Aihe: Ongelmia Cubasen ja Pod XT Liven kanssa
1
BaaHuu
10.01.2008 22:08:32
Tarkoitukseni olisi äänittää kitaraa Pod XT Liven kautta Cubase SX kolmoseen Podin USB-portista. Kuulokkeeni olen liittänyt Podiin. Kuulokkeilla kitaran monitorointi luonnollisesti onnistuu, mutta en saa Cubasen klikkiä (metronomia) kuulumaan kuulokkeista (enkä sen puoleen muutakaan midiä tietokoneelta)! Wawet kyllä kuuluvat kuulokkeista. Sen sijaan midit kuuluvat tietokoneen kaiuttimista, jotka on kytketty tietokoneen äänikorttiin, SB Audigy:yn.

Olen räpeltänyt Cubasen Device-setupissa ASIO driverin ja MIDI asetusten kanssa, wintoosassa (XP) Sounds and Audio devicesissa. Jälkimmäisessä olen muuttanut kaikkiin kohtiin default deviceksi Podin (myös MIDI-toisto).

Cubasessa olen kokeillut Podin omien ASIO-ajurien lisäksi ASIO4ALL v2:ta, ja laittanut MIDI-outiksi Podin. Cubasen metronome setupissa olen kokeillut kaikkia vaihtoehtoja, mutta vain audigyn omat MIDI-portit toistavat klikkiä tietokoneen kaiuttimista. Podin MIDI-portti on mykkä. Microsoft GS Wawetable SW Synth-portti toimii viiveellä, mutta jostakin kumman syystä sain tämän kautta MIDI:n kulkemaan Podin kautta kuulokkeille kerran ja vain kerran. Uudemmalla yrittämällä ei enää toiminut.

Mikä siis neuvoksi?

Toinen kysymys on Podin latenssi.

Cubase ilmoittaa Podin oman ASIO-ajurin latenssiksi 13,750ms input ja 27,500ms output. ASIO4ALL v2:lla molemmat latenssit olivat 11,333ms. Voiko näitä jotenkin järkevästi pienentää, vai onko se edes tarpeellista? Pitäisikö käyttää pienemmän latenssin ASIO4ALL v2:a vai Podin omaa ASIO-ajuria? Äänittelen siis kitarat Podilla USB:n kautta Cubaseen, ja miksailen sitten Cubasessa.

Kiitos!
BaaHuu
13.01.2008 16:37:45
Nyt lähti pelittämään. Kiitos avusta!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)