..."?

Joojoo, Vai on kovempi kuin Zappa ja Townsend on kovempi kuin Vai. Siellä viivan alla painaa kuitenkin se, tajuaako ne takarivin taavit että milloin on vaan paree pysyä siellä taustalla ja sitten kun pääsee itte loistamaan niin sitten loistetaan jos siltä tuntuu.

Ne jätkät saa kredittiä, jotka sitä haluaa ja ansaitsee. Se on mun mielipide. Se voi toki olla väärä, varsinkin näin kännissä.
jotain muuta persoonallista
lxi
12.01.2008 16:01:18
Hyvä jos pidit kolumnia mielenkiintoisena. Minusta se oli kuin seiskaluokkalaisen äidinkielen aine. Oh hoh, että taustamuusikotkin saattavat olla hyviä soittajia... no enpä olisi uskonut!
The fact that no one understands you doesn't make you an artist. | kuunneltua | Projekti: Levyhyllyn järjestelmällinen läpikäynti
shovi
12.01.2008 16:35:18
Hyvä jos pidit kolumnia mielenkiintoisena. Minusta se oli kuin seiskaluokkalaisen äidinkielen aine. Oh hoh, että taustamuusikotkin saattavat olla hyviä soittajia... no enpä olisi uskonut!

Haha, mitäköhän sä sanoisit mun "kolumneista"! Joo, mut olihan toi nyt hiukan diipadaapaa. Jengi tulee katsomaan bändiä yleensä ja toivottavasti vähän eri syistä kuin siitä, kuinka hyvä soittaja siellä stagella keekoaa.
Lord of the strings
12.01.2008 17:23:23
No joku Malcom Young haluaakin pysytellä taka-alalla pikkuveljen kerätessä huomion ja kunnian, mutta kyseessähän on ehdottomasti komppikitaristien parhaimmistoa. Ja älytön riffikone kaikenlisäksi. Suurimmat accadacca-hitit taitavat olla miehen käsialaa.
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
M-Juhana
12.01.2008 17:28:04

No joku Malcom Young haluaakin pysytellä taka-alalla pikkuveljen kerätessä huomion ja kunnian, mutta kyseessähän on ehdottomasti komppikitaristien parhaimmistoa. Ja älytön riffikone kaikenlisäksi. Suurimmat accadacca-hitit taitavat olla miehen käsialaa.

Mä olen aina antanut itselleni ymmärtää, että Malcom on koko bändin liideri. Koko juttu on Malcomin ohjauksessa.
Paskaa huumoria Pirkanmaalta vuodesta 1964.
Lord of the strings
12.01.2008 18:10:17
Mä olen aina antanut itselleni ymmärtää, että Malcom on koko bändin liideri. Koko juttu on Malcomin ohjauksessa.

Melko pitkälti kyllä. Olet aivan oikeassa. Puhuin tässä tosin mediasta/konserteista, jossa Brian Johnson ja Pikkuveli-Young hoitavat hullutelun. Eikös tätä tässä haettu?
"Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))>
Epämuusikko
12.01.2008 18:26:03 (muokattu 12.01.2008 18:26:33)
Ehkä ne takarivin taavit tyytyy siihen että ne on helvetin hyviä muusikoita. Niiden ei tarvi paistatella lööpeissä ja naistenlehdissä.

Mikä on näinä maailmanaikoina äärimmäisen kunnioitettavaa. Vaikka Tiina 12 v ei heitä äkkiseltään koko nimeltä muistaisi.
"Joskus annoin. Voi jumalauta sitä pieremistä"-Noir. Bustard #1
rintapek
12.01.2008 20:42:53

Tästä ei nyt kovasti aikaa edes ole, kun oli sekä lehdissä, että töllössä juttua naispuolisesta!!! basistista, joka on vetänyt bassot useammallekin melko legendaariselle levylle.
Tästäkö avauksessa lienee kyse?
Nimeä en tähän laita. Sen voi jokainen joka ei tiedä googlata ihan itse.
Studiomuusikoita on varmasti käytetty maailman sivu, jopa paikoissa, missä itse muusikot eivät tiedä mitään.
One kind of music only - the good kind
Cucumber?
12.01.2008 20:46:04
Niin joillekin riittää se hyvä musiikki. ...Yhteensoittohan on se juttu jokatapauksessa. Eikös hyvä soittaja ollut semmonen joka saa muut kuulostamaan hyvältä? Ja enpä menisi totakaan allekirjottamaan että jos halua on niin se on siitä kiinni...tuskin...Yleensäkin on varsin vaikeaa määritellä tätä todellista lahjakkuutta/virtuositeettiä. Se on arvokasta mitä arvostetaan, komppaaminen tai sooloilu tai riehuminen lavalla, nopeus, tarkkuus, säveltäminen, sovittaminen, eri tekniikat, monipuolisuus jne.
miredritr
12.01.2008 21:00:15 (muokattu 12.01.2008 21:05:27)
Eikö se tullut jo tuossa kolumnissakin esille että miksi ne taustasoittajat ovat taka-alalla. Perustakoot sooloilua varten omat bändinsä.
Henko
13.01.2008 11:35:39

Juu, ja olohuoneista saattaa löytyä ties kuinka paljon virtuosimaisia soittajia, mutta ei niistä keulakuvaks oo, hyvä jos bänditouhuihin yleensä. Vaikka tätä pointtia keskustelun aloittaja tuskin hakikaan.
Nokia - connecting pipes
Trey
14.01.2008 21:23:47
Tästä ei nyt kovasti aikaa edes ole, kun oli sekä lehdissä, että töllössä juttua naispuolisesta!!! basistista, joka on vetänyt bassot useammallekin melko legendaariselle levylle.
Tästäkö avauksessa lienee kyse?
Nimeä en tähän laita. Sen voi jokainen joka ei tiedä googlata ihan itse.
Studiomuusikoita on varmasti käytetty maailman sivu, jopa paikoissa, missä itse muusikot eivät tiedä mitään.

näin itteki tän dokkarin ja mietin kans et miks on jääny niin taka alalle. itteeniki vituttanu kun nimen unohdin. Se nainenhan soitti lähes kaikilla beach boys levyillä ku ite rantajätkät oli niin huonoja soittajia. ja muistan ku siinä dokkarissa veti kitarasoolon jossa jamittelu tilaisuudessa niin leuka loksahti. Ehdottomasti paras naiskitaristi/basisti jonka oon nähny...

tai voi olla et puhun ihan eri tyypistä...
Ossi
15.01.2008 00:01:53

itteeniki vituttanu kun nimen unohdin.

Kevyen musiikin yleissivistykseen kuuluu tietää kuka on Carol Kaye :)
Pieni rumpalipoika
15.01.2008 00:03:19

Kevyen musiikin yleissivistykseen kuuluu tietää kuka on Carol Kaye :)

Toisaalta, sivistyksellä ja kevyellä musiikillahan ei ole toistensa kanssa mitään tekemistä.

Hoho.
Rummut nurin ja nussimaan!
Diablero
15.01.2008 03:05:01
Jos en väärin muista niin Carol Kayen tapauksessa oli kyse Motown -levy-yhtiön törkeästä toiminnasta.
Meinigillä valkoiset studiomuusikot soittaa raidat - levyn kansiin mustien muusikoiden nimet.
Starlia
15.01.2008 04:10:45
Alice Cooper - Hey Stoopid muusikot:

Slash - Guitars (1)
Joe Satriani - Guitars (1,4,7,9,12), Backing Vocals (1)
Stef Burns - Guitars (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12)
Steve Vai - Guitars (7)
Vinnie Moore - Guitar (8,11)
Mick Mars - Guitar (10)
Hugh McDonald - Bass (1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12)
Nikki Sixx - Bass (7)
Mickey Curry - Drums (all)
John Webster - Keyboards (1,2,3,4,7,9,10,12), B3 Organ (5)
Steve Croes - Synclavier (1,10)
Robert Bailey - Keyboards (2,5,6,7,8,10,12)
Jai Winding - Keyboards (6)
Chris Boardman - String Arrangements (6)
Backing Vocals - Ozzy Osbourne (1), Zachary Nevel (1)
jurpontor
15.01.2008 04:58:58
Jos en väärin muista niin Carol Kayen tapauksessa oli kyse Motown -levy-yhtiön törkeästä toiminnasta.
Meinigillä valkoiset studiomuusikot soittaa raidat - levyn kansiin mustien muusikoiden nimet.

Ei se nyt "ihan" noin mennyt. Ennen Marvin Gayen levyä "What's going on" vuodelta '71 niissä Motown-levyissä ei lukenut tasan kenenkään sessiosoittajan nimeä, ihonväriin katsomatta.
"Te ette osaa." -- Tattarisuon konttorin katsastusmies
Henko
15.01.2008 21:33:34

Alice Cooper - Hey Stoopid muusikot:

Slash - Guitars (1)
Joe Satriani - Guitars (1,4,7,9,12), Backing Vocals (1)
Stef Burns - Guitars (1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,12)
Steve Vai - Guitars (7)
Vinnie Moore - Guitar (8,11)
Mick Mars - Guitar (10)
Hugh McDonald - Bass (1,2,3,4,5,6,8,9,10,11,12)
Nikki Sixx - Bass (7)
Mickey Curry - Drums (all)
John Webster - Keyboards (1,2,3,4,7,9,10,12), B3 Organ (5)
Steve Croes - Synclavier (1,10)
Robert Bailey - Keyboards (2,5,6,7,8,10,12)
Jai Winding - Keyboards (6)
Chris Boardman - String Arrangements (6)
Backing Vocals - Ozzy Osbourne (1), Zachary Nevel (1)

Ilmankos se onkin niin paska levy.
Tämä hissi menee vain alaspäin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)